آیا می دانستید با ورود پارتیشن شیشه ای اسلایدینگ علاوه بر سهولت در تردد تحولی در طراحی و معماری ایجاد شده است؟حال این شیشه چیست و چه کاربردی دارد؟  

پارتیشن شیشه ای اسلایدینگ چیست ؟

  پارتیشن شیشه ای اسلایدینگ از چند درب شیشه ای تشکیل شده است که یک همه درب ها متحرک می باشد که برای باز و بسته کردن این پارتیشن درب اول به صورت کشویی بر روی درب دوم حرکت می کند. سپس هردو درب به صورت کشویی روی درب چهارم حرکت می کند. در نهایت لنگه اول درب روی لنگه انتهایی درب قرار می گیرد. این درب ها به راحتی و تنها با هل دادن درب ها باز و بسته می شود.

چرا پارتیشن شیشه ای اسلایدینگ را انتخاب کنیم؟

در گذشته درب ها تنها به صورت کشویی یا لولایی باز و بسته می شد اما برای دهنه هایی با عرض زیاد نیاز به درب از نوع اسلایدینگ بود که علاوه بر اینکه فضای بزرگ را پوشش دهد، به راحتی باز و بسته شود.  

پارتیشن-شیشه-ای-اسلایدینگ

پارتیشن شیشه ای اسلاینگ همان شیشه تاشو بالکنی است؟

  برای بسیاری از افراد سوال پیش می آید که پارتیشن شیشه ای اسلایدینگ همان شیشه بالکنی تاشو است؟ در پاسخ باید گفت خیر یکی نیست در واقع تفاوت در نحوه باز و بسته شدن این دو درب می باشد. شیشه بالکنی در محور قائم به زاویه حرکت می کند و به صورت لنگه ای در ابتدا یا انتهای درب جمع یا باز می شود همچنین برای باز شدن نیاز به مساحت شعاع هرلنگه درب دارد. اما پارتیشن اسلایدینگ برای باز و بسته شدن تنها نیاز به فضای یک لنگه درب دارد و در محور افقی باز و بسته می شود. برای اینکه بهتر متوجه شوید نحوه باز و بسته شدن این دو درب را در فیلم های ذیل مشاهده کنید :

فیلم شیشه بالکنی

پارتیشن شیشه ای اسلایدینگ چه کاربردی دارد؟

  این نوع پارتیشن شیشه ای را می توان در هر جایی نصب و اجرا کرد اما در موارد زیر بیشتر استفاده می شود :

فضاهایی با ورود و خروج بزرگ

در فضاهای بزرگ که جمعیت و تردد زیاد است برای پیشگیری از هجوم یکباره افراد به درب های خروجی (بخصوص در همایش و سمینار و نمایشگاهها) از این درب ها استفاده می شود تا از ازدحام و دشواری در تردد جلوگیری شود.

فضاهایی با تفاوت دمایی در داخل و خارج آن

برخی از فضاها مانند رستوران ها، تالار پذیرایی و سفره خانه ها که در خارج از شهر یا اطراف شهرها قرار دارند، دارای اختلاف دما در طول روز و شب هستند. بدین معنی که در فصل تابستان روزهای گرم و شب های خنکی دارند. برای تعادل و جلوگیری از اتلاف انرژی از اینن درب ها استفاده می شود. بدین صورت که در روز درب ها بسته می شود تا از اتلاف هوای خنک جلوگیری شود و در شب درب ها باز می ماند تا هوای خنک از بیرون به داخل وارد شود. به طور کلی برای مکان هایی که در موقعیت آب و هوایی متفاوت در طول شبانه روز قرار دارند، درب های اسلایدینگ بسیار مناسب است.

فضاهایی با حمل و نقل سنگین

یکی از کاربردهای درب های اسلایدینگ در فضاهایی مانند نمایشگاه اتومبیل، فروشگاه ها و لوازم خانگی و.. است که جا به جایی لوازم سنگین در آن نیاز به فضای زیادی دارد. با این درب ها نه تنها به راحتی لوازم سنگین مانند اتومبیل، یخچال، مبلمان و.. وارد یا خارج از فضا می شود بلکه از آسیب دیدگی لوازم جلوگیری کرده و درزمان و هزینه صرفه جویی می شود.

استخر

یکی از پرکاربردترین پارتیشن شیشه ای اسلایدینگ کاربرد آن در استخر می باشد.  

پارتیشن شیشه ای اسلایدینگ چه مزایایی دارد؟

  • بیشترین استفاده از کمترین فضا : یکی از فاکتورهای مهم بخصوص در فضاهای تجاری ارزش فضای موجود است که از هر متر آن بهترین استفاده را داشت. همچنین به دلیل اینکه همه درب ها متحرک هستند و درب ثابتی وجود ندارد درنتیجه محدودیتی ایجاد نمی کند. درب های کنونی مانند درب های ریلی و کشویی یه درب ثابت و یک درب متحرک می باشد که در تردد محدودیت ایجاد می کند.
  • تعداد نامحدود پنل شیشه برای دهانه هایب با عرض بیشتر امکان پذیر است.
  • باعث بهره وری و صرفه جویی در انرژی می شود از خروج سرما و گرما به خارج از فضا جلوگیری می شود.
  • سهولت در تردد و جلوگیری از ازدحام جمعیت در مکان های شلوغ.
  • استفاده از بهترین فریم ها در طراحی و نصب
  • نیاز به تخریب و تغییر سازه ساختمانی ندارد.
  • طراحی زیبا و منحصر به فرد
  • عایق صدا، دما
  •  قابلیت استفاده در همه اماکن های تجاری، اداری و مسکونی

پارتیشن شیشه متحرک برای چه ابعادی مناسب است؟

پارتیشن شیشه ای اسلایدینگ فریم لس معمولا برای دهنه هایی تا عرض  5 مترمربع استفاده می شود. اگر دهنه بالای 5 متر مربع بود باید شیشه به دو طرف جمع شود که در مکان هایی از جمله استخر، بالکن و نمایشگاه تا ارتفاع 280 متر نصب می شود.

رنگ های پارتیشن شیشه ای متحرک

رنگ های موجود برای پارتیشن شیشه ای متحرک سفید، آنادایز و مشکی می باشد.

قیمت پارتیشن شیشه ای متحرک یا اسلایدینگ

قیمت پارتیشن شیشه ای فریم لس طبق مترمربع محاسبه می شود که هر مترمربع آن 1،550،000 تومان می باشد. هزینه نصب آن متری 120،000 تومان می باشد.