در نگاه اول وقتی با این تیتر مواجه می شویم، شاید سوالات زیادی ذهنمان را درگیر کند. شیشه جام چیست؟ در چه مصارفی کاربرد دارد؟ اندازه‌ی شیشه ها در چه ابعادی است؟ با ما همراه باشید تا توضیحات جامعی از این نوع شیشه، در اختیار شما قرار دهیم.

شیشه جام چیست ؟

در واقع شیشه های جام، از جنس شیشه سکوریت سکوریت یا جنس شیشه معمولی، در ابعاد بزرگتر از استاندارد شیشه ها هستند. طبق مقررات ملی ساختمان ها، شیشه ها باید از اندازه های استاندارد بهره‌مند باشند، تا سبب خطراتی برای افراد نشوند؛ حال اگر نیاز به شیشه هایی با ابعاد بزرگ تر باشد، اقدام به تولید و تهیه ی شیشه هایی می کنند، که به آن شیشه جام ویژه گفته می شود. شیشه جام ویژه در اندازه های بزرگتر از اندازه ی معمولی ساخته می شود.

کاربرد شیشه جام ویژه

امروزه در بخش های گوناگون ساختمان‌های مسکونی، اداری، تجاری، تفریحی و … از این نوع از شیشه استفاده می کنند. شیشه جام ویژه در هر جایی نصب شود، زیبایی بی نظیری را به محیط خواهد بخشید و به همین دلیل است که استفاده از آن طرفداران زیادی را دارد. جابجایی این شیشه ها به دلیل ابعاد بزرگی که دارند، آسان نیست و برای حمل آن باید از ماشین‌های مخصوص استفاده کرد.

شیشه-جام

جنس شیشه ی جام

گفتیم که این شیشه ها، در ابعاد بزرگی تولید می‌شوند، به همین دلیل باید از جنسی برای این شیشه ها استفاده کرد که اولاً به راحتی شکسته نشود و در ثانی در صورت شکستگی احتمالی تکه تکه نشده و خطرساز نباشد. موارد ذکر شده علتی است که جنس سکوریت برای این گونه از شیشه ها مناسب باشد، زیرا این شیشه ها در هنگام تولید، طی فرآیندی گرمایشی و سرمایشی، بسیار مقاوم می شود. این شوک دمایی باعث می شود که شیشه های سکوریت دوام، قوام، تحمل ضربه و فشار بی‌نظیری را دارا باشند.

نصب شیشه ی جام ویژه

بر اساس نظر طراحان ساختمانی و یا سلیقه ی مشتریان، می توان در هر مکانی از این نوع شیشه ها استفاده کرد. اما نصب این شیشه ها، کار بسیار سختی می‌باشد و هر فردی نمی تواند اقدام به نصب آن کند. نصب شیشه های جام ویژه را حتماً باید به متخصصین این امر واگذار کرد، تا این شیشه ها به درستی نصب گردد و شما علاوه بر بهره گیری از زیبایی بی‌نظیر، از امنیت نیز بهره مند شوید.

شرکت کامادر تولید کننده شیشه سکوریت در زمینه تولید، فروش، نصب و تعمیر کرکره برقی، درب اتوماتیک، شیشه سکوریت و جک پارکینگی با کارشناسان مجرب و دارای گواهینامه بین المللی آماده ارائه خدمات به مشتریان هستند. برای مشاوره و
کارشناسی رایگان با شماره های 02144335292-44305316 تماس بگیرید. برای ارتباط با مدیریت به پیج اینستاگرام ما مراجعه کنید.

 

ابعاد شیشه جام ویژه

این شیشه ها اندازه و ابعاد گوناگونی دارند. در واقع هر شیشه ای که از ابعاد مقرر استاندارد، بزرگتر باشد. شیشه‌ ی جام ویژه می‌تواند در اندازه‌های مختلف و متناسب نیاز برش داده شود و در محل مورد نظر نصب گردد. شایان ذکر است که حتماً قبل از برش این شیشه‌ها و یا مرحله سکوریت کردن آنها، باید مکان مورد نصب به‌خوبی و با دقت، توسط تکنسین های مجرب اندازه‌گیری شود و بعد اقدام به برش کنند. گفتنی است کوچکترین خطایی در اندازه‌گیری، سبب خسارات جبران ناپذیری خواهد شد. 

سخن پایانی

شیشه ها به خودی خود شکننده و خطرناک هستند. حال اگر در ابعاد بزرگ تهیه گردند نیز این خطر بیشتر می خواهد شد. به همین دلیل است که در ساخت شیشه جام ویژه، از جنس سکوریت که شیشه نشکن است، استفاده می‌کنند، تا در هنگام شکستگی احتمالی خطری برای کسی ایجاد نشود.