برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

استفاده از شیشه ها، امروزه جزء جدایی ناپذیر معماری روز و لوکس دنیاست. در معماری داخلی و یا معماری خارجی بنا، به کارگیری شیشه سبب افزایش جذابیت نمای ساختمان خواهد شد؛ در قسمت بالکن ها هم امروزه از انواع شیشه استفاده می‌شود که مزیت های فراوانی دارد. شیشه های بالکن پس از مدتی استفاده، نیاز به رگلاژ دارند که با رعایت کامل نکات آن، عمر‌ مفید درب شیشه ایی شما بالاتر خواهد رفت. در ادامه با ما همراه باشید تا به طور مفصل درباره نحوه رگلاژ شیشه بالکن صحبت کنیم.

مزایای استفاده از شیشه ی بالکن

  شیشه های بالکن، علاوه بر زیبایی بی نظیری که در محیط ایجاد می‌کنند مزیت های فراوانی دارند. مانند :

۱_ شفافیت و قابل دید بودن فضای بیرون

۲_ مقاومت در رطوبت

۳_مقاومت در برابر نوسانات آب و هوایی

۴_ عایق حرارتی

۵_ آتش سوزی

۶_ مقاوم در برابر وزن و فشار

۷_ عایق صدا

۸_ جلوگیری از ورود موجودات موزی و… 

جنس شیشه های بالکن از چیست؟

  شیشه سکوریت و یا شیشه های لمینت، مناسب‌ ترین گزینه برای قسمت بالکن ساختمان ها هستند. شکستن‌ شیشه، همیشه عاملی منفی بوده که بسیار خطر آفرین است و بشر همواره به فکر راه حلی برای آن بوده است. با گذر زمان و پیشرفت صنایع، فرایندی به نام سکوریت کردن بر روی شیشه های معمولی صورت گرفت، که مقاومت آنها را بسیار بالا برد.  

رگلاژ شیشه بالکن

پیش تر گفتیم که استفاده از شیشه ها در صنعت ساختمان سازی بسیار پیشرفت کرده و یکی از مصارف عمده ی آن در درب های خانه‌ ها و بالکن هاست. درب ها و پنجره های شیشه ای، به دلیل باز و بسته شدن زیاد و تحرک دائم، بیشتر در معرض خراب شدن قرار دارند و امکان دارد بعد از مدتی درب های شیشه ای، صدا بدهد یا سخت باز و بسته شود، که در این صورت سخن از رگلاژ شیشه بالکن به میان می آید.  

شیشه-بالکنی-تاشو

رگلاژ شیشه ی بالکن یعنی چه؟

بعد از نصب درب های شیشه ای بالکن، که اغلب از جنس سکوریت هستند، امکان دارد که درب های شیشه ای با مشکلاتی روبرو گردند و نیاز به بازبینی و تنظیم مجدد داشته باشند، به این تنظیم مجدد را در اصطلاح رگلاژ می گویند؛ به طور مثال زمانی که درب صدا بدهد، امکان دارد ناشی از خشکی لولا باشد، که با روغن کاری حل می شود؛ یا مثلاً درب نیاز به آچار کشی و یا تعویض قطعات داشته باشد، که این کار حتماً باید توسط متخصصین صورت بگیرد و نباید خود افراد بدون تخصص، اقدام به انجام آن کنند.  

شرکت کامادر نمایندگی فروش شیشه سکوریت در تهران در زمینه تولید، فروش، نصب و تعمیر کرکره برقی، درب اتوماتیک، شیشه سکوریت و جک پارکینگ با کارشناسان مجرب و دارای گواهینامه بین المللی آماده ارائه خدمات به مشتریان هستند. برای مشاوره و کارشناسی رایگان با شماره های 02144335292-44305316 تماس بگیرید. برای ارتباط با مدیریت به پیج اینستاگرام ما مراجعه کنید.
 

چرا رگلاژ شیشه بالکن ضروری است؟

تنظیم درب شیشه ای بعد از مدتی امری بسیار طبیعی است؛ زیرا درب ها روزانه چند بار باز و بسته می‌شوند و نیاز به تعمیر، بازبینی و رگلاژ دارند. رگلاژ کردن شیشه بالکن، عمر مفید آن را افزایش خواهد داد.

سخن پایانی

رگلاژ شیشه سکوریت، نیاز به آشنایی کامل با قسمت های مختلف درب شیشه ای و یراق آلات آن دارد. فردی که می‌خواهد این کار را انجام دهد باید حتماً به طور کامل با نصب شیشه سکوریت و مراحل رگلاژ کردن آن آشنا باشد؛ لازم است به این نکته اشاره کنیم که اگر کار رگلاژ، توسط فرد غیر ماهر صورت گیرد، آسیب و خرابی درب قطعاً بیشتر خواهد شد.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]