برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 1 میانگین: 5]

نحوه ساختن شیشه لمینت : در مقدمه می توان به مهم ترین ویژگی شیشه لمینت اشاره کرد که مربوط به بحث مقاوت و ایمنی است که در ادامه مطلب به طور کامل این دو ویژگی را برسی خواهیم کرد، در ادامه یاین مقاله با ما همراه باشید تا موارد زیر را مورد بررسی قرار دهیم تا با شیشه لمینت و مراحل ساخت آن به خوبی آشنا شویم.

  1. شیشه چیست ؟
  2. شیشه لمینت چیست ؟ 
  3. مزایای شیشه لمینت
  4. استفاده از شیشه لمینت و مراحل ساخت 

شیشه و مواد اولیه آن چیست ؟

    نحوه ساختن شیشه لمینت : شیشه از عناصر مختلفی تشکیل شده است اما مهم ترین آن ها عبارت است از ماسه، کربنات سدیم و سیلیس 

1- ماسه ای که برای شیشه استفاده میشود به صورت تقریبی باید کورتاز خالص باشد و کربنات سدیم نقش کمک ذوب را در ساخت (تولید) شیشه دارد.

2- کلرات سدیم و سولفات سدیم باعث از بین رفتن حباب های داخل شیشه میشود. 

3- استفاده از نیترات باعث میشود رنگ سبزی که در بعضی شیشه ها دیده میشود را از بین ببرد. 

4- در مراحل ساخت شیشه در مرحله ذوب میتوان به دو نوع اشاره کرد( کوره مخزنی و کوره ی بوته ای) در کوره های مخزنی مواد از یک سمت به مخزن بزرگی که از جنس بلوک نسوز است وارد میشود و همچنین در کوره بوته ای که توان دو تن خمیر شیشه را دارد این کوره ها بیشتر با گاز و گاهی با برق گرم میشوند و توانایی تحمل دمای 1200 درجه سلسیوس را دارد. 

5- البته در کوره ها از لوله های خنک کننده آب استفاده میشود جهت جلوگیری از پوسیدگی

شیشه و انواع آن :

نحوه ساختن شیشه لمینت : شیشه در مکان ها و صنایع مختلفی مورد استفاده قرار می گیرد از جمله نماهای ساختمانی – صنعت خودروسازی و… امروزه شیشه در بازار انواع مختلفی دارد که هر کدام به نسبت نیاز مشتری مورد استفاده قرار می گیرند. از جمله این شیشه ها میتوان به میرال – لمینت – سکوریت – و رفلکس اشاره کرد از پرکاربرد ترین شیشه ها سکوریت می باشد زیرا مقاومت بالا در برابر ضربه و از طول عمر بالایی برخوردار است. شیشه سکوریت در جاهای مختلفی بکار می رود مانند پارتیشن – حمام – درب اتوماتیک – بالکن و شیشه گلخانه اما در نماهای ساختمان های اداری و بانک ها از شیشه لمینت استفاده می شود زیرا لمینت دارای مقاومت و ایمنی بالا تری نسبت بقیه شیشه ها است.

شیشه لمینت چیست ؟

شیشه لمینت از دو یا چند لایه شیشه نشکن تشکیل شده است که بین لایه ها طلقی وجود دارد که به ان (پی وی بی) می گویند این محصول دارای مقاومت و ایمنی بسیار بالایی است و بیشتر در نماهای ساختمانی از جمله ادارات و بانک ها به کار می رود زیرا این محصول به سختی میشکند و در صورت شکسته شدن هم قطعه های شکسته به اطراف پرتاب نمی شوند بلکه در جای خود باقی می مانند و دلیل آن نیز وجود طلق (پی وی بی ) است. طلق ( پی وی بی ) در ضخامت های مختلفی تولید می شود که پر کاربرد ترین آن ها 0.38 میلی متر – 0.76 میلی متر و 1.52 میلی متر می باشد. تعداد لایه های شیشه های لمینت بر اساس کاربرد ان ها تعیین می گردد این محصول نسبت به محصول های دیگرعایق صدای بهتریست و در کنار این همه مزایا شکیل و زیبا نیز هست و همچنین محدودیت رنگ در تولید نیز ندارد. لمینتی که در بانک ها بکار می رود در مقابل انفجار – حرارت و همچنین گلوله نیز مقاوم است و در حال حاضر مقاوم ترین شیشه موجود در بازار جهانی است به همین جهت در بخش مجوزاتش نشانی برای احداث آن در مکان های مختلف مانعی وجود ندارد.

