برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 12 میانگین: 5]

انواع پارتیشن اداری

در چند سال اخیر ، پارتیشن های اداری به روندی محبوب در صنعت طراحی اداری تبدیل شده اند و همچنان محبوبیت خود را در ادارات در سراسر جهان افزایش می دهند. پارتیشن اداری به انواعی از جمله پارتیشن چوبی ، پارتیشن شیشه ای تقسیم می شود که در ادامه به این موشوع و موشوعاتی به شرح ذیل می پردازیم:

  1. پارتیشن اداری چیست؟
  2. انواع پارتیشن اداری 
  3. پارتیشن چوبی
  4. پارتیشن شیشه ای
  5. کدام پارتیشن بهتر است؟
  6. قیمت پارتیشن اداری چقدر است ؟  

پارتیشن اداری چیست ؟

داشتن یک دفتر شیک که کاملاً کاربردی نیست .دفتری که مملو از طراحی های عجیب و مجهز و شیک ممکن است چشمگیر به نظر برسد ، اما اگر جایی برای کار موثر و مفید باقی نماند، کاربردی ندارد. برخی از ضروری ترین ویژگی های دفاتر مدرن، فضاهای مشارکتی ، اتاق های جلسات خصوصی و البته فضاهای جداگانه کارمندان است.

اگر تنها یک فضای باز برای کار دارید، چگونه ممکن است بتوانید دو فضای کاری پر سر و صدا را با بخش هایی که نیاز به حفظ حریم خصوصی دارند در یک فضا تأمین کنید؟ خوب ، بدون انجام هزینه های گزاف برای بازسازی کلی دفتر ، می توانید از پارتیشن اداری استفاده کنید.

این سازه سریع ترین ، ساده ترین و مقرون به صرفه ترین راه برای استفاده بهینه از فضای کاری می باشد. پارتیشن های اداری می توانند ثابت یا متحرک باشند و برای هر اندازه فضای مورد نیاز مناسب باشند.تفکیک بخش های مختلف کارمندان از جمله بخش های فروش ، اداری ، مالی و… را می توان با این پارتیشن ها فراهم کرد.

پارتیشن اداری برای چه فضاهایی مناسب است ؟

همان طور که می دانید پارتیشن اداری یکی از محبوب ترین سازه ها در دنیا می باشد. این پارتیشن دارای انواع مختلفی از جمله پارتیشن شیشه ای و … می باشد. در صورتی که می خواهید اتاق هایی برای تفکیک بخش های مختلف برای شرکت یا دفتر خود داشته باشید،  گزینه مناسبی است.

در صورتی که تمایل دارید بخش هایی مانند بخش های اداری را از مالی تفکیک کنید، می توانید از این پارتیشن ها استفاده کنید. البته از این نوع سازه می توان در همه فضاها استفاده کرد.

نصب-شیشه-میرال

انواع پارتیشن اداری

پارتیشن های اداری بر اساس طراحی و نیاز شما به انواع مختلف تقسیم می شود:

1. پارتیشن چوبی اداری

پارتیشن چوبی یکی از انواع پارتیشن اداری می باشد که برای محیط کار مناسب هستند و می توان در ایجاد ظاهری سنتی در دفاتر استفاده کرد ، در حالی که حس گرما در محیط کاری را ایجاد می کند. این نوع پارتیشن سالها در طراحی داخلی محبوب بوده اند ، زیرا به راحتی در طراحی هر دفتر ادغام می شوند و در عین حال احساس طبیعی می دهند.

پارتیشن های چوبی اداری از چه چوب هایی ساخته می شود؟

همان طور که از نامش پیداست از چوب های متنوعی تولید می شود .این پارتیشن ها از جنس تمام چوب، ام دی اف، آکوستیک ، متحرک ، تک جداره و دوجداره و… تولید می شود. ضد آب ، امکان قابلیت شستشو و استرلیزه شدن از جمله خصوصیات این پارتیشن هاست.

کاربرد پارتیشن چوبی

1. ادارات و شرکت ها

بیشترین کاربرد پارتیشن چوبی در ادارات و سازمان ها می باشد. زیرا هم برای تفکیک بخش های مختلف اداری استفاده می شود و هم طراحی زیبایی به فضا می دهد.

2. مراکز درمانی

از آنجائیکه چوب از دل طبیعت استخراج می شود، حس خوبی در فضا ایجاد می کند که برای بیماران و کادر درمانی بسیار مناسب است. استفاده از این پارتشن ها تنها به این دلیل نمی باشد .

بلکه خاصیت قابل شستشو و ضدآب بودن از دیگر دلایل استفاده از این پارتیشن است. از آنجائیکه در بیمارستان ها به دلیل آلودگی و میکروب ها نیاز به شستشو و استریل شدن دارد.

3. رستوران ها و کافه ها

یکی از بهترین فضاها براینصب پارتیشن چوبی رستوران ها و کافه ها می باشد. از آنجائیکه بهداشت در این فضاها مهم می باشد و باید آلودگی ها به طور منظم تمیز و شستشو شود. به همین دلیل از چوب های MDF ، PVC یا HPL استفاده می شود. در برخی از این فضاها از ترکیب شیشه در نصب پارتیشن های چوبی استفاده می شود.

