برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 2 میانگین: 5]

انواع شیشه سکوریت

 کاربرد شیشه میرال و یا شیشه سکوریت چیست ؟ می دانستید شیشه میرال و سکوریت به یکی از محبوب ترین شیشه ها در قرن بیست و یکم شناخته شده است؟ این شیشه یکی از مقاوم ترین شیشه هایی است که بشر دست به ساخت آن زده است و این شیشه دارای کاربرد های بسیار فراوانی میباشد. و در خیلی از نما ها از جمله نمای شیشه ای ساختمان ها ، پارتیشن های اداری و … کاربرد دارد. در ادامه ی مطلب قصد داریم تا در مورد مطالب زیر توضیح دهیم تا با این شیشه آشنا شویم.

انواع شیشه سکوریت 

کاربرد شیشه میرال چیست ؟

مزایای شیشه میرال و یا شیشه سکوریت چیست ؟ 

چگونه یک شیشه به سکوریت تبدیل میشود ؟

دلایل شکستن شیشه میرال  چیست ؟ 
در ادامه ی مطالب همراه ما باشید تا این سوالات گفته شده را پاسخ دهیم تا با شیشه سکوریت آشنا شویم .

کاربرد های شیشه سکوریت

انواع شیشه سکوریت : شیشه سکوریت که با عنوان شیشه نشکن هم شناخته میشود دارای کاربرد های بسیار فراوانی میباشد که در این بخش کاربرد شیشه میرال را خدمت شما عزیزان خواهیم گفت : 1- ساختمان های اداری 2- هتل ها 3- بانک ها 4- طلا فروشی ها 5- خودرو ها 6- شیشه حمام 7- شیشه بالکنی 8- نمای شیشه ای و … از کاربرد شیشه میرال محسوب میشود .

شیشه سکوریت

انواع شیشه سکوریت : با کاربرد شیشه سکوریت  در قسمت بالا آشنا شدیم حال میخواهیم بدانیم شیشه میرال چیست ؟ شیشه میرال هفت برابر قوی تر از شیشه های معمولی یا خام میباشد که از مقاومت بسیار بالایی برخوردار است . این شیشه ها در مواقع شکستن به ذرات ریز بی خطری تبدیل می شوند.

این شیشه دارای کاربرد های بسیار زیادی میباشد و امروزه در بیشتر جاها از این شیشه ها استفاده میکنند مانند پارتیشن های شیشه ای ، بالکن شیشه ای ، حمام شیشه ای ، نمای ساختمان ها و … از این نوع شیشه استفاده میکنند که بسیار مفید و دارای مزیت های بیشماری میباشد .

تفاوت میان شیشه سکوریت و شیشه خام یا معمولی در چیست ؟

کاربرد شیشه سکوریت  را دانستیم حال میخواهیم تفاوت آن با شیشه معمولی را بدانیم . مهم ترین تفاوت بین شیشه های خام و شیشه سکوریت در نحوه ی تولید و ساخت این شیشه ها میباشد.  شیشه های خام یا شیشه های معمولی در کوره های مخصوص به دمای بالا میرسد و سپس به سرعت توسط فشار هوای بالا که به آن وارد میشود خنک میشود و با ساختاری متفاوت تر از شیشه های خام شیشه های سکوریت به وجود می اید.

در صورت شکستن شیشه های سکوریت این شیشه ها حالت پودری به خود میگیرد ولی شیشه های خام یا شیشه های معمولی در صورت شکسته شدن درز پیدا میکند و حالت شمشیری به خود میگیرد. باید این نکته را هم بدانیم که شیشه های سکوریت تا دمای 300 درجه سانتی گراد را تحمل میکنند اما شیشه های خام یا شیشه های معمولی تا دمای 60 درجه سانتی گراد را تحمل میکنند.

انواع شیشه سکوریت | دلایل شکستن شیشه سکوریت چیست ؟

انواع شیشه سکوریت  : شیشه های سکوریت در دسته شیشه های مقاوم ضد ضربه قرار دارد . و در هنگام اصابت ضربه های محکم و قوی نسبت به شیشه های معمولی یا شیشه های خام قوی تر است. اما باید در نظر داشت که این شیشه هاهم تا میزان خاصی در برابر ضربات مقاوم هستند  در صورت وارد شدن ضربات بیشتر از میزان تحمل به این شیشه ها این شیشه ها نیز خواهد شکست و تا حدی تحملت ضربات را دارند.

