بهترین موتور درب اتوماتیک شیشه ای کدام برند است؟ موتور بخش مهمی از درب اتوماتیک می باشد به همین دلیل  ما در این مقاله قصد داریم به این موضوع و موضوعات ذیل بپردازیم:
مکانیزم موتور درب اتوماتیک شیشه ای
معرفی برندهای درب اتوماتیک شیشه ای
بهترین موتور درب اتوماتیک شیشه ای به همراه قیمت
آموزش نصب موتور درب اتوماتیک شیشه ای

مکانیزم موتور درب اتوماتیک شیشه ای

موتور یکی از مهم ترین قطعات درب اتوماتیک شیشه ای می باشد. موتور نیروی خود را از برق دریافت کرده و به گیربکس انتقال میدهد و در نهایت باعث باز و بسته شدن درب می شد.

معرفی برندهای موتور درب اتوماتیک شیشه ای

موتور دانکر

موتور دانکر محصول کشور آلمان است که بیش از 50 سال تولید می شود و یکی از پرکاربردترین و محبوب ترین برندهای موجود در دنیا می باشد.

موتور درب اتوماتیک شیشه ای کورماس KORMAS

موتور کورماس محصول کشور ترکیه می باشد که از سال 2002 تولید خود را آغاز کرده است و در سال 2007 موفق به کسب گواهینامه سیستم مدیریت کیفیت ISO TS 16949 و گواهینامه CE شد. 8 سال بعد موفق به کسب گواهینامه ISO 14001 شد. کارخانه این شرکت در زمینی به مساحت 26 هزار مترمربع واقع شده است که 50% از محصولات خود را به کشورهای خارجی صادر می کند.

ابعاد موتور دانکر آلمان

این موتور در ابعادهای 55*63 و 25*63 تولید می شود که ولتاژ و آمپرهای گوناگونی دارد. ابعاد 55*63 به دلیل بازدهی بالاتر بیشتر کاربرد دارد.

از کجا بفهمیم موتور دانکر اصلی است؟

از آنجائیکه موتور درب اتوماتیک شیشه ای دانکر به دلیل کیفیت بالا پرطرفدار و پرفروش است، باعث شده برند تقلبی این محصول از سایر کشورها تولید شده و در بازار به نام برند دانکر به فروش برسد. توجه داشته باشید کمپانی این محصول دارای 4 سایت رسمی در امریکا، چین، صربستان و آلمان می باشد که می توانید اصالت کالا را از سایت های رسمی آن استعلام بگیرید. توجه داشته باشید از نمایندگی های معتبر خریداری کنید و به دلیل قیمت پایین آن را نخرید.

مشخصات فنی موتور دانکر

  • دارای کیفیت بالا در تولید قطعات
  • مناسب برای مکان های پرتردد
  • تشخیص حرکت و توقف کامل در صورت برخورد با اشیا
  • عمر طولانی دارد و کمتر نیاز به تعمیر و سرویس دارد.
  • در ساخت آن از زغال استفاده نشده است.

قیمت موتور دانکر

قیمت موتور درب اتوماتیک شیشه ای دانکر بر اساس نرخ ارز محاسبه می شود و با توجه به نوسانات بازار در کشور ما قیمت ها تغییر می کند. به همین دلیل قیمت را به روز از کارشناسان ما استعلام بگیرید. اما قدرت موتور بر قیمت آن تاثیر می گذارد. بدین معنی که هرچه قدرت آن بیشتر باشد، گرانتر است.

موتور دانکر در کنار سایر قطعات درب اتوماتیک شیشه ای

درست است که موتور بخش مهمی از درب اتوماتیک شیشه ای می باشد اما تمام آن نیست. کیفیت سایر قطعات از جمله اپراتور، سنسور، برد یا کنترل باکس باید از کیفیت مطلوبی برخوردار باشد. این موضوع بخصوص در محل عبور با ترددهای بالا بسیار مهم است. زیرا چشمی به بُرد فرمان می دهد و به موتور انتقال می دهد تا کار کند، اگر بُرد کیفیت خوبی نداشته باشد در ترددهای بالا متوقف می شود و فرمان به موتور نمی رسد. در نتیجه درب باز یا بسته نمی شود.

