نحوه برش شیشه سکوریت با واترجت در محل

نحوه برش شیشه سکوریت با واترجت در محل چگونه است؟ شیشه سکوریت شیشه ای است که به شکل و اندازه مورد نظر برش می خورد سپس در کوره 1114 درجه فارنهایت حرارت داده می شود و سپس با استفاده از روش خنک کننده با فشار بالا سرد می شود. این کار باعث خنک شدن سطوح خارجی شیشه سریعتر از مرکز می شود و در نتیجه، بین سطح خارجی و مرکز آن کششی ایجاد می کند.

این فرآیند باعث می شود این شیشه ها چهار برابر قوی تر از شیشه های معمولی می شود. این مقاومت تا زمانی که ساختار پنل شیشه مختل نشود پایدار است.

اما هرگونه تلاش برای تغییر پانل پس از سکوریت شدن آن می تواند تعادل آن کشش دینامیک را بر هم بزند، در نتیجه باعث خرد شدن شیشه می شود.

این شیشه وقتی می شکند، به قطعات کوچک، سنگریزه ای و نسبتاً بی ضرر تبدیل می شود. به همین دلیل، تقریباً تمام شیشه هایی که از نظر معماری در مکان های عمومی مانند مراکز های تجاری و اداری استفاده می شوند، از نوع سکوریت هستند.

همچنین این شیشه ها را در محیط های مسکونی برای درب های دوش، بالکن، نرده ها و شیشه اجاق گاز استفاده می شود. پنل های این شیشه قبل از سکوریت شدن برش خورده و شکل می گیرد.

آیا می توانید شیشه سکوریت را خودتان برش دهید؟

برش و شکل دادن به شیشه اولین مرحله در مراحل ساخت است. سکوریت کردن شیشه آخرین مرحله است. در نتیجه، بعد از سکوریت کردن شیشه نمی توانید برش دهید. از شیشه سکوریت معمولاً در فضای داخلی مراکز تجاری استفاده می شود. در حقیقت، بیشتر شیشه هایی که در موزه، فروشگاه، دفتر یا رستوران می بینید، سکوریت شده اند، از جمله تقریباً همه وسایل فروشگاه، درب ورودی، قفسه، پارتیشن و روی میز. با این وجود، پس از اتمام فرآیند سکوریت، قادر به برش شیشه نخواهید بود.

برش-شیشه-سکوریت

نحوه برش شیشه سکوریت با واترجت در محل

همان طور که اشاره شد شیشه قبل از سکوریت شدن برش می خورد برای این کار از از دستگاه واترجت یا CNG استفاده می شود. این دستگاه علاوه بر برش لبه های شیشه را صیقل می دهد تا تیز نباشد. همچنینن برای براق کردن این شیشه از این دستگاه استفاده می شود.

شرکت کامادر برای اولین بار در ایران شیشه سکوریت را برش زده است. این فیلم را ببینید :

معایب شیشه سکوریت یا شیشه میرال

با توجه به فوایدی که شیشه سکوریت دارد، بسیار محبوب و پرفروش می باشد. یکی از نقاط ضعف آن این است که نمی توان آن را برش داد.

 
شرکت کامادر در زمینه تولید، فروش، نصب و تعمیرکرکره برقی، درب اتوماتیک، جک پارکینگی، شیشه سکوریت و کابین حمام با کارشناسان مجرب و دارای گواهینامه بین المللی آماده ارائه خدمات به مشتریان هستند. برای مشاوره و کارشناسی رایگان باشماره های 02144335292-44305316 تماس بگیرید. برای ارتباط با مدیریت به پیج اینستاگرام ما مراجعه کنید.

 

در چه زمانی می توان شیشه سکوریت را برش داد؟

اولین مرحله از مراحل ساخت، برش شیشه به شکل دلخواه است. آخرین مرحله سکوریت کردن آن است. وقتی شیشه سکوریت شد، اندازه شیشه، قابل تغییر نیست.

تنها یک استثنا وجود دارد در صورتی که یک تکه شیشه فقط کمی بزرگ باشد می توان با سمباده کمی لبه های آن را کوچک کرد اما احتمال شکستنن آن نیز زیاد است پس مراقب باشید.

 

استفاده از شیشه سکوریت برای قفسه های شیشه ای

مردم شیشه های سکوریت را به دلایلی انتخاب می کنند، این شیشه ها از شیشه های معمولی بادوام تر هستند. به همین دلیل اگر می‌خواهید قفسه‌های شیشه‌ای داشته باشید، بهتر است شیشه‌ سکوریت را انتخاب کنید تا دوام بیشتری داشته باشد و وزن بیشتری را تحمل کند.

آیا می توان قفسه های شیشه ای ساخته شده از انواع دیگر شیشه را سفارش داد؟

معمولاً از شیشه سکوریت استفاده می شود. شما می توانید هر یک از انواع شیشه را سفارش دهید و از آنها برای قفسه های شیشه ای استفاده کنید. می‌ توانید از شیشه‌ های آنیل شده (ضعیف‌تر، اما ارزان‌تر)، شیشه‌های چند لایه (2 ورق شیشه با ورق پلاستیکی بین) یا شیشه‌های سرامیکی (کاربردهای دمای بالا) استفاده کنید.

نتیجه

در غیر این صورت، شما باید شیشه ها را مجدداً سفارش دهید تا با ابعاد صحیح مطابقت داشته باشد، که این کار می تواند پروژه طراحی داخلی شما را طولانی مدت کند.
انتخاب یک کارشناس متبحر و مجرب، می تواند به کاهش احتمال اشتباه در اندازه گیری کمک کند.