برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 4 میانگین: 5]

بررسی انواع پارتیشن های شیشه ای

 پارتیشن های شیشه ای فریم دار در مقایسه با پارتیشن های شیشه های بدون فریم یا فریم لس، از استحکام و دوام بالاتری برخوردارند. به طور کلی می توانیم انواع مختلف جداکننده ها را به چند دسته تقسیم بندی کنیم که در ادامه به شما خواهیم گفت.

مکانیزم پارتیشن شیشه ای فریم دار

در ادامه بررسی انواع پارتیشن های شیشه ای باید بگوییم که استفاده از پارتیشن شیشه ای فریم دار در اماکن مختلف سبب افزایش جذابیت محیط، بروز سازی، زیباسازی و خاص بودن آن فضا خواهد گشت.

پارتیشن های شیشه ای فریم دار تک جداره

 

یکی از پر استفاده ترین انواع پارتیشن های شیشه ای اداری، مدل فریم دار تک جداره است.

انواع پارتیشن های شیشه ای

پارتیشن ای فریم دار دو جداره

این پارتیشن ها به عنوان یکی از انواع پارتیشن های شیشه ای از لحاظ عایق صدا و حرارت، نسبت به پارتیشن تک جداره بهتر عمل می کنند. در میان دو قسمت پارتیشن شیشه ای  دو جداره ، یک فضای ۵ تا ۷ سانتی متری وجود دارد که به راحتی می توان از پرده ی کرکره ای در میان آن برای زیباتر شدن و استترار محیط استفاده نمود. همچنین می توان انواع کابل های برق، تلفن، شبکه و بی سیم را از آن عبور داد.

تفاوت پارتیشن شیشه ای دوجداره با پارتیشن شیشه ای تک جداره

هر دو شیشه ها شفاف هستند و نور هم می تواند به داخل فضا برساند.در حالی که هر دو پارتیشن کاربرد یکسان دارند و معمولا در اماکن اداری و دفاتر استفاده می شود اما تفاوت هایی با هم دارند. شیشه دو جداره از دو لایه شیشه سکوریت 10-12 میل استفاده می شود که به هم چسبیده اند تا عایق بیشتری ایجاد کنند. این بدان معناست که دیوارهای شیشه ای دو جداره نسبت به سیستم های تک جداره ما عایق صوتی بهتری دارند و مقاوم تر است. از نظر ظاهری پارتیشن شیشه ای تک جداره به دلیل ضخامت کمتر شیشه ها و ظرافت کار ظاهری زیباتر از پارتیشن شیشه ای دوجداره است.

همچنین در پارتیشن شیشه ای دوجداره می توان بین دو لایه شیشه سکوریت پرده کرکره ای نصب کنید و با تنها یک پیچ می توان اتاق شیشه ای را تاریک یا روشن کنید. این کار علاوه بر ایجاد حریم خصوصی سبکی منحصر به فرد و شیک به دفتر کاری شما می دهد.

مزایای پارتیشن شیشه ای دو جداره

  • عایق صدا : به دلیل ضخامت شیشه های سکوریت در برابر آلودگی های صوتی پیرامون عایق می باشد. این شیشه ها میزان 40-44 دی سی بل صدا را کاهش دهد. به همین دلیل معمولا برای ایجاد اتاق مدیریت ، اتاق کنفرانس و برگزاری جلسه از این نوع پارتیشن استفاده می شود.
  • امکان نصب پرده کرکره ای برای این نوع پارتیشن ها
  • مقاومت در برابر حرارات و شکستن
  • امکان سفارشی کردن شیشه ها بر اساس طرح پیشنهادی

 

شرکت کامادرمرکز فروش شیشه سکوریت در زمینه تولید، فروش، نصب و تعمیرکرکره برقی ، درب اتوماتیک، جک پارکینگی و کابین حمام با کارشناسان مجرب و دارای گواهینامه بین المللی آماده ارائه خدمات به مشتریان هستندد. برای مشاووره و کارشناسی رایگان باشماره های 02144335292-44305316 تماس بگیرید . برای ارتباط با مدیریت به پیج اینستاگرام ما مراجعه کنید.

نصب پارتیشن شیشه ای دو جداره

در قدم اول در نصب این پارتیشن ها از انواع پارتیشن های شیشه ای باید کار را به یک تیم حرفه ای و کاربلد سپرد. بعد از مشاهده و برانداز کردن محل نصب مکان مورد نظر اندازه گیری می شود.

جنس پارتیشن شیشه ای فریم دار

انواع پارتیشن های شیشه ای، از قسمت های گوناگونی چون بدنه ی اصلی، پروفیل ها، فریم، یراق آلات و …  بدنه ی اصلی این پارتیشن ها، از جنس شیشه سکوریت است که نسبت به شیشه ی معمولی در برابر ضربات بسیار مستحکم تر است و معمولاً از جنس آلومینیوم می باشد، که در برابر اکسید شدن مقاوم تر عمل می کنند. 

آیا پارتیشن های شیشه ای تک جداره نشکن است؟

پارتیشن ها در هر نوعی که باشند، تک جداره و یا دوجداره، متریال اصلی ساخت آنها شیشه است. شیشه مصرفی در پارتیشن ها نیز عمدتاً شیشه سکوریت می باشد. شیشه های سکوریت، نوعی از شیشه هستند که نسبت به شیشه های معمولی بسیار مقاوم ترند و به راحتی شکسته نمی‌ شود و در صورت شکستگی نیز خطری را برای افراد به دنبال نخواهند داشت.

