برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

محیط هایی که ما در آن کار می کنیم، در حال تغییر هستند. دفاتر پارتیشن بندی شده نه تنها شیک تر و مساعدتر برای رفاه کارکنان می شوند بلکه حداکثر استفاده از فضای موجود می کند. با ما همراه باشید تا به این موضوع بپردازیم.

پارتیشن بندی شیشه ای چیست؟
تاریخچه پارتیشن بندی شیشه ای
کاربرد پارتیشن بندی شیشه ای
نحوه نصب پارتیشن بندی شیشه ای

پارتیشن بندی شیشه ای چیست؟

اِفرازش یا پارتیشن‌بندی، به تقسیم کردن دیسک سخت به واحدهای منطقی ذخیره‌سازی کوچکتری تحت عنوان افراز (پارتیشن) گفته می‌شوددر واقع پارتیشن بندی شیشه ای، متشکل از دیوارهای شیشه ای است که برای تفکیک بخش های مختلف در یک محیط اداری یا مسکونی می باشد.در حالی که مهم است که پارتیشن های شیشه ای از نظر زیبایی شناسی جذاب باشند، از نظر فنی و مهندسی نیز باید حرف اول را بزند. مدل دیوار شیشه ای در قرن بیستم Y می باشد. یعنی دیواری که تا حد امکان نامرئی باشد. ساختار حداقلی که سعی می کند وانمود کند که در محل مورد نظر وجود خارجی ندارد. همان طور که همه ما درباره شیشه شنیده ایم، ساختاری نامرئی دارد. به همین دلیل امروزه سعی می شود عمده متریال در پارتیشن شیشه باشد و از عنصر ثانویه که یک روکش فلزی است که بر روی یک سازه پیچ شده استفاده می شود.

تاریخچه پارتیشن بندی شیشه ای

در سال 1998 اثر هنری توسط رون آرید طراحی شد که ا در canary wharf لندن بین دو مرکز خرید ساخته شده بود. این ایده ای برای روشن کردن مرکز خرید ایجاد شده بود. این اثر هنری شبیه نعلبکی فایبرگلاس با قطر 13 متر بود اما سوال این بود که این حجم را می توانیم روی استوانه ای شیشه ای 7 متری در قسمت پایین نگه داریم؟ با تحقیقات و بررسی های انجام شده متوجه شدند با دیوارهای شیشه ای می توانند از این اثر هنری محافظت  کنند. تنها نگرانی آن برخورد مردم با شیشه ها و فرو رفتن نعلبکی هنری بر سوراخی بود که روی آن قرار داشت. زیرا وزن آن 6 تن بود و باید شیشه این وزن را تحمل می کرد . در آن زمان شرکت کوچکی در لیست میلندز انگلستان ادعا کرد که می توانند دو لایه شیشه 19 میل را با دقت خم و سخت کنند تا شیشه لمینت شود. این تکنولوژی در سال 98 واقعا جدید بود. بنابراین این پارتیشن شیشه ای را بر اساس پانل های 2 متری تا ارتفاع پیچ های 2 متری در گوشه ها و یک لایه شیشه طراحی شد. بنابراین دیوار شیشه ای توانست بار بسیاری را حمل کرده و از آن محافظت کند.

کاربرد پارتیشن بندی شیشه ای

امروزه پارتیشن بندی شیشه ای در بسیاری از دفاتر اداری، سازمان ها و نمایشگاهها کاربرد فراوان دارد. به دلیل طراحی زیبا و مقاومت بالا در طراحی داخلی منازل نیز استفاده می شود.

نحوه نصب پارتیشن بندی شیشه ای

برای نصب پارتیشن بندی شیشه ای به ابزار مخصوص نیاز داریم که شامل موارد ذیل می باشد:

  • نوار اندازه گیری
  • تفنگ پیچ
  • لنگر
  • چکش لاستیکی
  • مته چکشی

مراحل نصب پارتیشن بندی شیشه ای

مرحله اول : آماده سازی طبق نقشه طراحی شده، کف محل را علامت گذاری کنید تا بدانید که پروفیل ها را کجا نصب کنید. سپس محل نصب فریم را تعیین کرده و علامت گذاری کنید. این کار را می توانید با بست های مخصوص به زمین متصل کنید.

مرحله دوم : پروفیل را با استفاده از نقشه ها روی زمین قرار دهید و مطمئن شوید که اعداد روی پروفیل ها با اعداد روی نقشه ها مطابقت دارند. پروفیل افقی بالایی را با پروفیل عمودی با استفاده از براکت ها و پیچ های T تراز کنید تا شماره 10 . پرفیل عمودی را روی P20 con نصب کنید. تکیه گاه پروفیل را تراز کنید و سپس با بست های انتخابی خود به سطح ببندید. پروفیل های افقی را در طول مسیر با استفاده از براکت ها و پیچ های T به شماره 10 وصل کنید. سیستم را با استفاده از نقشه ارتفاعی ارائه شده مونتاژ کنید.

