برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

استاندراد شیشه لمینت چقدر است؟

شیشه لمینت یکی از انواع شیشه میباشد که به علت دوام و مقاوم بودن و ایمنی بالایی که دارد بسیار مورد استفاده قرار میگیرد . این شیشه یکی از محبوب ترین شیشه ها در دهه های اخیر است که تولید اول آن به 120 سال پیش بازمیگردد. این شیشه ها به علت مقاومتی که دارند بسیار پر کاربرد هستند. و در سازه های امروزی ماننده ساختمان هایی با نمای شیشه ای از این نوع شیشه استفاده میشود . شرکت کامادور یکی از شرکت های ارائه دهنده شیشه لمینت است که میتوانید برای خرید این شیشه با شرکت کامادور تماس حاصل فرمایید . در این مقاله سعی داریم تا موضاعات زیر را مورد بررسی قرار دهیم و با شیشه لمینت بیشتر آشنا شویم . در ادامه ی مقاله همراه ما باشید . موضاعتی که قرار است در ادامه مورد بررسی قرار دهیم به شرح ذیل است :

1- استاندارد شیشه لمینت چقدر است ؟ 

2- آشنایی با پیدایش شیشه لمینت

3- تفاوت این شیشه با شیشه سکوریت چیست ؟

4- مزایا شیشه این شیشه چیست ؟

5- تکنولوژی تولید شیشه لمینت چیست ؟

6- برش این شیشه چگونه است ؟

7- ابعاد استاندارد شیشه لمینت چیست ؟

برای بررسی این موضاعات در ادامه ی مقاله همراه ما باشید .

شیشه لمینت و تاریخچه پیدایش آن

همانطور که در مطلب بالا به آن اشاره کردیم تاریخچه ی پیدایش این شیشه به 120 سال پیش برمیگردد. در سال 1903 فردی به اسم ادوارد بندیکناس شیشه لمینت را اختراع کرد .

او متوجه آن شد که فلاسک شیشه ای پوشش داده شده با نیترات سلولز نوعی پلاستیک میباشد که بعد از شکستن به صورت متلاشی در نمایید و خورد نمیشود . و به صورت پیشوسته در کنار یک دیگر باقی می مانند این اتفاق باعث به کشف شیشه لمینت و تولید شیشه لمینت شد و در سال 1939 در صنعت خودرو سازی به کار گرفته شد .

استفاده از این شیشه به غیر از صنعت خودرو سازی کاربرد های فراوان دیگری هم دارد که در ادامه ی مطالب سعی داریم تا در مورد استاندارد شیشه لمینت هم برای شما عزیزان توضیحاتی را ارائه دهیم .

استاندارد شیشه لمینت چقدر است ؟

باید این نکته را خدمت شما عزیزان بگوییم که بزرگ ترین گام در تولید این شیشه انتخاب ابعاد و استاندارد شیشه لمینت است یکسری از عوامل در حین تولید شاید منجر به شکستن شیشه گردد عواملی چون به نادرستی برش زدن و یا سوراخ کردن ، باعث شکستگی این شیشه میشود . برای جلوگیری از شکستن شیشه 4 لبه شیشه لمینت را سنگ دیاموند می گذارند . و در کوره های مخصوص با دمای 620 درجه حرارت میدهند.

تفاوت شیشه لمینت و شیشه سکوریت چیست ؟

در قسمت بالا در مورد ابعاد استاندارد شیشه لمینت برای شما عزیزانی توضیحاتی را ارائه دادیم . در ادامه ی مطالب سعی داریم تا در مورد تفاوت شیشه سکوریت و شیشه لمینت توضیحاتی را خدمت شما عزیزان ارائه دهیم . در ادامه ی مطالب شما عزیزان همراه ما باشید و تا تفاوت بین این شیشه ها را بدانیم .

