برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 11 میانگین: 5]

شیشه لمینت جایگزینی خارق العاده برای شیشه های معمولی است، ساختاری مقاوم دارد که شکستن آن غیرممکن است . این شیشه دارای کاربرد فراوانی میباشد، به همین دلیل محبوبیت آن روز به روز افزایش می یابد. اگر در فکر نصب شیشه به خانه یا محل کار خود هستید، که نشکن بوده و ضدگلوله می باشد این نوع محصول بهترین گزینه است. اگر نمیدانید این شیشه چیست یا از مزایای آن بی اطلاع هستید، با ما در این مقاله همراه باشید.

  1. شیشه لمنیت چیست؟
  2. فرآیند تولید شیشه لمینت
  3. شیشه لمینت چه کاربردهایی دارد؟
  4. تفاوت شیشه لمینت با شیشه سکوریت در چیست؟
  5. قیمت شیشه لمینت
  6. نحوه تشخیص شیشه لمینت 

شیشه لمینت چیست ؟

شیشه لمینت جزو مقاوم ترین شیشه های موجود در صنعت شیشه است ، اگر بخواهیم بهتر بگوییم لمینت به ایمن ترین و مقاوم ترین شیشه ی حال حاضر در بازار امروزی تبدیل شده است .

این محصول از دو یا چندلایه شیشه نشکن تشکیل شده است که لایه های آن از طریق طلقی به یکدیگر متصل می شوند ، به طلقی که میان لایه ها قرار می گیرند طلق ( پی وی بی ) نیز می گویند .

این طلق باعث شده که حتی در صورت شکسته شدن نیز شیشه پاشیده نشود که این امر باعث شده لمینت به ایمن ترین شیشه نسبت به شیشه های دیگر تبدیل شده باشد .

انواع طلق ( پی وی بی ) با ضخامت های مختلف عبارت است از 0.38 میلی متری ، 0.76 میلی متری و 1.52 میلی متری

که شیشه لمینتی که با طلق 1.52 میلی متر ساخته می شود دارای مقاومت بهتر و همچنین عایق صدای بهتر نسبت به نوع های دیگر است.

شیشه لمینت

شیشه لمینت که به آن شیشه نشکن و یا شیشه های ضد گلوله هم می کویند نوعی از شیشه میباشد که تولید و عرضه میشود و از محبوبیت بسیار بالایی برخورد دار است . این شیشه از نظر مقاومت بسیار عالی میباشند و در برابر تخریب ایمنی بسیار بالایی دارد و همینطور در برابر ضربات سنگین دارای مقاومت بسیار بالایی میباشد.

مقاومت در برابر تخریب به این معنی میباشد که زمانی دیواره های شیشه بریزد شیشه ای فرو نمیریزد و همین امر باعث میشود که خطرات ناشی از شکستن شیشه و اسیب جسمانی کاهش یابد. با استفاده از این شیشه ضریب اطمینان خطر به صفر میرسد و ضریب ایمنی در این شیشه ها صد میباشد

فرآیند تولید شیشه لمینت چگونه است؟

شیشه لمینت از ترکیب دو یا چند لایه شیشه سکوریت با چند لایه پلاستیکی (PVB) پیوند می خورد و در ضخامت های مختلف تولید می شود و با اتوکلاو در دمای 1400 درجه سانتیگراد با فشار تا 14 بار پردازش می شود. پلی وینیل بوتیرال (PVB) متداول ترین لایه ای است که در این نوع شیشه ها استفاده می شود.

ممکن است از لایه های شیشه شفاف در بین این شیشه برای افزودن ویژگی های خاص مانند عایق خورشیدی ، عایق حرارتی ، محافظت در برابر آتش و .. استفاده شود. همچنین لازم به ذکر است که شیشه های مقاوم با لایه های پلی کربنات در شیشه های ضد گلوله استفاده می شود.

فیلم نصب پروژه شیشه در سعادت آباد

مزایای شیشه لمینت

• مزیت اصلی دیگر این شیشه اینست که 99 درصد مانع از انتقال اشعه ماورا بنفش به داخل می شود ، می توان آن را با ضخامت بیشتر ( 30 میلی) با 3 لایه شیشه تولید کرد تا به عنوان شیشه های مقاوم در برابر سرقت و گلوله شوند.

