برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 9 میانگین: 4.9]

پارتیشن شیشه ای اداری

پارتیشن شیشه ای، انتخابی هوشمندانه برای استفاده بهینه از کمترین فضا با هزینه مناسب و مقرون به صرفه است که در دفاتر اداری، شرکت ها و منازل بسیار کاربرد دارد. در این مقاله قصد داریم به موضوعات ذیل بپردازیم:

  • پارتیشن شیشه ای چیست؟
  • انواع پارتیشن شیشه ای
  • قیمت پارتیشن شیشه ای
  • پارتیشن شیشه ای اداری و انواع آن
  • آموزش نحوه نصب پارتیشن شیشه ای

 

 

پارتیشن‌ شیشه‌ای همان دیوارهای شیشه‌ای داخلی هستند که برای تفکیک و مشخص کردن فضاهای داخلی استفاده می‌شوند. زمانی که بخواهید بین بخش های مختلف تفاوت قائل شوید از این سازه استفاده کنید. پارتیشن شیشه ای برای امنیت و تفکیک بخش های مختلف شرکت یا دفتر کار می باشد.

چرا از شیشه در پارتیشن استفاده می شود؟

شیشه بهترین راه برای به نمایش گذاشتن فضای داخلی محل کار شما است که نظر مراجعین و پیمانکاران شما را به خود جلب می کند. با توجه به طراحی محل کار خود ، می توانید طرح ها و رنگ های مختلفی را برای شیشه انتخاب کنید.

شیشه ای که برای این منظور استفاد ه می شود از جنس شیشه سکوریت می باشد که 5 برابر شیشه معمولی در برابر حرارات ، سرما ، شکستن مقاوم می باشد.

چرا پارتیشن شیشه ای را انتخاب کنیم؟

  •  این دیوارها نه تنها نمای زیبایی به دفتر شما می بخشد، بلکه به شما این امکان را می دهد تا فعالیت های کارمندان خود را نیز بررسی کنید.
  •  ایجاد حریم امن به کارمندان کمک می کند تا تمرکز بیشتری در کار داشته باشند. در نتیجه راندمان کاری افزایش پیدا می کند.
  • این دیوارها عایق برقی است بدین معنی که عایق در برابر نوسانات برقی است. بخصوص در فضاهایی که دارای میدان الکتریکی است، جریان الکتریکی بسیار نادر است.

 

انواع پارتیشن شیشه ای از نظر طراحی

پارتیشن های شیشه ای فریم لس یا بدون فریم

این نوع طرح پارتیشن فریم لس یکی از مناسب ترین دیوار شیشه ای برای دفتر کار شما است. این نوع پارتیشن برای دفاتری که فضای کمی با نورگیر ضعیف دارند مناسب می باشد با جدا کردن بخش های مختلف از یکدیگر با شیشه اجازه عبور نور طبیعی در همه فضاها را می دهید. همچنین فضای شما بزرگتر به نظر می رسد.

پارتیشن شیشه ای فریم دار

پارتیشن شیشه ای فریم دار با عرض استاندارد همراه با فریم پروفیل آلومینیومی ، فرین 5 سانتی یا دو تکه، درب تک لعاب با لولاهای پچ جبران شده ، قفل اهرم دار ، متناسب با کف نصب می شود. هزینه این پارتیشن به دلیل استفاده از یراق آلات بیشتر از فریم لس می باشد.

پارتیشن شیشه ای منحنی

ما همچنین می توانیم شیشه های منحنی را برای فضای داخلی منحصر به فرد اداری یا شیشه های برش خورده در صفحات باریک تهیه کنیم تا منحنی شکل بگیرد . این فرآیند در کارخانه انجام می شود و پس از آماده شددن در محل کار شما نصب می شود.

پارتیشن شیشه ای تک جداره

پارتیشن شیشه ای تک جداره از یک فریم ساده با سک لایه شیشه سکوریت تهیه شده است.
چارچوب این پارتیشن باریک و کوچک بوده و در سر و مسیر خود پایه25 میلی متری دارد. رنگ های استاندارد آن سفید یا نقره ای است. سایر رنگها در صورت درخواست مشتری و در صورت موجودی قابل اعمال است.

این نوع پارتیشن ها از دو لت شیشه تشکیل شده است که به صورت ریلی و کشویی حرکت می کند. همچنین قابلیت جا به جایی از محل خود و انتقال به محل دیگر را دارد.

