برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 8 میانگین: 4.8]

پارتیشن چوبی به دلیل کاربرد فراوان و قیمت مناسب و طرح های فراوان در دنیا بسیار محبوب است با ما در ادامه همراه باشید تا به این موشوع و موشوعاتی به شرح ذیل می پردازیم:

پارتیشن چوبی چیست؟
انواع پارتیشن چوبی 
آموزش نحوه ساخت پارتیشن چوبی 
قیمت پارتیشن چوبی

پارتیشن چوبی چیست ؟

پارتیشن چوبی یکی از انواع پارتیشن اداری می باشد که برای محیط کار مناسب هستند و می توان در ایجاد ظاهری سنتی در دفاتر استفاده کرد، در حالی که حس گرما در محیط کاری را ایجاد می کند. این نوع پارتیشن سالها در طراحی داخلی محبوب بوده اند، زیرا به راحتی در طراحی هر دفتر ادغام می شوند و در عین حال احساس طبیعی می دهند. استفاده کنید.این سازه سریع ترین، ساده ترین و مقرون به صرفه ترین راه برای استفاده بهینه از فضای کاری می باشد. پارتیشن های اداری می توانند ثابت یا متحرک باشند و برای هر اندازه فضای مورد نیاز مناسب باشند. تفکیک بخش های مختلف کارمندان از جمله بخش های فروش، اداری، مالی و… را می توان با این پارتیشن ها فراهم کرد.

پارتیشن های چوبی اداری از چه چوب هایی ساخته می شود؟

همان طور که از نامش پیداست از چوب های متنوعی تولید می شود .این پارتیشن ها از جنس تمام چوب، ام دی اف، آکوستیک ، متحرک ، تک جداره و دوجداره و… تولید می شود. ضد آب ، امکان قابلیت شستشو و استرلیزه شدن از جمله خصوصیات این پارتیشن هاست.

پارتیشن چوبی پارتیشن چوبی اداری ضد آب و قابل شستشو مناسب برای هر فضایی

کاربرد پارتیشن چوبی

ادارات و شرکت ها 

بیشترین کاربرد پارتیشن چوبی در ادارات و سازمان ها می باشد. زیرا هم برای تفکیک بخش های مختلف اداری استفاده می شود و هم طراحی زیبایی به فضا می دهد.  

مراکز درمانی 

از آنجائیکه چوب از دل طبیعت استخراج می شود، حس خوبی در فضا ایجاد می کند که برای بیماران و کادر درمانی بسیار مناسب است. استفاده از این پارتشن ها تنها به این دلیل نمی باشد. بلکه خاصیت قابل شستشو و ضدآب بودن از دیگر دلایل استفاده از این پارتیشن است. از آنجائیکه در بیمارستان ها به دلیل آلودگی و میکروب ها نیاز به شستشو و استریل شدن دارد.

رستوران ها و کافه ها 

یکی از بهترین فضاها براینصب پارتیشن چوبی رستوران ها و کافه ها می باشد. از آنجائیکه بهداشت در این فضاها مهم می باشد و باید آلودگی ها به طور منظم تمیز و شستشو شود. به همین دلیل از چوب های MDF ، PVC یا HPL استفاده می شود. در برخی از این فضاها از ترکیب شیشه در نصب پارتیشن های چوبی استفاده می شود.  

مزایای پارتیشن چوبی

• پارتیشن بندی چوبی بسته به نیاز مورد نظر شما در انواع مختلفی از چوب مانند چوب ام دی اف یا روکش MDF موجود است. پارتیشن های چوبی به همراه شیشه، قاب درها و یراق آلات نصب می شود که می توان آنها را راحت جدا کرده و به هر جای دیگری در دفتر منتقل کرد. نکته مهم در مورد سیستم های پارتیشن بندی چوبی این است که برای نصب تنها از چوب استفاده نمی شود. بلکه می توان از شیشه ها استفاده کرد تا روشنایی کافی به فضا بدهد.

• از این پارتیشن ها همچنین می توان در بخش هایی از خانه استفاده کرد. به طور خلاصه از این پارتیشن می توان در همه فضاها از فضاهای پذیرایی گرفته تا اتاق هیئت مدیره و اتاقهای کنفرانس یا محیط اداری عمومی استفاده کرد.

• این سیستم ها همچنین عایق صدا هستند، زیرا این سیستم ها قادر به ارائه درجه عایق صدا تا 52 دسی بل هستند و سیستم هایی که دارای روکش ام دی اف هستند دارای40 دسی بل (Rw) هستند.

