درب های شیشه ای یکی از رایج ترین سازه های برتر دنیاست که در مصارف خانگی و تجاری غیر از پنجره های قدیمی، استفاده می شود. در ادامه قصد داریم درباره انواع درب شیشه ای ساختمان : درب اتوماتیک شیشه ای ،شیشه حمام ، شیشه بالکنی و.. صحبت کنیم.

انواع درب شیشه ای ساختمان

درب های شیشه ای ساختمان با توجه به کاربرد آن در داخل و خارج از ساختمان به انواع ذیل تقسیم می شود: 1. درب های شیشه ای داخلی ساختمان درب های شیشه ای داخلی بخشی منحصر به فرد و کاربردی از طراحی خانه یا محل کار شما هستند. کاربرد این درب ها در شیشه حمام، پارتیشن شیشه ای، شیشه بالکنی و درب های ورودی اتاق ها می باشد. درب های شیشه ای داخلی نه تنها فضای داخلی را بزرگتر می کنند، بلکه باعث حفظ حریم خصوصی می شود.  

عکس-شیشه-حمام

درب های شیشه ای خارج ساختمان

درب های شیشه ای را می توان در خارج از ساختمان مانند درب ورودی با شیشه های بزرگی که در یک قاب یافریم قرار می گیرند، مانند درب اتوماتیک شیشه ای استفاده کرد. یا می توان آنها را با مصالحی مانند چوب، فلز یا کامپوزیت، با پنجره های کوچکتر در داخل درب ساخت.

درب-اتوماتیک-شیشه-ای-کامادر
شرکت کامادر نمایندگی فروش شیشه سکوریت در تهران در زمینه تولید، فروش، نصب و تعمیر کرکره برقی، درب اتوماتیک، شیشه سکوریت و جک پارکینگ با کارشناسان مجرب و دارای گواهینامه بین المللی آماده ارائه خدمات به مشتریان هستند. برای مشاوره و کارشناسی رایگان باشماره های 02144335292-44305316 تماس بگیرید. برای ارتباط با مدیریت به پیج اینستاگرام ما مراجعه کنید.
 

انواع درب شیشه ای از نظر طراحی

اما چطور تصمیم می گیرید که کدام درب شیشه ای برای خانه شما مناسب تر است؟ در اینجا شش نوع درب شیشه ای و مزایای آنها را بررسی می کنیم

درب شیشه ای لولایی

درب شیشه ای لولایی

درب شیشه ای لولایی سنتی ترین گزینه درب است، با یک لولای چرخان در یک طرف قاب درب، که باعث می شود طرف دیگر در از دیوار باز شود. این نوع درب می تواند به سمت داخل، خارج یا هر دو باز شود و می تواند برای استفاده داخلی یا خارجی باشد.

فواید درب شیشه ای لولایی

درب های شیشه ای لولایی می تواند قاب دار یا بدون قاب باشند و همانطور که در تصویر ذیل می بینید، هر کدام ظاهر متفاوتی دارد. انتخاب دستگیره درب نیز به ظاهر و سبک کلی درب کمک می کند. از درب های لولایی می توان برای استفاده بهینه از فضای موجود استفاده کرد و زمانی که امکان نصب درب های تاشو وجود ندارد، جایگزین خوبی هستند. با این حال، اما به یاد داشته باشید که برای نصب این نوع درب به فضایی با عرض بیشتر نیاز دارند. آنها را می توان به صفحه نمایش های امنیتی یا پروازی مجهز کرد تا هوا در داخل و بیرون جریان داشته باشد و در عین حال از ورود افراد دیگر جلوگیری کند.

درب شیشه ای فرانسوی

درب های فرانسوی در اصل یک جفت درب لولایی هستند که به دور از یکدیگر باز می شوند. این درب ها طراحی ظریفی را بین اتاق ها و فضای داخلی ایجاد می کنند.

درب-شیشه-ای-فرانسوی

فواید درب شیشه ای فرانسوی

درب های فرانسوی دهانه وسیع تری را نسبت به یک درب معمولی ایجاد می کند و فضای مورد نیاز برای استفاده کامل از دهانه درب را ایجاد می کند.

بالکن-شیشه-ای-تاشو

درب های شیشه ای تاشو

درب شیشه ای تاشو از مجموعه ای از چندین پانل های شیشه ای منفرد تشکیل شده اند که مانند درب های لولایی، می توانند قاب یا بدون قاب طراحی شوند.

فواید درب های شیشه ای تاشو

توجه داشته باشید که بیشتر درب های تاشو از بالا به چهارچوب متصل می شوند، بنابراین برای تحمل وزن به تکیه گاه های ساختاری نیاز است.  

درب های شیشه ای محوری

یعنی وقتی درب باز است هم داخل و هم بیرون است. درهای محوری می توانند تک یا چندتایی باشند.

درب-شیشه-ای-محوری

فواید درب های شیشه ای محوری

مجموعه ای از درب های محوری می توانند زاویه دار شوند تا جریان هوا را هدایت یا مسدود کنند. درب‌های محوری معمولاً معمولا بزرگ‌تر و سنگین‌تر از درب‌های تک یا درب‌های فرانسوی باشند، زیرا نقطه تحمل وزن بیشتر در مرکز قرار دارد و به جای یک طرف، دو طرف چارچوب را پشتیبانی می‌کند. از آنجایی که درب محوری هنگام باز شدن در دو طرف سازه قرار می گیرد، فضای خالی باید هم در جلو و هم در پشت درب باشد و عرض آن به موقعیت محور بستگی دارد.

درب-اشیشه-ای-کشویی

درب شیشه ای کشویی

درب های شیشه ای کشویی به جای اینکه به سمت داخل یا بیرون باز یا بسته شوند، به پهلو باز می شوند و در کنار پانل شیشه ای دیگر یا چهارچوب خانه می چرخند. این درب ها به دیوارهای شیشه ای بزرگ اجازه می دهند تا دید را به حداکثر برسانند و اتصالی بین فضاهای داخلی و خارجی ایجاد می کنند.

فواید درب شیشه ای کشویی

این درب ها باعث صرفه‌جویی در فضا می‌شوند، زیرا می‌توان از یک درب بزرگ بدون نیاز به در نظر گرفتن فضای جلو یا پشت در هنگام باز شدن استفاده کرد. با این حال، اگر در کنار دیوار می لغزد، مطمئن شوید که هیچ مشکلی ندارد.

سخن آخر

حال می توانید تصمیم بگیرید کدام نوعدرب شیشه ایبرای خانه یا محل کار خود مناسب است. در زیر نظرات خود را به ما بگویید و آنچه را که دوست دارید به ما بگویید تابتوانیم شما را بیشتر راهنمایی کنیم.