یراق آلات پارتیشن شیشه ای تک جداره

یراق آلات و پروفیل ها، لوازمی هستند که بدنه ی شیشه‌ ای پارتیشن ها را به هم متصل می کنند و آنها را کنار هم نگه می دارند. این یراق آلات معمولاً جنسی آلومینیومی دارند و بسته به نوع پارتیشن مصرفی، مقدار و میزان آن متفاوت خواهد بود؛ رنگ یراق آلات مورد استفاده در پارتیشن های شیشه ای، برنز، سفید، مشکی، طلایی یا نقره‌ای می‌تواند باشد.

پارتیشن های شیشه ای تک جداره بروزترین و جدیدترین نوع دکوراسیون در ساختمان ها هستند. امروزه پا به هر ساختمان مدرنی که می گذارید از پارتیشن های شیشه ای بهره برده اند. با وجود این همه گیری متاسفانه اکثراًیراق آلات مصرفی در پارتیشن ها وارداتی بوده و از کشورهای خارجی وارد می‌شود.

قیمت پارتیشن شیشه ای تک جداره

قیمت پارتیشن شیشه ای ثابت بر اساس مترمربع محاسبه می شود که هر متر آن 1،150،000 تومان می باشد که هزینه نصب به طور میانگین 150،000 تومان می باشد.

پارتیشن شیشه ای اسلایدینگ چه کاربردی دارد؟

این نوع پارتیشن شیشه ای را می توان در هر جایی نصب و اجرا کرد اما در موارد زیر بیشتر استفاده می شود:

فضاهایی با ورود و خروج بزرگ

در فضاهای بزرگ که جمعیت و تردد زیاد است برای پیشگیری از هجوم یکباره افراد به درب های خروجی (بخصوص در همایش و سمینار و نمایشگاهها) از این درب ها استفاده می شود تا از ازدحام و دشواری در تردد جلوگیری شود.

فضاهایی با تفاوت دمایی در داخل و خارج آن

 

برخی از فضاها مانند رستوران ها ، تالار پذیرایی و سفره خانه ها که در خارج از شهر یا اطراف شهرها قرار دارند ، دارای اختلاف دما در طول روز و شب هستند. بدین معنی که در فصل تابستان روزهای گرم و شب های خنکی دارند. برای تعادل و جلوگیری از اتلاف انرژی از اینن درب ها استفاده می شود. بدین صورت که در روز درب ها بسته می شود تا از اتلاف هوای خنک جلوگیری شود و در شب درب ها باز می ماند تا هوای خنک از بیرون به داخل وارد شود. به طور کلی برای مکان هایی که در موقعیت آب و هوایی متفاوت در طول شبانه روز قرار دارند، درب های اسلایدینگ بسیار مناسب است.

فضاهایی با حمل و نقل سنگین

 

یکی از کاربردهای درب های اسلایدینگ در فضاهایی مانند نمایشگاه اتومبیل ، فروشگاهها و لوازم خانگی و.. است که جا به جایی لوازم سنگین در آن نیاز به فضای زیادی دارد. با این درب ها نه تنها به راحتی لوازم سنگین مانند اتومبیل ، یخچال ، مبلمان و.. وارد یا خارج از فضا می شود بلکه از آسیب دیدگی لوازم جلوگیری کرده و درزمان و هزینه صرفه جویی می شود.

استخر

یکی از پرکاربردترین پارتیشن شیشه ای اسلایدینگ کاربرد آن در استخر می باشد . محصور کردن استخر در دیوار شیشه ای علاوه بر حفاظت از کودکان و حیوانات در برابر افتادن در آب ، جلوه خاصی به استخر می بخشد.

پارتیشن شیشه ای اسلایدینگ چه مزایایی دارد؟

 
  • بیشترین استفاده از کمترین فضا: یکی از فاکتورهای مهم بخصوص در فضاهای تجاری ارزش فضای موجود است که از هر متر آن بهترین استفاده را داشت. این درب ها به دلیل اینکه فضای کمی در باز و بسته شدن اشغال می کند بهترین گزینه برای اماکن تجاری و اداری است. همچنین به دلیل اینکه همه درب ها متحرک هستند و درب ثابتی وجود ندارد درنتیجه محدودیتی ایجاد نمی کند. درب های کنونی مانند درب های ریلی و کشویی یه درب ثابت و یک درب متحرک می باشد که در تردد محدودیت ایجاد می کند.
  • برای باز شدن درب نیاز به زاویه 90 درجه می باشد که به صورت افقی باز و بسته می شود.
  • تعداد نامحدود پنل شیشه برای دهانه هایب با عرض بیشتر امکان پذیر است
  • باعث بهره وری و صرفه جویی در انرژی می شود از خروج سرما و گرما به خارج از فضا جلوگیری می شود.
  • سهولت در تردد و جلوگیری از ازدحام جمعیت در مکان های شلوغ·
  • استفاده از بهترین فریم ها در طراحی و نصب
  • نیاز به تخریب و تغییر سازه ساختمانی ندارد.
  • طراحی زیبا و منحصر به فرد
  • عایق صدا ، دما
  • قابلیت استفاده در همه اماکن های تجاری ، اداری و مسکونی

رنگهای پارتیشن شیشه ای متحرک

رنگهای موجود برای پارتیشن شیشه ای متحرک سفید ، آنادایز و مشکی می باشد.

پارتیشن شیشه ای اداری متحرک ریلی

این نوع پارتیشن از یک درب ثابت و یک درب متحرک تشکیل شده است و به صورت افقی و با کمک دست باز و بسته می شود .

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 4 میانگین: 5]