 

مزایای پارتیشن چوبی

• پارتیشن بندی چوبی بسته به نیاز مورد نظر شما در انواع مختلفی از چوب مانند چوب ام دی اف یا روکش MDF موجود است. پارتیشن های چوبی به همراه شیشه ، قاب درها و یراق آلات نصب می شود که می توان آنها را راحت جدا کرده و به هر جای دیگری در دفتر منتقل کرد.

نکته مهم در مورد سیستم های پارتیشن بندی چوبی این است که برای نصب تنها از چوب استفاده نمی شود. بلکه می توان از شیشه ها استفاده کرد تا روشنایی کافی به فضا بدهد.

• از این پارتیشن ها همچنین می توان در بخش هایی از خانه استفاده کرد . به طور خلاصه از این پارتیشن می توان در همه فضاها از فضاهای پذیرایی گرفته تا اتاق هیئت مدیره و اتاقهای کنفرانس یا محیط اداری عمومی استفاده کرد.

• این سیستم ها همچنین عایق صدا هستند ، زیرا این سیستم ها قادر به ارائه درجه عایق صدا تا 52 دسی بل هستند و سیستم هایی که دارای روکش ام دی اف هستند دارای40 دسی بل (Rw) هستند.

• یکی از بزرگترین نگرانی ها در محیط های اداری و تجاری ، ایمنی در برابر آتش است و مهم اینست که ساختمان شما مطابق با مقررات دقیق ساختمان باشد. پارتیشن های چوبی ضد آتش است ، زیرا می تواند به مهار آتش در یک منطقه کمک کند و گسترش شعله ها ، دود و گازهای سمی را محدود کند. پارتیشن های چوبی می توانند تا درجه اشتعال 60 دقیقه مقاوم است.

انواع طراحی پارتیشن چوبی

پارتیشن تمام چوب تزئینی

همان طور که از نامش پیداست این پارتیشن ها جنبه زینتی دارند و هم برای اداره و هم برای خانه استفاده می شود. این پارتیشن ها متناسب با هر طراحی نصب می شود و زیبایی خاصی به خانه شما می بخشد.

این پارتیشن ها در خانه برای دکور هم استفاده می شود. بر روی برخی از این پارتیشن ها تراشکاری و منبت کاری نیز انجام می شود که زیبایی آن ها رو دو چندان می کند.

پارتیشن روکش چوب یا HPL

HPL ورق هایی با روکش چوب  که از ترکیب لایه های سلولزی و رزین های فنولیک تولید شده اند. این ورق ها تحت فشار و حرارت بالای 145 C و فشار 300 bar قرار گرفته و تبدیل به صفخات مقاومی می شوند. از این پارتیشن ها در دکوراسیون داخلی و نمای بیرونی ساختمان استفاده می شود.

در ادارات برای تفکیک بخشهای مختلف استفاده می شود. همچنین در سرویس بهداشتی عمومی ، بیمارستان ها ، آزمایشگاههای ، تزئین آسانسور و لاکرهای استخر نیز استفاده می شود. این ورق ها به دلیل خاصیت آنتی باکتریال ، آنتی الکترواستاتیک و قابل شستشو بودن محبوب و پرکاربرد است. این پارتیشن ها ضد رطوبت بوده و در برابر آب و خوردگی مقاوم می باشد.

پارتیشن چوبی متحرک یا پاراوان

پارتیشن‌های قابل حمل یک شکل از دیوارهای موقت جهت تقسیم اتاق‌ها به جای دیوارهای دائمی هستند. این ساختار از واحدهای کوچکتری درست شده که بسته به سازنده، به یکدیگر متصل شوند. دیوارهای قابل حمل ممکن است به صورت ثابت استفاده شود یا به عنوان اتاق تاشو یا آکاردئون مانند باشد.پاراوان یا پارتیشن متحرک یکی از رایج ترین پارتیشن های موجود است که در همه فضاها بیشترین کاربرد را دارد. در گذشته از پاراوان در آسیای شرقی برای ورودی درب خانه یا تفیکیک بخش های مختلف یک قصر استفاده می شد. امروزه نه تنها در خانه بلکه در مراکز اداری و تجاری کاربرد فراوان دارد.

قیمت پارتیشن اداری چقدر است ؟

قیمت هر متر مربع پارتیشن چوب ام دی اف                                         1،200،000 تومان

قیمت هر مترمربع شیشه دو جداره                                                    600،000 تومان

قیمت نصب                                                                              90،000 تومان

قیمت حمل به تهران                                                                    100،000 تومان

قیمت حمل به سایر شهرها با توجه به بعد مسافت محاسبه می شود.

2. پارتیشن آلومینیومی

پارتیشن های آلومینیومی یکی از انواع پارتیشن اداری و با دوام ترین سیستم های پارتیشن بندی موجود است. بخش عمده این پارتیشن از آلومینیوم بوده و الباقی از شیشه می باشد اما بندرت از این پارتیشن ها استفاده می شود. همچنین تنها تا ارتفاع 160 تا 170 سانتیمتر قابل نصب می باشد.
سیستم های پارتیشن بندی آلومینیومی میزان صدا را تا 52 دسی بل (Rw) کاهش می دهد . همچنین در آتش سوزی و حریق حداکثر تا 60 دقیقه مقاوم می باشد.