• امنیت: بزرگترین دلیلی است که مردم مایل به نصب این شیشه ها هستند.  بنابراین ، کودک شما در امان است.
• عایق صدا: شیشه های چند لایه به اندازه شیشه های معمولی اجازه عبور از صدا را نمی دهد ، به این معنی که محل کار یا خانه شما ساکت تر خواهد بود زیرا صداهای بیرون کمتر وارد می شوند.

• محافظت در برابر شرایط نامساعد جوی: افرادی که در مناطقی زندگی می کنند که مستعد طوفان یا گردباد هستند ، می توانند مطمئن شوند کمتر در معرض باد و تگرگ قرار می گیرند.• ماندگاری: تعویض شیشه لمینت کمتر از شیشه های معمولی انجام می شود. بنابراین عمر طولانی دارد.

کاربرد های شیشه لمینت چیست ؟

شیشه لمینت سازه ای میباشد که دارای کارایی بسیار بالایی هست . این شیشه ها در بیشتر پروژه های ساختمانی اداری و تجاری استفاده میشود . محبوبیت این شیشه ها بسیار زیاد است و روز به روز تقضا برای این شیشه ها در پروزه های ساختمانی بیشتر میشود :

1- از شیشه لمینت در نمای ساختمان ها برای ساختمان های مسکونی و ساختمان های تجاری استفاده میشود و در این ساختمان ها بسیار پر کاربرد است .

2- سقف های شیشه ای کاربرد دیگر این شیشه ها میباشد که بسیار از آن استفاده میشود و طراحان و معماران این سقف ها را پیشنهاد میدهند و این سقف ها بسیار مردن و شیک میباشد.

3- نرده شیشه ای کاربرد دیگر این شیشه ها است . نرده شیشه ای امروزه دارای طرفداران بسیار زیادی شده است و خیلی ها برای زیبایی دکور و همچنین نمای داخلی ساختمان ها از این نرده ها استفاده میکنند.

4- استخر شیشه ای : کاربرد دیگر شیشه لمینت میباشد که امروزه بسیاری برای زیبایی استخر خود از شیشه استفاده میکند. استفاده از این شیشه ها در استخر یک محیط زیبا و جذاب و در این حال مدرن را به وجود می آورد که بسیار پرطرفدار میباشد .

5- بالکن شیشه ای یکی دیگر از کاربرد های این شیشه ها میباشد . بالکن های شیشه ای امروز جای گزین بسیار مناسبی برای بالکن هایی با نمای سنگی میباشد . بالکن هایی شیشه ای به نمای ساختمان یک زیبایی خاص و مدرن را هدیه میدهد و استفاده از بالکن های شیشه ای باعث میشود که از محیط بهترین استفاده ممکن را کرد و بسیار کاربردی و در عین حال جذاب است .

وزن شیشه لمینت چقدر است؟

هر مترمربعشیشه لمینت حدودا 55 کیلوگرم می باشد و ضخامت آن با تووجه به کاربرد آن متفاوت است. در صورتی که در نمای شیشه ای ضد گلوله استفاده شود از ضخامت 30 میلی استفاده می شود و در سایر موارد دارای ضخامت 20 میلی است.

شیشه لمینت رنگی

شیشه لمینت رنگی بسیار شبیه شیشه لمینت شفاف است اما با افزودن یک لایه رنگی امکان ایجاد یک پالت غنی از تغییر رنگ را فراهم می کند ، از رنگ های شفاف ظریف گرفته تا مات. ورقه های رنگی ما با استفاده از شیشه شناور به صورت استاندارد تولید می شوند .

محصولی ایده آل برای استفاده در کاربردهای ساختاری و تزئینی است و برای طیف گسترده ای از برنامه ها از جمله صفحه نمایش ، پارتیشن و روکش فراهم می کند.

همچنین می توان لمینیت را با سایر محصولات شیشه ای تزئینی و فینیش هایی مانند تشکیل کوره ، سندبلاست و پوشش رنگی ترکیب کرد تا باعث پیشرفت بیشتر در طراحی شود.

شرکت کامادر شرکت شیشه سکوریت زمینه تولید، فروش، نصب و تعمیر انواع شیشه سکوریت از جمله شیشه نما، شیشه بالکنی، شیشه حمام، پارتیشن شیشه ای، آلاچیق شیشه ای و… با کارشناسان مجرب و دارای گواهینامه بین المللی آماده ارائه خدمات به مشتریان هستند. برای مشاوره و کارشناسی رایگان باشماره های 02144335292-44305316 تماس بگیرید. برای ارتباط با مدیریت به پیج اینستاگرام ما مراجعه کنید.
 

