بخش بالکن ساختمان ها، در گذشته معمولا به صورت باز و بدون استفاده از پوشش خاصی بوده است. به همین دلیل بشر با مشکلات فراوانی همچون تابش مستقیم نور آفتاب، برخورد اشعه های مضر، ورود حشرات موزی، آلایندگی و آلودگی ها، گرد و غبار، باران و رطوبت و… روبه‌رو بوده است. با پیشرفت صنعت ساختمان سازی و  استفاده از شیوه‌های مدرن، کم کم پای بالکن های شیشه ای متحرک، به آپارتمان سازی باز شد و باعث رفع خیلی از محدودیت ها و مشکلات برای افراد گردید.

بالکن متحرک شیشه ای چیست؟

انسان همیشه کمال گراست و به دنبال زیباتر کردن محل زندگی خود می باشد. بالکن های شیشه ای که به صورت متحرک هستند، یکی از گزینه های عالی برای تغییر اساسی در نمای منزل می باشد. بالکن های شیشه ای، مرز میان فضای داخل و خارج ساختمان هستند و بهره گیری از آن ها، سبب دلبازتر شدن فضا و محل مورد استفاده می شود.

از چه شیشه ای برای بالکن متحرک استفاده می شود؟

شیشه ی سکوریت و یا شیشه ی لمینت، برای استفاده در بالکن متحرک مناسب است. این شیشه‌ها مقاومت بسیار بالاتری نسبت به شیشه های معمولی دارند و به راحتی شکسته نمی شوند. همچنین به دلیل ساختار خاص خود، از عبور اشعه ی uv به درون ساختمان، جلوگیری می کند. سکوریت و لمینت، در اشکال و رنگ های مختلف تولید می گردد و در هر مکانی با هر نمایی، قابل استفاده خواهند بود.

شیشه-بالکنی-تاشو

بالکن متحرک شیشه در آپارتمان های با متراژ پایین

فرض کنید که در آپارتمانی با مساحت ۵۰ متر ساکن هستید؛ یقیناً این یک متراژ کم می باشد و فضا بسیار گرفته است. حال اگر از بالکن شیشه ایی متحرک استفاده کنید، تغییر در فضای خانه تان بی نظیر خواهد بود. با این کار یک فضای امن به کل متراژ خانه ی خود اضافه کرده‌اید. البته این مورد، یک مثال می باشد و میتوان از بالکن های شیشه ایی متحرک، در شرکت ها، ادارات، مدارس و … نیز استفاده کرد.

چرا بالکن شیشه های متحرک؟

استفاده از این شیشه های متحرک برای بالکن، مزیت های فراوانی دارد. مانند :

۱_ایجاد فضای دید بهتر

۲_تغییر زیبا در نمای کلی ساختمان

۳_بهره گیری از نور طبیعی آفتاب

۴_جلوگیری از ورود اشعه های مضر

۵_جلوگیری از ورود آلودگی، رطوبت، باد، باران و…

۶_ بالا بردن امنیت ساختمان

۷_جلوگیری از ورود حش

بالکن شیشه های متحرک فضایی برای چهار فصل

زمانی که شما اقدام به نصب این گزینه از بخش ساختمانی می کنید، از قابلیت بی‌نظیری بهره‌مند خواهید شد و آن استفاده از هوای مطبوع و آزاد، با ویوی بی نهایت می باشد. در هر روز از سال و در هر فصلی که باشید، زمانی که هوا معتدل باشد، می توانید با باز کردن این بالکن های متحرک، از خوش بودن هوا لذت ببرید. یکی از مزیت های این بالکن های شیشه ای، این است که به راحتی باز و بسته شده و هر زمانی که شما اراده کنید، این عمل را انجام خواهید داد.

بالکن های شیشه ایی متحرک چگونه عمل می کنند؟

این بالکن ها، از چند پنل شیشه ای تشکیل شده است؛ همیشه در عمل باز و بسته شدن، پنل ابتدایی ثابت  و چند پنل بعدی، بر روی یک ریل مستقیم، به ترتیب به صورت عمودی حرکت می‌کنند و در یک خط موازی در کنار هم قرار می‌گیرند.

سخن آخر

اگر قصد استفاده از بالکن های متحرک شیشه‌ ای را دارید، در تهیه و خرید آن حتماً به شرکتی معتبر مراجعه کنید تا هم از جنس شیشه ی مناسب و مقاوم استفاده کنند و هم در فرآیند نصب آن، به درستی عمل کرده تا شما بتوانید سالیان سال از این بالکن ها استفاده کنید. عدم مرغوبیت شیشه‌ها و کوچکترین خطایی در نحوه ی اندازه گیری و یا نصب این بالکن های شیشه ای و کرکره ی آنها، خسارات جبران‌ناپذیری را به دنبال خواهد داشت.