شیشه بالکن خوبه یا بد ؟

شیشه ی بالکن یا همان بالکن شیشه ای، نوعی پوشش و محفظه برای بالکن به حساب می‌آید که در عصر حاضر، استفاده از آن بسیار رایج شده است. ویژگی های بی نظیر این بالکن ها ، دلیل  محبوبیت و متداول شدن استفاده از آن ها است؛ اما معایب مانند هر محصولی معایب خود را دارد . با ما در ادامه همراه باشید تا درباره مزایا و معایب شیشه بالکن صحبت کنیم.

مزایای شیشه های بالکن

شیشه های بالکن یا بالکن های شیشه ای، مزایای فراوانی دارند؛

از جمله:

  • عایق گرما و سرما
  • جلوگیری از ورود حشرات موزی
  • دید نامحدود از بیرون
  • زیباسازی محیط
  • عایق صدا
  • جلوگیری از ورود گرد و غبار
  • استحکام بالا و عمر طولانی
  • سهولت در شستشو
  • امنیت بالا به لحاظ نشکن بودن
  • کاربرد و نصب آسان
  • جلوگیری از ورود اشعه مضر  uv
شیشه-بالکنی-تاشو

معایب شیشه بالکن

معایب چشم گیری را نمی توان برای این گونه از بالکن ها ذکر کرد؛ در واقع اگر بخواهیم واضح تر بگوییم، مزایا و خصوصیات خوب این بالکن ها آنقدر زیاد است که معایب آن به چشم نمی‌آید! اما یکی از معایبی که می توان برای این شیشه ها نام برد، گاهآ استفاده از شیشه ی معمولی و نازک برای بالکن های شیشه ای است، که خطر شکستگی و بروز حوادث را افزایش می‌دهد. این عیب را می‌توان با استفاده از استفاده ی شیشه لمینت و یا شیشه سکوریت، به جای شیشه های معمولی، رفع نمود.

انواع شیشه بالکن

بالکن های شیشه ایی، شکل های گوناگونی دارند : شیشه بالکن بدون قاب،شیشه بالکن ریلی، شیشه بالکن پنجره‌ای، شیشه بالکن نرده‌ای و شیشه بالکن تاشو.

  1. شیشه های بالکن بدون قاب که به شیشه های فریم لس هم معروفند، نوعی از بالکن شیشه ای هستند، که تنها یک پنل دارند و دیدی کامل را از فضای بیرون به افراد می دهند، زیرا هیچ گونه اتصالی جز چند پروفیل در نصب آنها به کار برده نمی شود. همین علتی برای دید شفاف و بدون مانع، از محیط خارجی ساختمان است.
  2. شیشه بالکن ریلی ، متشکل از چند پنل شیشه ای هم اندازه است، که پروفیل ها به صورت عمودی روی دیوار متصل می شوند و از بالا و پایین، توسط چرخ هایی که دارند سوار پروفیل های آلومینیومی تعبیه شده در کف و سقف بالکن می شوند و به حرکت در می آیند.
  3. بالکن پنجره ای: این نمونه از بالکن های شیشه ای، همانطور که از نامشان هم به ذهن می‌رسد، همانند یک پنجره باز و بسته می شوند.
  4. نوعی دیگر از بالکن شیشه ایی وجود دارد که از یکسری نرده ی شیشه ایی تشکیل شده است، که در کنار هم قرار گرفته و شیشه بالکن را تشکیل می دهند.
  5. شیشه بالکن تاشو ، دارای پنل هایی است که در زمان حرکت، در کنار هم جمع می شوند و بر روی هم قرار می گیرند.

 

 


شرکت کامادر مرکز فروش شیشه سکوریت در زمینه تولید، فروش، نصب و تعمیرکرکره برقی ، درب اتوماتیک، جک پارکینگی، شیشه سکوریت و کابین حمام با کارشناسان مجرب و دارای گواهینامه بین المللی آماده ارائه خدمات به مشتریان هستندد. برای مشاووره و کارشناسی رایگان باشماره های 02144335292-44305316 تماس بگیرید . برای ارتباط با مدیریت به پیج اینستاگرام ما مراجعه کنید.

قیمت بالکن های شیشه ای

این مورد بستگی به عوامل مختلفی دارد، که با توجه به آنها می‌تواند متغیر باشد.

۱_اندازه شیشه های بالکن

۲_نوع شیشه ها

۳_رنگ شیشه های بالکن

۴_جنس شیشه

۵_ضخامت

۶_تعداد پروفیل ها و یراق آلات مورد نصب

۷_هزینه ی نصب

سخن آخر

 

شیشه های نشکن یا لمینت و سکوریت، برای استفاده در ساخت بالکن های شیشه ای بسیار مناسب است. زیرا جنس شیشه ی مورد استفاده در بالکن شیشه ایی، در امنیت این بالکن ها نقش اصلی را ایفا می کند؛ به قدری که  می‌توان انتخاب نوع شیشه را مهم ترین قدم برای بالا بردن سطح امنیتی این بالکن ها به حساب آورد.