برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 3 میانگین: 4]

درب های اتوماتیک شیشه ای امروزه به جزء لاینفک ساختمان های مسکونی، اداری، تجاری و… تبدیل شده اند. اما این درب ها از چه قطعاتی ساخته شده ؟ در ادامه با ما همراه باشید به موضوعاتی به شرح ذیل بپردازیم: 

درب اتوماتیک شیشه ای دارای چه قطعاتی می باشد؟ 

چشمی درب اتوماتیک شیشه ای چیست؟

انواع چشمی درب اتوماتیک شیشه ای 

نحوه تنظیم چشمی درب اتوماتیک شیشه ای  

قیمت چشمی درب اتوماتیک شیشه ای 

سایر قطعات درب اتوماتیک شیشه ای

درب اتوماتیک شیشه ای دارای چه قطعاتی می باشد؟

درب های اتوماتیک شیشه ای اجزایی متفاوتی دارند. گیربکس یا جعبه دنده، برد الکترونیک، موتور الکتریکی، درب اتوماتیک، کنترل دستی درب، تجهیزات ایمنی درب اتوماتیک، ریموت کنترل، چشمی، بدنه ی شیشه‌ ای، کتیبه، فریم، ریل، سنسور، باطری پشتیبان، کنترل پنل، غلتک و…می باشد که در ادامه به مهم ترین آنها می پردازیم.

چشمی درب اتوماتیک شیشه ای چیست؟

با توجه به توضیحات بالا در میابیم که چشمی درب اتوماتیک شیشه ای یکی از مهمترین اجزای تشکیل دهنده درب اتوماتیک است و به علت کاری که برعهده دارد، از استهلاک بالایی نیز برخوردار می باشد و در انتخاب نوع و جنس آن باید نهایت حساسیت را به خرج داد.

انواع چشمی درب اتوماتیک شیشه ای

چشمی درب اتوماتیک شیشه ای پرده ای شعاعی صفر تا سه متری را تحت پوشش قرار می‌دهد و نوع چشم عقابی، شعاعِ ۵۰ سانتیمتری تا ۳ متری را در بر می گیرد. تنها تفاوت چشمی ها، در نوع دید و قدرت تشخیص می باشد، که با توجه به نیاز به تهیه ی آن می پردازیم. چشمی های درب اتوماتیک شیشه ای دارای دو نوع می باشد : چشمی خطی و چشمی معمولی گرد. چشمی معمولی قدرت تشخیص کمتری نسبت به چشمی خطی دارد ولی محدوده بیشتری برای تشخیص موجودات زنده دارد.

چشمی-درب-اتوماتیک-شیشه-ای
شرکت کامادر شرکت شیشه سکوریت  زمینه تولید، فروش، نصب و تعمیر انواع شیشه سکوریت از جمله شیشه نما، شیشه بالکنی، شیشه حمام، پارتیشن شیشه ای، آلاچیق شیشه ای و… همچنین شرکت کامادر دارای نمایندگی رسمی شیشه حمام در شیراز است. با کارشناسان مجرب و دارای گواهینامه بین المللی آماده ارائه خدمات به مشتریان هستند. برای مشاوره و کارشناسی رایگان باشماره های 02144335292-44305316 تماس بگیرید . برای ارتباط با مدیریت به پیج اینستاگرام ما مراجعه کنید.
 

تنظیم چشمی درب اتوماتیک شیشه ای

تنظیم چشمی درب اتوماتیک، نیازمند تخصص بالایی است و به راحتی انجام نمی گیرد. چشمی، یک قطعه ی بسیار حساس است که اختلال در عملکرد آن، منجر به اختلال کارکرد در کل مجموعه ی درب خواهد شد. به عبارتی می توان گفت در صورت خرابی چشمی، وجود درب اتوماتیک عملاً بی‌ معنا و بی فایده خواهد بود. پس در تنظیم و نصب آن باید نهایت حساسیت را انجام داد و به متخصصین این امر مراجعه نمود.

قیمت چشمی درب اتوماتیک شیشه ای

  چشمی درب اتوماتیک شیشه ای نسبت به سایر قطعات درب، قیمت چندان گرانی ندارد؛ اما باید در انتخاب آن دقت کافی را به کار گرفت. تا نیاز به تعویض زود هنگام نداشته باشند؛ زیرا پرداخت هزینه های مکرر برای هر وسیله‌ای، زیاد معقول به نظر نمی رسد.

  • انواع چشمی معمولی گرد 700،000 تومان
  • قیمت چشمی خطی اصلی 1،900،000 تومان
  • چشمی خطی طرح اصلی 900،000 تومان

سایر قطعات درب اتوماتیک شیشه ای

درب اتوماتیک شیشه ای از قطعات دیگری از جمله هنگر، شیشه سکوریت، فریم ، موتور، ریل و… ساخته شده که در ادامه به برخی از آنها می پردازیم.

هنگر درب اتوماتیک شیشه ای چیست؟

هنگر یکی از قطعات مهم درب اتوماتیک شیشه ای می باشد که باعث باز شدن درب می شود. این قطعه بر روی ریل سوار می شود. این قطعه در لت های درب اتوماتیک باعث می شود درب به آرامی و بدون سر و صدا باز و بسته شود. همچنین بسیاری از مشکلات فنی که برای درب به وجود می آید با وجود این قطعه برطرف می شود.

