چگونه از بخار کردن شیشه حمام جلوگیری کنیم ؟

بسیاری از افراد به طور خاص حمام شیشه ای را انتخاب می کنند زیرا باعث می شوند حمام بزرگتر و بازتر شود. اکثر مردم ترجیح می دهند اتاق های شیشه ای حمام گرم و بدون بخار باشد. ممکن است آب گرم روی پوست شما احساس خوبی داشته باشد ، اما رطوبتی که فضای اتاق را پر می کند در پایان حمام سخت است. در دراز مدت ، رطوبت بیش از حد در حمام ها می تواند منجر به ایجاد لایه بر روی شیشه و دیوار ، پوسیدگی و زنگ زدگی یراق آلات می شود. در کوتاه مدت می تواند شیشه دوش را مه آلود و کدر کند که منجر به عدم دید در روز می شود.این سوال مطرح می شود که چگونه از بخار کردن شیشه حمام جلوگیری کنیم ؟

چه عواملی باعث بخار شیشه حمام می شود؟

قبل از هر چیز برای جلوگیری از ایجاد بخار در شیشه حمام ، بهتر است بدانید که چه چیزی باعث ایجاد بخار در حمام می شود. منظور از بخار، وجود تراکم یا قطرات ریز آب روی شیشه است. این تراکم باعث می شود شیشه “مه آلود” به نظر برسد.

 

بخار چگونه ایجاد می شود؟

 

هنگامی که هوای گرم با یک سطح خنک برخورد می کند ، تراکم اتفاق می افتد. سطح خنک باعث می شود رطوبت موجود در هوا از شکل گاز به شکل مایع درآید و قطرات آب تشکیل شود. در شرایطی که سطح رطوبت زیاد است ، میعان هم می تواند رخ دهد. دوش آب گرم باعث افزایش سطح رطوبت و همچنین دمای هوا می شود. هنگام برخورد با سطح خنک تر شیشه ، بخار ایجاد می شود.

بخار-کردن-شیشه-حمام
 
شرکت کامادر نمایندگی کرکره برقی در تهران در زمینه تولید، فروش، نصب و تعمیر کرکره برقی ، درب اتوماتیک، شیشه سکوریت و جک پارکینگ با کارشناسان مجرب و دارای گواهینامه بین المللی آماده ارائه خدمات به مشتریان هستند. برای مشاووره و کارشناسی رایگان باشماره های 02144335292-44305316 تماس بگیرید . برای ارتباط با مدیریت به پیج اینستاگرام ما مراجعه کنید.

نکاتی برای جلوگیری از بخار کردن شیشه شیشه حمام

چند روش برای جلوگیری از بخار شدن شیشه حمام وجود دارد. برخی از گزینه ها کاملاً ساده هستند و به هیچ وجه نیاز به لوازم ندارند. برخی دیگر به لوازمی که معمولا در خانه دارید نیاز دارند. برای بهترین عملکرد ، اسپری پاک کننده وجود دارد که می توان آنها را روی شیشه استفاده کرد تا از مه گرفتگی جلوگیری کند. ما در ادامه ما از ساده ترین روش توضیح می دهیم.

 

1. با دوش آب سرد بخار شیشه را متوقف کنید

دوش آب گرم باعث ایجاد مه و بخار می شود ، اگر کمی آب گرم را ببنید و آب را سردتر کنید بخار از بین می رود. حتی خنک کردن آب فقط با دو درجه کمتر، تغییر در تجمع بخار ایجاد می کنید. همچنین آب با درجه کمتر برای پوست شما مفید است.

 

2. پنجره را باز کنید

بعد از کم کردن درجه آب، وجود تهویه هوا بهترین گزینه در کاهش مه و بخار است. با این کار هوای گرم و مرطوب را از حمام خارج میکنید و آن را با هوای خنک و خشک جایگزین می کنید.

 

3. فن تهویه نصب کنید

 

برای این کار کافیست فن تهویه را در پنجره یا سقف حمام شیشه ای نصب کنید. هرچه عرض آن بیشتر باشد، اثر آن بهتر است.به جای فشار دادن هوا به داخل حمام ، هوا را از حمام خارج می کند. فن باید دارای دریچه ای باشد که هوا را از سقف خانه خارج کند تا بتواند هوا را به طور موثر جابجا کند.
اگر همزمان فن تهویه هوا داشته باشید و پنجره را باز نگه دارید، بهترین نتیجه را خواهید داشت. زیرا فن هوای گرم و مرطوب را تخلیه می کند و به طور همزمان هوای تازه ای را از بیرون وارد میکند. 

4. از سشوار استفاده کنید.

روشن کردن سشوار در هنگام بخار کردن شیشه حمام ،مانع ایجاد بخار نمی شود ، اما می تواند به سرعت آن را از بین ببرد. اگر بعد از دوش گرفتن شیشه مه گرفت ، سشوار خود را روی درجه بالا قرار دهید و به سرعت از پشت شیشه به عقب و جلو بروید. گرما به تبخیر و خشک شدن میعان روی سطح شیشه کمک می کند. بخاطر داشته باشید که در واقع نمی خواهید شیشه را گرم کنید ، فقط آب آن را از بین می برید.

5. از خمیر دندان استفاده کنید

خمیر دندان در هر خانه ای یافت می شود. فقط مطمئن شوید که هیچ خاصیت سایشی در خمیردندان وجود نداشته باشد زیرا نمی خواهید شیشه را بخراشید. کمی خمیردندان را روی پارچه میکروفیبر قرار دهید و آن را روی سطح شیشه بگذارید. سپس ، حوله را برگردانید و شیشه را براق کنید. ما این مورد را توصیه نمی کنیم زیرا برای زمان زیادی می برد. با این حال ، اگر مسافرت هستید ، می تواند خوب باشد.

6.از اسپری مه شکن مخصوص شیشه استفاده کنید.

اسپری مه شکن ، بهترین گزینه برای از بین بردن بخار شیشه حمام است. پوشش های ضد مه به طور خاص فرموله شده اند تا مه و بخار را از بین ببرند. این اسپری مایعی است که یا روی شیشه پاشیده می شود یا با پارچه استفاده می شود. این محصول توسط کامادر به فروش می رسد.