برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 3 میانگین: 4]

آموزش تصویری نصب کرکره برقی

آموزش تصویری نصب کرکره برقی

کرکره برقی ، به شما کمک می کند تا دمای مناسب فضای خانه یا محل کار خود را حفظ کنید و از فضای خود در برابر سرقت محافظت کنید.

عایق حرارتی این محصول می تواند باعث کاهش شدید هزینه های ناشی از مصرف انرژی شود.در این مقاله قصد داریم نحوه نصب کرکره برقی آموزش دهیم.

نحوه تعویض کرکره قدیمی و نصب کرکره برقی جدید

قبل از نصب کرکره برقی ، باید تصمیم بگیرید که کرکره قدیمی خود را تعویض کنید یا کرکره جدید از ابتدا نصب کنید . برای این کار مقدمات خاصی باید انجام شود.اگر کرکره قدیمی شما به سختی بالا و پایین می شود و سر و صدای فراوان دارد و تصمیم به تعویض آن دارید.

ضرورت نصب درست کرکره برقی

دلایل مختلفی وجود دارد که مردم ترجیح می دهند کرکره برقی را انتخاب کنند. کرکره برقی نه تنها از چشم کنجکاو محافظت می کند بلکه برای تنظیم دما در فصول مختلف نیز مناسب است.

تمام متعلقات این محصول از جمله موتور، جعبه ابزار، راهنما (برد)، رسیور، پروفیل باید به درستی نصب شود تا بهره وری انرژی را بهبود بخشند. نصب دقیق این محصول بسیار مهم است.

آموزش-تصویری-نصب-کرکره-برقی

نحوه صحیح نصب

نصب درست این محصول از سر و صدا سرقت از محل شما محافظت می کندد. کرکره آلومینیومی در مقایسه با کرکره فولادی و گالوانیزه از پایداری و دوام بیشتری برخوردار است.

کدام نوع کرکره برقی را انتخاب کنیم؟

با توجه به انتخاب شما و امکانات کرکره برقی نوع نصب هر کدام از آنها متفاوت می باشد.مدل های مدرن را می توان به مکانیسم مختلفی مجهز کرد. شما می توانید تصمیم بگیرید که آیا کرکره ای با مکانیسم عملیاتی دستی نصب کنید یا خودکار.

 

کرکره برقی با عملکرد دستی

سیم پیچ های سیم کشی دستی توسط مکانیسم کشش مکانیکی کنترل می شوند که به صورت دستی باز و بسته شود.

مدل های کرکره ای با سیم پیچ لنگ نیز به صورت دستی باز و بسته می شوند. اما سیم از طریق سیستم خاصی در جعبه کرکره هدایت می شود و یک حرکت چرخشی تیغه ها را پایین می آورد.

 

کرکره برقی با عملکرد خودکار

کرکره های اتوماتیک توسط موتور توبلار باز و بسته می شوند که با دکمه کنترل می شود.
این سیستم ها به طور معمول دارای یک سوئیچ محدود الکترونیکی هستند.

 

انواع نصب کرکره برقی

به غیر از انواع مختلف عملکرد ، شما می توانید از بین انواع نصب مختلفی یکی را انتخاب کنید. کرکره برقی معمولاً بین سیستم داخلی و جلو نصب می شود.

کرکره برقی داخلی

این مدلها قبل از نصب بالای پنجره ها نصب می شوند.
مدل های داخلی در اندازه های مختلف موجود است. بنابراین می توان آنها را بالای پنجره ها و انواع مختلفی از درب ها نصب کرد (به عنوان مثال درب های پاسیو).

همچنین برای نصب در ساختمانهای جدید مناسب هستند. نصب این مدل ها در مراحل بازسازی پنجره ها نیز امکان پذیر است.
این نوع کرکره ها از ویژگی عایق حرارتی و محافظت در برابر سرقت برخوردار هستند.

 

کرکره  برقی توکار

موتور این کرکره ها در داخل شفت به صورت توکار نصب می شود و در دید عمموم نمی باشد.
این نوع کرکره ها برای نصب در هنگام بازسازی یا تعویض کاملاً مناسب هستند.