مرحله سوم : درب، واشر D1 APDM را به پروفیل آلومینیوم در دو طرف و بالای درب وصل کنید. سپس درب را چند اینچ عقب بکشید و نوار محافظ آبی را از مهر و موم درب بردارید. لاستیک سیاه ار از واشر داخل پایه درب بردارید. سپس پایه را در جای خود قرار دهید. سپس سطح را بررسی کرده و با استفاده از 10 پیچ، واشر لاستیکی سیاه رنگ را در جای خود قرار داده و سرپیچ ها را پنهان کنید. اکنون آماده هستید که درب را وارد کنید و بر روی لولاها قرار دهید. اطمینان حاصل کنید که سازه تراز است اما فقط یک قاب رو به بالا باشد.

مرحله چهارم : گیره های میانی c-38 را هر 12 اینچ بر روی پروفیل ها نصب کنید. در دو طرف یک اتاق شیشه ای گوشه گیر c39 دارید که هر 12 اینچ روی پروفیل ها نصب می شود با یک درب شیشه ای. پیچ های s10 را سفت نکنید. مطمئن شوید که می توانید سر پیچ را آزادانه با انگشتان خود بچرخانید. واشر پروفیل g5 EPDM در تمام طرف های پروفیلی که شیشه نصب می شود، بالشتک های شیشه ای p10 را روی براکت های سه راهی t20  قرار دهید. این کار باعث می شود که شیشه با فلز هیچ تماسی مستقیمی ندارند. استفاده از دستکش هایی با روکش لاستیکی، یک کلاس در برابر دهانه قرار داده و روی بوشینگ های p10 قرار می گیرد. تمام گیره های pvc را ببیندید تا شیشه را در جای خود نگه دارید. در نهایت CGP پنج درپوش برای درپوش های میانی با استفاده از چکش لاستیکی  نصب می شود. حالا سیستم پارتیشن شیشه ای نصب و راه اندازی شد.

 

پارتیشن بندی شیشه ای برای خانه

امروزه پارتیشن شیشه ای یا جداکننده شیشه ای تنها در دفاتر و ادارات استفاده نمی شود بلکه در فضای داخلی خانه نیز نصب می شود. این سازه در خانه و در دفتر گزینه مناسبی است. اگر فضای زیادی در خانه دارید و نمی خواهید یک فضای باز در خانه خود داشته باشید، می توانید با استفاده از این پارتیشن ها، فضای داخلی خانه را به بخش های مختلفی تقسیم کنید.

ظرافت و طراحی با پارتیشن بندی شیشه ای سفارشی

پارتیشن های شیشه ای در حالی که باعث می شود استفاده بهینه ای از فضای خانه داشت، زیبایی و ظرافت خاصی برای خانه شما ایجاد می کند. همچنین این سازه با هر طراحی داخلی متناسب می شود و می توانید طرح و رنگ پیشنهادی خود را سفارش دهید. همچنین می توانید از ترکیب چوب و آلومینیوم در پارتیشن چوبی استفاده کنید.

پارتیشن بندی شیشه ای

از روشنایی نور روز لذت ببرید!

گاهی اوقات دریافت نور خورشید مورد نیاز در خانه شما دشوار است در حالیکه خانه شما تاریک است.پارتیشن شیشه ای باعث می شود نور طبیعی خانه شما را پر کند و خانه شما را بزرگتر جلوه دهد. به علاوه از مزایای نور طبیعی استفاده کنید.

پارتیشن شیشه ای جایگزین دیوارهای محکم

به راحتی می توانید به جای یک دیوار محکم، از پارتیشن های شیشه ای که به صورت ریلی یا کشویی نصب می شود، استفاده کنید. استفاده از این سازه نیاز به هزینه زیاد برای بازسازی را از بین می برد، همچنین نصب آن نیز سریع است.

پارتیشن شیشه ای عایق صدا

اگر نیاز به خلوت در خانه دارید یا می خواهید سر و صدا را کاهش دهید از پارتیشن شیشه ای استفاده کنید. نگران نباشید از بقیه خانه جدا نشده اید.

قابلیت جا به جایی پارتیشن شیشه ای

حتما برایتان سوال پیش آمده که در صورت جا به جایی محل زندگی این پارتیشن ها را می توان با سایر وسایل خانه با خود حمل کرد؟ در پاسخ باید گفت بله می توانید شیشه ها را با خودتان جا به جا کنید.

پارتیشن شیشه ای مقرون به صرفه

سازه شیشه و آلومینیوم در مقایسه با فولاد یا سایر مصالح ساختمانی که برای تقسیم فضاهای داخلی خانه یا دفتر استفاده می شود کم هزینه تر است و در نتیجه مقرون به صرفه تر است.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]