برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 1 میانگین: 5]

شیشه های لمینت ببرها را از خانه شما دور نگه می دارد ! این جمله درباره مزایای این شیشه است بدین معنی که نه تنها غیر قابل نفوذ است بلکه شما را در برابر خطر و آسیب ناشی از شکستن شیشه در امان نگاه می دارد. اما شیشه لمینت چه فوایدی دارد و چطور می توان آن را تشخیص داد ؟ با ما در ادامه همراه باشید تا به این موضوع بپردازیم.

شیشه لمینت چیست و چگونه تولید می شود؟

شیشه لمینت از ترکیب چند لایه شیشه سکوریت و چند لایه پلاستیکی (PVB) پیوند می خورد و در ضخامت های مختلف تولید می شود و با اتوکلاو در دمای 1400 درجه سانتیگراد با فشار تا 14 بار پردازش می شود. پلی وینیل بوتیرال (PVB) متداول ترین لایه ای است که در این نوع شیشه ها استفاده می شود. ممکن است از لایه های شیشه شفاف در بین این شیشه برای افزودن ویژگی های خاص مانند عایق خورشیدی، عایق حرارتی، محافظت در برابر آتش و .. استفاده شود. تحولات اخیر شامل لایه های یونوپلاستیک با تکنولوژی بالا امروزه باعث امنیت بیشتر این شیشه ها شده است. به گفته تولید کنندگان، شیشه های چند لایه دارای یون پلاستیک سبک تر و قویتر از شیشه های سکوریت معمولی هستند که می توانند در برابر طوفان ها، ضربه ها و انفجارهای قدرتمند مقاومت کند. همچنین لازم به ذکر است که شیشه های مقاوم با لایه های پلی کربنات در شیشه های ضد گلوله استفاده می شود.

کاربرد شیشه لمینت

شیشه لمینت سازه ای با کارایی بالا است که اغلب در پروژه های ساختمانی مسکونی و تجاری استفاده می شود. محبوبیت و تقاضا برای این نوع شیشه ها روز به روز نسبت به شیشه های معمولی به ویژه در مراکز تجاری افزایش می‌یابد. از این شیشه ها بیشتر در موارد ذیل استفاده می شود :

• نمای شیشه ای ساختمان

• سقف شیشه ای 

• نرده شیشه ای

 استخر شیشه ای 

• بالکن شیشه ای

شیشه-لمینت

فواید شیشه لمینت

عملکرد ایمن و مطمئن ضد ضربه

یکی از جذاب ترین ویژگی های شیشه لمینت، عملکرد آن در برابر ضربه است. ضخامت شیشه لمینت به حدی است که در اثر ضربه معمولی یا محکم شکسته یا فرو نمی ریزد. حتی زمانی که شکسته می شود، یکپارچگی خود را حفظ می کند زیرا لایه میانی PVB باعث می شود تکه های شکسته شیشه را به هم بچسباند. این کار از تکه شدن شیشه به قطعات بزرگ تیز و آسیب جدی جلوگیری می کند.برای این منظور تست شیشه لمینت توسط شرکت کامادر انجام شد که می توانید فیلم آن را ببینید :

شما به حفاظت امنیتی بیشتری نیاز دارید

پنل های شیشه ای لمینت به دلیل خاصیت ضد سرقت خود محبوب هستند. استحکام شیشه لمینت به حدی است که می تواند به جلوگیری از نفوذ سارقان و خرابکاران کمک کند. شکستن درب ها و پنجره‌های شیشه‌ای لمینت برای مزاحمان بسیار دشوار است. حتی در صورت شکسته شدن شیشه، سارق یا خرابکار همچنان باید با بخش لایه میانی باقیمانده مبارزه کند.

محافظت در برابر گلوله

این نوع شیشه به گونه ای طراحی شده اند که خاصیت ضد گلوله و ضد بمب را دارند. شیشه‌های بالستیک و پنل‌های شیشه‌ای مقاوم در برابر انفجار را می‌توان با استفاده از چند لایه با ضخامت شیشه ای بیتشر و چند لایه pvb ساخت. کاربرد آنها در مناطق و بخش هایی که نیاز به حفاظت و امنیت بالایی دارد و برای مشاغلی که که جرم و جنایت شهری یا تمهیددات امنیتی در آنها مهم است، ارائه می شود.

عایق صدا و کنترل نویز

تست شیشه لمینت ثابت کرده است که به عنوان مانعی عالی در برابر سر و صدا عمل می کند. این شیشه نسبت به شیشه دو جداره با ضخامت برابر، شاخص کاهش صدای بالاتری را ارائه می دهد. این کاهش نویز به دلیل ویژگی “ویسکوالاستیک” لایه میانی این شیشه است. این گزینه عالی برای مشاغل مستقر در مرکز شهرهای شلوغ است که نیاز به یک محیط کاری آرام و کاهش نویز دارند. شرکت‌هایی که در نزدیکی ایستگاه‌های قطار و فرودگاه قرار دارند نیز از درب ها و پنجره‌های شیشه‌ای لمینت استفاده می‌کنند.

به دنبال طرح ها و رنگ های خاص هستید!

شیشه لمینت به روش خاصی لعاب داده می شوند تا از ناصافی ناشی از موج موجود در شیشه های سکوریت جلوگیری شود. این شیشه ها را می توان در طرح های سفارشی با رنگ های دلخواه شما تولید کرد.

با هر گونه طراحی و معماری تناسب دارد!

این شیشه ها را می توان به صورت تخت یا منحنی تولید کرد. همچنین می توان به صورت طرح دار با رنگ مورد نظر شما تولید کرد که امکان تطبیق پذیری عالی در طراحی را فراهم می کند. این شیشه ها را می توان با سازه های دیگر از جمله چوب و آهن ترکیب کرد و طراحی زیبایی ایجاد کرد.

فیلم نصب پروژه شیشه لمینت در سعادت آباد

چطور می توان شیشه لمینت را تشخیص داد؟

  1. همان طور که گفتیم شیشه لمینت از چند لایه شیشه سکوریت و pvb تشکیل شده است بنابراین ضخامت بیشتری نسبت به شیشه معمولی و شیشه سکوریت دارد. به طوری که با چشم می توان آن را به راحتی تشخیص داد.
  2. نوع شکستن این شیشه، تمایز عمده آن از سایر شیشه های موجود است. همان طور که اشاره کردیم هنگام ضربه محکم اگر لایه های شیشه بشکند فرو نمی ریزد و به لایه میانی می چسبد.
  3. شکل شیشه های لمینت : برخی از شیشه های لمینت به صورت منحنی، مربع و … طراحی می شوند که این خصوصیت مختص شیشه لمینت است.
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 1 میانگین: 5]