خرید نمای اسپایدری ، در عصر مدرن شیشه تبدیل به یکی از سازه های پرکاربرد شده است. دلیل آن اینست که با تکنولوژی جدید کمتر در معرض شکستگی و ترک خوردگی قرار گرفته است. یکی از کاربردهای این شیشه ها ، نمای ساختمان می باشد که برای این منظور از شیشه اسپایدری استفاده می شود. به دلیل استفاده بسیار از این شیشه در نمای ساختمان  بیشتر به این موضوع بپردازیم.این شیشه معروف می باشد.

شیشه اسپایدری چیست؟

خرید نمای اسپایدری همان طور که از نامش پیداست ساختاری مانند عنکبوت دارد. در واقع نوعی شیشه خود ایستا می باشد که از اتصالات نقطه ای برای محکم کردن شیشه روی یک ساختار نصب می شود. شیشه اسپایدری مجموعه کاملی از شیشه سکوریت یا لمینت، اتصالات، بست ها و براکت ها تشکیل شده است که به ساختار اصلی متصل می شوند. اتصالات مورد استفاده در این سازه از فولاد ضد زنگ ساخته شده است. این فیکس‌ها به گونه‌ای طراحی شده‌اند که انواع بار را تحمل کرده و سپس آن‌ها را در سازه نگهدارنده فیکس می‌کنند. این می تواند بارهای استاتیکی و دینامیکی مانند وزن شیشه، باد و طوفان را شامل شود.

خرید نمای اسپایدری

نمای شیشه ای اسپایدر

خرید نمای اسپایدری : در این مدل از شیشه های دجداره با ضخامت شیش میلی متری استفاده میشود . در بین دو لایه ی شیشه ان یک لایه پلاستیک دو میلی متری قرار دارد . نمای شیشه ای اسپایدر نماهای خود ایستا هستند و به صورت اتصال های نقطه ای به سازه نمای متصل میشود. نوع اتصالی که اسپایدر دارد بهترین نوع اتصال میباشد که بسیار مهندسی شده است . در ایران نمای اسپایدر یکی از نما های بسیار محبوب و کاربردی میباشد که بسیار طرفدار دارد و خیلی ها برای نما های خود از اسپایدر استفاده میکنند و محبوبیت زیادی در بین مردم و و معماران و طراحان دارد. نمای اسپایدر به وسیله پایه های اسپایدر بر روی ساختمان نصب میگردد. یکی از مزیت های خیلی خوبی که این نما نسبت به سایر نما ها دارد این است که دید یک پارچه ای را در ساختمان ارائه میدهد که این یک مزیت بسیار خوب و قابل توجهی میباشد. کاربرد بسیار زیاد نمای اسپایدر در مراکز صنعتی ساختمان های اداری و تجاری میباشد و د این مناطق بیشتر این نما ها استفاده میشود تا نمای های مسکونی البته در نما های مسکونی هم از این سازه استفاده میشود اما خب در مقایسه با ساختمان های اداری و تجاری کمتر است و کاربرد اصلی ان در این نما ها میباشد. در این نما تنوع و طرح بسیار متنوع میباشد. امروزه با گسترش نمای شیشه ای نمای اسپایدر با حداکثر دیدی که دارد و کمترین میزان استفاده از فریم ها و فلزات و بالاترین ایمنی که دارد نسبت به سایر نماها از محبوبیت بیشتری برخور دار است . در کشور ما 70% از نمای اسپایدری فین گلس، لوله ای استفاده می شود. و درصد کمی از نمای کابلی و ترکیبی استفاده می شود زیرا هزینه بالایی دارد. معمولا مهم ترین فاکتوری که کارفرما قبل از سفارش نما به آن توجه می کند، بحث آن است. کار مهندس نما هم بهینه کردن مالی، وزنی سازه و مدیریت زمان اجرا است.  

انواع نمای شیشه ای اسپایدری

خرید نمای اسپایدری : با توجه به نوع سازه ها و روش های نصب به 5 نوع به شرح ذیل تقسیم می شود:

اسپایدر لوله ای

اسپایدر لوله ای نوعی از سیستم نگهدارنده می باشد که از جنس استیل می باشد و در برابر طوفان و زلزله مقاوم هستند. این لوله یا قوطی ها دارای ابعاد مختلفی می باشد که با توجه به وزن شیشه، محل قرارگیری پروژه و نوع چیدمان شیشه متفاوت است. به دلیل اجرای سریع و هزینه مقرون به صرفه این نوع نمای اسپایدری دارای محبوبیت بسیاری می باشد. این اسپایدر در دهانه هایی تا 6 متر از جمله ساختمان های اداری و تجاری قابل استفاده می باشد.

اسپایدر فین گلس

خرید نمای اسپایدری : در این نوع نمای اسپایدری از تیغه ای شفاف به نام باله استفاده می شود و برای نصب آن نیاز به چهارچوب و نگهدارنده نیست. این باله ها به صورت نقطه ای و عمودی بر روی شیشه ها نصب می شود و آنها را بهم متصل می کند. از آنجائیکه می توان از هر دو نوع شیشه سکوریت و شیشه لمینت استفاده کرد به صورت کشویی و ثابت قابل نصب است. از آنجائیکه این نوع نما دارای چهارچوب نمی باشد نور طبیعی زیادی را وارد ساختمان می کند.

اسپایدر کابلی

در خرید نمای اسپایدری از سازه کابلی استفاده می شود که مقاومت و استحکام بالایی دارند. این کابل ها از طریق گیره های استیلی متصل شده و از طریق جک های هیدرولیکی تحت کشش قرار می گیرند. این سازه نیاز به زیرسازی قوی دارد و محاسبه آن باید توسط معماران و مهندسین انجام شود. این سازه در کشور چین و ترکیه تولید می شود.