مکانیزم هنگر درب اتوماتیک شیشه ای

زمانی که چشمی حرکتی از موجود زنده را تشخیص می دهد، سیگنال هایی به کنترل باکس ارسال میکند. کنترل باکس به موتور فرمان می دهد و موتور شروع به حرکت می کند. موتور نیروی ایجاد شده را به تسمه می رساند. هنگر به تسمه متصل بوده و در نهایت با حرکت هنگر در باز می شود.

تعداد هنگرهای درب اتوماتیک شیشه ای

با توجه به نوع درب اتوماتیک شیشه ای تعداد هنگرها متفاوت می باشد. به طور کلی برای هر لت متحرک 2 عدد هنگر نیاز می باشد که هر هنگر خود توسط 2 عدد خار به لت متصل می شود. هنگر3-2 غلتک دارد اما قطعه ای که روی ریل سوار می شود، 2 غلطک دارد که از یک طرف به لت و تسمه متصل می شود.

مزایای هنگر درب اتوماتیک شیشه ای

  • فاصله و ارتفاع را می توان با وجود هنگر تنظیم کرد.
  • هنگر بر روی ریل سوار است و به هیچ عنوان از ریل خارج نمی شود.
  • در برابر ضربه مقاومت بالایی دارد.
  • به دلیل نرم باز و بسته شدن درب ، در طول زمان دچار خوردگی نمی شود.
  • طراحی پیشرفته ای دارد.
  • وزن بالای 300 کیلو گرم را تحمل میکند.
  • چرخ غلطک را به مسیر نزدیک می کند تا از بار متعادل و عملکرد صاف اطمینان کند.

طول عمر هنگر درب اتوماتیک شیشه ای

در صورتی که هنگر برند معتبری داشته باشد و از کیفیت بالایی برخوردار باشد، طول عمر بالایی دارد و تا سالها کار میکند.

فریم درب اتوماتیک شیشه ای

همان طور که می دانید برای نصب درب اتوماتیک شیشه ای نیاز به شیشه سکوریت می باشد. این شیشه ها برای حفظ امنیت و  محافظت در برابر شکستن بخصوص لبه های آن نیاز به فریم دارند. این موضوع در مکان های پرتردد مانند بیمارستان و مراکز تجاری بسیار مهم است. زیرا احتمال برخورد با لبه های شیشه و شکستن آن بسیار است. سکوریت کردن یک فرایند عملیات حرارتی است که بر روی شیشه‌های ساختمانی انجام می‌شود. این فرایند را می‌توان بر روی شیشه‌های رنگی، رفلکتیو، چاپ شده یا لعاب خورده نیز انجام داد.

فریم درب اتوماتیک شیشه ای چگونه ساخته می شود؟

در ابتدا فریم ها با توجه به نوع درب اتوماتیک طراحی می شوند. سپس اندازه گیری شده و برش می خورند. برای قرار گرفتن در شیشه نیاز به یراق آلاتی از جمله فیکسچر و لاستیک دارند. فریم ها معمولا از جنس آلومینیوم یا استیل ساخته می شوند.

قیمت فریم درب اتوماتیک شیشه ای

قیمت فریم درب اتوماتیک شیشه ای به نوع آن و رنگ آن بستگی دارد. مثلا قیمت فریم لت دار به رنگ شامپاینی 1،200،000 تومان می باشد که با توجه به نوسانات بازار قیمت ها تغییر می کند. رنگ های الکترواستاتیکی که برای فریم های درب اتوماتیک استفاده می شود قیمت آنها را بالاتر می برد. همچنین قیمت خرید فریم به صورت تکی و عمده نیز متفاوت می باشد. برای استعلام دقیق تر قیمت فریم ها با کارشناسان ما تماس بگیرید.

نصب فریم درب اتوماتیک شیشه ای

همان طور که می دانید درب اتوماتیک شیشه ای از قطعات مختلفی ساخته شده که فریم یکی از آن ها می باشد. اپراتور که یکی از مهم ترین قطعات درب اتوماتیک شیشه ای است در بالای درب نصب می شود. فریم ها برای محافظت از شیشه ها بر روی چهاچوب درب یا دیوار قرار می گیرد و سپس شیشه ها درون آن جای می گیرد.

مزایای فریم درب اتوماتیک شیشه ای

  • از ورود یا خروج گرما و سرما به داخل جلوگیری میکند. بنابراین در مصرف انرژی صرفه جویی می شود.
  • باعث کاهش صدا در هنگام باز و بسته شدن درب اتوماتیک می شود.
  • منجر به افزایش سرعت درب می شود.
  • نیاز به مصرف برق بالا ندارد بنابراین در هزینه های ناشی از مصرف برق صرفه جویی می شود.
  • ظاهر و طراحی زیبایی به درب اتوماتیک می بخشد.
  • به سرعت و بدون نیاز به وسایل جانبی نصب می شود.
  • از شیشه در برابر شکستن محافظت می کند.
  • ایمنی درب را افزایش می دهد.
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 3 میانگین: 4]