مزایای استفاده از پارتیشن شیشه ای

در ادامه چند مزیت استفاده از پارتیشن شیشه ای را لیست می کنیم:

پارتیشن شیشه ای اداری حس فضای بیشتری را ایجاد می کنند.

یک فضای کاری باز و بدون پارتیشن ممکن است چندان جذاب به نظر نرسد. برای استفاده حداکثری از فضا، باید پارتیشن‌ها را انتخاب کنید.

این به این دلیل است که آنها یک فضای خاص را از بقیه فضای کاری جدا می کنند و احساسی فوق العاده برای کارمندان ایجاد می کنند.

همسو با گزینه های سفارشی سازی

انتخاب دیوارهای شیشه ای اتاق کنفرانس از بسیاری جهات سودمند است. به عنوان مثال، شما می توانید آن را با توجه به سلیقه و ترجیحات خود سفارشی کنید. از اندازه آنها گرفته تا ظاهر کلی آنها، به راحتی می توانید بیشترین بهره را از این دیوارهای پارتیشن ببرید.

پیکربندی مجدد  با آن ها آسان است

این پارتیشن های شیشه ای اداری، به راحتی قابل پیکربندی مجدد هستند. علاوه بر این، اکثر این دیوارها را می توان به راحتی جدا کرد. بنابراین، اگر قصد دارید فضای کاری خود را تغییر دهید یا ارتقا دهید، هیچ مشکلی نخواهید داشت.

جذابیت زیبایی شناختی

دیوارهای شیشه ای همچنین ظاهر و احساس فضای کار شما را دو چندان می کند. بنابراین، در کنار سایر مزایا، افزایش جذابیت زیبایی شناسی یک امتیاز است.

قیمت پارتیشن شیشه ای

عوامل مختلفی بر قیمت پارتیشن شیشه ای تاثیر گذار است از جمله :
• ابعاد و اندازه شیشه و فضای مورد نظر
• نوع درب ( ثابت یا متحرک ) ،کشویی یا ریلی
قیمت پارتیشن ثابت با هزینه نصب متری 600 هزار تومان می باشد و متحرک با توجه به متریال و نوع درب آن متفاوت می باشد.
• رنگ و طرح شیشه : طرح های سفارشی مانند لوگو قیمت نهایی را افزایش می دهد. همچنین رنگ دودی و برنزی شیشه از رنگ سفید بیشتر است.
• کیفیت یراق آلات ( استیل ، برنج ، آلومینیوم ) که بهترین آنها برنج می باشد.
• تعداد شیشه

برای مشاهده لیست قیمت پارتیشن شیشه ای در سال 1401 روی ادامه مطلب کلیک کنید.

انواع پارتیشن شیشه ای اداری

پارتیشن شیشه ای فریم دار

پارتیشن شیشه ای با فریم آلومینیومی

همچنین پارتیشن شیشه ای با فریم آلومینیومی یکی از انعطاف پذیرترین سیستم های موجود در بازار است که می تواند در فضاهایی با سقف باز مورد استفاده قرار گیرد. همچنین از نظر طراحی بسیار انعطاف پذیر است زیرا ساخت ویژه پروفیل آلومینیوم امکان استفاده آن در طرح های مختلف را فراهم می کند.

در مواردی که امکان استفاده از Lift و Drop وجود ندارد ، می توان از سیستم آلومینیوم استفاده کرد.
فریم ها در رنگ های مشکی ، سفید و آنادایز موجود هستند.

پارتیشن شیشه ای با فریم فولادی

پارتیشن های شیشه ای با فریم فولادی به صورت سفارشی ساخته می شود که نام های مختلفی دارد : فرانسوی ، صفحات نمایشی ، پارتیشن های شبکه ای ، اما ماهیت همه یکسان است . این پارتیشن ها در برابر ضربه مقاوم هستند و عمر طولانی دارند. در حال حاضر این نوع فریم در باراز به صورت آماده موجود نمی باشد و باید سفارشی تولید شود.
ابعاد فریم فولادی موجود در بازار دارای ضخامت 1-3 تا 16 اینچ می باشد.