باید این نکته را خدمت شما عزیزان بگوییم که شیشه سکوریت و شیشه لمینت هر کدام از مقاومت بسیار خوبی برخور دار میباشند و کاربرد های بسیار فراوانی در مکان های مختلف دارند . یکی از کاربرد های شیشه لمینت درب شیشه ها ، کف آکواریوم ها و صفحه های گ.شی و مانیتور ها میباشد . و یکی دیگر از کاربرد های شیشه لمینت در شیشه جلو ماشین است که به عنوان شیشه ضد گلوله به کار برده میشود . تا در هنگام تصادف اسیب جدی به سر نشینان وارد نگردد .

در مورد تفاوت این دو شیشه باید خدمت شما عزیزان بگوییم که تفاوت این دو شیشه  به کیفیت ورقه های شیشه ای بستگی در آن ها استفاده میشود و در هر کدام از آن ها میزان مقاوم بودن فرق میکند . شیشه سکوریت تا دمای 300 درجه سانتی گراد مقاوم است و شیشه لمینت تا 700 درجه سانتی گراد مقاومت دارد . شیشه سکوریت در صورت شکسته شدن به قطعات ریز بی خطر تبدیل میشود و خورد میشود . اما شیشه لمینت در صورت شکستن از هم نمی پاچد و در جای خود باقی می ماند .

این ها تفاوت های شیشه سکوریت و شیشه لمینت بود . و همینطور از ابعاد استاندارد شیشه لمینت هم نیز آگاه شدیم .

تکنولوژی تولید شیشه لمینت چگونه است ؟

در مطالب بالا با تفاوت شیشه سکوریت و شیشه لمینت و همچنین ابعاد استاندارد شیشه لمینت آشنا شدیم و تاریخچه ی پیدایش این شیشه را هم دانستیم حال در ادامه ی مطالب سعی داریم تا در مورد تکنولوژی این شیشه توضیحاتی را خدمت شما عزیزان ارائه بدهیم . در ادامه ی مقاله همراه ما باشید .

فرایند تولید شیشه لمینت به شرح ذیل است :

1- پیش پردازش این شیشه

2- مرحله دوم برش و سنگ زنی

3- در مرحله سوم شستن شیشه

4- بعد از شستن محله خشک کردن شیشه است .

5- تبدیل شیشه به لمینت

6- لعد از تبدیل شیشه خنک میشود

7- در مرحله هفتم و اخر هم لبه های شیشه آب بندی میشود .

استاندارد شیشه لمینت

باید این نکته را هم خدمت شما عزیزان بگوییم که شیشه لمینت بسیار مقاوم تر از شیشه های خام و یا شیشه های معمولی میباشد . شیشه های معمولی و خام در زمان شکستن به قطعات بزرگ و برنده تبدیل میشود اما این شیشه ها زمانی که شکسته شود به زمین نمیریزد و خورد نمیشود و در جای خود باقی می ماند. و توسط تکنسین ها از فریم ها خارج میشود و شیشه جدید جای گزین شیشه های شکسته میشود .

شیشه های سکوریت هم از شیشه های معمولی و خام مقاوم تر است و میتوان گفت که شیشه های سکوریت هفت برابر قوی تر از شیشه های معمولی میباشد و در زمان شکستن به قطعات ریز بی خطر تبدیل میگردد . این شیشه ها به همراه لمینت جز محبوب ترین شیشه ها در دهه های اخیر شده اند که کاربرد های بسیار فراوانی دارد و بسیار از آن ها استفاده میشود .

انسان ها از گذشته تا کنون از شیشه ها استفاده کرده اند . به همین علت بخاطر استفاده های فراوان از شیشه و خطرات ناشی از شکستن این شیشه ها ،  های شیشه های سکوریت و لمینت به تولید رسید تا خطرات ناشی از شسکتن شیشه به صفر درصد برسد و ضریب اطمینان خاطر بیشتر را ایجاد کند. با ساتفاده از این شیشه ها ایمنی را برای خود به ارمغان می آورید .

برش شیشه لمینت چگونه است ؟

در مطالب بالا با ابعاد استاندارد شیشه لمینت و همچنین تفاوت های این شیشه با سکوریت آشنا شدیم . در ادامه ی مقاله سعی داریم تا در مورد برش شیشه سکوریت به شما عزیزان توضیحاتی را ارائه دهیم . در ادامه ی مطالب همراه ما باشید .

