برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 1 میانگین: 5]

شیشه کنترل خورشیدی چیست و چه مزایایی دارد؟

شیشه کنترل خورشیدی چیست و چه مزایایی دارد؟شیشه کنترل خورشیدی یکی از ساده ترین راه ها برای جلوگیری از گرمای بیش از حد است، اما چگونه کار می کند؟ شیشه کنترل خورشیدی یک واحد شیشه دو یا سه جداره با پوشش اکسید فلزی است. استفاده از این پوشش یکی از ساده ترین راه ها برای ادغام کنترل خورشیدی در هر سازه شیشه ای است.

شیشه کنترل خورشیدی

این پوشش به گونه ای طراحی شده است که نور و دید را از طریق شیشه امکان پذیر می کند و در عین حال منعکس کننده تابش خورشیدی است. این امکان برای تک شیشه ها امکان پذیر نیست، فقط شیشه های دو جداره یا سه جداره می توانند این مزیت را دارا باشند. پوشش اکسید فلزی میزان تشعشعات موج کوتاهی را که از طریق واحد شیشه ای عبور می کند را کاهش می دهد و در نتیجه افزایش سطح حرارت داخل را کاهش می دهد. شیشه کنترل خورشیدی همچنین با بازتاب امواج گرما به محیط داخلی، اتلاف گرما را کاهش می دهد. در حالی که پوشش‌های کنترل خورشیدی بسیاری، در دسترس هستند که در سطوح انتقال نور، بازتاب‌های خارجی و کنترل خورشیدی متفاوتند، محبوب ‌ترین آنها پوشش کنترل خورشیدی 70/35 است که ضریب G واحد شیشه‌ای را تا 35 درصد کاهش می‌ دهد و در عین حال نور واحد را حفظ می‌کند، معرفی شده است.

شیشه کنترل خورشیدی در مدرسه و محل کار

یک محیط داخلی ساختمان می تواند به شدت بر ساکنان آن تأثیر بگذارد، به ویژه در محیط های کاری و محیط های آموزشی. هنگام ایجاد فضای ایده آل برای مدارس و محل کار، عوامل زیادی باید در نظر گرفته شوند. این شامل دما، تهویه و مقدار نور طبیعی ورودی است. اگر ساختمان دفاتر یا مدارس، پنجره‌ها و دیوارهای شیشه ‌ای بزرگ دارند، دمای محیط داخلی می ‌تواند در فصول گرم سال به شدت افزایش یابد. همینطور به طور متوسط انسان ها 90 درصد از روز خود را در داخل خانه می گذرانند و در ماه های زمستان که خورشید زودتر غروب می کند، زمانی که هوا تاریک می شود، افراد در حال ورود و خروج از مدرسه یا محل کار هستند. این به این معنی است که فقدان پنجره یا دیوارهای شیشه ای می تواند باعث شود افراد نور خورشید از دست بدهند. تحقیقات نشان می‌ دهد ساختمانی با نور طبیعی بیشتر به بهبود بهره‌ وری ساکنان کمک می‌کند، اما در تابستان داشتن این مقدار زیاد شیشه می ‌تواند باعث ایجاد مشکلاتی در گرمای بیش از حد شود که می ‌تواند باعث کاهش بهره‌ وری شود. هنگامی که شیشه با پوشش کنترل خورشیدی همراه با سایر اقدامات کنترل حرارتی مانند باز کردن پنجره ها یا گرمایش مرکزی استفاده می شود، منجر به این می شود که این نوع ساختمان ها بتوانند شرایط کاری بهینه را حفظ کنند.

چه زمانی شیشه کنترل خورشیدی ضروری است؟

تقریباً هر نصب شیشه ساختاری را می توان با شیشه کنترل خورشیدی برای کاهش گرمای بیش از حد مشخص کرد. شیشه با پوشش های کنترل خورشیدی از انتقال نور بالاتر و ضریب G کم بهره می برد. دفتر مدرن با نمای شیشه ای ساختاری با شیشه کنترل خورشیدی بیشتر توصیه می شود، بهتر است از شیشه کنترل خورشیدی برای تمام شیشه های سقف، نماهای شیشه ای و واحدهای شیشه ای رو به جنوب استفاده شود. این پوشش به دستیابی به عایق حرارتی بهینه کمک می کند و در طیف گسترده ای از رنگ ها و سطوح عملکردی ارائه می شود تا ظاهر و عملکرد مطلوب حاصل شود. شیشه کنترل خورشیدی از نظر ظاهری خنثی شبیه به شیشه بدون روکش شفاف است، با این حال، طیفی از رنگ ها وجود دارد که می توان از آنها استفاده کرد. رنگ ها شامل خاکستری گرم، سبز، سیاه و سفید، هستند اما محدود به آن نمی شوند. شما می توانید برای ثبت سفارش انواع شیشه های سکوریت، لمینت و… با مجموعه کامادر تماس بگیرید.

شرکت کامادر شرکت شیشه سکوریت زمینه تولید، فروش، نصب و تعمیر انواع شیشه سکوریت از جمله شیشه نما، شیشه بالکنی، شیشه حمام، پارتیشن شیشه ای، آلاچیق شیشه ای و… با کارشناسان مجرب و دارای گواهینامه بین المللی آماده ارائه خدمات به مشتریان هستند. برای مشاوره و کارشناسی رایگان باشماره های 02144335292-44305316 تماس بگیرید. برای ارتباط با مدیریت به پیج اینستاگرام ما مراجعه کنید.
 
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 1 میانگین: 5]