اسپایدر سازه خرپا

سازه خرپا از جنس فولاد بوده و جزو پرکاربردترین سازه های اسپایدری می باشد. این سازه را می توان در زیرسازهای ستون های مربعی و لوله اس شکل نصب کرد. طراحی و محاسبه این سازه نیز نیاز به دقت و تخصص دارد.

اسپایدر اسپیس فریم

خرید نمای اسپایدری اسپیس فریم یا قاب فضایی یکی از منظم ترین سازه های اسپایدری است. این سازه ها به صورت 4 یا 6 ضلعی تشکیل شده اند که از طریق اتصالات بست یا گوی به وسیله جوشکاری بهم متصل می شوند. این سازه ها در جهت عمودی و افقی قابل نصب می باشد.

نمای شیشه ای چیست ؟

خرید نمای اسپایدری : نمای شیشه ای مانند دیگر نماهای ساختمان مثل سنگ و چوب و سیمان میباشد. که امروزه طرفداران زیادی پیدا کرده است و از این نو نماها استقبال زیادی میشود . در گذشته ازخرید نمای شیشه ای خیلی استفاده نمیشد و بیشتر از نماهای سنگی و چوبی و سیمانی استفاده میکردند و اون نما ها محبوبیت بیشتری داشتند اما به مرور زمان سلیقه ها به سمت نمای شیشه ای سوق پیدا کرده و این نما در بین مردم و حتی طراحان معمار دارای محبوبیت های زیادی شده است و از این نما زیاد استفاده میشود. نمای شیشه ای مانند سایر نما ها فضای داخل ساختمان را از فضای خارج ساختمان جدا میکند  و همچنین ساختمان را از محیط بیرون پوشیده میکند و باعث میشود نور مناسبی به داخل ساختمان ورود کند.نمای شیشه ای از نیمه ی دوم قرن بیستم بود که تواسنت خود را ثابت کند و در بازار برای خود جای خوبی را به دست بیاورد. نمای شیشه ای بعد از آن با استقبال زیادی رو به رو شد و از همین رو به علت محبوبیت آن این نما دارای تنوع های بسیار فراوانی شد . این نما اولین بار توسط یه مهندس و معمار المانی اجرا و نصب شد .

آیا نمای شیشه ای اسپایدری با دوام است؟

خرید نمای اسپایدری : آب بند و هوابند بودن این نوع نما که باعث استحکام سازه می شود بسیار مهم است. اگر این سیستم نما به درستی با استفاده از نرم افزارهای تخصصی طراحی شود ، مقاطع شیشه ها مشخص شود، ابعاد و اندازه های هر لت شیشه به درستی مشخص شود، زیرسازی کمربندی به درستی انجام شده باشد، فیس و رگلاژ کار به درستی انجام شود، بدون شک استحکام و دوام کافی را خواهد داشت. سقف ساختمان در مقوله آب بند و هوابند کردن بسیار مهم است. همان طور که اشاره کردیم زیرسازی باید قبل از نصب نما انجام شود که سقف باید به دقت بررسی شود . طبق قوانین اروپا نمای شیشه ای باید تا 15 سال دوام داشته باشد و بعد از این مدت باید رسیدگی شود.

مزایای نمای شیشه ای اسپایدری چیست ؟

برای خرید نمای اسپایدری باید اول مزیت های این سازه را دانست 

1- این نما ها دارای تنوع رنگ میباشد که این یک نزیت بسیار خوب و قابل توجهی است . 

2- نمای شیشه ای دارای عایق حرارت میباشد که بسیار مزیت خوبی هست . 

3- استفاده از این نما بسیار مقرون به صرفه است . 

4- سرعت اجرایی بسیار بالایی دارد و به راحتی و در زمان کم به اجرا در می اید . 

5- این نما دارای ظرافت بسیار زیادی است و در این عین حال بسیار چشم نواز و مدرن است . 

6- استفاده از این نما ، نمای ساختمان را زیبا و شیک و مدرن میکند . 

7- این سیستم کنترل کننده و عایق صوتی دارد . 

8-  این نما امنیت و ایمنی ساختمان را بسیار بالا میبرد . 

9- با استفاده از این نما از اشعه ماوراء بنفش جلوگیری میکند . 

10- نور طبیعی را در روز به داخل ساختمان هدایت میکند . 

11- در اجرای نما سرعت بسیار زیاد است . 

12- برای افراد داخل ساختمان دید یکپارچه ای به وجود می آید.

روش های نصب و اجرای نمای شیشه ای

خرید نمای اسپایدری : به طور کلی سازه های نمای شیشه ای به دو صورت اجرا می شود:

  1. با استفاده از پیچ
  2. با استفاده از جوشکاری

به غیر از این دو روش این نماها قابل اجرا نیست. زیرا ملاتی در پشت این سازه ها اجرا نمیشود. در پشت این سازه ها از قوطی کشی های آهنی،آلومینیومی، فولادی، استیل و سایر متریال در قلب نماهای شیشه ای استفاده می شود. نکته ای که در نصب این نما باید به آن توجه داشت اینست که بهترین متریالی که بر روی این نما نصب می شود باید بارهای وارده بر روی این سازه ها محاسبه شود. بارهای وارده خمشی و کششی ، بارهای مرده ، بارهای زنده بار یخ ، بار باد از جمله موضوعاتی است که باید به صورت جداگانه با جزئیات کامل بررسی شوند.

نمونه کار ها

نمای-اسپایدری-لوله-ای
نمااا خرید نمای اسپایدری | نمای شیشه ای | کامادر 2023