3. پارتیشن شیشه ای

پارتیشن های شیشه ای از رایج ترین انواع پارتیشن اداری و بهترین انتخاب برای دفاتر مدرن است. معمولا ادارات و ساختمانهای سازمانی ترجیح می دهند از سازه های شیشه ای بیشتری در فضاهای کاری خود استفاده کنند.

ساختمانهای آسمان خراش با دفاتر شیشه ای فضای مناسبی برای راه اندازی دفتر برای بسیاری از شرکتها می باشد. هیچ شکی نیست که آنها از نظر ظاهری برای مشتریان بالقوه جذاب و چشمگیر هستند و تصویری از یک شرکت با رزومه خوب را ایجاد می کند.

مزایای پارتیشن اداری شیشه ای

• زمان جا به جایی نمی توان همه ابزار طراحی شرکت خود را به ساختمان دیگری منتقل کرد ، اما پارتیشن های شیشه ای با حفظ بودجه شما به راحتی به فضای دیگر منتقل می شود.
• بر خلاف انواع دیگر پارتیشن های اداری ، شیشه ها را می توان همانطور که می خواهید طراحی کرد.

با استفاده از فناوری مدرن ، می توانید با استفاده از سفارش شیشه سکوریت به سندبلاست یا چاپ می توانید به طرح های متنوعی دست پیدا کنید. معمولا بسیاری از سازمانهالوگوها یا طرح اصلی برند خود را روی پارتیشن خود انتخاب می کنند و رنگ و طرحی را انتخاب می کنند تا با طراحی دفتر خود هماهنگ شده و کل ظاهر را با هم ترکیب کنند.

• یکی از مزایای بزرگ پارتیشن های شیشه ای توانایی آنها در استفاده بهینه از نور طبیعی است. هیچ کس نمی خواهد در یک محیط کسل کننده و تاریک کار کند و با استفاده از شیشه بیشتر ، می توانید فضای کار خود را به مکانی روشن تر و پرانرژی تبدیل کنید.

• روشنایی مصنوعی فقط می تواند برای یک فضای کوچک ،مفید باشد .بنابراین ایده خوبی است که با داشتن هرچه بیشتر نور طبیعی تا حد ممکن فضا را بزرگتر نشان دهید. پارتیشن های محکم مانند چوبی و آلومینیومی فضا را تیره می کنند و هزینه بیشتری برای نصب صرف می کند.

• آیا می دانید ، می توانید پارتیشن های شیشه ای در برابر آتش مقاوم می باشد. وقتی صحبت از ایمنی در برابر آتش در دفتر می شود ، پارتیشن های شیشه ای به دلیل فرآیند سکوریت می توانند حداکثر تا 120 دقیقه در برابر حرارت ، شعله و گاز تا دمای 1600 درجه فارنهایت مقاومت کنند ، در مقایسه با شیشه های معمولی که در حرارت بالا خرد می شوند

• این پارتیشن بندی برای هر ارتفاع و هر سطحی خواه صاف یا ناهموار ، یا با قاب های آلومینیومی قابلیت نصب دارند.

کدام انواع پارتیشن اداری بهتر است؟

کدام نوع از انواع پارتیشن اداری بهتر است؟پارتیشن اداری مدرن به معنای حتما استفاده از یکی از متریال ها نمی باشد. بلکه مدرن بودن به معنای این است که از نما و طرح هایی استفاده کنیم که از به روز ترین و خلاقانه ترین ایده ها به وجود آمده است. اما در این بخش شرکت کامادر قصد دارد به این موضوع اشاره کند که استفاده از شیشه یا استفاده از چوب برای ساخت و تولید پارتیشن های مورد استفاده در دفاتر اداری می تواند مفید تر باشد؟ مهم ترین مسئله برای این سوال این است که اصلا هر یک از این متریال ها آیا برتری نسبت به دیگری دارند یا خیر؟ به طور کلی می توان گفت که متریال ها از نظر قیمت و برخی موارد می توانند با یکدیگر متفاوت باشند.

اما به قطعیت نمی توانیم یکی از این متریال ها را برتر از دیگری بدانیم. پارتیشن اداری مدرن می تواند از نوع شیشه ای و یا چوبی باشد. این مسئله کاملا به سلیقه مربوط است و شما می توانید بر اساس سلیقه و البته قیمت یکی را انتخاب کنید. این موارد کاملا به بودجه ای که شما انتخاب می کنید و همچنین به سلیقه شما بستگی دارد. شما می توانید یک پارتیشن اداری مدرن از نوع شیشه انتخاب کنید و یا از نوع چوبی. اگرچه متریال مدرن می تواند از جنس شیشه باشد اما ما می توانیم از طرح های مدرنی برای ساخت پارتیشن ها استفاده کنیم.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 12 میانگین: 5]