مشخصات فنی درب های اتوماتیک شیشه ای

درب های اتواتیک به درب هایی گفته میشود که با حسگر ها یا ریموت های کنترلی باز و بسته میشود . باید این را بدانیم که درب های اتوماتیک در جهت های مختلف قابل حرکت است ، از راست به چپ ، از چپ به راست ، این درب ها تنوع بسیار زیادی دارد و در مدل های مختلفی عرضه میشود.   بسته به تکنولوزیی که برای این درب ها اسفتاده میشود متریال برای ساخت این درب ها متفاوت است. اما در اینجا قصد داریم به موارد ذیل بپردازیم:

مکانیزم درب های اتوماتیک شیشه ای چگونه است؟
اجزای سازنده درب های اتوماتیک شیشه ای 
مشخصات فنی درب های اتوماتیک شیشه ای
 تنظیمات درب های اتوماتیک شیشه ای
دلایل خرابی درب های اتوماتیک شیشه ای
نحوه محاسبه قیمت درب های اتوماتیک شیشه ای

مکانیزم درب های اتوماتیک شیشه ای چگونه است؟

با کنترل سیگنال فعال سازی توسط سنسور ، درب اتوماتیک شیشه ای باز می شود و موتور دنده را فعال می کند تا تسمه و قرقره را هدایت کند. وقتی هیچ کسی در داخل منطقه فعال سازی شناسایی نشود ، درب پس از یک دوره زمانی مشخص شروع به بسته شدن می کند.

اجزای سازنده درب های اتوماتیک شیشه ای

درب های اتوماتیک شیشه ای دارای ساختاری به شرح ذیل می باشد:

1.مجموعه ای از دستگاه ها و کنترل کننده هایی است که باعث باز و بسته شدن درب می شود که شامل اجزایی مانند موتور دنده ای و کنترل کننده درب است.

2.در هنگام نگهداری درب می توان به راحتی درب اپراتور را روشن یا خاموش کرد.

3.درب های اتوماتیک به دو نوع سنسور ، سنسور فعال سازی و سنسور پشتیبانی مجهز شده اند.

سنسور فعال سازی

سنسور با ارسال سیگنال به اپراتور باز و بسته شدن درب را فعال می کند. سنسور فعال سازی با توجه به کاربرد و محیط انتخاب می شود.

سنسور ایمنی

این سنسورها از قدرت تشخیص بالایی برخوردار هستند به طوری که افراد یا اشیا را در مسیر عبور درب تشخیص می دهند ، این در حالی است که تشخیص آن توسط سنسورهای فعال سازی دشوار است. از سنسورهای ایمنی برای جلوگیری از برخورد صفحات درب با شی یا شخص نزدیک درب یا مسیر در استفاده می شود. سنسور پرتو و سنسور اولتراسونیک دو نوع رایج سنسورهای ایمنی هستند.

4. سایر مواد نصب شده بین سقف و هدر.

5.اپراتور Transom Door در داخل جعبه هدر نصب شده است.

6.پنل کشویی درب اغلب از موادی مانند شیشه سکوریت ، آلومینیوم و فولاد ضد زنگ استفاده می شود.

7. پنل درب ثابت

8. قفل درب

مشخصات فنی درب های اتوماتیک

عوامل گوناگونی هستند که مجموع آنها، تعیین کننده ی ویژگی های فنی درب های اتوماتیک شیشه ای  است.

۱_عرض بازشو

۲_حداکثر وزن درب ها

۳_باز شدن درب‌ها

۴_ابعاد hp

۵_زمان باز ماندن

۶_تحمل دما

۷_درجه استاندارد حفاظتی

۸_حداکثر طول افقی

تنظیمات درب های اتوماتیک شیشه ای

درب های اتوماتیک شیشه ای مانند هر محصول دیگری نیاز به سرویس و نگهداری دوره ای دارد. اما با توجه به میزان تردد افراد و نوع آن ممکن است نیاز به تنظیماتی جهت عیب یابی و تعمیر داشته باشد. با ما در ادامه همراه باشید تا نحوه تنظیمات درب اتوماتیک شیشه ای را آموزش دهیم.