موتور درب اتوماتیک شیشه ای دانکر مدل GR 63X55

یکی از مدل های پرکاربرد موتور دانکر GR 63X55 می باشد که دارای مشخصاتی به شرح ذیل می باشد:

  • 24 ولت
  • 100 وات
  • دارای انکودر نوری می باشد (بیشتر اپراتورها دارای انکودر نوری هستند که با این موتور سازگاری دارند) انکودر در موتور باعث می شود از طریق نور به صورت هوشمند متوقف شوند اما موتورهای فاقد انکودر به وسیله قطعات خاص خود متوقف می شوند.
  • هماهنگی با بُرد کنترل فرمان برند لابل و برندهای ایرانی نظیر یونیک، دلفین، آریو
  • سازگار با ابعاد غیراستاندارد درب اتوماتیک شیشه ای

موتور دانکر برای چه نوع درب اتوماتیک شیشه ای استفاده می شود؟

همان طور که اشاره کردیم موتور دانکر آلمان مناسب برای اماکن پرتردد مانند بیمارستان، هتل، فروشگاهها و مراکز تجاری می باشد.

آموزش نصب موتور درب اتوماتیک شیشه ای دانکر

برای دانستن نحوه نصب این موتور ابتدا باید با نحوه سیم کشی آن آشنا شوید. این موتور دارای 10 سیم می باشد که 6 سیم آن از موتور خارج شده که 2 تای آن به رنگ سفید و مشکی از انتهای موتور خارج شده است. 4 سیم از انکودر خارج شد که باید به انکودر اپراتور متصل شود. انکودر در واقع شمارنده موتور می باشد و در هر باز و بسته شدن به موتور اطلاع می دهد. در صورتی که دچار مشکل شود در هر باز و بسته شدن به موتور ضربه می زند. نصب موتور دانکر با توجه به نوع اپراتور شما متفاوت می باشد. از آنجائیکه بیشتر اپراتورها از برند لابل می باشد، ما در اینجا نصب موتور با این برند را آموزش می دهیم. با استفاده از 2 پیچ آلنی که به سقف ریل (مهره ها از قبل از داخل آن رد شده) موتور را محکم می کنید.

درب اتوماتیک شیشه ای کورماس

موتور به کار رفته در پکیج کورما دارای مشخصاتی به شرح ذیل می باشد:

  • محصول کشور ترکیه می باشد.
  • دارای کنترل باکس هوشمند با قابلیت اتصال به سیستم های بانکی را دارد.
  • دارای سنسور چشمی ماکرویو می باشد.
  • دارای ریموت ، کلید چند حالته و هنگر می باشد.

کاربرد درب اتوماتیک شیشه ای کورماس

معمولا از این نوع درب در مکان های پرتردد مانند بیمارستان ها، هتل ها و مجتمع های بزرگ تجاری استفاده می شود. سنسور چشمی درب اتوماتیک شیشه ای از دقت بالایی برخوردار است و فاصله مناسب را برای باز کردن درب و اجسام نزدیک به درب را تشخیص می دهد.

شرکت کامادر شرکت درب اتوماتیک شیشه ای  زمینه تولید، فروش، نصب و تعمیر انواع شیشه سکوریت از جمله شیشه نما، شیشه بالکنی، شیشه حمام، پارتیشن شیشه ای، آلاچیق شیشه ای و… با کارشناسان مجرب و دارای گواهینامه بین المللی آماده ارائه خدمات به مشتریان هستند. برای مشاوره و کارشناسی رایگان باشماره های 02144335292-44305316 تماس بگیرید. برای ارتباط با مدیریت به پیج اینستاگرام ما مراجعه کنید.
 

مشخصات فنی موتور درب اتوماتیک شیشه ای کورماس

  • دارای توان 100 وات
  • ولتاژ 24 ولت
  • دور خروجی ۲۳۰RPM
  • دارای انکودرهای ME52 و RE20 با توان 100 پالس می باشد که باعث می شود با اکثر انکودرهای اپراتورهای درب اتوماتیک شیشه ای از جمله لابل سازگاری داشته باشد.
  • دارای قطر 63 میلیمتر و طول 215 میلیمتر و گشتاور ۲۰cm،

بهترین موتور درب اتوماتیک شیشه ای

در بین برندهای موجود در کشور ما موتور دانکر هم کارایی و کیفیت بالایی دارد و هم سازگار با اکثر اپراتورهای موجود در ایران می باشد.

