برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 1 میانگین: 5]

نرده شیشه ای به یکی از محبوب ترین سازه ها در قرن بیست و یکم شناخته شده است؟ نرده ی شیشه ای یکی از محبوب ترین و پرطرفدار ترین سازه ها میباشند که بسیار پر کاربرد و دارای ویژگی های منحصر به فردی میباشد. هر کدام از این دارای یکسری مزایا و معایبی است که سعی داریم در این مقاله به این مزایا و معایب اشاره کنیم . نرده شیشه  ای از جنس شیشه سکوریت نشکن میباشد . که بسیار ایمن و مقاوم است . استفاده از این نما ها باعث میشود زیبایی مدرن و منحصر به فردی در ساختمان ایجاد شود که بسیار چشم گیر و جذاب است . امروزه حتی معماران هم این نوع سازه ها را پیشنهاد میدهند و طراحان دکور هم نیز بیشتر تمایل دارند از این سازه های مدرن برای دکور استفاده کنند . در ادامه ی مقاله به موضاعات زیر خواهیم پرداخت . در ادامه ی مقاله همراه ما باشید . 

1- نرده شیشه ای چیست ؟ 

2- انواع این نرده ها چیست ؟ 

3- چه کاربرد هایی این نرده ها دارد ؟ 

4- نرده شیشه ای به چند دسته تقسیم میشود ؟ 

در ادامه ی این مقاله همراه ما باشید تا در مورد نرده شیشه ای توضیحات بیشتری را خدمت شما عزیزان اعلام کنیم.

نرده شیشه ای چیست ؟

نرده شیشه ای : همانطور که از این سیستم مشخص است به حفاظی گفته میشود که از صفحات شیشه ای ساخته شده است. و این صفحات شیشه به وسیله پایه های استیل و یا آلومینیومی در جای خود به طور ثابت می ماند. و به این نوع سیستم نرده شیشه ای می گویند . استفاده از نرده های شیشه ای به دلیل شفافیت زیاد در دید باعث جذاب تر شدن و دید بهتر منظره میشود که از سایر نرده های دیگر بهتر و زیبا تر است . استفاده از نرده شیشه ای به علاوه ایکه یک دید بسیار زیبا از منظره به ما میدهد به علت شفافیت باعث زیبا تر شدن آن محیط هم میشود . البته این نکته را هم خدمت شما عزیزان یاد آوریم شویم که شیشه های به کار رفته در این نرده از جنس شیشه سکوریت میباشد . شیشه سکوریت به علت شوک دمایی که به آن در هنگام تولید وارد میشود باعث میشود تا این شیشه ها بسیار مقاوم باشند . این شیشه ها از شیشه های خام و معمولی هفت برابر مقاوم تر است و در برابر عواملی چون ، طوفان های بسیار شدید ، ضربات سنگین ، حریق تا دمای 300 درجه سانتی گراد مقاوم است ، به همین علت است که به جای شیشه های خام و یا شیشه های معمولی در این نرده از شیشه سکوریت استفاده میشود . استفاده از این شیشه ایمنی را بالا میبرد و با خیال راحت میتوانید از این نوع شیشه ها استفاده کنید . یکی از مزیت هایی که این شیشه ها نسبت به شیشه های معمولی و خام دارد این است که در هنگام شکستن به قطعات ریز بی خطری تبدیل میشوند . اما شیشه های خام و یا معمولی در موقع شکستن به قطعات بزرگ و. برنده تبدیل میگردد . که میتواند باعث خطرات اسیب های جسمی شود . اما شیشه سکوریت وقتی شکسته شود بی خطر است و هیچگونه اسیبی برای کسی به وجود نمی اورد.

نصب نرده شیشه ای

در این نوع نرده شیشه ای نیز از پروفیل ها در ابعاد مختلف با توجه به ضخامت و ابعاد شیشه در فواصل مشخص استفاده می شود. قیمت نرده شیشه و بالکن شیشه ای به عوامل مختلفی بستگی دارد که این عوامل بر روی قیمت این محصولات تاثیر پذیر است و هر پروژه با پروژه ی دیگر متفاومت است . برای همین علت شما عزیزان برای دانستن و اطلاع از قیمت این محصول ها باید با شرکت کامادور تماس حاصل فرمایید تا کشارشناسان ما شما را راهنمایی کرده و قیمت نهایی را به شما عزیزان و علاقه مندان اعلام کننو پس با ما در اراباط باشید.