پارتیشن شیشه ای اداری بدون فریم

حداقل فریم حداکثر نور روز را در فضا فراهم می کند. شیشه بیشتر و فریم کمتر نیز به معنای چشم اندازهای باز و دید بهتر است. پارتیشن های شیشه ای بدون فریم با توجه به ابعاد فضا و نیاز مشتری به صورت درب های شیشه ای ثابت یا متحرک کشویی نصب می شود.

در طراحی پارتیشن های تمام شیشه ای بدون قاب ، از پروفیل هایی استفاده می شود که از طریق آنها شیشه ها به سقف ، کف و دیوارها نصب می شوند. از آنجا که قابل رویت نیستند ، بنابراین تنها صفحات پارتیشن از شیشه ایجاد می شود.
پارتیشن های بدون قاب دارای سطح شیشه بزرگتر و ظاهر سبک تری نسبت به پارتیشن های فریم دار هستند. به دلیل عدم وجود فریم عمودی ، نصب بسیار ساده می شود.

شرکت کامادر شرکت شیشه سکوریت در تهران در زمینه تولید، فروش، نصب و تعمیر انواع شیشه سکوریت از جمله شیشه نما، شیشه بالکنی، شیشه حمام، پارتیشن شیشه ای، آلاچیق شیشه ای و… با کارشناسان مجرب و دارای گواهینامه بین المللی آماده ارائه خدمات به مشتریان هستند. برای مشاووره و کارشناسی رایگان باشماره های 02144335292-44305316 تماس بگیرید . برای ارتباط با مدیریت به پیج اینستاگرام ما مراجعه کنید.

مزایای پارتیشن شیشه ای اداری

  • صاحبان مشاغل با داشتن دیوارهای شیشه ای می توانند راحت ترین و ایمن ترین شرایط کار را برای کارمندان ایجاد کنند.
  • نصب پارتیشن در دفتر امکان حفظ سطح طبیعی روشنایی را فراهم می کند. کیفیت بهتر محیط کار منجر به بهره وری بالاتر می شود
  •  ترکیبی از شیشه و فلز به بهبود طراحی فضای داخلی کمک می کند. زیرا امکانات طراحی برای انواع فضای اداری مدرن نامحدود است. بنابراین ، این پارتیشن برای دفاتر اداری یا سازمان ها ایده آل می باشد.
  • در مقایسه با دیوارهای ثابت ، نصب پارتیشن آسان است و در صورت لزوم بدون تداخل زیاد با پایه نگهدارنده ساختمان ، می توان آن را جدا کرد.این پارتیشن ها را می توان در 1-2 روز نصب کرد
  • سازه های شیشه ای حداقل ضریب بار را دارند. بنابراین ، چنین پارتیشن هایی باعث ایجاد بار بیش از حد در سقف ساختمان اداری نمی شوند ، که تأثیر مثبتی بر ایمنی ساختمان دارد.
  • عمر مفیدی دارد (نیاز به حداقل تعمیر و نگهداری با حفظ حداکثر کیفیت دارد.)
  • پارتیشن ها بدون محدود کردن فضا ، فضا را به بخش های مختلف تقسیم می کند.
  • قابل تنظیم با هر طرح و سبکی

انواع طرح های پارتیشن شیشه ای اداری

1.طرح دار یا سندبلاست : برخی از پارتیشن ها طبق سفارش مشتری طرح دار می شود مانند طرح برند تجاری.

2. لمینت شده :شیشه لمینت از چند لایه شیشه سکوریت تولید شده است که برای فضاهایی که نیاز به امنیت فراوان دارد مانند اداره پلیس و دادگاه ها استفاده می شود.

3. رنگی : برای فضاهایی که متناسب با دکوراسیون اداری طراحی شده کاربرد دارد.

4. شفاف :شیشه شفاف در شرکت های بزرگ کاربرد فراوان دارد و باعث روشنایی فضای داخلی می شود.

5. شیشه مات : سطح حریم خصوصی را افزایش می دهد.

6. سوپر کلیر : همان شیشه سکوریت های معمولی است و رنگ و طرح خاصی ندارد و از نظر قیمت، ارزانتر از بقیه شیشه های موجود است.