تنظیمات درب اتوماتیک شیشه ای : آموزش عیب یابی و تعمیر

درب اتوماتیک مانند هر محصول دیگری نیاز به سرویس و نگهداری دوره ای دارد. اما با توجه به میزان تردد افراد و نوع آن ممکن است نیاز به تنظیماتی جهت عیب یابی و تعمیر داشته باشد. با ما در ادامه همراه باشید تا نحوه تنظیمات درب اتوماتیک شیشه ای را آموزش دهیم. همان طور که می دانید این محصولات دارای انواع مختلفی هستند که در این بخش می خواهیم به بررسی تمامی انواع محصولات بپردازیم. البته که تمرکز ما در این مقاله بر روی انواع ورودی های خودکار شیشه ای می باشد. این محصولات می توانند به صورت خودکار باز و بست شوند.

چه زمانی درب اتوماتیک شیشه ای نیاز به تنظیمات دارد؟

  مشکلات و عیوب مختلفی برای درب اتوماتیک شیشه ای ممکن است ایجاد شود ولی شایع ترین آنها به شرح ذیل می باشد :

  • مشکل در هنگر
  • خرابی چشمی : در هنگام باز و بسته شدن فرمان به موتور داده نمی شود.
  • افتادگی کامل یا متوقف شدن لت های (یکی یا هر دو لت) درب
  • خراب شدن و از کار افتادگی ریموت
  • خرابی سنسور : در این حالت سنسور حساس شده و با حرکت هر چیزی بی دلیل باز و بسته می شود. این حرکت مداوم نه تنها آزار دهنده است بلکه باعث ایجاد مشکل در سایر قطعات درب می شود.

نحوه تنظیمات درب اتوماتیک شیشه ای

در صورتی که با مشکلاتی که ذکر شد روبرو شدید حتما با کارشناس متخصص تماس بگیرید. کارشناس در ابتدا برق درب را چک می کند. برای این کار منبع تغذیه را چک می کند. زیرا خرابی و مشکلات قطعاتی از جمله سنسور ، موتور و چشمی به منبع تغذیه مربوط می شود. در برخی موارد ممکن است سیم از مدار خارج شده و قطع شده است که ممکن است به دلیل نصب اولیه نادرست باشد. در صورتی که مشکل از منبع تغذیه نباشد باید قطعاتی که دچار خرابی شده اند تعویض گردد.

دلایل خرابی درب اتوماتیک شیشه ای

یکی از مشکلات شایعی که افراد با آن روبرو می شوند اینست که درب هنگام باز و بسته شدن ضربه وارد می کند. علت این مشکل مواردی به شرح ذیل می باشد:

  • تنظیمات نادرست

نصب و تنظیم اولیه در هننگام راه اندازی درب اتوماتیک بسیار مهم است. در غیر اینصورت بعد از گذشت زمان کمی دچار مشکل می شود. ننگرانن نباشید زیرا می توان دوباره تنظیمات از ابتدا انجام داد و در جای درست خود قرار داد.

  • شل شدن تسمه های درب اتوماتیک شیشه ای

یکی از مشکلات شایع این درب ها شل شدن تسمه ها می باشد که به راحتی می توان در جای خود آن را سفت کرد و بندرت نیاز به تعویض تسمه ها وجود دارد.

  • مشکل در کارکرد موتور درب اتوماتیک شیشه ای

یکی از مشکلات دیگری که ممکن است برای درب شما ایجاد شود ، عدم کارکرد موتور می باشد. در این صورت می توان در ابتدا تنظیمات را بعد از ریست کردن دوباره اجرا کرد. به طور کلی بعد از چند سال کارکرد بخصوص در فضاهایی که تردد بالاست موتور نیاز به سرویس و تنظیم دارد.

  • عدم تراز نبودن درب اتوماتیک شیشه ای

در برخی موارد از ظاهر درب نمی توان فهمید که مشکل از کدام قطعه است.    

موتور-درب-اتوماتیک-شیشه-ای