برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 1 میانگین: 5]

فهرست مطالب

مزایا و معایب نمای شیشه ای ساختمان

مزایا و معایب نمای شیشه ای ساختمان چیست؟با توجه به اینکه بسیاری از ساختمان‌ های تجاری و مسکونی، نمای شیشه ای برای انتخاب می‌کنند، ما در ادامه به بررسی مزایا و معایب نمای شیشه ای در ادامه می پردازیم.

 

یکی دیگر از دلایلی که توسعه دهندگان و معماران املاک و مستغلات، نمای شیشه ای را ترجیح می دهند، این است که می توانند ساختمان های شیک تر و درخشان تر را داشته باشند.

یکی از روندهای قابل توجه در صنعت املاک تجاری، استفاده از شیشه برای نمای ساختمان ها بوده است. شیشه قطعا زیبا به نظر می رسد و بسیاری از شرکت های اداری، ساختمان های براق زیبا را برای فضاهای اداری ترجیح می دهند.

شیشه، به جای دیوار، دید بدون مانعی را برای ساکنان ساختمان فراهم می کند و از آنجایی که شیشه را می توان به هر شکلی قالب بندی و خم کرد، از بسیاری جهات برای معماران و توسعه دهندگان مزیت دارد، البته ناگفته نماند معایب زیادی هم دارد. در اینجا به برخی از ویژگی های کلیدی شیشه به عنوان نمای ساختمان ها نگاه می کنیم.

مزایای شیشه برای نمای ساختمان

شیشه به زیبایی و جلوه یک ساختمان می افزاید. از آنجایی که می توان آن را نیمه شفاف ساخت و یا در اشکال مختلف قالب گیری کرد، می تواند انعطاف پذیری زیادی را از نظر کاربری در ساختمان به معمار ارائه دهد.

اگر به دنبال خرید نمای شیشه ای در کرج هستید می توانید به این لینک مراجعه کنید.

مزایا و معایب نمای شیشه ای-کامادور-41698

نور

شیشه می تواند 75 تا 80 درصد نور طبیعی را در هر دو جهت منتقل کند، چیزی که هیچ جایگزین دیگری انجام نمی دهد.

مقاومت

شیشه معمولاً در برابر آب و هوا مقاوم است بنابراین می تواند به راحتی در شرایط مختلف آب و هوایی مانندباران، آفتاب و باد مقاومت کند. در هیچ آب و هوایی شکل و درخشندگی خود را از دست نمی دهد.

زنگ نزدن

شیشه زنگ نمی زند بنابراین بهتر از آهن است و تسلیم شرایط محیطی اطراف خود نمی شود.

ضد گرد و غبار

معمولاً سطح صافی دارد بنابراین به نوعی، ضد گرد و غبار است و به حداقل تمیز کردن نیاز دارد.

ظاهر متفاوت

شیشه همه کاره است، به این معنا که وقتی با ورق های لمینت یا رنگی ترکیب می شود، می تواند ظاهر مختلفی را ارائه دهد.

وزن کمتر

وزن پی ساختمان را کاهش داده و ساختمان را نسبت به دیوارها سبکتر می کند.

کاهش قبوض برق

نوع مناسب شیشه می تواند مصرف انرژی را برای ساکنان ساختمان کاهش دهد و قبوض برق را کاهش دهد.

نیاز کمتر به نگهداری

نماهای شیشه ای نیاز به تعمیر و نگهداری کم دارند و تمیز کردن سریع ماهانه ممکن است در اکثر مواقع کافی باشد.

همچنین می توانید برای مشاهده پارتیشن شیشه ای و  شیشه بالکنی به لینک های ارائه شده مراجعه کنید.

شرکت کامادر شرکت شیشه سکوریت  زمینه تولید، فروش، نصب و تعمیر انواع شیشه سکوریت از جمله شیشه نما، شیشه بالکنی، شیشه حمام، پارتیشن شیشه ای، آلاچیق شیشه ای و… با کارشناسان مجرب و دارای گواهینامه بین المللی آماده ارائه خدمات به مشتریان هستند. برای مشاووره و کارشناسی رایگان باشماره های 02144335292-44305316 تماس بگیرید . برای ارتباط با مدیریت به پیج اینستاگرام ما مراجعه کنید.

معایب شیشه برای نمای ساختمان

جذب گرما

نمای شیشه ای، باعث ایجاد تابش خیره کننده ای می شود، که یکی از معایب بزرگ شیشه است. شیشه گرما را جذب می کند. این بدان معنی است که می تواند به عنوان یک گلخانه عمل کند و از این رو برای کشورهایی با آب و هوای گرم مناسب نیست.

غیر مقاوم

بیشتر شیشه ها در برابر زلزله مقاوم نیستند و برای کشورهایی که شاهد زلزله های مکرر هستند مناسب نیستند. استفاده از شیشه در ساختمان ممکن است هزینه های بالاتری را برای ایمن ساختن ساختمان به دنبال داشته باشد، زیرا شیشه باعث شفافیت زیاد می شود.

شکنندگی

شیشه ماده ای سفت و شکننده است. این بدان معنی است که وقتی فشار ناگهانی به آن وارد شود، به راحتی می شکند.

پارتیشن شیشه ای-کامادورز-123246

تاثیر نمای شیشه ای ساختمان بر محیط زیست

استفاده گسترده از شیشه در ساختمان‌ها ممکن است برای تلاش‌های جهانی در جهت ساختمان‌های پایدار و سبز نتیجه معکوس داشته باشد. از آنجایی که چنین ساختمان‌هایی انرژی زیادی برای گرم کردن و خنک شدن مصرف می‌ کنند، اکثر کارشناسان معتقدند که ساختمان‌های نمای شیشه ‌ای با اکثر اقلیم‌ها تناسب ندارند. دیوارهای کدر باعث مصرف انرژی کمتری می شوند، زیرا گرما با سرعت بسیار کم به بیرون منتقل می شود.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 1 میانگین: 5]