شیشه جان پناه : از این مدل شیشه بیشتر در نرده شیشه ای و حفاظ استفاده می شود، در جان پناه از شیشه های مختلفی استفاده می شود نظیر شیشه سکوریت – لمینت و همچنین شیشه خم ، به دلیل شفافیت و زیبایی که شیشه جان پناه دارد در اکثر سبک های معماری قابل استفاده و بهره برداری است.

در ادامه مقاله خواهیم گفت که چرا این محصول از ایمنی قابل توجهی برخوردار است و همچنین سوال ها و مطالب زیر را نیز به طور کامل توضیح خاهیم داد چرا که برای من و همکارانم مهم است انتخاب شما بر اساس نیاز هایتان باشد.

  1. شیشه جان پناه (هندریل ) چیست؟
  2. ساختار و انواع آن
  3. مزایای استفاده از شیشه جان پناه
  4. کاربرد شیشه جان پناه
  5. کاربرد هندریل

شیشه جان پناه چیست؟

شیشه جان پناه : یکی از جدید ترین حفاظ های شیشه ایست که از شفافیت قابل قبولی نیز برخوردار است که به دلیل امنیت و زیبایی که دارا است در بالکن ها – نرده پله ها – تراس ها – نرده استخر و… مورد استفاده قرار می گیرد.

به دلیل استفاده از یراق آلات و اتصالات بسیار محکم و همچنین ضد فرسایش که از جنس استیل و آلومینیوم است باعث شده امنیت این شیشه بالا برود و از جهتی دیگر شیشه استفاده شده در این محصول از سکوریت و لمینت است و این موضوع به امنیت هر چه بیشتر ( جان پناه ) افزوده است.

در توضیح های پایین بیشتر از شیشه جان پناه خواهیم گفت تا شما مشتری های عزیز با درک بهتر، این محصول را جهت بهره برداری در مکان های مختلف انتخاب کنید.

ساختار و انواع آن :

همان طور که بالا گفتیم در شیشه جان پناه از دو نوع شیشه ( لمینت ضد ضربه و سکوریت ) که باعث مقاوم بودن محصول در برابر فشار، ضربه، وزن و همچنین دما می شود استفاده می شود. و به این منظور جایگزین خوبی برای نرده ها و حفاظ های قدیمی است.

در ادامه توضیح خواهیم داد که جان پناه در شیشه سکوریت و لمینت چه گونه است، با ما همراه باشید.

استفاده از سکوریت در شیشه جان پناه

در شیشه ی جان پناه همانطور که گفتیم، ما باید از شیشه های مقاوم استفاده کنیم به همین جهت سکوریت گزینه بسیار خوبی برای استفاده در این محصول است زیرا سکوریت محصول ایست که در مقابل ضربه و حرارت مقاومت قابل قبولی دارد و همچنین در صورت شکسته شدن هم به قطعه های بسیار ریزی ( پودری شکل ) تبدیل می شود که خطر های ناشی از بریدگی اندام های بدن و جراحت های نذیر آن را به کمترین درصد ممکن می رساند.

شرکت کامادر شرکت شیشه سکوریت  زمینه تولید، فروش، نصب و تعمیر انواع شیشه سکوریت از جمله شیشه نما، شیشه بالکنی، شیشه حمام، پارتیشن شیشه ای، آلاچیق شیشه ای و… با کارشناسان مجرب و دارای گواهینامه بین المللی آماده ارائه خدمات به مشتریان هستند. برای مشاوره و کارشناسی رایگان باشماره های 02144335292-44305316 تماس بگیرید. برای ارتباط با مدیریت به پیج اینستاگرام ما مراجعه کنید.
 

استفاده از لمینت در شیشه جان پناه

لمینت محصول بسیار ایمنی ایست زیرا از دو یا چند لایه شیشه ی نشکن تشکیل شده است که بین لایه ها طلق ( پی وی بی ) قرار می گیرد، حتی در صورت ضربه شدید به لمینت، شیشه فرور نمی ریزد بلکه قطعه های خرد شده سرجاهایشان می مانند زیرا به طلق ( پی وی بی ) می چسبند.

