برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 1 میانگین: 5]

چرا شیشه سکوریت جای گزین شیشه خام شد ؟

شیشه سکوریت | شیشه خام : شاید به جرات بتوانیم بگوییم که مدرن ترین متریال برای نما ساختمان و استفاده در کوراسیون داخلی و بیرونی خانه ها، اداره ها و سازمان شیشه ها باشند. اما شیشه ها با همه زیبایی های خود یک ایراد بزرگ داشتند و آن هم این بود که به راحتی شکسته می شدند و همین مسئله موجب می شد که برای استفاده از شیشه ها با محدودیت روبرو شویم.

با روی کار آمدن شیشه های سکوریت این مشکل برطرف شد و دلیل اصلی جایگزین شدن شیشه سکوریت بجای شیشه خام هم همین مسئله بود. ما در این مطلب قصد داریم به موارد ذیل برای بررسی بیشتر این سوال بپردازیم:

شیشه سکوریت چیست ؟

شیشه سکوریت | شیشه خام : اگر بخواهیم به صورت دقیق در این رابطه صحبت کنیم ابتدا باید بگوییم که در دسته بندی شیشه ها ما با انواع نام هایی روبرو می شویم که عبارت اند از:

  • شیشه سکوریت یا شیشه میرال
  • شیشه لمینت
  • شیشه لاکوبل
  • شیشه بالکنی
  • شیشه حمام
  • شیشه سندبلاست
  • شیشه نما ساختمان
  • شیشه جان پناه
  • شیشه ضد گلوله

و بسیاری دیگر از انواعی که می توانیم به آنها اشاره کنیم. اما حقیقت این است که ما تنها یک نوع شیشه داریم، تنها تفاوت در اقداماتی است که بر روی شیشه خام بعد از تولید انجام می دهیم.

ما در شرکت کامادر شیشه های خام را با استفاده از کوره های شیشه پزی، در دمای مشخصی قرار می دهیم و با برخی از فرمول ها و مواد افزودنی شیشه خام را به شیشه مستحکم تری تبدیل می کنیم که به آن شیشه سکوریت گفته می شود. این شیشه ها نسبت به شیشه های خام و معمولی دارای استحکم بیشتری هستند از همین رو صنعت دکوراسیون را با تحولات بزرگی روبرو کرده اند.

کاربرد شیشه سکوریت چیست ؟

شیشه سکوریت | شیشه خام : زمانی که شما بزرگ ترین ضعف شیشه های خام، یعنی عدم استحکام کافی و شکننده بودن را از بین می برید می توانید از شیشه های مستحکم شده در موارد مختلفی استفاده کنید. این شیشه ها می توانند در صنعت دکوراسیون کاربردهای فراوانی داشته باشند که از جمله مهمترین کاربردهای آنها می شود به موارد ذیل اشاره داشت:

  • ساخت پارتیشن شیشه ای برای اداره ها و خانه ها
  • استفاده به عنوان شیشه حمام
  • استفاده به عنوان شیشه ماشین
  • استفاده به عنوان شیشه بالکن
  • استفاده به عنوان نما شیشه ای ساختمان
  • استفاده در ساخت آلاچیق شیشه ای

این موارد تنها برخی از کاربردهایی هستند که شما می توانید بعد از تولید شیشه سکوریت، تجربه کنید. البته ذکر این نکته خالی از لطف نیست که معمولا برای بالکن ها به دلیل اینکه امنیت بالاتری را کاربر باید تجربه کند، استفاده از شیشه های ضد ضربه و یا شیشه لمینت توصیه می شود.

ما در مطالب قبلی به طور کامل در مورد شیشه لمنیت صحبت کرده ایم و اطلاعات مفیدی را در این رابطه در اختیار شما قرار داده ایم. در برخی از موارد اما بنا به دلایلی از جمله امنیت خود بالکن می شود از شیشه سکوریت به جای شیشه لمینت استفاده کرد.