تفاوت های شیشه لمینت و شیشه سکوریت در چیست ؟

شیشه سکوریت که اصطلاحا به آن شیشه های نشکن و میرال هم گفته میشود.  اما این بدان معنا نیست که دچار شکستن نمی شود بلکه شکستن یکی از خواص بارز شیشه ها میباشد و هر شیشه ای ممکن است دچار شکستگی شود.

شیشه های سکوریت 5 برابر مقاوم تر نسبت به شیشه های معمولی و یا خام میباشند . شیشه های معمولی با کوچک ترین ضربه شکسته میشوند اما شیشه های سکوریت در برابر ضربات سنگین هم نیز مقاومت دارد.

شیشه های معمولی و خام در دمای بیشتر از 60 درجه سانتی گراد مقاوم نیستند و دچار شکستگی میشود. اما شیشه های سکوریت تا دمای 300 درجه سانتی گراد مقاوم است. این شیشه ها در نحوه ی تولید با شیشه های خام هم تفائت دارد و این شیشه ها را در کوره هایی با دمای بالا نگه میدارند و سپس با فشار هوای سرد به آن شوک میدهند و شیشه سکوریت تولید میشود.

مقاومت شیشه لمینت بسیار زیاد تر از شیشه های معمولی و خام میباشد. این شیشه ها از ضریب اطمینان خاطر بیشتری برخور دار است . و این خواص به علت داشتن لایه پلیمری میباشد. و این لایه پلمیری در میان آن ها قرار دارد.

و بسته به اینکه شیشه مد نظر کارفرما یا همان مشتری چند میلی متر است و در چه مکانی و با چه کاربردی قرار است از این شیشه استقاده شود. این شیشه ها از دو و یا چند لایه شیشه سکوریت و یا شیشه خام و یا چند لایه پلیمری تحت عنوان پی وی بی به فشار و حرارت های یک پارچه میرسد. و با همین فرایند این شیشه دارای مقاومت میشود.

قیمت شیشه لمینت

قیمت شیشه لمینت بر اساس ضخامت و رنگ آن متفاوت می باشد. همچنین برخی شیشه ها در مکان های پرریسک مانند ساختمان های بلند به عنوان نمای شیشه ای نصب می شوند و نصب آنها نیاز به دقت و اندازه گیری دقیق دارد.


5 میل سفید لمینت شده هر متر مربع : 1/068/000 تومان

6 میل سفید لمینت شده هر متر مربع : 1/157/000 تومان

8 میل سفید لمینت شده هر متر مربع : 1/340/000 تومان

10 میل سفید لمینت شده هر متر مربع : 1/558/000 تومان


5 میل سفید سوپر کلیر لمینت شده هر متر مربع : 1/419/000 تومان

6 میل سفید سوپر کلیر لمینت شده هر متر مربع : 1/685/000 تومان

8 میل سفید سوپر کلیر لمینت شده هر متر مربع : 1/936/000 تومان

10 میل سفید سوپر کلیر لمینت شده هر متر مربع : 2/180/000 تومان

با توجه به نوسانات بازار جهت استعلام دقیق قیمت و مشاوره رایگان با شماره های درج شده در سایت تماس حاصل فرمایید .

تشخیص شیشه لمینت به چه صورت میباشد ؟

  1. همان طور که گفتیم شیشه لمینت از چند لایه شیشه سکوریت و pvb تشکیل شده است بنابراین ضخامت بیشتری نسبت به شیشه معمولی و شیشه سکوریت دارد. به طوری که با چشم می توان آن را به راحتی تشخیص داد.
  2. نوع شکستن این شیشه ، تمایز عمده آن از سایر شیشه های موجود است . همان طور که اشاره کردیم هنگام ضربه محکم اگر لایه های شیشه بشکند فرو نمی ریزد و به لایه میانی می چسبد.
  3. شکل شیشه های لمینت : برخی از شیشه های لمینت به صورت منحنی، مربع و … طراحی می شوند که این خصوصیت مختص شیشه لمینت است.
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 11 میانگین: 5]