برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 3 میانگین: 5]

ساخت استخر شیشه ای چگونه است؟

حفاظ و حصاری که برای استخر خود انتخاب می کنید می تواند ظاهر محوطه خانه شما را زیبا کند یا نمای استخر شما را نشان ندهد. امروزه راه اندازی استخرها ارزان نیست ، پس چرا با نصب نرده ارزان قیمت ظاهر آن را نازیبا کنید؟

در کشور ما ، استخر برای نیمی از سال در محوطه بیرونی خانه قابل استفاده است پس چرا باید از شیشه استخر استفاده کنیم؟ با ما در ادامه همراه باشید تا به این موضوع و موضوعات دیگر بپردازیم:

انواع شیشه استخر

1- شیشه استخر بدون قاب

شیشه بدون فریم (Frameless) خیره کننده با ظاهری مجلل و چشم اندازی زیبا از استخر و محیط پیرامون شما ایجاد می کند.

2- شیشه استخر نیمه قاب

شیشه نیمه قاب Semi Frameless منظره ای خیره کننده برای استخر شما ایجاد می کند.

 

انواع شیشه استخر از نظر طراحی

شیشه سکوریت ثابت اطراف استخر

برای حفاظت از استخر در برابر آلودگی ها و گرد و غبار ناشی از طوفان و باد و باران، دیواری از شیشه اطراف استخر نصب می شود. این کار همچنین از افتادن حیوانات و کودکان در استخر جلوگیری به عمل می آید. جنس این شیشه ها از سکوریت می باشد . البته می توانن از شیشه لمینت نیز استفاده کرد.

اجرای دیوار شیشه ای استخر

برای نصب و اجرای این دیوار شیشه ای ابتدا ابعاد آن اندازه گیری می شود. از آنجائیکه جنس این شیشه ها باید از سکوریت باشد باید اندازه گیری دقیق باشد. و همچنین بعد از سفارش نمی توان این شیشه ها را با برش کوچک کرد زیرا قبل از فرآیند سکوریت شدن برش انجام می شود.

برای این کار با ما تماس بگیرید تا کارشناسان به طور رایگان از محل بازدید کنند. بعد از اندازه گیری ، شیشه ها سفارش داده می شود. این کار معمولا 2 تا 4 روز کاری زمان می برد اما کامادر در 24 ساعت آینده شیشه را تحویل می دهد.

بعد از آماده شدن شیشه ها و ارسال به محل مورد نظر شیشه ها با استفاده از زوار و بست های استیل فیکس می شود. جنس این یراق آلات به گونه ایست که ددچار زنگ خوردگی نمی شود.

 

قیمت دیوار شیشه ای استخر

در صورتی که از شیشه سکوریت استفاده شود با حمل و نقل ، یراق آلات و نصب متری 500،000 تومان محاسبه می شود. در صورتی که از شیشه لمینت 6 میل استفاده شود، متری 1،350،000 تومان با حمل و نقل ، یراق آلات و نصب محاسبه می شود.

شیشه استخر تاشو

یکی از پرکاربردترین و پرطرفدارترین شیشه هایی که در اطراف استخر نصب می شود ، شیشه تاشو می باشد. این شیشه ها به راحتی جمع می شوند که قابلیت استفاده از استخر را در همه فصول سال فراهم می کند. در فصل سرما باعث گرم نگه داشتن آب استخر می شود و در فصل گرما می توانید از گرمای تابستان در آب استخر لذت ببرید. فیلم اجرای پروژه این شیشه را ببینید .

 

استخر تمام شیشه ای لمینت

یکی از زیباترین و لاکچری ترین استخرها طراحی از نوع استخر شیشه ای می باشد. جنس این استخر باید حتما از جنس لمینت باشد تا دچار آسیب و شکستگی نشود. برای حفظ ظرافت در طراحی از لمینت 6 میل استفاده می شود.

 

طراحی و ساخت استخر شیشه ای

در صورتی که طراحی خاصی برای استخر شیشه ای درنظر گرفته باشید باشد ابتدا باید کارشناسی محل مورد نظر انجام شده و طرح آن با توجه به سلیقه شما در نظر گرفته می شود.

در صورتی که طرح مورد تایید قرار گرفت ، اندازه گیری ابعاد به دقت صورت گرفته و به کارخانه برای ساخت سفارش داده می شود. معمولا بعد از 2-3 روز کاری شیشه آماده است و به محل مورد نظر ارسال می شود.

 

آب بندی شیشه استخر

بعد از ارسال، شیشه روی زوار قرار می گیرد سپس با چسب آکواریوم آب بندی می شود. این کار نه تنها مانع از نشت آب به بیرون می شود بلکه باعث فیکس شدن شیشه ها به یکیدیگر می شود. توجه داشته باشید حتما باید از شیشه لمینت 6 میل برای این منظور استفاده شود درغیراینصورت آسیب پذیر می باشد .

 

استخر شیشه ای روی برج

استخر شیشه ای روی برج یکی از مواردی است که طرفداران خاص خود را دارد و در برج های لاکچری استفاده می شود. برای ساخت این استخر از شیشه لمینت 40 میل ( 4 عدد لمینت 10 میل ) استفاده می شود.

با توجه به طراحی استخر تعداد و ابعاد آن متفاوت می باشد. برای جاسازی این شیشه ها معمولا از زواراستیل استفاده می شود تا مانع از زنگ خوردگی در اثر رطوبت شود.