مزایای شیشه سکوریت چیست ؟

وقتی شیشه سکوریت جایگزین شیشه های خام شد به این دلیل بود که این شیشه ها مزایای بسیار زیادی داشتند. به طور کلی هر زمانی که شما با محصولی مورد استقبال عمومی روبرو می شوید باید بدانید که این محصول دارای مزایای رقابتی بسیار زیادی است که می تواند موجب افزایش میزان رضایتمندی مشتریان شود.

این مسئله در مورد شیشه سکوریت هم صادق است. به همین دلیل ما در این مطلب قصد داریم برخی از مهمترین مزایای استفاده از شیشه سکوریت به جای شیشه خام را برای شما شرح دهیم که عبارت اند از:

  • مقاومت بیشتر در برابر ضربه
  • مقاومت بیشتر در برابر عبور و نفوذ صدا
  • مقاومت بیشتر در برابر عبور و نفوز رطوبت
  • مقاومت بالاتر در برابر عبور و نفوذ دود و گرد و غیار
  • امکان برش دادن در اندازه چند میلیمتری
  • امکان پیاده سازی طرح های سندبلاست
  • ایجاد امنیت بیشتر
  • افزایش میزان زیبایی

این موارد همگی از مهمترین مزایایی هستند که با به کار بردن شیشه سکوریت می توانید تجربه کنید و آنها را به دست آورید. نکته مهم دیگر این است که باید بدانید شیشه های مستحکم سکوریت یا میرال با وجود زیبایی بسیار زیادی که دارند به نسبت برخی از متریال ها مانند چوب بسیار ارزان تر هستند و از این نظر یک انتخاب کاملا اقتصادی و ایده آل محسوب می شوند.

آیا شیشه سکوریت نشکن است؟

شیشه سکوریت | شیشه خام : برخی از افراد بر این باور هستند که شیشه های میرال هرگز نمی شکنند. آیا این باور می تواند صحت داشته باشد؟ در پاسخ به این سوال باید بگوییم که شیشه های میرال مقاومت بسیار بالاتری را به نسبت شیشه های معمولی دارند،

تا جایی که چیزی حدود هفت برابر می توانند در برابر ضربات وارد شده به خود مقاومت کنند. اگر یک شیشه خام توانایی تحمل وزن یک انسان را هم نداشته باشد، شیشه میرال می تواند به راحتی در برابر وزن یک انسان مقاومت کند و خرد نشود.

اما باید بدانید که این شیشه ها به صورت عمومی شیشه های نشکن محسوب نمی شوند. شیشه های دیگری داریم که به آنها شیشه نشکن می گویند. این شیشه ها، شیشه لمنیت نام دارند که به سختی و در شرایطی بسیار نادر و خاص شکسته می شوند.

اما شیشه سکوریت بر اثر ضرباتی سنگین می تواند شکسته شود. تنها تفاوتی که با شیشه معمولی از این نظر دارد این است که می تواند تا هفت برابر مقاومت کند و در صورتی که به دلیل وارد شدن ضربه ای سنگین دچار شکست شد، می تواند موجب آسیب رسیدن به افراد نشود.

شما بارها شکسته شدن شیشه های خام را دیده اید. این شیشه ها در صورتی که شکسته شوند به قطعات ریز و درشت برنده ای تبدیل می شوند که می توانند موجب رسیدن آسیب جدی به افرادی شوند که در محل حضور دارند.

امکان دارد رگ های حیاتی را پاره کنند و یا دست افراد را با برش های عمیق روبرو کنند. این در حالی است که در صورت شکسته شدن شیشه سکوریت دیگر شاهد این نوع شکسته شدن نخواهیم بود.

زمانی که شیشه سکوریت شکسته می شود، این شیشه ها به قطعات بسیار ریزی تبدیل می شوند که حتی در صورت ریخته شدن روی سر و صورت افرادی که در محل حضور دارند، آسیب های جدی وارد نمی کنند.

