تفاوت جک پارکینگ هیدرولیک و الکترومکانیک در چیست؟

این جک ها در دو نوع هیدرولیک و الکترومکانیک در بازار موجود می باشند؛ در انتخاب و خریداری آنها، باید عواملی چون وزن، تعداد لنگه درب ها، تردد شبانه روزی، عرض هر لنگه از درب و … را در نظر گرفت. در این مقاله قصد داریم درباره تفاوت جک پارکینگ هیدرولیک و الکترومکانیک صحبت کنیم.

جک درب پارکینگ هیدرولیک

جک های هیدرولیکی، در میان سایر جک ها، از قدرت بالاتری برخوردار هستند.

برای استفاده از جک بازویی هیدرولیک چه کار هایی باید کرد؟

جک های پارکینگی بازویی با سیستم عملکرد هیدرولیک، معمولاً مناسب برای درب های تا طول ۶ متر و وزنی تا ۸۰۰ کیلوگرم است. با توجه به توان تحمل این جک ها، جک هیدرولیک برای درب هایی با وزن بالا مورد استفاده قرار می‌گیرد و معمولاً قابلیت تردد ۵۰ بار در ساعت را داراست. البته کاربری این جک ها هم خانگی است و هم صنعتی.

 

جک‌ پارکینگ الکترومکانیک

 

جک های الکترومکانیکی ، برای ساختمان های مسکونی و یا اداری، با تردد پایین مناسب است؛ این نوع از جک ها، به دلیل استفاده ی بیشتر در منازل و واحدهای مسکونی شخصی، تقاضای بسیار بالایی در بازار دارند. جک الکترومکانیک به وسیله ی چرخ دنده و گیربکس حرکت می‌کند و مکانیزم عمل شان بر اساس مکانیک و برق می باشد و از لحاظ ولتاژ به دو نوع ۲۴۰ و ۲۲۰ ولت تقسیم می شوند. در دمای بالا نیز اگر تردد نیز بالا باشد، جک داغ نموده و متوقف می شود. به همین دلیل است که جک الکترومکانیک را عمدتاً مناسب رفت و آمدهایی کم میدانند.

تفاوت-جک-پارکینگ-هیدرولیک-و-الکترومکانیک

قیمت جک درب پارکینگ اتوماتیک

برندهای مختلفی برای جک پارکینگی  وجود دارد؛ آلمانی، اسپانیایی، ایرانی، چینی، ایتالیایی و… که هر کدام با توجه به شرکت سازنده، قیمت متفاوتی دارند. جک درب پارکینگ هیدرولیکی نیز با توجه به توان بالا و قابلیت استفاده بیشتر، از قیمت بالاتری نسبت به جک های الکترومکانیک برخوردار است.