از آنجائیکه موتور دیده نمی شود می تواند ظاهری زیبا به نمای ساختمان دهد.
گرچه این نوع نصب برای نوسازی در ساختمانهای قدیمی مناسب است ، اما دلیلی وجود ندارد که آن را بر روی ساختمان جدید نصب نکنید.

 

شرکت کامادرنمایندگی کرکره برقی  در زمینه تولید، فروش، نصب و تعمیرکرکره برقی ، درب اتوماتیک، جک پارکینگی، شیشه سکوریت و کابین حمام با کارشناسان مجرب و دارای گواهینامه بین المللی آماده ارائه خدمات به مشتریان هستندد. برای مشاووره و کارشناسی رایگان باشماره های 02144335292-44305316 تماس بگیرید . برای ارتباط با مدیریت به پیج اینستاگرام ما مراجعه کنید.

مراحل نصب کرکره برقی

1. نصب پروفیل

در ابتدا پروفیل ها نصب می شود. برای این کار با استفاده از تراز شاقول می شود. این مرحله بسیار مهم است و باید به درستی انجام شود. بعد از اینکه پروفیل ها در جای خود قرار گرفت باید از یک نفر کمک گرفت تا سر یک شاقول را محکم نگه دارد تا نصاب شاقول دیگری را بتواند جوش دهد.

اگر ستون فلزی باشد، پروفیل به راحتی جوش می خورد اما در صورتی که ستون بتنی باشد باید در ابتدا سوراخ در ستون ایجاد کرد سپس یک میلگرد به قطر20 سانتی متر وارد سوراخ کرد تا پروفیل به میلگرد جوش بخورد.

 

2. پایه موتور (صفحه پلیت) را روی سر موتور پیچ کنید.

هرچه ارتفاع کمتر باشد، این اندازه کمتر می شود و هر چه بیشتر باشد اندازه آن نیز بیشتر می شود.

shutter59 آموزش تصویری نصب کرکره برقی
shutter58 آموزش تصویری نصب کرکره برقی
نصب کرکره برقی

3. نصب شفت کرکره برقی

در ابتدا بین دو خورشیدی را اندازه گیری کرده و لوله را برش می زنیم .سپس موتور را در سر لوله به اندازه 40 سانتیمتر جا می زنیم. آداپتور را داخل لوله وارد کرده و به وسیله میخ پرچ به لوله متصل می کنیم. این کار را با ایجاد چهار یا پنج سوراخ روی لوله انجام میدهیم .

باید دقت کنید که بر روی شیار یا بدنه موتور آسیبی وارد نشود. سپس موتور را به تاج با استفاده از پیچ های سرمته دار متصل می کنیم.

رشته دیگری در برد قرار دارد را مستقیم به برق وصل می کنیم. سیم آبی به آبی برای نول، مشكی به مشكی برای فاز و زرد به زرد برای ارت می باشد.با استفاده از دو ریموتی که داخل برد می باشد و دکمه های بالا و پایین کار تست را شروع کنید.

 

ویژگی های برد ( مرکز کنترل ) کرکره برقی F-CH بتا

  • تنظیم زمان عملکرد موتور
  • تنظیم زمان Auto Close
  • دارای فلاشر 220V
  • تشخیص بالا یا پایین آمدن موتور با عملکرد فلاشر
  • ریموت 2011 با تکنولوژی HOPPING COODE است.

 

تشریح عملکرد برد بتا

بسته شدن اتوماتیک (Auto close)

برای فعال کردن زمان بسته شدن اتوماتیک Dip Switch 1 را در حالت ON قرار دهید. زمان Auto close را در حالت پیش فرض به مدت 3 دقیقه تنظیم شده است.

چنانچه این زمان را بخواهید تغییر دهید:

 

  • دکمه Time روی مرکز کنترل را به مدت 5/0 ثانیه فشار داده ، LED شروع به چشمک زدن سریع می کند، سپس دکمه را رها کنید.
  • دکمه D ریموت را یکبار فشار دهید، فاصله زمانی سپری شدخ ثبت گردیده و همیشه پس از طی این زمان درب به صورت اتوماتیک بسته خواهد شد.

