برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 5 میانگین: 4]

یکی از دغدغه های اصلی کسانی که استخر دارند، تمیز کردن و پر کردن مداوم آب استخر است. خبر خوب اینکه می توانید با نصب کاور استخر این دغدغه را دیگر نداشته باشید. با ما در ادامه همراه باشید تا به این موضوع و موضوعات دیگر بپردازیم :

کاور استخر چیست؟
مزایای کاور استخر
انواع کاور استخر
قیمت کاور استخر

کاور استخر چیست؟

کاور استخر پوششی است که بر روی استخر نصب می شود و از آب در برابر تبخیر، گرد و غبار و آلودگی های دیگر محافظت می کند. بنابراین یکی از بهترین کارهایی است که می توانید در اطراف استخر خود انجام دهید تا آب استخر خود را حفظ کنید.

آیا کاور استخر ضروری است؟

کاور استخر پوششی : بسیاری از مالکان خانه از ما می پرسند :آیا روکش برای استخر ضروری است؟ در پاسخ باید گفت مهم نیست که چه نوع استخری دارید یا هر چند وقت یکبار از آن استفاده می کنید، به دلیل مزایای بیشماری که دارد خرید آن را به شما توصیه می کنیم : درباره کاور استخر پوششی
• هزینه های مصرف انرژی از جمله هزینه های گرمایشی را کاهش می دهد و باعث بهره وری انرژی می شود.

مزایای کاور استخر

  • تا 95 درصد از تبخیر آب جلوگیری می کند.
  • آب استخر را تمیز نگه می دارد که باعث می شود و تعداد دفعات نیاز به شستشوی استخر را به شدت کاهش می دهد.
  • دمای استخر را حفظ می کند بخصوص در فصل زمستان گرمای آب را حفظ می کند.
  • کاهش هزینه های ناشی از مصرف انرژی و آب

انواع کاور استخر

روکش یا کاور استخر مانند استخرها دارای انواع مختلفی از نظر طراحی، اندازه، جنس و… می باشد از مدل های ساده گرفته تا نوع اتوماتیک با تکنولوژی بالا ارائه می شود. خواه نیاز به تعویض روکش استخر آسیب دیده یا فرسوده داشته باشید، یا اینکه برای اولین بار است که اقدام به خرید روکش می کنید، تیم متخصص ما می تواند به شما در یافتن محصولات بادوام و قابل اطمینان سازگار با استخر شما کمک کند.

کاور استخر اتوماتیک

کاور استخر اتوماتیک، که از جنس های مختلفی از جمله آلومینیوم، پارچه و.. ساخته می شوند، با فشار یک دکمه بدون دردسر باز یا بسته می شوند. روکش های استخر اتوماتیک با طراحی محبوب خود، نهایت ایمنی، ظرافت و راحتی را به همراه دارند. همچنین در طول سال آرامش خاطر صاحبان استخر را فراهم می کنند. هنگامی که در ماه های سردتر از استخر استفاده نمی کنید، برای محافظت از آن در برابر برف و باران و محافظت از اعضای خانواده و حیوانات خانگی در برابر هرگونه حادثه، پوشش را در جای خود بگذارید.

کاور-استخر-اتوماتیک
کاور-استخر-ثابت

کاور استخر ثابت

این کاور به صورت ثابت بر روی استخر نصب می شود و قابلیت جابه جایی دارد. معمولا از این روکش ها در استخرهای روباز و مجموعه های ورزشی بزرگ استفاده می شود که در فصل زمستان در بالای استخر به صورت ثابت قرار می گیرد و در فصل تابستان به طور کامل برداشته می شود. این نوع کاور دارای دو مدل دستی و اتوماتیک موجود می باشد.

کاور استخر رولی

ظاهری زیبا به استخر شما می دهد.

کاور-استخر-رولی

سوالات متداول کاور استخر

آیا باید از روکش استخر در زمستان استفاده کرد؟

الزاما نه، اما روکش استخر در فصل زمستان استخر شما را در برابر ریزش برگ ها، رشد جلبک ها که می تواند به سطوح استخر آسیب برساند، محافظت می کند. همچنین سدی در برابر زباله ها و اشعه مضر نور خورشید ایجاد می کند تا از نفوذ مواد شیمیایی به آب محافظت کند.

آیا از کاور استخر در تابستان استفاده کنم؟

تبخیر در تمام طول سال اتفاق می افتد، اما استخر در فصل تابستان به دلیل گرمای بسیار، آب با سرعت بیشتری تبخیر می شود. کاور استخر از رسیدن گرمای اضافی به آب جلوگیری می کند و همچنین رطوبت را به دام می اندازد، بنابراین آب در هوا تبخیر نمی شود. این موضوع  به کاهش مصرف آب و کاهش هزینه های قبض آب شما کمک کند زیرا مجبور نیستید استخر خود را مرتباً پر کنید.