بهتر است برش این شیشه قبل از تبدیل شیشه به لمینت انجام شود و در ابعاد و اندازه هاش مشخص شده برش بخورد و سپس وارد مراحل لمینت شدن قرار بگیرد . اما برای برش این شیشه میتوان از دستگاه های برش کامپیوتری تمام اتوماتیک نیز استفاده کرد . تا اندازه گیری ها بر اساس طول و عرض و ارتفاع دقیق در نظر گرفته شود . اهمیت این مرحله بسیار مهم است .

شرکت کامادور برش شیشه لمینت را به طور صحیح انجام میدهد . این کار باید با دقت بسیار زیاد انجام شود چرا که اگر در زمان برش دقت نکینم ممکن است به کل شیشه اسیب وارد شود .

 

شرکت کامادر شرکت شیشه سکوریت در تهران در زمینه تولید، فروش، نصب و تعمیر انواع شیشه سکوریت از جمله شیشه نما، شیشه بالکنی، شیشه حمام، پارتیشن شیشه ای، آلاچیق شیشه ای و… با کارشناسان مجرب و دارای گواهینامه بین المللی آماده ارائه خدمات به مشتریان هستند. برای مشاووره و کارشناسی رایگان باشماره های 02144335292-44305316 تماس بگیرید . برای ارتباط با مدیریت به پیج اینستاگرام ما مراجعه کنید.

مزایای شیشه لمینت چیست ؟

همانطور که میدانید هر محصولی که به تولید میرسد شامل یکسری مزیت ها میباشد . شیشه لمینت دارای مزیت های بسیار زیادی است که در ادامه ی مطالب این مزیت ها را خدمت شما عزیزان خواهیم گفت . در مطالب بالا با ابعاد استاندارد شیشه لمینت آشنا شدیم و دانستیم چه ابعادی برای این شیشه ها استاندارد است . در ادامه ی مقاله همراه ما باشید تا در مورد مزیت های این شیشه برای شما عزیزان توضیحاتی را ارائه دهیم .

مزیت های این شیشه به شرح ذیل است :

1- مقاوم بودن یکی از مزیت های این شیشه به حساب می اید که در برابر ضربات سنگین و حریق و طوفان های شدید مقاوم است و تا دمای 700 درجه سانتی گراد را تحمل میکند . پس اولین مزیت این شیشه به مقاوم بودن آن است .

2- یکی دیگر از مزیت هایی که این شیشه دارد این است که کاربرد های بسیار فراوانی دارد و در خیلی جاها از این شیشه استفاده میشود . بانک ها طلا فروشی ها ، صفحات شیشه ای گاز رومیزی و برای تعمیر گاز رومیزی یا صفحات این گاز ها میتوان از شیشه لمینت استفاده کرد  و … کاربرد های بسیار زیادی دارد .

3- این محصول دارای تنوع های بسیار زیادی است و در رنگ و اندازه های مختلف تولید و عره میشود . از همین رو میتواند همه نوع سلیقه را پوشش دهد و محدودیتی ندارد .

4- مقاوم در برابر حرارت

5- عایق صدا و حرارت است

این پنج مورد تنها بخشی از مزیت های بیشمار شیشه لمینت میباشد .

قیمت شیشه لمینت

قیمت شیشه این شیشه بستگی به ابعاد استاندار شیشه لمینت دارد و نمیتوان یک قیمت دقیقی را به شما عزیزان اعلام کرد . به این علت که ابعاد و اندازه های هر پروژه با پروژه ی دیگر متفاوت میباشد و برای همین نمیشود یک قیمت واحدی را به شما عزیزان اعلام کنیم . شما برای اطلاع از قیمت این شیشه میتوانید با شرکت کامادور و شماره های درج شده در سایت تماس حاصل فرمایید تا کارشناسان ما شما را در این امر راهنمایی کنند .

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]