بالکن شیشه ای چیست؟

امروزه بالکن به عنوان فضای بیرونی که جزئی از خانه می باشد، نقش به سزایی در طراحی و نمای ساختمان دارد. در این مقاله قصد داریم از صفر تا صد طراحی تا ساخت بالکن شیشه ای بپردازیم.

کدام شیشه برای بالکن مناسب است؟

شیشه های خام طی فرآیندی (حرارت بالا و خنک کننده) سکوریت می شود. این شیشه ها در برابر حرارت و ضربه مقاوم هست.

شیشه-بالکنی-تاشو-دودی

ضخامت شیشه بالکن چقدر باید باشد؟

برای اکثر بالکن‌ها از شیشه سکوریت 10 میلی‌متری استفاده می شود، زیرا تراس نیاز به شیشه بسیار قوی دارد تا در برابر سرما، گرما، باد و رطوبت  استحکام و مقاومت بالایی داشته باشد.

یا بالکن های شیشه ای داغ می شود؟

به همین دلیل 4 تا 5 برابر مقاوم تر از شیشه های معمولی می شود.

آیا می توان در بالکن از شیشه لمینت استفاده کرد؟

هنگامی که از شیشه در بالکن ها استفاده می شود، ایمنی آن دارای اهمیت می شود. معمولا از شیشه ای با جنس سکوریت استفاده می شود اما می توان از شیشه لمینت که خاصیت ضد نشکن دارد و ضد گلوله نیز می باشد استفاده کرد. معمولا برای تراس واحدهای مسکونی از شیشه سکوریت با ضخامت بالا استفاده می شود. اما شیشه بالکنی در اطراف استخر، آلاچیق و محوطه های باز رستوان و کافه ها نیز استفاده می شود که در این صورت با توجه به نیاز شما و اهمیت امنیت آن از شیشه های لمینت استفاده می شود.

آیا بالکن های شیشه ای ایمن هستند؟

شاید با شنیدن نام شیشه بالکنی ترس یا نگرانی برای شما ایجاد شود اما جای نگرانی نیست زیرا یک بالکن بسته برای حرکت کودکان بدون نزدیک شدن به لبه کاملاً ایمن است زیرا شیشه ها مانع از افتادن کودک می شود و هیچ لبه تیزی پس از نصب شیشه وجود ندارد.بالکن شیشه ای از بسیاری جهات ایمن تر از نرده های سنتی هستند. این شیشه ها و بست های فولادی ضد زنگ آن ها هرگز کیفیت ساختاری خود را از دست نمی دهند. همچنین در طول زمان دچار استهلاک نمی شود. همچنین فرآیند نصب نیز بدون خطر و آسان می باشد. بهترین نوع ایمن آن شیشه بالکنی تاشو می باشد که کل تراس شما از ترکیب شیشه با فریم می باشد و به راحتی در طرف راست یا چپ تراس جمع می شود.

طراحی شیشه بالکنی

قبل از سفارش شیشه بالکنی نیاز به طراحی آن می باشد. برای طراحی نیز باید محل مورد نظر کارشناسی شود. این کار شامل بررسی ابعاد فضای موجود و نوع سازه ای که در نمای ساختمان استفاده می شود. در صورت نیاز به اصلاح یا افزودن سازه تغییرات اعمال می شود.

ساخت بالکن شیشه ای

ابعاد فضا باید به صورت دقیق اندازه گیری شود تا قبل از سکوریت شدن شیشه ها برش بخورد. زیرا امکان بریدن شیشه بعد از فرآیند سکوریت شدن وجود ندارد و باعث خرد شدن شیشه می شود. فرآیند سکوریت روی شیشه های خام انجام می شود. در صورتی که شیشه بالکن از نوع تاشو باشد، فریم های اطراف شیشه ها به همراه قرقره ها روی شیشه فیکس می شود.

آیا برای نصب شیشه بالکن به استانداردهای ساختمانی نیاز دارید؟

تقریباً در همه موارد، حتی برای نصب شیشه بالکنی باید طبق استانداردهای ساختمانی انجام شود و در هر صورت شما نیاز به تأیید مقررات ساختمانی دارید. زیرا این کار به عنوان تغییر طراحی و مصالح نمای ساختمانی شناخته می شود و ممکن است بر پایداری سازه ای ساختمان موجود – مانند دیوارهای نگهدارنده و غیره تأثیر بگذارد.

کدام نوع شیشه بالکنی بهتر است؟

وقتی منظره ای خیره کننده دارید که می خواهید از آن نهایت استفاده را ببرید، شیشه بالکنی تاشو بهترین گزینه برای شما هستند. این سیستم‌های نرده دارای پانل‌های شیشه‌ای بدون قاب‌های حاشیه‌ای هستند که امکان مشاهده منظره‌ای بدون مانع را فراهم می‌کنند که با هر نوع سیستم تراس بی‌نظیر است.

 

شرکت کامادر نمایندگی فروش شیشه سکوریت در تهران در زمینه تولید، فروش، نصب و تعمیر کرکره برقی، درب اتوماتیک، شیشه سکوریت و جک پارکینگ با کارشناسان مجرب و دارای گواهینامه بین المللی آماده ارائه خدمات به مشتریان هستند. برای مشاوره و کارشناسی رایگان باشماره های 02144335292-44305316 تماس بگیرید. برای ارتباط با مدیریت به پیج اینستاگرام ما مراجعه کنید.
 

نکاتی که در شیشه بالکنی باید به آن توجه کرد؟

چگونه از بالکن خود محافظت کنم؟

هنگام خروج از خانه از قفل بودن شیشه ها و پنجره های بالکن اطمینان حاصل کنید. (شیشه بالکنی تاشو دارای قفل امنیتی است که بعد از بسته شدن پانل های شیشه ای کامل قفل می شود.·

هر ماه از روان بودن فریم ها و یراق آلات شیشه مطمئن شوید و در صورت بروز مشکل با کارشناسان ما برای رگلاژ یا سرویس تماس بگیرید.

آیا شیشه بالکنی کثیف می شوند؟

شیشه نسبت به چوب یا فلز دوام و مقاومت بیشتری دارد. با این حال، شیشه دچار لک یا کثیفی می شود اما نکته مهم اینجاست که به راحتی با مواد شوینده شیشه تمیز می شود.

بالکن شیشه ای در تهران

شرکت کامادر نمایندگی شیشه سکوریت در تهران، با کارشناسان مجرب و متبحر از طراحی تا نصب شیشه بالکنی همراه شما خواهد بود.