آیا باید هر شب استخرم را بپوشانم؟

به دلایل مختلفی باید هر شب استخر خود را بپوشانید :

  • روکش استخر با کاهش مقدار تبخیر آب باعث صرفه جویی در مصرف انرژی و صرفه جویی در آب می شود.
  • از تمیز کردن استخر راحت می شوید زیرا باعث صرفه جویی در زمان تمیز کردن می شود و زباله ها را از روی استخر خارج می کنید.

آیا روکش استخر از رشد جلبک جلوگیری می کند؟

پوشاندن استخر با روکش راه خوبی برای جلوگیری از رشد جلبک است. پوشش مناسب از ورود جلبک ها به استخر جلوگیری می کند، جلبک ها  از تجزیه برگ ها، حشرات، باکتری ها و هر نوع آلودگی در استخر تغذیه می کنند وقتی این موارد نباشد جلبک ها رشد نمی کنند.

آیا روکش استخر آب را گرم می کند؟

پاسخ کوتاه است بله است. بسیاری از صاحبان استخر می گویند که استخرهایشان بعد از نصب کاور خورشیدی گرمتر می شود.

آیا هنگام بارندگی استخر خود را با کاور بپوشانم؟

هنگامی که در فصل بهاری یا پاییزی هستید، استخر خود را برای طوفان و باد آماده کنید، آن را بدون پوشش بگذارید. نصب هر نوع پوششی در سراسر استخر باعث محافظت در برابر گرد و غبار و آلاینده‌ها نمی‌شود، زیرا طوفان‌ها اغلب بادهای شدید و باران شدید می‌آورند که می‌تواند باعث کنده شدن کاور از روی استخر شما شود.

تفاوت کاورهای استخر چیست؟

کاور استخر ثابت 100% از استخر در برابر نور خورشید محافظت می کند که مانع رشد جلبک نیز می شود. این کاورها باعث عملکرد بهتر استخر می شود. ولی سنگین تر می باشد بنابراین نگهداری آنها از سایر روکش ها دشوارتر است. به همین دلیل، این کاورها تنها 7 تا 11 سال دوام می آورند، چند سال کمتر از سایر روکش ها.

چه زمانی باید از کاور استخر استفاده کنم؟

در شرایط خشک یا باد، میزان تبخیر استخر افزایش می یابد. بنابراین، به طور کلی استفاده از یک کاور شفاف یا حبابی در طول روز مفید است. در شرایط گرم و مرطوب میزان تبخیر کاهش می یابد. در این شرایط، بهتر است که از کاور در طول روز استفاده نکنید.

مدت زمان استفاده از کاور استخر چقدر است؟

کاور را نباید بیش از 7 روز به طور مداوم روی استخر بگذارید. روکش استخر در کاهش مصرف مواد شیمیایی بسیار موثر است. به طور مداوم کیفیت آب و کمیت مواد شیمیایی مورد نیاز برای حفظ ماهیت آب در سطوح توصیه شده را کنترل کنید.

چه زمانی باید کاور استخر خود را بردارید؟

پس از 24 ساعت گردش آب استخر خود را از نظر PH و کلر آزمایش کنید و بر اساس آن تنظیم کنید. سطوح شیمیایی باید PH 7.2 – 7.6 ppm و کلر 1.5 – 2.0 ppm باشد. کاور استخر و کیسه های آب خود را به داخل ویلا ببرید و همه زباله ها را بردارید و آنها را بشویید، بگذارید تا خشک شوند تا برای روز بعد استفاده کنید.

آیا استخر من با کاور سریعتر گرم می شود؟

اگر دمای محیط شما مناسب است و باد زیادی نمی‌وزد، بهتر است از کاور استفاده نکنید زیرا دمای آب را گرمتر می کند و باعث گرم شدن خود کاور نیز می شود.

آیا می توان روی کاور استخر راه رفت؟

بر روی کاور اتوماتیک استخر می توان راه رفت، اما با هدف نجات فردی یا برداشتن برگ های افتاده، شاخه ها و سایر زباله ها از روی آن. با این حال، قرار نیست روی آن بپرید یا روی آن بازی کنید. قرار دادن وزن بیش از حد یا مکرر روی کاور می تواند به مرور زمان به آن آسیب برساند.

آیا با روکش های استخر نیاز به کلر می باشد؟

کاور استخر میزان تماس اشعه ماوراء بنفش با آب را کاهش می دهد. این یک مزیت مهم است زیرا کلر شیمیایی استخر هنگام قرار گرفتن در معرض نور UV تجزیه می شود. این بدان معناست که شما نیازی به اضافه کردن کلر نخواهید داشت، که می تواند باعث صرفه جویی در زمان و هزینه خرید مواد شیمیایی شود.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 5 میانگین: 4]