انواع نرده شیشه ای

نرده شیشه ای :  از نطر نوع قاب و یا چهار چوب به سه دسته قسیم میشود : که در ادامه این سه دسته را خدما شما عزیزان خواهیم گفت . 

1- نوع قاب دارد 

2- نوع بدون قالب 

3- نوع نیم قاب | فریم

که در ادامه ی مطالب این سه دسته را برای شما عزیزان تعریف خواهیم کرد .

نرده شیشه ای به چند دسته تقسیم میشود ؟

همانطور که در قسمت بالا به آن اشاره کردیم ، نرده شیشه ای  از نظر شکل ظاهری به سه دسته میشوند . 

1- نوع دارای قاب یا قاب دار : 

 

باید این نکته را بگوییم که در این نوع این صفحات شیشه ای در یک چهار چوب کامل قرار میگیرد . و توسط پایه های فلزی یا استیل و یا آلومینیومی از یک دیگر جدا میشود و در زمین نصب و متصل میگردد. از لحاظ قیمتی هم نسبت به سایر انواع دیگر نوع قاب دار به صرفه تر هست . و باید این نکته را هم بگوییم که طراحان از هماهنگی رنگ ستون ها و قاب ها با رنگ های دیوار یک زیبایی خاص و منحصر به فردی را به وجود می آورند . این نوع از محبوبیت بسیار زیادی بر خوردار است و خواهان زیادی دارد . 

2- نوع بدون قاب یا فریم لس :

 

باید این نکته را به شما عزیزان یاد آوریم شویم که در این نوع نرده شیشه ای ، بدون هیچ گونه چهارچوب و یا ستونی بنا میشود . و تنها با نوعی پایه که در ادامه ی مطلب توضیح خواهیم داد با دقت بسیار زیاد بر روی زمین یا کنار دیوار ها نصب میگردد . و همانطور که گفته شد هیچ گونه چهار چوبی بر رود آن وجود ندارد . باید این نکته را هم بدانید که نوع بدون قاب نرده شیشه ای هم بسیار مورد استقبال طراحان قرار گرفته است و خیلی از طراحان از این نوع سیستم استفاده میکنند و این نوع سیستم را به کارفرمایان پیشنهاد میدهند . به ایت علت که استفاده از این نرده شیشه ای یک منظره بسیار وسیع را بدون هیچ چهارچوبی به ارمغان میاورد . این نکته را هم خدمت شما عزیزان بگوییم که این نوع صفحات را به سه نوع پایه میتوان که بر روی زمین متصل و یا نصب کرد .

نوع اول : نرده شیشه ای اکسپوز

این نوع سیستم به صورت صفحات شیشه ای ، درون پایه ها یا شکاف های u  مانند که درون و یا بیرون زمین کار شده است قرار میگیرد . البته باید این نکته را هم بگوییم که در این مدل مدل تو کار یا همان مدلی که درون زمین کار شده است بسیار جذاب تر است . به این علت که این نگه دارنده ها درون زمین مخفی بوده است و دیده نمیشود . 

نوع دوم : نوع دیگر اسپیگات یا اسپیگوت میباشد  

این نکته را هم باید خدمت شما عزیزان بگوییم که نرده شیشه ای اسپیگات و یا اسپیگوت ، صفحات شیشه ای میباشند که با دو شاخه استیل که به زمین نصب میشود اجرا میگردد . استیل به کار رفته در این نوع از جنس استیل ضد زنگ و مرغوب میباشد . کاربرد بیشتر این سیستم در نرده های کنار استخر ها و یا نردده های جدا کننده میباشد . 

نوع سوم : فیکس پوینت یا دکمه ای  

نرده شیشه ای فیکس پوین صفحات شیشه ای میباشند که با بست های دکمه ای پایین تر از سطح زمین نصب میگردد . استفاده از این سیستم نمای بسیار زیبا و چشم گیری را به وجود می آورد. 