اگر شما در اداره ای هستید که از پارتیشن شیشه ای استفاده می کند، در صورت شکسته شدن پارتیشن و برخورد تکه های شیشه با شما، به احتمال بسیار زیادی شما برای درمان و مداوای خود نیازی به پزشک و بخیه ندارید و می تواند با چند چسب زخم ساده خود را درمان کنید چرا که آسیب ها به شما جدی نخواهد بود.

 

شرکت کامادر شرکت شیشه سکوریت  زمینه تولید، فروش، نصب و تعمیر انواع شیشه سکوریت از جمله شیشه نما، شیشه بالکنی، شیشه حمام، پارتیشن شیشه ای، آلاچیق شیشه ای و… همچنین شرکت کامادر دارای نمایندگی رسمی شیشه حمام در شیراز است . با کارشناسان مجرب و دارای گواهینامه بین المللی آماده ارائه خدمات به مشتریان هستند. برای مشاووره و کارشناسی رایگان باشماره های 02144335292-44305316 تماس بگیرید . برای ارتباط با مدیریت به پیج اینستاگرام ما مراجعه کنید.

خرید شیشه سکوریت

با توجه به مزایایی که شیشه سکوریت دارد و استقبالی که از این شیشه ها در دنیای امروز شده است، افراد زیادی برای خرید این شیشه ها درخواست دارند.

به خصوص که استفاده از پارتیشن شیشه ای و یا استفاده از شیشه دودبند در ساختمان ها دیگر تبدیل به یک ضرورت شده است و افراد باید حتما از این محصولات استفاده کنند. به همین دلیل هم شرکت های زیادی هستند که به این صنعت ورود کرده اند تا بتوانند نیازهای شما را به خوبی برطرف کنند و تقاضای بازار را به راحتی پاسخ دهند و قیمت ها را در شرایط متعادل نگه دارند.

نکته مهمی که شما باید در خرید شیشه سکوریت یا شیشه میرال در نظر داشته باشید این است که افرادی هستند که بدون داشتن تخصص و داش کافی در زمینه درب و پنجره و شیشه ها تنها برای کسب درآمد و سودجویی بیشتر به این صنعت روی می آورند.

امکان دارد شما در دام این افراد قرار بگیرد و محصولاتی را با کیفیت پایین تر با هزینه بالاتری را دریافت کنید. از همین رو شما باید سعی کنید که از شرکت ها و مجموعه هایی خرید خود را انجام دهید که به خوبی نیازهای شما را پاسخ دهند.

شرکت کامادر یکی از شرکت های با سابقه طولانی در تولید و ارائه انواع محصولات درب و پنجره در ایران می باشد. ما در مجموعه کامادر مدت ها است که مشغول تولید و توزیع شیشه سکوریت در تهران و سایر شهرستان ها هستیم.

شما می توانید از طریق وب سایت رسمی ما تمامی اطلاعات و تمامی نمونه کارهایی که تا به حال انجام داده ایم را مشاهده کنید. همچنین در نظر داشته باشید که ما برای محصولی که به شما ارائه می دهیم ضمانت کیفیت داریم و شما می توانید از کیفیت محصولی که خریداری می کنید مطمئن باشید تا با خیالی آسوده خرید خود را انجام دهید.

سخن پایانی

نکته مهمی که باید توجه داشته باشید این است که شیشه های سکوریت اگرچه جایگزین شیشه های خام شده اند اما همچنان شیشه های خام در بسیاری از موارد به دلیل قیمت ارزان تری که دارند مورد استفاده قرار می گیرند. اما نباید این قیمت پایین شیشه معمولی به نسبت شیشه سکوریت شما را بر آن بدارد که بخواهید برای ساخت پارتیشن شیشه ای و یا شیشه حمام از شیشه های خام استفاده کنید و سلامت خود را به خطر بیاندازید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 1 میانگین: 5]