شیشه برقی، نسل جدید شیشه های برقی هوشمند، انقلاب عظیمی در صنعت شیشه و ساختمان ایجاد کرده که قابل استفاده در تمامی ساختمان های اداری، تجاری، مسکونی، هتل ها، مراکز بهداشتی و درمانی و شیشه حمام به عنوان جداکننده محیط و ایجاد حریم خصوصی قابل کنترل منحصر به فرد همراه طراحی دکوراتیو می باشد. در ادامه با ما همراه باشید تا به این موضوع بپردازیم.

شیشه هوشمند چیست ؟

شیشه های برقی یا هوشمند از فناوری PDLC تشکیل شده است. که حالت خاموش شیشه را از وضعیت شفاف به مات تغییر می دهد. شیشه اسمارت شامل لایه PDLC است که بین دو لایه شیشه سکوریت قرار می گیرد و مانند شیشه معمولی نصب می شود.این فناوری باعث می شود شما تنها با فشردن دکمه ریموت شیشه را از وضعیت شفاف به مات تغییر بدهید.

شیشه اسمارت یا شیشه هوشمند چیست ؟

شیشه اسمارت نوعی شیشه میباشد که با به کارگیری به روز ترین تکنولوژی های دنیا، طوری ساخته شده است که میتوان میزان جذب نور خورشید را به راحتی در آن تغییر داد. شیشه اسمارت تتراگلس به دو صورت میباشد. 

1- برچسبی پشت شیشه 

2- لمینت مابین دو شیشه.

نحوه عملکرد شیشه اسمارت به چه صورت میباشد ؟

این سیستم از طریق منظم و نامنظم شدن یون های موجود در میکروفیلم میباشد که در حالت off شیشه مات میباشد و در حالت on شیشه کاملا شفاف است. این میکروفیلم ها به صورت رول های بسیار هوشمندی با طول و عرض مختلف هستند. شیشه اسمارت از چهار جز متشکل میشود. 

1- ریموت کنترل 

2- شیشه 

3- میکروفیلم های هوشمند 

4- اینورتر برق

شیشه اسمارت برچسبی چیست ؟

در شیشه های اسمارت برچسبی میکروفیلم های هوشمند به همان یکی از ان دو صورتی که ذکر کردیم به صورت پشت چسب دار به پشت شیشه میچسبد. این شیشه به طور مستقیم در معرض گرد و غبار، ضربه، آب خوردگی و نور مستقیم خورشید قرار میگیرد. این شیشه ها طول عمرکمتری نسبت به شیشه های اسمارت لمینت دارد.

کاربرد شیشه اسمارت پشت چسب دار چیست ؟

این شیشه ها مقرون به صرفه تر نسبت به شیشه های اسمارت لمینیت میباشند. زمانی که امکان دو لایه کردن این شیشه ها وجود نداشته باشد بیشتر مورد استفاده قرار میگیرد. و همینطور در  مواردی که قبلا شیشه نصب شده باشد و مورد استفاده قرار گرفته شده است . امکان نصب این شیشه ها به خوبی وجود دارد.

شیشه اسمارت لمینیت چیست ؟

در شیشه اسمارت لمینیت میکرو فیلم های هوشمند ما بین دو شیشه لمینت قرار گرفته و وکیوم شده است. شیشه اسمارت لمینیت از نظر دوام ، طول عمر ، کیفیت و مقاومت با شیشه اسمارت برچسبی قابل مقایسه نیست . این شیشه ها قابلیت نصب در دیواره های حمام ، پارتیشن های اداری ، درب های اتو ماتیک ، و دیوار های بیرونی استخر و … وجود دارد و به راحتی در این موارد گفته شده نصب و استفاده میشود این شیشه ها دارای محبوبیت بسیار زیادی در بین مردم میباشد.  