چرا نصب پارتیشن شیشه ای مهم است؟

پارتیشن شیشه ای اداری ، شاید بهترین متریال برای پارتیشن خود داشته باشید اما اگر به درستی نصب نشود دچار آسیب می شود. شما می توانید از یک کارشناس برای نصب کمک بگیرید یا اگر می خواهید این سازه را خودتان نصب کنید، دستورالعمل هایی را در این مقاله بیان می کنیم .کیفیت نصب پارتیشن شیشه ای به طور مستقیم بر کیفیت و عمر ماندگاری آن پس از اتمام نصب تأثیر می گذارد. بنابراین نصب این سیستم  اهمیت بسیار بالایی دارد. ما تاکید می کنیم که پارتیشن شیشه ای یک سیستم است نه یک محصول. این سیستم در عین حال که ساده به نظر می رسد نیاز به دقت بالایی دارد. این سیستم متحرک است بدین معنا که می توان آن را جدا کرد و به جای دیگری جا به جا کرد.بیایید جزئیات مراحل نصب پارتیشن شیشه ای را بررسی کنیم.

آموزش نحوه نصب پارتیشن شیشه ای اداری

کانال U – قطعه ای که پانل های شیشه ای را نگه می دارد.

اولین مرحله از فرآیند نصب، ایجاد کانال U را در بالا و پایین پارتیشن شیشه ای که می خواهید بسازید، تنظیم کنید. کانال U در چهار ضخامت مختلف موجود است تا به شما امکان دهد دهانه پارتیشن خود را با اندازه پانل شیشه ای که در نظر داریددد، مطابقت دهید. اگر مطمئن نیستید که به کدام اندازه کانال U نیاز دارید، از ما بپرسید تا بتوانیم شما را در این خصوص راهنمایی کنیم.

سپس باید سوراخ هایی را در کانال U ایجاد کنید و آن را با پیچ به کف، دیوارها و سقف ثابت کنید. توصیه می شود پیچ ها را در کانال U فرو کنید تا سر پیچ ها غر نشود زیرا ممکن است به شیشه آسیب برساند.

پانل های شیشه ای

هنگامی که کانال U در جای خود قرار گرفت، شیشه را می توان به وسیله کانال U بلند کرد یا از طریق دهانه درب به سمت کانال U بلغزید. پانل های شیشه ای باید با استفاده از پکرها در پایه کانال U تراز شوند تا اطمینان حاصل شود که پانل های شیشه ای به صورت عمودی ایستاده اند و اتصالات بین آنها عمودی است.

U ایجاد کنید و آن را با پیچ به کف، دیوارها و سقف ثابت کنید. توصیه می شود پیچ ها را در کانال U فرو کنید تا سر پیچ ها غر نشود زیرا ممکن است به شیشه آسیب برساند.

اتصالات و یراق آلات پارتیشن

هنگامی که پانل های شیشه ای در جای خود قرار گرفتند، می توان آنها را به صورت عمودی با استفاده از لولا که معمولا از جنس چودن می باشد بهم متصل کرد. استفاده از فریم برای پارتیشن هایی که دارای قاب می باشد.

واشر لاستیکی

هنگامی که پانل های شیشه ای در جای خود قرار می گیرند و به صورت عمودی به هم متصل می شوند، از واشر لاستیکی برای ثابت کردن پانل های شیشه ای در کانال U استفاده می شود. واشر لاستیکی را به کانال U در دو طرف شیشه فشار دهید تا آن را در کانال U فرو کنید.

درب های شیشه ای لولایی

درب‌های شیشه‌ای متقارن و 180 درجه باز می‌شوند، بنابراین می‌توانید آن‌ها را به سمت چپ یا راست قرار دهید. ابتدا باید یک صفحه کف را با پیچ و مهره های مشخص روی زمین ثابت کنید. سپس نقطه محوری کانال U را مستقیماً بالای صفحه کف قرار داده و ثابت کنید.

سپس درب را به سمت نقطه محوری کانال U خم کنید. پیچ قفل را که سوراخ دایره‌ای در قسمت بالایی را نگه می‌دارد باز کنید و سپس آن را به سمت بیرون و اطراف نقطه محوری کانال U دایره‌ای که از کانال U به سمت پایین است بچرخانید. هنگامی که نقطه چرخش دایره ای در سوراخ دایره ای قرار گرفت، پیچ ها را سفت کنید. در حال حاضر باید درب باز شود.
نصب پارتیشن شیشه ای تمام شد.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 9 میانگین: 4.9]