برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 1 میانگین: 5]

علت خرابی رسیور و تعمیر رسیور کرکره برقی

کرکره برقی از اجزای مختلفی ساخته شده است که هرکدام وظایف مخصوص به خود را دارند. رسیور، قطعه‌ای در کرکره برقی است که کار آن دریافت سیگنال و فرمان دادن به موتور می باشد و نتیجه ی این فرمان، باز و بسته شدن درب کرکره ای برقی است. محل نصب رسیور به طور معمول در بالای ریل و قسمت فوقانی درب می باشد. اما این قطعه ممکن است دچار خرابی شود . از این رو درباره علت خرابی ریسیور کرکره برقی و تعمیر آن می پردازیم.

 

رسیور کرکره برقی چگونه کار می کند ؟

زمانی که دکمه ریموت کنترل فشار داده می شود، رسیور سیگنال ها را دریافت کرده و به موتور انتقال می‌دهد. بعد از دریافت سیگنال و عبور از طریق رسیور، طبق دستور داده شده، درب کرکره برقی باز و یا بسته می‌شود. کار رسیور این است که سیگنال های دریافتی را تجزیه و تحلیل کرده و همچنین نیروی لازم را برای حرکت درب کرکره ای تامین می‌کند.

چرا رسیور ها خراب میشود؟

 

  • رسیور یک قطعه برقی است؛ عوامل گوناگونی می تواند سبب خرابی آن شود. نفوذ آب، تابش مستقیم نور خورشید و عدم تنظیم صحیح، از موارد شایع می باشد.
  • نفوذ آب: شایع ترین دلیل خرابی درب کرکره ای ، نفوذ آب به داخل رسیور کرکره برقی، زمان شستشوی درب است. زمانی که قصد دارید کرکره‌ برقی را بشویید، حتماً باید از عدم نفوذ آب به داخل رسیور و سایر بخش های برقی درب، اطمینان حاصل کرده و مانع نفوذ آب شوید.
  • نور آفتاب: تابش زیاد و مستقیم نور خورشید در دراز مدت می‌تواند سبب خرابی رسیور شود. پس زمانی که قصد استفاده از کرکره ی برقی در اماکن گرمسیر را دارید، بهتر است یک سایه بان کوچک، برای رسیور در نظر بگیرید.
  • عدم تنظیم صحیح: برای نصب کرکره برقی و رسیور آن، باید حتماً از افراد باتجربه و متخصصین این امر بهره برد؛ زیرا اگر رسیور کرکره برقی به صورت صحیح نصب نشود به مرور زمان، سبب بروز آسیب های جدی و عدم عملکرد صحیح درب خواهد شد.
تعمیر-رسیور-کرکره-برقی



شرکت کامادر مرکز فروش جک پارکینگ در زمینه تولید، فروش، نصب و تعمیرکرکره برقی ، درب اتوماتیک، جک پارکینگی، شیشه سکوریت و کابین حمام با کارشناسان مجرب و دارای گواهینامه بین المللی آماده ارائه خدمات به مشتریان هستندد. برای مشاووره و کارشناسی رایگان باشماره های 02144335292-44305316 تماس بگیرید . برای ارتباط با مدیریت به پیج اینستاگرام ما مراجعه کنید.
 

تعمیر رسیور کرکره برقی

اگر بر اساس مشکلاتی که برایتان ذکر کردیم و یا مشکلات طبیعی دیگر، همانند بارش باران و نفوذ آب، رسیور شما خراب شد و نیاز به تعمیر داشت، حتماً باید به تکنسین کرکره‌ برقی مراجعه نمایید. زیرا رسیور کرکره برقی، یک عضو بسیار حساس و کاربردی از مجموعه درب کرکره ای است و اگر خودتان بخواهید اقدام به تعمیر آن کنید، شاید کار خراب‌تر شود. پس عیب یابی و تعمیر را به افراد متخصص واگذار کنید.

قیمت رسیور کرکره برقی

 

رسیور های کرکره برقی مارک های متفاوتی دارند؛ ساید، توبلار و… بر اساس نوع مارک، شرکت سازنده، کشور سازنده، قطعات مورد استفاده، قابلیت ها، کاربرد ها و…  قیمت رسیور ها نیز متغیر است.

کلام آخر

رسیور یکی از اصلی ترین قطعات کرکره برقی است، به طوری که نبود آن، نصب کرکره برقی را کاملاً بی معنا می کند. زیرا هدف از نصب کرکره برقی، اتوماتیک باز شدن آن است. این کار به وسیله ی سیگنال هایی که بین رسیور و ریموت تبادل می شود، اتفاق می افتد. خرابی رسیورها به هر دلیلی ک باشد، کار کل مجموعه ی کرکره برقی را مختل می‌کند.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 1 میانگین: 5]