برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 2 میانگین: 1]

چطور سرعت درب کرکره برقی را افزایش دهیم؟

امروزه کرکره برقی جایگزین بسیاری از سازه ها در ساختمان های مسکونی ، اداری و تجاری شده است. اما مشکلاتی نیز به همراه دارد که در این مقاله قصد داریم به موضوعات ذیل بپردازیم:

چرا درب کرکره ای خود به خود باز می شود؟
چه کنیم کرکره برقی اتوماتیک بسته شود؟
چطور سرعت درب کرکره برقی را افزایش دهیم؟

چطور سرعت درب کرکره برقی را افزایش دهیم؟

امروزه کرکره برقی جایگزین بسیاری از سازه ها در ساختمان های مسکونی ، اداری و تجاری شده است. اما مشکلاتی نیز به همراه دارد که در این مقاله قصد داریم به موضوعات ذیل بپردازیم:

چرا درب کرکره ای خود به خود باز می شود؟
چه کنیم کرکره برقی اتوماتیک بسته شود؟
چطور سرعت درب کرکره برقی را افزایش دهیم؟

[vc_section][vc_row][vc_column][vc_empty_space][vc_message message_box_style=”3d” style=”square” icon_type=”openiconic” icon_openiconic=”vc-oi vc-oi-article”][/vc_message][vc_row_inner][vc_column_inner width=”1/2″][vc_column_text]

چرا درب کرکره برقی خود به خود باز می شود؟

اگر کرکره برقی شما خود به خود بالا برود خطرناک است و باید تعمیر شود. اگر موتور کرکره AC است باید مدار فرمان آن تعوض شود تا خطرات مالی و امنیتی به همراه نداشته باشد. اگر مدار فرمان مشکل داشته باشد و درب خود به خود فرمان بگیرد، تیغه ها را از جا کنده و بالا می رود. در صورتی که قفل کرکره هوشمند باشد، آسیب های دیگری به درب وارد می کند.[/vc_column_text][/vc_column_inner][vc_column_inner width=”1/2″][vc_single_image image=”10336″ img_size=”full”][/vc_column_inner][vc_column_inner][/vc_column_inner][/vc_row_inner][vc_empty_space][vc_zigzag color=”orange”][vc_empty_space][vc_row_inner][vc_column_inner][vc_column_text]

  • در صورتی که موتور ups دار باشد و درب کرکره ای خود به خود باز شود، می تواند مشکل از مدار فرمان یا ریموت ها باشد. در این صورت ممکن است دکمه های ریموت گیر کرده باشد یا رله های مدار فرمان مشکل داشته باشد که باعث این خرابی می شود.
  • در موتورهای AC تعویض مدار فرمان هزینه زیادی ندارد و در موتورهای ups دار مدار فرمان هزینه بالاتری دارد اما بهتر است تعویض شود.
  • در صورتی که این مشکل برطرف نشود باعث بروز سرقت می شود و خسارات مالی فراوانی به شما وارد می کند.

[/vc_column_text][vc_empty_space][vc_empty_space][/vc_column_inner][/vc_row_inner][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column width=”1/2″][vc_column_text]

چه کنیم درب کرکره برقی اتوماتیک بسته شود؟

در برخی مواقع وقتی از درب بیرون می رویم درب کرکره برقی  به طور اتوماتیک بسته نمی شود و باید دکمه ریموت را بزنیم. در این صورت اگر فراموش کردید درب کرکره را با ریموت بسته کنید امنیت خانه یا محل کار شما به خطر می افتد. در این صورت چه کنیم؟ در گذشته موتورهایی که در بازار وجود داشت تایمر اتوماتیک نداشتند یا ups هایی که بر روی موتور DC بود، تایم اتوماتیک نداشتند. بسیاری از برندها، تایم اتوماتیک ندارند. اما ما به شما راهکار آن را توضیح می دهیم.[/vc_column_text][/vc_column][vc_column width=”1/2″][vc_single_image image=”10254″ img_size=”full”][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_empty_space][vc_empty_space][vc_column_text]

 

 

شرکت کامادر شرکت شیشه سکوریت  زمینه تولید، فروش، نصب و تعمیر انواع شیشه سکوریت از جمله شیشه نما، شیشه بالکنی، شیشه حمام، پارتیشن شیشه ای، آلاچیق شیشه ای و… با کارشناسان مجرب و دارای گواهینامه بین المللی آماده ارائه خدمات به مشتریان هستند. برای مشاووره و کارشناسی رایگان باشماره های 02144335292-44305316 تماس بگیرید . برای ارتباط با مدیریت به پیج اینستاگرام ما مراجعه کنید.
 

