برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

شیشه هوشمند چیست ؟ چه کاربرد های دارد ؟

شیشه هوشمند  یکی از زیبا ترین  محبوب ترین مصالح ساختمانی میباشد که بسیار کاربردی و پرطرفدار است. از زمان های گذشته تا کنون شیشه مورد استفاده انسان ها بوده است. اما امروزه با پیشرفت تکنولوژی این شیشه ها پیشرفت های زیادی داشته اند و تنوع بسیار زیادی هم پیدا کرده اند . یکی از محبوب ترین و خاص ترین این شیشه ها شیشه های هوشمند میباشد. در ادامه ی مطلب به بررسی این شیشه خواهیم پرداخت و سوال های زیر را در ادامه ی مطلب پاسخ خواهیم داد.

شیشه هوشمند چیست ؟ 
ویژگی های شیشه هوشمند چیست ؟ 
کاربرد های شیشه هوشمند چیست ؟ 

شیشه هوشمند چیست ؟

در این مقاله به بررسی شیشه هوشمند خواهیم پرداخت تا بدانیم این شیشه چیست ؟ خب برای توضیح بهتر و درک بهتر این شیشه شما پنجره هایی را تصور کنید که با توجه به اندازه یا میزان تابش نور خورشید روشن و یا تیره میشوند. و با همین سیستم در مصرف انرژی صرفه جویی میکنند. با یک مثالی برای شما عزیزان خواهیم گفت : به طور مثال در فصل های گرم این شیشه ها مات میشوند و از ورود نور خورشید به داخل فضا و گرم شدن محیط جلوگیری میکند.  ولی در فصل های سرد مانند فصل پاییز و زمستان به بالاترین حد شفافیت خود میرسند تا تمام انرژی نور خورشید را به فضای داخل منتقل کنند.  در کارخانه تولید شیشه های هوشمند سطح این شیشه ها با یک لایه اشعه ماورا بنفش کاملا پوشانده میشود. سوالی که در این قسمت مطرح میشود این است که به چه علت این لایه در سطح این شیشه پوشانده میشود ؟ وجود این لایه های ماورا بنفش باعث این میشود که تا از این شیشه ها بتوان در صورت نیاز و الزام برای نمایش تصاویر و یا ویدیو ها هم استفاده کرد . شیشه های هوشمند چه قابلیتی دارند ؟ این شیشه ها این قابلیت را دارند که با استفاده از جریان برق حالت های مات و یا شفاف به خود بگیرند در فصل های سرد و یا در فصل های گرم این اتفاق باعث استفاده بهینه از انرژی نور خورشید میشود. به همین دلیل هم هست که نامی دیگر هم برای این شیشه انتخاب کرده اند و به شیشه های هوشمند شیشه های تغییر پذیر هم گفته میشود به این علت که با استفاده از جریان برق میتواند شفاف و یا مات شود .

ویژگی های شیشه هوشمند چیست ؟

همانطور که شاید بدانید شیشه های هوشمند دارای قابلیت و ویژگی های بسیار زیاد منحصر به فردی هستند که در ادامه ی مقاله این ویژگی ها را خدمت شما عزیزان خواهیم گفت. این ویژگی هایی که این شیشه دارد باعث کاربردی تر شدن این شیشه های به روز و مدرن شده است . مهم ترین ویژگی های شیشه هوشمند چیست ؟

1- هزینه ی مناسب و نگه داری راحت.

2- به عنوان پنل تبلیغاتی هم میشود از این شیشه استفاده نمود ( نمایش تصاویر و ویدیو) .

3- این شیشه دارای ایمنی و مقاومت بسیار بالایی در برابر ضربه و فشار دارد.

4- امکان تنظیم میزان شفافیت شیشه .

5- استفاده از این شیشه باعث جلوگیری از ورود اشعه های نضر نور خورشید میشود.

6- این شیشه دارای عایق صدا و عایق حرارت میباشد.

کاربرد شیشه هوشمند چیست ؟

همانطور که برای شما عزیزان در مطالب بالا ذکر کردیم حتما این را دانستید که با توجه به این ویژگی های خاص و منحصر به فرد این شیشه کاربرد های فراوان و گسترده ای دارد. شیشه های هوشمند جدای این که میتوانند در مصرف انرژی بسیار و بسیار مفید باشند میتواند در برقرار کردن محیطی امن و زیبا و مدرن هم کارایی داشته باشد . در ساخت شیشه های هوشمند از چهار نوع تکنولوژی استفاده میشود که برای شما این چهار مورد را خواهیم گفت : 1- کریستال مایع 2- الکتروکرومیک 3- مواد ترمودینامیک 4- ذره های معلق. در ادامه این مقاله ب بررسی چند کاربرد این شیشه خواهیم پرداخت.

1- دکوراسیون شیشه ای

یکی از کاربرد های بسیار زیاد این شیشه در ساخت دکوراسیون های شیشه ای میباشد . به طور مثال برای اتاق ها ساخت حمام ها میتوان از این شیشه ها بهره برد و در این مکان ها از این شیه ها مدرن و به روز استفاده کرد . استفاده از این شیشه علاوه بر زیبایی و جذابیتی که به محیط میبخشد باعث این میشود که در صورت نیاز از ویژگی های مات و یا شفاف شدن این شیشه ها استفاده کرد.  این شیشه ها هم در منازل مسکونی مورد استفاده قرار میگیرد و هم در خیلی از محیط های اداری و تجاری از این سیستم نیز استفاده میشود .

2- درب و پنجره ساختمان

یکی دیگر از کاربرد های شیشه های هوشمند در ساخت درب و پنجره های شیشه ای میباشد .با توجه به ویژگی عایق صدا و حرارتی که این سیستم دارد در استفاده در ساختمان بسیار مناسب بوده از همین رو از این این شیشه ها در ساخت درب و پنجره های شیشه ای استفاده میشود. به دلیل ویژگی تغییر دادن شرایط مات یا شفافیت میتوان در حفظ حریم    شخصی ام اسایش  داشت .

3- شیشه هوشمند و کاربرد امنیتی آن

یکی دیگر از مکان هایی که از این نوع سیستم استفاده میشود در مکان هایی میباشد که در آن از اشیا قیمتی نگه داری میشود . به طور مثال صرافی ها یا موزه ها مغازه های طلا و جواهر فروشی از این سیستم نیز برای ایجاد حفظ امنیت استفاده میشود و کاربرد دارد.

4- با شیشه هوشمند میتوان حریم شخصی ایجاد نمود.

5- در تبلیغات میتوان از شیشه هوشمند استفاده کرد .

6- این شیشه کاربرد آموزشی هم دارد.

برای اطلاع از قیمت شیشه هوشمند شما عزیزان میتوانید با شماره های درج شده در سایت تماس حاصل فرمایید تا کارشناسان شرکت کامادور شما را در خرید این شیشه ها راهنمایی کنند و قیمت دقیق این شیشه ها را با توجه به خواسته های شما به شما ارائه دهند.

 

شرکت کامادر شرکت شیشه سکوریت در تهران در زمینه تولید، فروش، نصب و تعمیر انواع شیشه سکوریت از جمله شیشه نما، شیشه بالکنی، شیشه حمام، پارتیشن شیشه ای، آلاچیق شیشه ای و… با کارشناسان مجرب و دارای گواهینامه بین المللی آماده ارائه خدمات به مشتریان هستند. برای مشاووره و کارشناسی رایگان باشماره های 02144335292-44305316 تماس بگیرید . برای ارتباط با مدیریت به پیج اینستاگرام ما مراجعه کنید.
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]