ضخامت شیشه اسمارت یا شیشه هوشمند

شیشه اسمارت دارای دو نوع ضخامت 10 میل و ضخامت 12 میل میباشد. ضخامت 10 میل شامل دو لایه 5 میل و 12 میل شامل دو لایه 6 میل میباشد. البته باید این نکته را دانست که ضخامت های دیگر هم نیز وجود دارد اما ضخامت شیشه بستگی به پروفیل هایی که دور تا دور آن را احاطه کرد است دارد . پروفیل های آلومینیومی ، چوبی ، فلزی و … میشود استفاده کرد . که باتوجه به پروفیلی که استفاده میشود ضخامت شیشه هم بر حسب همان پروفیل انتخاب میشود.

ابعاد شیشه اسمارت

بزرگ ترین سایز تولید شده با عرض 185 سانت بوده است.

کاربرد های هوشمندانه شیشه اسمارت چیست ؟

شیشه اسمارت یک محصول بسیار فوق العاده میباشد که امروزه طرفداران زیادی را به خود جذب کرده است. این محصول با تکنولوژی به روز برای کنترل حریم شحصی ، دمای اتاق ، تنظیم نور ورودی به فضای داخل و همچنین پنهان کردن اشیا مورد استفاده قرار میگیرد و بسیار محبوب و کاربردی میباشد. به علت تنوع در شیش ها انتخاب شیشه برای دکوراسیون هر خانه ای سخت است . انتخاب کردن شیشه های اسمارت میتواند چشم های کنجکتو را از حریم شخصی شما دور کند چرا که با این محصول میتوانید یک فضا برای حریم شخصی خود ایجاد کنید به این صورت که میتوانید این شیشه ها را مات یا شفاف کنید و یک محیط امن را برای خود به وجود آورید.

ویژگی های شیشه اسمارت

همانطور که شاید بدانید شیشه های هوشمند دارای قابلیت و ویژگی های بسیار زیاد منحصر به فردی هستند که در ادامه ی مقاله این ویژگی ها را خدمت شما عزیزان خواهیم گفت. این ویژگی هایی که این شیشه دارد باعث کاربردی تر شدن این شیشه های به روز و مدرن شده است. مهم ترین ویژگی های شیشه هوشمند چیست ؟ 

1- هزینه ی مناسب و نگه داری راحت. 

2- به عنوان پنل تبلیغاتی هم میشود از این شیشه استفاده نمود ( نمایش تصاویر و ویدیو). 

3- این شیشه دارای ایمنی و مقاومت بسیار بالایی در برابر ضربه و فشار دارد.

شیشه-هوشمند-مات-شونده

همانطور که میدانید دنیای شیشه ها بسیار بزرگ و متنوع میباشد و این در مورد شیشه اسمارت هم صدق میکند. این شیشه دارای تنوع و مدل و طرح های زیاد و چشمگیری است که باعث محبوبیت بی حد و اندازه این شیشه ها شده است. در اداه ی مطلب قصد داریم تا انواع این شیشه ها را برای شما عزیزان شرح دهیم. 

1- شیشه های الکتروکرمیک 

2- شیشه های اسمارت 

pdlc 3- اسمارت گلس نانو

شیشه ی الکتروکرمیک

این شیشه ها نوعی از شیشه های اسمارت میباشد که در حالت عادی کدر و مات است . و با عمل جریان های الکتریکی در آن این شیشه ها شفاف میشود . شیشه های الکتروکرمیک یکی از متداول ترین شیشه ها برقی میباشد. که دارای کاربرد های بسیار زیادی میباشد.

شیشه های اسمارت pdlc

این شیشه ها به علت تکنولوژی متفاوتی که نسبت به سایر شیشه ها دارد معروف و به نام میباشد. در این شیشه ها به جای استفاده از یون های لیتیوم از کریستال های مایع استفاده میشود. کریستال های مایع باعث این میشود که شیشه دوام بیشتری داشته باشند. شما برای یک خرید مناسب میتوانید با شماره های درج شده در سایت تماس حاصل فرمایید تا کارشناسان ما شما را راهنمایی کنند تا بتوانید خرید مناسبی را داشته باشید.