این شیشه ها در بین مردم به عنوان شیشه های نشکن معروف شده و در بین مردم جا افتاده است اما این یک تصور بسیار اشتباهی میباشد که بخواهیم فکر کنیم که این شیشه ها به هیچ عنوان نمیشکنند. به این علت که شکستن یکی از خواص بارز شیشه ها بوده است و هر شیشه ای در صورت ضربات شدید یا برخورد شی به شیشه قادر به شکستن است .

به دلیل ساختار این شیشه ها در برابر ضربات سنگین ترک میخورد و میشکند. با پیشرفت تکنولوژی و همچنین تغییر ساختار شیشه ها توانسته اند تا نقاط ضعف شیشه خام را تا حد بسیار زیادی کاهش بدهند و مقاومت این محصول را در برابر ضربات و فشار هوای زیاد بسیار مقاوم کنند و تا حد زیادی از شکستن و خورد شدن آن جلوگیری کنند.

این شیشه ها به دلیل مواردی که برای شما عزیزان شرح دادیم در بین مردم به شیشه های نشکن معروف شد اما این شیشه ها نام دیگری هم دارد که خیلی از مردم این شیشه را با نام شیشه میرال میشناسند.

دلیل شکستن و پورد شدن انواع شیشه سکوریت

انواع شیشه سکوریت : پس از طی شدن فرایند شیشه خام این شیشه را در کوره های با حرارت بسیار بالا وارد میکنند . زمانی که این شیشه ها در این کوره ها به نقطه ذوب رسید با کاهش دادن ناگهانی دما و همچنین انجام شوک الکتریکی یا شوک حرارتی مقاومت این شیشه تا حد چمشگیری افزایش پیدا میکند .

این مقاومت بالا باعث افزایش فشار در برابر ضربات بالا خواهد شد. به دلیل استفاده از این سیستم و این فناوری  در تولید و ساخت شیشه های سکوریت تحمل بسیار بالایی در برابر ضربات سنگین دارند و تا حد زیادی نسبت به شیشه های معمولی مقاوم تر است و این شیشه ها به راحتی قادر به شکستن نیستند. شکستن از خواص بارز شیشه ها میباشد .

پس شیشه های سکوریت هم تا حد زیادی در برابر ضربه و فشار مقاوم هستند اگر ضربه و فشار بالاتر از میزان تحمل این شیشه ها باشد این شیشه ها نیز میشکنند. یکی دیگر از دلایل اصلی شکستن این شیشه ها این است که ضربه های با شدت بسیار بالا به گوشه های این شیشه وارد میشود که باعث شکسته شدن این شیشه میشود .

باید این را در نظر داشته باشیم که شیشه های سکوریت در صورت شکستن به ذرات ریز و غیر برنده تبدیل میشود که خطری را برای کسی به وجود نمی اورد .همین وئیژگی باعث میشود تا این شیشه ها در دسته شیشه های ایمن قرار بگیرد به این علت که در مواقع شکستن به یک باره سقوط میکند و به کسی اسیب نمیرساند از همین رو این شیشه بسیار محبوب و پرطرفدار شده است .

مزایا و معایب شیشه سکوریت چیست ؟

انواع شیشه سکوریت  مزایا

1- در صورت شکستن به ذرات ریز و غیر برنده بی خطر تبدیل میشود.

2- این شیشه ها هفت برابر قوی تر از شیشه های خام یا شیشه های معمولی میباشد.

3- در برابر گرما بسیار مقاوم عمل میکند.

4- در محیط های گوناگون قابل استفاده است.

انواع شیشه سکوریت معایب :

1- بعد از تولید برش نمیخورد ( البته این یک ایرادی بود که امروزه در یکسری از شرایط خاص امکان برش خوردن آن هم وجود و شرکت کامادور این کار را میواند به درستی و بدون اسیب به شیشه انجام دهد.

2- اگر شیشه سکوریت را برای یک محل انتخاب کرده باشید و سپس نقل مکان کنید دیگر این شیشه در جای دیگری کاربرد ندارد و غیر قابل فروش میباشد.

ویژگی های شیشه سکوریت چیست

1- تحمل دما تا درجه 250 سانتی گراد را دارد.

2- موج و پستی بلندی در این شیشه ها وجود ندارد.

3- در مرور زمان رنگ شیشه تغییر نمیکند.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 2 میانگین: 5]