پس می توانیم نتیجه بگیریم استفاده از لمینت در شیشه جان پناه خطرهای جانی را تقریبا به صفر می رساند.

ما در این بحث به وضوح کامل توضیح دادیم که استفاده از لمینت و سکوریت در جان پناه چه تفاوت هایی با هم و از چه مزایاهایی برخوردار هستند.

مزایای استفاده از شیشه جان پناه

مزایای استفاده از شیشه جان پناه عبارت است از مقاومت در برابر باد – ضربات احتمالی – حفظ امنیت اشخاص – زیبایی منحصر به فرد – شفافیت – دیدن مناظر طبیعی بدون مانع – هزینه مناسب استفاده از جان پناه – عدم محدودیت رنگ در شیشه لمینت و همچنین ایمنی آن – نصب و اجرای راحت بدون نیاز به جوشکاری آهن کاری و غیره – قابلیت تلفیق با متریال نذیر ترموود، آجر و بتن – تنوع رنگ، به سلیقه مشتری و…

مزایاهایی که در بالا گفته شد باعث شده جان پناه جایگزین بسیار تحسین برانگیز بر نرده های فلزی، آلومینیمی و استیل بوده باشد چنان چه کمتر جای تجاری، اداری یا حتی مسکونی پیدا می شود که تازه ساخته شده باشد و از این طراحی مدرن استفاده نکند.

کاربرد شیشه جان پناه

امروزه شیشه جان پناه تبدیل به بخش مهمی از معماری و دیزاین داخل سازاه های مختلف شده است که در کنار زیبایی که دارد امنیت و ایمنی اشخاص را نیز حفظ می کند.

کاربرد های این محصول عبارت است از:

  1. حفاظ تراس و بالکن
  2. بر روی پله ها
  3. اطراف تراس و وید
  4. حفظ امنیت کودکان و بزرگسالان هنگام عبور
  5. نصب پارتیشن های شیشه ای
  6. نصب حصار و حفاظ برای استخر
  7. اجرای حصار برای آب نما ها
  8. نصب جان پناه در مجموعه های اداری، تجاری، گردشگری و ورزشی
  9. سیستم کنترل ترافیک در بانک ها، پاساژ و مراکز تجاری

کاربرد هندریل

گاهی در لبه بالایی شیشه جان پناه قطعه ای نصب می شود که به آن هندریل می گویند.

هندریل بیشتر در تراس ها – بالکن ها و همچنین نرده ها مورد استفاده است، دلیل استفاده از هندریل ( دست انداز ) در جان پناه گرفتن نرده توسط اشخاص است به عبارت دیگر جهت حفظ تعادل اشخاص هنگام وقوع حادثه به کار می رود.

جمع بندی و سخن پایانی

شیشه جان پناه از شیشه های مختلفی استفاده می شود نظیر شیشه سکوریت – لمینت و همچنین شیشه خم، به دلیل شفافیت و زیبایی که شیشه جان پناه دارد در اکثر سبک های معماری قابل استفاده و بهره برداری است.

جان پناه از دو نوع شیشه لمینت ضد ضربه و سکورت که باعث مقاوم بودن محصول در برابر فشار، ضربه، وزن و همچنین دما می شود استفاده می شود، و به این منظور جایگزین خوبی برای نرده ها و حفاظ های قدیمی است.

به دلیل استفاده از یراق آلات و اتصالات بسیار محکم و همچنین ضد فرسایش که از جنس استیل و آلومینیوم است باعث شده امنیت این شیشه بالا برود و از جهتی دیگر شیشه استفاده شده در این محصول از سکوریت و لمینت است و این موضوع به امنیت هر چه بیشتر جان پناه افزوده است.

امروزه شیشه جان پناه تبدیل به بخش مهمی از معماری و دیزاین داخل سازاه های مختلف شده است که در کنار زیبایی که دارد امنیت و ایمنی اشخاص را نیز حفظ می کند.