شیشه لمینت / استفاده آن / مراحل ساخت

نحوه ساختن شیشه لمینت : به عنوان مثال شیشه جلو ماشین ( خودرو) که به عنوان شیشه ضد گلوله نیز شناخته میشود از نوع شیشه لمینت است و دلیل آن نیز واضح است چرا که مقاوت بالایی دارد و هچنین عایق قابل قبولی هم هست و به نظر میرسد برای استفاده در درب و پنجره نیز مناسب باشد. دیگر استفاده شیشه لمینت در درب ها – کف آکواریوم – و در گذشته در صفحه های مانیتور و گوشی نیز استفاده شده است. برای ساخت این محصول دو لایه شیشه حرارت داده شده با استفاده از لایه میانی که طلق (پی وی بی ) است در کنار یکدیگر قرار میگیرند درب و پنجره ساخته شده با این محصول از مقاوت بالایی برخوردار است و به راحتی نمی توان به آن آسیب زد. و البته شیشه های سکوریت نیز از مقاومت بالایی نسبت به شیشه های معمولی برخوردار هستند ولی نسبت به شیشه لمینت مقاومت پایین تری دارند. استفاده این دو نوع محصول در مکان های مختلفی است و بستگی به استفاده مشتری ها دارد زیرا شیشه لمینت گران تر و مقاوم تر از شیشه سکوریت است پس بهتر است بدانیم که برای کجا از چه شیشه ای استفاده کنیم. همانطور که گفته شد شیشه لمینت عبارت است از چند لایه شیشه نشکن که با طلق (پی وی بی) که با حرارت به یکی دیگر متصل شده اند که قطعا برای جاهایی به کار میرود که در آنجا امنیت و مقاومت حرف اول را بزند.

شرکت کامادر شرکت شیشه سکوریت زمینه تولید، فروش، نصب و تعمیر انواع شیشه سکوریت از جمله شیشه نما، شیشه بالکنی، شیشه حمام، پارتیشن شیشه ای، آلاچیق شیشه ای و… با کارشناسان مجرب و دارای گواهینامه بین المللی آماده ارائه خدمات به مشتریان هستند. برای مشاوره و کارشناسی رایگان باشماره های 02144335292-44305316 تماس بگیرید. برای ارتباط با مدیریت به پیج اینستاگرام ما مراجعه کنید.
 

مزایای استفاده از شیشه های لمینت

شیشه لمینت بیشتر در بانک ها – ساختمان های اداری – ادارات پست و هرجایی که امنیت و ایمنی مورد توجه باشد استفاده می شود. 

1. شیشه لمینت تقریبا محدودیت رنگ ندارد به عبارتی دیگر در طیف گسترده ای از رنگ ها تولید می شود.

2. لایه میانی یا همان (پی وی بی) مانع شکستگی و از هم پاشیدگی شیشه می شود. 

3. این محصول در برابر انفجار و همچنین گلوله مقاومت بسیار خوبی دارد.

4. می توان با شیشه لمینت اشکال منحنی محکمی تولید کرد.

5. این محصول در برابر حرارت نیز مقاوم است ( در صورت استفاده از شیشه نشکن در لایه های لمینت ) 

6. افزایش قدرت لمینت با ترکیب کردن قطعه های متعدد 

7. این محصول عایق صدا است به عبارت دیگر حریم خصوصی را برای اشخاص حفظ میکند.

تفاوت و تشخیص شیشه لمینت با شیشه سکوریت

نحوه ساختن شیشه لمینت : برای تشخیص بهتر شیشه لمینت از انواع شیشه ها می توانیم به تفاوت لمینت با سکوریت اشاره کنیم. شیشه سکوریت نیز مثل شیشه لمینت از مقاموت بالایی و همچنین ایمنی بالایی برخوردار است ولی با این وجود این دو محصول تفاوت هایی باهم دارند که در زیر به آن ها می پردازیم. برای تشخیص بهتر شیشه سکوریت می توانیم به وزن این محصول اشاره کنیم چرا که وزن سکوریت از شیشه معمولی بیشتر و از شیشه لمینت کمتر می باشد و همچنین سکوریت در رنگ های محدودی تولید می شود که می توان به صورت شیشه سند بلاست شده طرح دار تولید کرد. دیگر تفاوت سکوریت با لمینت در هنگام شکسته شدن شیشه است چرا که در بالا گفته شد قطعه های شیشه لمینت پاشیده نمی شود ولی در شیشه های سکوریت قطعه های خرد شده به قطعه های ریزی تبدیل می شوند که خطر جراحت و آسیب دیدگی نیز در این حالت بسیار ناچیز است. نتیجه ای که می توانیم بگیریم آن است که هر دو شیشه از مقاومت و امینی بالایی برخوردار هستند اما نحوه تولید و استفاده این دو محصول با یک دیگر متفاوت است.

توجه

مجوز های لازم برای احداث شیشه لمینت در نما های ساختمانی به راحتی توسط آتش نشانی داده میشود. همان طور که در بالا توضیح داده شد این محصول دارای مقاومت بالا – ایمنی بالا و همینطور مقاومت در برابر حرارت و انفجاراست. شیشه لمینت یکی از جدید ترین و شکیل ترین نوع شیشه برای استفاده در نما های ساختمانی و مکان های عمومی می باشد به عبارت بهتر بروزترین نوع شیشه در بازار کنونی است.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 1 میانگین: 5]