3- نیم قاب نوع سوم :  

 

باید این نکته را بدانید همانطور که از اسم این نرده شیشه ای مشخص است ترکیبی از دو نوع قبلی یعنی همان قاب دار و بدون قاب است . این نوع از صفحات شیشه ای تنها با ستون های آلومینیومی و یا استیل از یک دیگر تفکیک میشود . و به واسطه ی این ستون ها بر روی زمین نصب میگردد. ابته باید این نکته را هم بدونید که این سیستم فاقد چهارچوب و قاب هستند که به آن نیم قاب گفته میشود . در ادامه ی مطالب توضیحاتی دیگر از نرده شیشه ای و همینطور بالکن شیشه ای را خدمت شما عزیزان ارائه خواهیم داد . پس در ادامه ی مطالب همراه ما باشید . از نرده شیشه در راه پله ها هم استفاده ی زیادی میشود که به آن نرده راه پله میگویند.

شرکت کامادر شرکت شیشه سکوریت در تهران در زمینه تولید، فروش، نصب و تعمیر انواع شیشه سکوریت از جمله شیشه نما، شیشه بالکنی، شیشه حمام، پارتیشن شیشه ای، آلاچیق شیشه ای و… با کارشناسان مجرب و دارای گواهینامه بین المللی آماده ارائه خدمات به مشتریان هستند. برای مشاوره و کارشناسی رایگان باشماره های 02144335292-44305316 تماس بگیرید. برای ارتباط با مدیریت به پیج اینستاگرام ما مراجعه کنید.
 

کاربرد های نرده شیشه ای چیست ؟

نرده شیشه ای : در ادامه ی مطلب سعی داریم تا کاربرد های بسیار زیاد نرده شیشه ای را خدمت شما عزیزان ارائه دهیم تا با کارد های این نرده آشنا شوید . در ادامه ی مطالب توضیحات و کاربرد های این سیستم را خدمت شما عزیزان اعلام میکنیم . باید این نکته را بدانید که این نوع نرده را در همه جا میتوان به کار برد . کاربرد نرده شیشه ای انقدری متنوع میاشد که حتی از نرده های قدیمی هم پر کاربرد تر است . برخی از محیط هایی که از این نرده ها استفاده میشود را در ادامه برای شما عزیزان خواهیم گفت : 

1- تراس ها یا ایوان ها مکانی میباشد که بسیار از این نوع نرده ها در این محیط ها استفاده میشود و در این مناطق کاربرد های بسیار فراوانی دارد و امروزه بسیار از این نوع نرده ها استفاده میشود. 

2- یکی دیگر از مکان هایی که از این صفحات شیشه ای استفاده میشود دور استخر ها میباشد . 

3- بالکن های معمولی و بالکن های فاقد راه رو یکی دیگر از کاربرد های این صفحات شیشه ای یا همان نرده شیشه ای میباشد . 

4- یکی دیگر از جاهایی که از این نرده ها استفاده میشود دور باغ ها یا باغچه ها میباشد که بسیار هم کاربردی است و یک منظره ی زیبا را به ارمغان می اورد . 

5- راه پله ها یکی دیگر از کاربرد های بسیار زیاد این شیشه ها میباشد که از آن استفاده میشود . 

6- ورودی ساختمان ها درب های پشتی و ویلا ها نیز یکی دیگر از کاربرد های نرده شیشه ای میباشد . همانطور که گفتیم کاربرد های این نرده ها بسیار زیاد است و در قسمت بالا برخی از این کاربرد ها را خدمت شما عزیزان ارائه دادیم . در ادامه ی مطالب همراه ما باشید.

مزایای استفاده از نرده شیشه ای چیست ؟

باید این نکته را بدانید که انواع مختلفی از نرده ها در بازار موجو می باشد اما کاربرد نرده شیشه ای بسیار زیاد بوده و این نرده ها دارای یکسری ویژگی های منحصر به فردی میباشد .که در ادامه ی مطالب این ویژگی ها را خدمت شما عزیزان خواهیم گفت . در ادامه ی مطالب همراه ما باشید . 

1- استفاده از این نرده ها فضا را بسیار دلباز تر و زیبا تر نشان میدهد . 