 

عملکرد دستگاه به صورت 1-CH  ( Dip 3: OFF)

اگر مدار کنترل در حالت 1-CH باشد، برای بالابردن کرکره دکمه B، برای پایین آوردن کرکره دکمهA و برای ایست کردن دکمه C ریموت بتا که با دستگاه لرن شده است. مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

عملکرد دستگاه به صورت 5-CH  ( Dip 3: ON)

در این مد برای بالابردن ، پایین آوردن و همچنین ایست کردن کرکره فقط یکی از دکمه های روی ریموت بتا که با مرکز کنترل لرن شده است، استفاده می شود. در این حالت می توان با هر دکمه ریموت یک مرکز کنترل کرکره در حالت پنج کانال را کنترل کرد.

نحوه تنظیم مدت زمان عملکر موتور

  • ابتدا کرکره را تا انتها پایینن آورده و دکمه Time روی مرکز کنترل را به مدت 5/0 ثانیه فشار داده و رها کنید.LEDشروع به چشمک زدن سریع می کند.
  • دکمه A یا B ریموت را یکبار فشار دهید تا کرکره کاملا بالا برود.
  • پس از آنکه کرکره کامل باز شد دکمه A یا B ریموت را یکبار دیگر فشار دهید. 

تذکر

    • تنظیم مدت زمان عملکر موتور فقط و فقط برای حفاظت از موتور انجام می شود و حتما می بایست از لیمیت سوئیچ نیز به موازات این کار استفاده گردد.
    • مدار کنترل کرکره در حالت 5-CH فقط با یکی از چهار دکمه ریموت بتا که با دستگاه لرن شده است،فعال می شود.
 

کد دادن ریموت با برد بتا

کد دادن ریموت با برد بتا

4. نصب تیغه کرکره برقی

آخرین مرحله از نصب کرکره برقی ، سوار کردن تیغه کرکره برقی می باشد. برای این کار نیاز به دو نفر می باشد که تیغه را روی وسط شفت سوارکنیم. هر متر کرکره نیاز به دو پیچ سرمته دار دارد.

برای پپچ کردن ریل باید کرکره را بالا برد و در حین بالابردن بادخور سمت راست و چپ کرکره را تنظیم کنیم. ریل را باید جلوی پروفیل با پیچ های سرمته دار محکم کرد.برای محکمم کردن آن نیاز به 2 پیچ سرمته دار در هر متر مربع داریم.

 

5. تنظیم حد کرکره برقی

برای تنظیم حد کرکره برقی ( حد بالا و پایین ) نیاز به تنظیم به وسیله آچار دارید. حد پایین را باید طوری تنظیم کرد که کرکره روی زمین قرار بگیرد و حد بالا باید طوری تنظیم شود که دو تیغه در درون ریل باقی بماند.

5. تنظیم حد کرکره برقی

برای تنظیم حد کرکره برقی ( حد بالا و پایین ) نیاز به تنظیم به وسیله آچار دارید. حد پایین را باید طوری تنظیم کرد که کرکره روی زمین قرار بگیرد و حد بالا باید طوری تنظیم شود که دو تیغه در درون ریل باقی بماند.

با استفاده از ابزارهای هوشمند در وقت و هزینه خود صرفه جویی کنید

اگر می خواهید خیالتان آسوده باشد ، از جا قفل ها استفاده کنید. برای این کار قسمت سوراخ دار جاقفلی را روی ریل با فاصله یک سانتیمتر نصب می کنیم سپس کرکره را پایین برده و قسمت دیگر جاقفلی را مقابل قسمت دیگر جاقفلی قرار داده و جوش می زنیم.

نکات مهم نصب کرکره برقی

برای نصب کرکره برقی به نکات ذیل توجه کنید:
• نصب ، اولیه ، سرویس و نگهداری ، تعمیرات و تعویض کرکره برقی فقط باید توسط افراد واجد تخصص و تبحر انجام شود.
• هنگام نصب این محصول از اتصال برق اطمینان حاصل کنید که منبع تغذیه سالم باشد.قبل از نصب اتصال برق قطع شود.
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 3 میانگین: 4]