برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 1 میانگین: 5]

شیشه اسمارت :  امروزه با پیشرفت تکنولژی صنعت ساخت شیشه نیز به مراطب هوشمند تر از گذشته است. شیشه ای هوشمند است که قابلیت های قابل توجه ای دارد که به این منظور می توانیم میزان جذب نور ( خورشید ) را در آن تعیین کنیم، به طور کلی دو حالت دارد ( مات، شفاف ) که وقتی این محصول در حالت روشن است شیشه شفاف است و وقتی در حالت خاموش است شیشه کاملا مات است.
در ادامه این مقاله مباحث زیر را مورد برسی قرار می دهیم تا مخاطب های عزیز بیشتر این محصول را بشناسند.

شیشه اسمارت ( هوشمند ) چیست ؟

همانطور که در مقدمه گفتیم، شیشه اسمارت محصولی ویژه است که می توان در آن میزان جذب نور را تعیین کرد و همچنین ( اسمارت ) می تواند در دو حالت مات و شفاف در حال تغییر باشد که این عمل توسط منظم و نا منظم بودن یون های موجود در میکروفیلم ها امکان پذیر می شود.
به طور کلی این محصول از چهار جزء تشکیل شده است که عبارت است از:
1. شیشه
2. میکروفیلم اسمارت ( هوشمند ) : عمل مات و شفاف بودن شیشه را انجام می دهد.
3. اینورتر برق : این قطعه یک باکس 20 در 20 سانت است که به عنوان کاهنده برق مورد استفاده قرار می گیرد.
اینتورتر برق 220 ولت ای سی را به 48 ولت دی سی تبدیل می کند
4. ریموت کنترل : ما از این قطعه برای روشن و خاموش ( مات، شفاف ) کردن شیشه استفاده می کنیم.

کاربرد شیشه اسمارت

شیشه اسمارت بسیار ویژه است زیرا شما می توانید با استفاده از این محصول حریم خصوصی ، دمای اتاق ( جذب نور ) را حفظ و کنترل کنید . این محصول می تواند در مکان های مختلفی بکار برود از جمله مکان های اداری ، کاری و همچنین مسکونی و دلیل آن نیز کاملا مشخص است ( مزیت های فراوان محصول ) . در ادامه به ابعاد شیشه و ضخامت استفاده شده در اسمارت می پردازیم : بزرگترین شیشه تولید شده در میکروفیلم هوشمند ( با عرض رول 185 سانتی و طول نا محدود ) قابل تولید است . این محصول با دو عرض 120 و 185 تولید می گردد و شما عزیزان باید هنگام سفارش شیشه اسمارت ( هوشمند ) به این نکته دقت کنید چرا که هزینه اضافی جهت پرت را متحمل نشوید . این نوع شیشه ها دارای دو نوع ضخامت هستنده که شامل ضخامت 10 میل و 12 میل است ضخامت 10 میل از دو لایه 5 میل ساخته می شود و ضخا مت 12 میل از دو لایه 6 میل ، البته ضخامت های دیگری نیز وجود دارد که بستگی به نوع پروفیل شما دارد . از انواع پروفیل های استفاده شده در این محصول می توانیم به ( یو پی وی سی ، آلومینیومی ، چوب ، فلزی و … ) اشاره کنیم .

ویژگی های شیشه اسمارت و انواع آن

  شیشه اسمارت چسبی : در این مدل ، میکروفیلم هوشمند توسط چسب به پشت شیشه می چسبد این مدل شیشه ها به دلیل آن که میکروفیلم در معرض گردو غبار ، ضربه ، نور مستقیم ، آب و… هستند از مقاومت و طول عمر بالایی برخوردار نیستند . شیشه اسمارت لمینت : در شیشه لمینت ، میکروفیلم بین لایه ها قرار می گیرد پس در مقابل شرایط محیطی بسیار مقاوم است به همین جهت می توانیم نتیجه بگیریم که طول عمر شیشه هوشمند لمینت قابل مقایسه با شیشه چسبی نیست چه از لحاظ زیبایی چه از لحاظ ایمنی و همچنین طول عمر.

ویژگی های استفاده از شیشه اسمارت در پنجره ها :

با تحقیقات گسترده ای که در مورد صرفه جویی انرژی صورت گرفته است مشخص کرده است که بخش زیادی از انرژی که در ساختمان ها هدر می رود از طریق پنجره ها است. پس استفاده از شیشه اسمارت در ساختمان ها می تواند تا بخش زیادی این موضوع را حل کند چرا که این محصول می تواند انرژی داخل اتاق را به خوبی حفظ کند . حتی استفاده از این تکنولژی باعث می شود شما انرژی بسیار کمتری را تولید کنید به عنوان مثال در تابستان می توانید از ورود مستقیم نور خورشید جلو گیری کردهو دمای اتاق را حفظ کنید پس نیاز کمتری به کولر و وسایل سرمایشی دارید.

ویژگی های استفاده از شیشه اسمارت در منازل :

شیشه اسمارت در منازل ، ادارات ، مکان های تفریحی و درمانی قابل استفاده است همانطور که گفته شد این محصول دارای ویژگی های منحصر به فردی است مانند عایق صدا ، حفظ حریم خصوصی ، حفاظت از انرژی و همچنین زیبایی می توان از این  تکنولزی در حمام درب و پنجره و غیره بهره برد . استفاده از این نوع شیشه باعث می شود شما دیگر نیازی به پرده نداشته و از ویو نهایت لذت را ببرید چرا که فقط زدن یک دکمه کافیست که حریم خصوصی شما به طور کامل حفظ شود.

شرکت کامادر شرکت شیشه سکوریت زمینه تولید، فروش، نصب و تعمیر انواع شیشه سکوریت از جمله شیشه نما، شیشه بالکنی، شیشه حمام، پارتیشن شیشه ای، آلاچیق شیشه ای و… با کارشناسان مجرب و دارای گواهینامه بین المللی آماده ارائه خدمات به مشتریان هستند. برای مشاوره و کارشناسی رایگان باشماره های 02144335292-44305316 تماس بگیرید. برای ارتباط با مدیریت به پیج اینستاگرام ما مراجعه کنید.
 

ویژگی های شیشه اسمارت در درب ها و پارتیشن ها :

می توانیم از شیشه اسمارت در درب ها و پارتیشن ها نیز استفاده کرد این تکنولژی پیشرفته می تواند در مکان های اداری و آموزشی جایگزین خوبی برای دیوار ها و درب های دلگیر باشد استفاده از این محصول نه تنها دلگیر نیست بلکه حریم خصوصی نیز بهتر از دیوار ها و درهای قدیمی حفظ می کند.

سخن پایانی و جمع بندی :

شیشه اسمارت، شیشه ای هوشمند است که قابلیت های قابل توجه ای دارد که به این منظور می توانیم میزان جذب نور ( خورشید ) را در آن تعیین کنیم ، به طور کلی دو حالت دارد ( مات ، شفاف ) که وقتی این محصول در حالت روشن است شیشه شفاف است و وقتی در حالت خاموش است شیشه کاملا مات است . به طور کلی این محصول از چهار جزء تشکیل شده است که عبارت است از شیشه ، میکروفیلم ، اینورتر برق و ریموت کنترل. شیشه اسمارت بسیار ویژه است زیرا شما می توانید با استفاده از این محصول حریم خصوصی ، دمای اتاق ( جذب نور ) را حفظ و کنترل کنید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 1 میانگین: 5]