مزایا و معایب درب کرکره برقی و دستی

در گذشته کرکره دستی تنها در مغازه و کارخانه ها استفاده می شد، امروزه درب کرکره ای برقی در همه جا از جمله خانه، مغازه، مراکز اداری، تجاری و صنعتی کاربرد دارد. آیا نصب این محصول در خانه یا محل کار خود ارزش سرمایه گذاری دارد؟ ما در این مقاله قصد داریم درباره مزایا و معایب کرکره برقی و دستی صحبت کنیم.

باید در انتخاب کرکره چه مواردی باید در نظرگرفت ؟

در انتخاب یک محصول باید در ابتدا درباره مزایا و معایب آن بدانید. در صورتی که مزایای آن بیشتر از معایب آن است ارزش خرید و سرمایه گذاری را دارد. با ما در ادامه همراه باشید تا به معایب و مزایای کرکره برقی و کرکره دستی بپردازیم.

مزایا و معایب کرکره دستی

هنوز برخی از افراد از کرکره دستی استفاده می کنند اما این کرکره چه معایب و چه مزایایی دارد که هنوز طرفداران خود را دارد؟

مزایا-و-معایب-درب-کرکره-ای-برقی-و-دستی

مزایای کرکره دستی

از آنجائیکه این کرکره به صورت دستی بالا و پایین می شود نیاز به مصرف برق ندارد. بنابراین در هنگام قطی برق قابل استفاده می باشد و در مصرف انرژی صرفه جویی می شود. همچنین قیمت پایین تری نسبت به کرکره اتوماتیک دارد.

مزایای درب کرکره برقی

ضد سرقت : بزرگترین مزیت کرکره های برقی ایجاد امینت برای صاحبان خانه یا مشاغل می باشد. سیستم اتوماتیک کرکره به گونه ای طراحی و ساخته شده است که امکان نفوذ به داخل را غیر ممکن کرده است. بنابران امکان سرقت برای سارقان وجود نخواهد داشت. جالب است بدانید با این تکنولوژی آمار جرم و جنایت درصد زیادی کاهش یافته است.

راحتی و رفاه : درب های کرکره ای دستی به سختی و با صرف زمان زیادی حرکت می کند اما درب های کرکره ای برقی به راحتی و تنها با فشار دکمه ریموت بالا و پایین می شود.

بی سر و صدا : این نوع کرکره بخصوص کرکره آلومینیومی سبک بوده و بدون هیچ صدایی بالا و پایین می شود. به همین دلیل امروزه در درب های پارکینگ، حفاظ درب ورودی آپارتمان، بالکن و پنجره خانه از این محصول استفاده می شود.

متناسب با شرایط آب و هوایی : این کرکره ها در همه شرایط آب و هوایی مختلف از جمله برف و یخبندان، گرما، طوفان و باران مقاوم می باشد و هیچ گونه آسیبی نمی بیند. بنابراین قابل نصب در همه مناطق گرمسیر و سردسیر می باشد. استفاده از این محصول در پنجره خانه مانع از تابش مستقیم آفتاب به داخل شده و در نتیجه از آسیب وسایل خانه جلوگیری می شود.

عدم نیاز به تعمیر : در صورتی که به درستی نصب شود تا سال ها نیاز به تعمیر خاصی ندارد. 

برق اضطراری : موتور کرکره برقی مجهز به UPS یا برق اضطراری می باشد. بدین معنی که در هنگام قطعی برق باعث کار کردن درب می شود.

امنیت : بهترین گزینه برای اماکنی که حفظ امنیت مهم است از جمله گالری طلا، بانک ها و صرافی ها

جلوگیری از گرد و خاک : گردو و خاک و رطوبت باعث از کارافتادگی موتور و در نتیجه متوقف شدن کرکره می شود. موتور کرکره برقی دارای محافظی است که از تجمع گرد و غبار و باران جلوگیری می کند.

ایجاد حریم خصوصی : استفاده از این کرکره در پنجره برای خانه هایی که بخصوص در خیابان و اتوبان های شلوغ می باشد، فضای امنی ایجاد می کند که از دید رس سایر افراد در امان می باشند. 

صرفه جویی در مصرف انرژی : صرفه جویی در مصرف انرژی از هدر دادن انرژی گرما و سرما به خارج از خانه جلوگیری می شود. بنابراین در مصرف انرژی صرفه جویی می شود.

عایق صوتی : این کرکره ها از ورود صداها به داخل خانه جلوگیری می کند. این موضوع بخصوص در مورد خانه هایی که در مناطق پر ترافیک و شلوغ هستند حائز اهمیت می باشد.

ضد حریق : کرکره برقی پلی کربنات و رول گیتر ضدحریق می باشد و در برابر آتش سوزی مقاوم می باشد.

 

 

شرکت کامادر  نمایندگی کرکره برقی در زمینه تولید، فروش، نصب و تعمیر،شیشه سکوریت ، درب اتوماتیک، جک پارکینگی، کابین حمام و کرکره برقی با کارشناسان مجرب و دارای گواهینامه بین المللی آماده ارائه خدمات به مشتریان هستند. برای مشاوره و کارشناسی رایگان باشماره های 02144335292-44305316 تماس بگیرید. برای ارتباط با مدیریت به پیج اینستاگرام ما مراجعه کنید.

 

معایب کرکره برقی

نیاز به نگهداری و سرویس دوره ای دارد.

در مقایسه با کرکره های دستی قیمت بالاتری دارد. در صورت خرابی تنها کارشناس متخصص قادر به تعمیر آن می باشد.

در مناطقی که مشکل قطعی برق حاد است مناسب نمی باشد زیرا با وجود داشتن برق اضطراری باعث خرابی کرکره می شود.

نتیجه

با در نظر گرفتن مزایا و معایب کرکره برقی و کرکره دستی تصمیم بگیرید که کدام یک ارزش خرید دارد. با مواردی که اشاره کردیم مزایای کرکره برقی برخلاف کرکره دستی بیشتر از معایب آن است. بنابراین بهترین گزینه برای خانه و محل کار شما می باشد.