کاربرد شیشه سکوریت برقی هوشمند

  معماران ، طراحان داخلی و صاحبان خانه ها به طور فزاینده ای از شیشه های هوشمند استفاده می کنند تا فضاها را روشن تر ، بزرگتر و مجلل جلوه دهند در حالی که نیازی به پرده نداشته باشند. شما با استفاده از این شیشه ها قادر خواهید بود هر آنچه به عنوان طرح، نقش، نوشته، لوگو و… که در ذهن خود دارید به معرض نمایش بگذارید و در تمامی فضاها از قبیل اتاق های کنفرانس، مدیریت، استخرها و سالن های ورزشی، بانک ها، بیمارستان ها و… به خوبی استفاده کنید. دفاتر اداری و اتاق های کنفرانس با استفاده از این فناوری مدرن می شود. از این طریق نیاز به پرده و کرکره از بین می رود وایمنی فضای کار افزایش پیدا می کند.

شیشه حمام خود را با ریموت مات کنید!

  اگر هم می خواهید طراحی داخلی زیبایی داشته باشید و هم حریم خصوصی داشته باشید شیشه حمام خود را هوشمند کنید و تنها با فشردن دکمه ریموت شیشه شفاف خود را مات کنید. فیلم آن را ببینید: 

قیمت شیشه اسمارت

برای اطلاع از قیمت این محصول شما میتوانید با شماره های درج شده در سایت تماس حاصل فرمایید تا کارشناسان شرکت کامادور شما را در خرید شیشه اسمارت یا شیشه هوشمند راهنمایی کنند ا بتوانید یک خرید دلچسب را تجربه کنید . به علت متفاوت بودن طول و عرض شیشه یک قیمت دقیق نمیشود ارائه داد برای همین باید با کارشناسان مجموعه کامادور تماس حاصل فرمایید تا تا اطلاعات لازم را از شما دریافت و سپس قیمت نهایی را به شما علاقه مندان اعلام کنند پس با ما در تماس باشید. شیشه مورد استفاده در شیشه های اسمارت شیشه های سکوریت یا شیشه ی میرال استفاده میشود.

مزایای استفاده از شیشه های برقی هوشمند

  • حریم خصوصی منحصر به فرد

در کسری از ثانیه از حالت شفاف و عادی به شیشه ای با طرح دلخواه شما تبدیل خواهد شد.

  • افزایش فضای مفید

به عنوان دیوارهای جداکننده امکان استفاده بهینه تری از فضاهای موجود در اختیار شما قرار می دهد.

  • عایق صدا و حرارت

با توجه به طراحی پروفیل اختصاصی، امکان استفاده از تعدد شیشه در جداره های پنجره وجود دارد که عایق بسیار مناسبی برای صوت و حرارت می باشد.

  • اتصال به خانه هوشمند

امکان اتصال به تمامی سیستم های کنترل از راه دور و قابلیت برنامه ریزی به منظور استفاده بهینه

  • صرفه جویی در مصرف انرژی

میزان برق مصرفی برای راه اندازی و راه بری کل سیستم بسیار ناچیز و در بین 21 تا 42 ولت می باشد.

  • عدم محدودیت در انتخاب طرح

قابلیت استفاده از هر نوع طرح، نقش، نوشته، لوگو و… در هر جداره از شیشه به صورت مجزا

  • طول عمر بسیار بالا

هیچ محدودیتی در نوع استفاده و مدت زمان استفاده از محصولات وجود ندارد.

  • سهولت در سفارش و خدمات پس از فروش

امکان نظارت و پیگیری سفارشات در هر زمان

  • تمیز کردن آسان

شیشه هوشمند به راحتی تمیز می شود و از طریق فرمان صوتی می توان آن را بدون تماس کنترل کرد.

قیمت شیشه هوشمند مات شونده

همان طور که اشاره کردیم فناوری PDLC داخل شیشه ها قرار می گیرد تا اسمارت شود این فناوری بر اساس مترمربع محاسبه می شود که متری 4،300،000 تومان می باشد و هزینه شیشه سکوریت و نصب یراق آلات آن با توجه به ابعاد محاسبه می شود. برای اطلاع از نحوه محاسبه شیشه سکوریت روی ادامه مطلب کلیک کنید.