سقف شیشه ای استخر

 

برای سرپوشیده کردن استخر معمولا از شیشه استفاده می کنند. این کار به جهت جلوگیری از آلوده شدن آب از گرد و غبار و باد و براران می باشد و هم گرم نگه داشتن فضای آن در فصل زمستان کاربرد دارد. برای این کار از شیشه لمینت 6 میل استفاده می شود تا نشکند. این سقف نیاز به آهن کشی دارد . برای جلوگیری از زنگ زدگی از استیل استفاده می شود.

قیمت استخر سرپوشیده شیشه ای

هزینه حمل و نقل، شیشه لمینت، آهن کشی و نصب آن متری 2،200،000 تومان می باشد. در صورتی که شیشه از نوع مات یا رنگی قیمت آن افزایش پیدا می کند.

 

آیا استفاده از شیشه استخر گران است؟

ممکن است فکر کنید نصب نرده برای استخر آسان تر و مقرون به صرفه تر است. و اغلب افرادی که تمایل به استفاده از شیشه برای استخر خود دارند تصور می کنند از بودجه آنها خارج است.

در گذشته شیشه گزینه گرانی بود ، اما امروزه با طیف گسترده ای از پنل های استاندارد که اکنون در دسترس هستند ، قیمت ها کاهش یافته است. ما بیش از 40 پانل با ابعاد مختلف داریم. این پنل ها دارای ارتفاع 1200 میلی متر و عرض آنها از 200 میلی متر تا 2000 میلی متر با 50 میلی متر افزایش است.

اگر این پنل ها را انتخاب کنید، قیمت تقریباً یک سوم اندازه های برش خورده برای شیشه است. با استفاده از پنل های با اندازه های مختلف و تنظیم فاصله بین آنها ، نصب این کار آسان است.
با یک برنامه ریزی ساده ، استخر شیشه ای نه تنها یک راه حل مقرون به صرفه نخواهد بود بلکه باعث می شود که نمای زیبایی به محوطه شما بدهد.

 

معرفی انواع پنل های شیشه استخر

 

پنل های شیشه ای : ما بیش از 40 اندازه مختلف از 200 میلی متر تا 2000 میلی متر عرض داریم که همگی دارای ارتفاع 1200 میلی متر و شیشه های ضخیم 12 میلی متر هستند.

لولای شیشه به شیشه به همراه قفل: ما لولاهای پیش ساخته با اندازه های در دسترس داریم.
همچنین 7 قفل موجود داریم.
بست ها : ما 3 پروفیل بست در دسترس داریم که همه آنها بر روی سوراخ ثابت یا هسته اصلی نصب شوند.

ریل :5 پروفیل ریل داریم که برای استفاده در استخر شیشه ای مناسب است.

براکت های شیشه ای – 5 گیره مهاربندی شیشه ای در دسترس داریم. از جمله گیره برای مهاربندی از شیشه به شیشه و شیشه به دیوار .

 

نکات مهم در ساخت استخر شیشه ای

مواردی که باید هنگام ساخت استخر شیشه ای خود در نظر بگیرید:

الزامات قانونی

تحقیق درباره مقررات استخر شیشه ای در منطقه سکونت شما بسیار مهم است. بهتر است قبل از نصب آن با شهرداری منطقه خود تماس بگیرید تا بررسی کند که آیا با طراحی شما مطابقت دارد.

چیدمان

در بیشتر موارد در حال انجام حفاری برای شیشه خود هستید. پس از نصب ، جابجایی شیشه ها اغلب دشوار است ، بنابراین قبل از هر چیز مهم است که مواردی را در نظر بگیرید مانند اینکه به چه فضایی اطراف استخر نیاز دارید تا بتوانید به راحتی در اطراف استخر حرکت کنید؟ آیا دوست دارید در قسمت بیرونی استخر صندلی داشته باشید؟

موقعیت ورودی

به نظر ما این موضوع بسیار مهم است. شما باید در نظر بگیرید که به چند ورودی نیاز دارید؟ از کدام قسمت وارد استخر شده و از آن خارج شوید؟ بعد از اینکه استخر را ترک کردید ، کجا میخواهید دوش بگیرید؟ به عنوان مثال اگر در قسمت بیرونی بخش ورودی در انتهای استخر دوش دارید ، احتمالاً برای خروج از آن به یک ورودی نیاز خواهید داشت.

 

مزایای شیشه استخر

مقرون به صرفه ترین روش برای حصارکشی استخر

 

راه حل های منحصر به فردی برای نوسازی ، محافظت و نگهداری شیشه ارائه می دهد و برنده جوایز بی شماری از صنعت است.

کیفیت استثنایی

 

نصب با بالاترین کیفیت به مدت 15 سال.

دارای درجه بالای ایمنی

تمام نصب ها با اطمینان انجام می شود تا با موانع ایمنی استخرها و آبگرم ها روبرو نشوید. 

کاملاً منطبق با استانداردهای ایران

ما دارنده تمام گواهینامه استانداردهای ایران را برای محصولات خود دریافت کردیم

استخر شیشه ای بدون درز

با انتخاب این شیشه ، از نظر بصری جذاب ترین نمای ظاهری را به محیط استخر خود بدهید.

 

آیا شیشه استخر مقاوم است؟

همان طور که اشاره کردیم شیشه ای که برای ساخت استخر استفاده می شود، باید از جنس لمینت باشد تا دچار شکستگی نشود. تنها برای دیوارکشی و محصور کردن استخر از شیشه سکوریت استفاده     می شود. 

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 3 میانگین: 5]