• یکی از بزرگترین نگرانی ها در محیط های اداری و تجاری، ایمنی در برابر آتش است و مهم اینست که ساختمان شما مطابق با مقررات دقیق ساختمان باشد. پارتیشن های چوبی ضد آتش است، زیرا می تواند به مهار آتش در یک منطقه کمک کند و گسترش شعله ها، دود و گازهای سمی را محدود کند. پارتیشن های چوبی می توانند تا درجه اشتعال 60 دقیقه مقاوم است.

انواع پارتیشن چوبی

پارتیشن تمام چوب تزئینی

همان طور که از نامش پیداست این پارتیشن ها جنبه زینتی دارند و هم برای اداره و هم برای خانه استفاده می شود. این پارتیشن ها متناسب با هر طراحی نصب می شود و زیبایی خاصی به خانه شما می بخشد. این پارتیشن ها در خانه برای دکور هم استفاده می شود. بر روی برخی از این پارتیشن ها تراشکاری و منبت کاری نیز انجام می شود که زیبایی آن ها رو دو چندان می کند.

پارتیشن روکش چوب یا HPL

HPL ورق هایی با روکش چوب  که از ترکیب لایه های سلولزی و رزین های فنولیک تولید شده اند. این ورق ها تحت فشار و حرارت بالای 145 C و فشار 300 bar قرار گرفته و تبدیل به صفخات مقاومی می شوند. از این پارتیشن ها در دکوراسیون داخلی و نمای بیرونی ساختمان استفاده می شود. در ادارات برای تفکیک بخشهای مختلف استفاده می شود. همچنین در سرویس بهداشتی عمومی ، بیمارستان ها ، آزمایشگاههای ، تزئین آسانسور و لاکرهای استخر نیز استفاده می شود. این ورق ها به دلیل خاصیت آنتی باکتریال ، آنتی الکترواستاتیک و قابل شستشو بودن محبوب و پرکاربرد است. این پارتیشن ها ضد رطوبت بوده و در برابر آب و خوردگی مقاوم می باشد.

پارتیشن چوبی متحرک یا پاراوان

پارتیشن‌های قابل حمل یک شکل از دیوارهای موقت جهت تقسیم اتاق‌ها به جای دیوارهای دائمی هستند. این ساختار از واحدهای کوچکتری درست شده که بسته به سازنده، به یکدیگر متصل شوند. دیوارهای قابل حمل ممکن است به صورت ثابت استفاده شود یا به عنوان اتاق تاشو یا آکاردئون مانند باشد. پاراوان یا پارتیشن متحرک یکی از رایج ترین پارتیشن های موجود است که در همه فضاها بیشترین کاربرد را دارد. در گذشته از پاراوان در آسیای شرقی برای ورودی درب خانه یا تفیکیک بخش های مختلف یک قصر استفاده می شد. امروزه نه تنها در خانه بلکه در مراکز اداری و تجاری کاربرد فراوان دارد.

کاربرد پاراوان یا پارتیشن متحرک

  • تفکیک فضای داخلی خانه بخصوص برای مدت محدود ( در زمان دیگر می توانید پارتیشن را برداشته و از فضای موجود استفاده کنید)
  • برای پنهان کردن درب ورودی سرویس بهداشتی، آشپزخانه و راهرو وردی اتاق خواب
  • در فضاهای عمومی مانند سالن های همایش و سمینارها
  • در اماکن مذهبی مانند مسجد، کلیسا و معابد
  • در رستوران ها و هتل ها
  • مدارس و کتابخانه ها
  • سالن های آرایشی

ابعاد پارتیشن متحرک یا پاراوان

به طور معمول ابعاد پارتیشن های متحرک با ارتفاع 3 متر و طول 7.6 متر ساخته می شود. پاراوان ها با طرح  مختلف به صورت افقی یا عمودی قابل اجر هستند.

انواع پارتیشن متحرک

پاراوان مدولار

از قطعاتی استاندارد تشکیل شده اند که کنار هم قرار گرفته و شکل کلی ایجاد می شود. به همین دلیل ابتدا باید در محل مورد نظر مونتاژ شده و سپس نصب شود.

پاراوان واحد

این نوع پارتیشن در کارگاه ساخته شده و آماده نصب می شود و نیاز به وقت زیادی ندارد.

پارتیشن متحرک یا پاراوان از چه موادی ساخته می شود؟

پارتیشن های متحرک از موادی همچون پلاستیک، شیشه، پارچه ساخته می شود که با توجه به نوع کاربری متفاوت است. مثلا برای مراکز درمانی مانند بیمارستان ها و درمانگاهها از پاراوان پارچه ای استفاده می شود. برای سالن های همایش و سمینارها از پاراوان پلاستیک و در خانه و دفاتر اداری به دلیل نورگیر کردن فضای داخلی از پاراوان شیشه ای استفاده می شود. برخی از پاراوان ها دوجداره بوده و عایق صدا می باشد.