تنظیمات-درب-اتوماتیک-شیشه-ای

چه زمانی درب های اتوماتیک شیشه ای نیاز به تنظیمات دارد؟

مشکلات و عیوب مختلفی برای درب های اتوماتیک شیشه ای ممکن است ایجاد شود ولی شایع ترین آنها به شرح ذیل می باشد :

  • مشکل در هنگر
  • خرابی چشمی : در هنگام باز و بسته شدن فرمان به موتور داده نمی شود.
  • افتادگی کامل یا متوقف شدن لت های (یکی یا هر دو لت) درب
  • خراب شدن و از کار افتادگی ریموت
  • خرابی سنسور : در این حالت سنسور حساس شده و با حرکت هر چیزی بی دلیل باز و بسته می شود. این حرکت مداوم نه تنها آزار دهنده است بلکه باعث ایجاد مشکل در سایر قطعات درب می شود.

 

شرکت کامادر شرکت شیشه سکوریت  زمینه تولید، فروش، نصب و تعمیر انواع شیشه سکوریت از جمله شیشه نما، شیشه بالکنی، شیشه حمام، پارتیشن شیشه ای، آلاچیق شیشه ای و… با کارشناسان مجرب و دارای گواهینامه بین المللی آماده ارائه خدمات به مشتریان هستند. برای مشاووره و کارشناسی رایگان باشماره های 02144335292-44305316 تماس بگیرید . برای ارتباط با مدیریت به پیج اینستاگرام ما مراجعه کنید.

نحوه تنظیمات درب های اتوماتیک شیشه ای

در صورتی که با مشکلاتی که ذکر شد روبرو شدید حتما با کارشناس متخصص تماس بگیرید. کارشناس در ابتدا برق درب را چک می کند. برای این کار منبع تغذیه را چک می کند. زیرا خرابی و مشکلات قطعاتی از جمله سنسور ، موتور و چشمی به منبع تغذیه مربوط می شود. در برخی موارد ممکن است سیم از مدار خارج شده و قطع شده است که ممکن است به دلیل نصب اولیه نادرست باشد. در صورتی که مشکل از منبع تغذیه نباشد باید قطعاتی که دچار خرابی شده اند تعویض گردد.

دلایل خرابی درب های اتوماتیک شیشه ای

یکی از مشکلات شایعی که افراد با آن روبرو می شوند اینست که درب هنگام باز و بسته شدن ضربه وارد می کند. علت این مشکل مواردی به شرح ذیل می باشد:

تنظیمات نادرست

نصب و تنظیم اولیه در هننگام راه اندازی درب اتوماتیک بسیار مهم است. در غیر اینصورت بعد از گذشت زمان کمی دچار مشکل می شود. ننگرانن نباشید زیرا می توان دوباره تنظیمات از ابتدا انجام داد و در جای درست خود قرار داد.

شل شدن تسمه های درب اتوماتیک شیشه ای

یکی از مشکلات شایع این درب ها شل شدن تسمه ها می باشد که به راحتی می توان در جای خود آن را سفت کرد و بندرت نیاز به تعویض تسمه ها وجود دارد.

مشکل در کارکرد موتور

یکی از مشکلات دیگری که ممکن است برای درب شما ایجاد شود ، عدم کارکرد موتور می باشد. در این صورت می توان در ابتدا تنظیمات را بعد از ریست کردن دوباره اجرا کرد. ددر صورتی که مشکل حل نشد ممکن است انکودر دچار خرابی شده باشد در این صورت باید قطعه جدا شده و برای تعمیر یا تعویض به کارخانه ارسال شود.

 

به طور کلی بعد از چند سال کارکرد بخصوص در فضاهایی که تردد بالاست موتور نیاز به سرویس و تنظیم دارد. در این صورت باید از درب جدا شده و به کارخانه برای تنظیم مجدد ارسال شود و در محل قابل تنظیم نمی باشد.

عدم تراز نبودن درب

در برخی موارد از ظاهر درب نمی توان فهمید که مشکل از کدام قطعه است. در واقع ممکن است در هنگام نصب فاصله درب از زمین به درستی در نظر گرفته نمی شود و فاصله کمی دارد. به همین جهت دچار اصطکاک با زمین شده و به مرور زمان به موتور فشار وارد کرده و در نهایت دچار خرابی می شود.

نحوه محاسبه قیمت درب های اتوماتیک شیشه ای

قبل از انتخاب درب های اتوماتیک شیشه ای باید به بودجه خود توجه کنید تا بتوانید متناسب با نیاز خود دربی را انتخاب کنید. برای اینکه بتوانید قیمت آن را به درستی محاسبه کنید به مواردی به شرح ذیل توجه کنید:
• هزینه اپراتور
• هزینه شیشه سکوریت استفاده شده در درب اتوماتیک
• هزینه فریم درب اتوماتیک شیشه ای 
• هزینه حمل و نقل
• هزینه نصب
• هزینه قفل و باتری