[/vc_column_text][vc_empty_space][vc_empty_space][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][dt_vc_list]سه راه برای بسته شدن اتوماتیک درب کرکره برقی وجود دارد:

  • در صورتی که موتور از نوع AC ( بدون امکان ذخیره برق) باشد و با 220 ولت کار می کند، مدار فرمان باید تعویض گردد. تعویض مدار فرمان برای درب هایی که تردد کمی دارد و یک تا دو واحد می باشد مقرون به صرفه است اما برای بیشتر از 2 واحد مقرون به صرفه نیست. معمولا مدارفرمان های فول 2 ریموت دارند.
  • در صورتی که موتور از نوع DC یا موتورهایی که UPS دار هستند که برق را در خود ذخیره می کنند و با برق 24 ولت کار می کنند، معمولا ups تعویض می شود که مانند مورد قبلی برای بیشتر از 2 واحد مقرون به صرفه نیست.
  • نصب مدار فرمان automatic closing بر روی کرکره برقی می باشد. این مدار کوچک بوده و فضای کمی اشغال می کند. این مدار در مسیر برق قرار می گیرد و با حرکت موتور به بالا فعال می شود و زمانی که درب بالا قرار گرفت زمان می گیرد و بعد از یک دقیقه درب را به طور اتوماتیک می بندد. در برخی برندها وقتی درب به صوت اتوماتیک بسته می شود در صورتی که ریموت زده شود یا مانعی جلوی چشمی قرار بگیرد و درب بالا برود، دیگر تایم اتوماتیک کار نمی کند. اما در دستگاه automatic closing این مشکلات وجود ندارد و وقتی وسط راه دکمه ریموت را بزنیم یا مانعی جلوی چشمی قرار بگیرد و درب بالا برود، تایم می گیرد و بعد از یک دقیقه درب را می بندد. این روش بهترین روش برای بسته شدن اتوماتیک درب می باشد زیرا راحت ترین و مقرون به صرفه ترین روش موجود می باشد. قیمت این دستگاه از 200 هزار تومان شروع می شود. برای نصب حتما با کارشناسان فنی تماس بگیرید زیرا در صورتی که به درستی نصب نشود، مدار دچار سوختگی می شود.

[/dt_vc_list][vc_empty_space][vc_row_inner][vc_column_inner][vc_column_text]

چطور سرعت درب کرکره برقی را افزایش دهیم؟

به طور کلی برای درب های پارکینگ با تردد بالا از کرکره برقی با موتور ساید استفاده می شود. معمولا موتورهای ساید 5.5 در 2 دقیقه بیشتر نیست بدین معنی که سرعت بالایی ندارد. زمانی که سرعت پایین باشد، قدرت موتور بیشتر است و دوام بیشتری دارد. اما برخی افراد تمایل دارند به سرعت وارد پارکینگ شده یا از آن خارج شوند.

برای افزایش سرعت درب کرکره برقی دو راهکار وجود دارد:

  1. اگر شفت یا لوله ای که در کرکره استفاده می شود، 4 اینچ باشد می توان از مبدل استفاده کرد و لوله را به 6 اینچ تبدیل کرد. از آنجائیکه دهانه شفت افزایش پیدا می کند سرعت درب کرکره ای هم افزایش پیدا می کند. مبدل هایی که در بازار استفاده می شود ABS می باشد که مقاومت و استحکام بالایی دارد. یک مبدل دیگری نیز در بازار وجود دارد که از ضایعات کرکره برقی تولید می شود و مقاومت کمتری دارد.
  1. شفت-درب کرکره-برقیاستفاده از base پر سرعت یکی دیگر از روش های افزایش سرعت کرکره برقی می باشد. برای افزایش سرعت موتورها از base برند falkon می باشد که در این حالت base آن تعویض می شود. که در این حالت پاراشوت نسبت به base تنظیم می شود. پاراشوت از پاره شدن زنجیر جلوگیری می کند و از سقوط درب کرکره ای جلوگیری می کند تا آسیبی به کسی وارد نشود. در صورتی که base تعویض شد، نیازی به تنظیم پاراشوت نیست اما اگر به صورت سفارشی base کوچک شد، پاراشوت هم باید به نسبت آن تنظیم شود.

هر چه اندازه base  کوچکتر باشد، سرعت موتور بیشتر می شود. سرعت این base ها به شرح ذیل می باشد:

  • 5 دور در دقیقه که اندازه بزرگتری دارد.
  • 9 دور در دقیقه که اندازه متوسطی دارد.
  • 12 دور در دقیقه که بسیار کوچک است.

به طور کلی با افزایش سرعت درب کرکره برقی قدرت موتور کاهش پیدا می کند.

برای اینکه مشکلی برای موتور ایجاد نشود باید خلاصی بادخوری به اندازه 2 سانتیمتری استفاده کرد. برای درب هایی که دارای base 5.5 دور می باشد، بادخور به اندازه 1.5 سانتیمتر استفاده می شود و هر چقدر سرعت موتور بالاتر باشد به نسبت آن اندازه بادخور نیز افزایش پیدا می کند اگر درب جا به جا شد در ریل گیر نکند.

[/vc_column_text][/vc_column_inner][/vc_row_inner][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_empty_space][vc_text_separator title=”مطالب مرتبط”][vc_empty_space][vc_empty_space][/vc_column][/vc_row][/vc_section][vc_row][vc_column][vc_basic_grid post_type=”post” max_items=”20″ grid_id=”vc_gid:1661709203409-301c129c-1ee9-4″ taxonomies=”143″][/vc_column][/vc_row]

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 2 میانگین: 1]