نحوه ساخت پارتیشن چوبی

برای ساخت پارتیشن چوبی نیاز به دو فاکتور دارید : دانش تئوری و دانش عملی. شناخت انواع چوب و یراق آلات در وحله اول ضروری است که با مطالعه می توانید به آن علم پیدا کنید. اما توانایی ساخت پارتیشن نیازمند مهارت و استعداد است که مهم ترین بخش ساخت این محصول می باشد. اگر علاقمند به یادگیری این مقوله هستید با ما در ادامه همراه باشید تا به صورت گام به گام به شما آموزش بدهیم. در اینجا ما قصد داریم پارتیشن چوبی ام دی اف با ترکیب شیشه دوجداره پرده خور را به شما آموزش بدهیم.

مرحله اول
در ابتدا از محل مورد نظر خود که قصد نصب پارتیشن چوبی را دارید، عکس تهیه کنید.
مرحله دوم

تهیه طرح و نقشه برای ساخت این پارتیشن می باشد. برای این کار می توانید طرح خود را روی کاغذ بکشید و تعداد پارتیشن ها و قطعات را بنویسید. برای کشیدن دقیق این طرح نیاز به اندازه گیری دقیق ابعاد دارید. بعد از کشیدن طرح حتما آن را به یک مجری و کارشناس مجرب نشان دهید و جزئیات طرح را به طور کامل و دقیق ارائه دهید.
مرحله سوم

پس از تایید نهایی برای شروع کار نیاز به لوازمی دارید که باید آنها را تهیه کنید :

  • کلاف اصلی شامل دو بدنه و یک عدد کف و یک عدد طاق می باشد.
  • کلاف قاب شیشه که شامل 4 عدد قید بلند و 4 عدد قید کوتاه می باشد.
  • دو عدد شیشه با ضخامت 6 میل (شیشه سکوریت)
  • یک عدد پرده کرکره ای به رنگ دلخواه
  • ابزاری مانند پیچ، میخ، دستگاه برش چوب، دریل پیچ بند
    بعد از اندازه گیری دقیق و تعداد پنل های چوبی، ورق های ام دی اف ها را برش بزنید. اگر لوازم و دستگاهی برای برش ندارید، می توانید از گارگاه چوب ورق های آماده را سفارش داده و تحویل بگیرید. بعد از ساخت کلاف اصلی و قاب شیشه، ابعاد شیشه و کرکره مشخص می شود که می توانید آن را تهیه کنید.
    مرحله چهارم
    برای تهیه قاب، کلاف اصلی را از یک سمت به یکدیگر با پیچ متصل کنید. برای ایجاد کلاف در هر سمت، کلاف قاب شیشه را با استفاده از چسب چوب یا یک دو سه بچسبانید. برای این کار از ابزاری به نام ناخنی شیشه ( در یراق آلات فروشی موجود است) استفاده کنید.
    مرحله پنجم
    شیشه را در قاب قرار داده و کلاف شیشه را به کلاف اصلی متصل کنید. نمای اصلی پارتیشن درست شد.
    مرحله ششم
    برای نصب پرده کرکره ای، پرده را در چهارچوب اصلی قرار داده و جای ولوم پرده را با ایجاد یک حفره مشخص کنید. این کار برای باز و بسته کردن پرده در داخل شیشه با چرخاندن یک دکمه در چهارچوب پارتیشن می باشد. حالا قاب شیشه جلو را مانند پشت وصل کنید. یک پنل پارتیشن چوبی شما نصب شد. با این طرح می توانید هر تعداد پنل تهیه کنید.
    مرحله آخر
    برای اتصال پنل ها به یکدیگر از پیچ رول پلاک استفاده کنید و به کف متصل کنید. خودتان می توانید پارتیشن کوچکی بسازید اما برای تعداد بیشتر نیاز به تجهیزات و نیروی متخصص دارید که بهتر است به کامادر مجری پارتیشن اداری بسپارید.

قیمت پارتیشن چوبی اداری ثابت پرده خور دوجداره

قیمت هر متر مربع پارتیشن شیشه ای تک جداره                                       1،100،000

تومان قیمت هر مترمربع پارتیشن دوجداره بدون پرده شیشه                                  1،550،000

تومان قیمت نصب  هر متر مربع                                                                 150،000

تومان قیمت حمل به تهران                                                                         100،000

تومان پارتیشن چوبی و شیشه ای                                                                 1،650،000

تومان پارتیشن چوبی و شیشه ای همراه پرده                                                   2،200،000

تومان قیمت حمل به سایر شهرها با توجه به بعد مسافت محاسبه می شود.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 8 میانگین: 4.8]