2- با استفاده از این سیستم میدان دید افراد گسترش پیدا میکند که در نو خود یک مزیت بسیار منحصر به فردی است . 

3- با تمامی طراحی ها هماهنگی پیدا کرده و بسیار مدرن شیک و امروزی میباشد. 

4- شیشه ها سکوریت در این صفحات استفاده میشود . 

5- عمر این شیشه ها بسیار زیاد است و در همه شرایط اقلیمی مستهلک نمیشود و این یک مزیت بسیار خوب برای این نرده ها میباشد. 

6- ستون هایی که در آن استفاده میشود از جنس آلیاژ های مرغوب بوده و ضد زنگ است و نمی پوسید و عمر طولانی دارد . 

7- نصب این نرده ها بسیار ساده بوده و راحت است . 

8- بهترین گزینه برای ایمن سازی و محصور کردن محیط ها مانند استخر است . 

9- شست و شوی آن راحت است و کودکان به جای تخته های وایت برد هم میتوانند از آن استفاده کنند . 

10- میتوان ترد  ها را از بالکن شیشه ای زیر نظر داشت. 

11- امکان نصب بسیار آسان آن بر روی زمین و لبه های بالکن . 

12- نور طبیعی از آن عبور میکند و بسیار جذاب و چشم نواز است . 

13- دارای تنوع در طرح و رنگ است .

معایب نرده شیشه ای

  • به دلیل شفاف بودن شیشه ها قابل مشاهده برای پرندگان و حشرات نیست بنابراین در اثر برخورد با شیشه دچار آسیب می شوند.
  • شستشو و تمیز کردن هر دو طرف شیشه مشکل است.
  • فشار ناشی از تکیه دادن افراد به نرده شیشه ای به صورت مداوم باعث شل شدن فریم ها و در نهایت شکسته شدن شیشه می شود.
  • در صورتی که یکی از شیشه ها بشکند ، نیاز به جا به جایی کل نرده می باشد تا شیشه تعویض شود. همچنین پنل ها و شیشه ها قیمت بالایی دارد.

جزئیات و دیتیل نرده شیشه ای

از آنجائیکه برای طراحی و معماری داخلی ساختمان نیاز به اطلاعات درباره سازه ها و نحوه اجرای آنها می باشد. برای اجرای نرده شیشه ای نیز نیاز به جزئیات سازه شیشه ای و روش های اجرای آن می باشد. در ادامه به روش های اجرا و نصب این نوع شیشه می پردازیم.

نصب نرده شیشه ای

با توجه به نوع نرده شیشه ای نصب آن متفاوت می شود. در ادامه در مورد نصب هر یک از انواع نرده شیشه ای توضیح می دهیم.

نحوه نصب نرده شیشه ای اسپایدری

قطعات استیل اسپایدری از نوع تک شاخ ، دو شاخ و چهارشاخ به شیشه سکوریت متصل می شود. این شیشه ها نقض نگهدارنده هندریل را دارد.

نحوه نصب نرده شیشه ای دفنی

در ابتدا قطعاتی به نام کامپوننت ها در داخل زمین قرار می گیرد. این کامپوننت ها دارای ریلی است که شیشه ها درون آن قرار می گیرد.( شیشه ها قبل از جاگیری در کامپوننت ها در مفصل نرمی قرار می گیرد.)

نصب نرده شیشه ای فیکس پوینت یا دگمه ای

بعد از اندازه گیری  و به دست آوردن ابعاد مورد نظر ، یراق آلات کانکتور یا دگمه تهیه می شود. سپس شیشه ها توسط این یراق آلات به کنار دیوار یا راه پله متصل می شود.

نصب نرده شیشه ای اکسپوز

کامپوننت ها با توجه به ارتفاع شیشه و ضخامت آن با فاصله های مشخص از هم روی سطح زمین نصب می شود.

نصب نرده شیشه ای نوری

برای نورپردازی و طراحی شیک در زیر شیشه هایی که در داخل ریل کامپپوننت ها قرار دارد ال ای دی استفاده می شود که نوری زیبا به نمای نرده شیشه ای می دهد.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 1 میانگین: 5]