نمای شیشه ای ویلا را لوکس می کند!

نمای شیشه ای ویلا را لوکس و مدرن می کند و به دلیل مزایای فراوانی که دارد در معماری و سبک مدرن بسیار محبوب است. در این مقاله قصد داریم به موضوعات ذیل بپردازیم:

چرا نمای شیشه ای ویلا را انتخاب کنیم؟
مزایای نمای شیشه ای ویلا
آیا نمای شیشه ای ویلا در همه جا قابل اجرا است؟
انواع نمای شیشه ای ویلا

در دنیای مدرنیته و صنعتی شدن شهرها، نیاز انسان به آرامش و ارتباط بیشتر با فضای بیرونی بیش از بیش احساس می شود. به همین دلیل سبک معماری خانه ها در این راستا تغییر کرده است. یکی از این سبک های مدرن نمای شیشه ای ویلا می باشد که در ادامه به طور مفصل به آن می پردازیم.

چرا نمای شیشه ای ویلا را انتخاب کنیم؟

همان طور که گفتیم در معماری مدرن نمای شیشه ای برای ویلا بسیار محبوب و پرطرفدار می باشد. ایجاد چشم انداز زیبا برای ساکنین که از تماشای فضای بیرون لذت می برند باعث می شود تجربه عالی برای ساکنین خانه فراهم کند.

آیا نمای شیشه ای برای ویلا حریم خصوصی را حفظ می کند؟

حفظ حریم خصوصی در ویلاهایی با نمای شیشه ای  یکی از دغدغه های شایع افراد می باشد. در ابتدا باید گفت این نما برای خانه هایی مناسب می باشد که در اطراف خود چشم انداز طبیعی از جمله دریا، جنگل و.. را دارند. در واقع سازه شیشه ای برای این نوع ویلاها باعث می شود محیط بیرون به داخل متصل شود.

مزایای نمای شیشه ای ویلا

  • ایجاد چشم انداز طبیعی و زیبا برای ساکنینهمان طور که اشاره کردیم نمای شیشه ای برای خانه هایی که دارای منظره طبیعی هستند، بسیار مناسب است. به همین دلیل چشم اندازی زیبا برای ساکنین خانه فراهم می کند.
  • متناسب برای طراحی خانه های کوچک و بزرگدر معماری برخی سازه ها محدودیت دارد و در در تمامی ساختمان های ویلایی قابل اجرا نیست. اما سازه شیشه این محدودیت را ندارد و برای هر نوع ویلایی چه کوچک و چه بزرگ قابل اجراست.
  • طراحی منحصر به فرد و لوکسیکی از آرزوهای شایع افراد داشتن ویلای لوکس می باشد که مهم ترین ویژگی که باعث لوکس بودن ویلا می شود، نمای ساختمان است. زیرا در نگاه اول نمای ویلا به چشم می خورد. نمای شیشه ای نه تنها باعث جذابیت ظاهر ساختمان می شود بلکه باعث مشاهده دکوراسیون داخلی می شود که زیبایی ساختمان را دو چندان می کند.
  • تنوع طراحی و رنگحتما ساختمان هایی با نمای شیشه ای رنگی مشاهده کردید که جذابیت خاصی برایتان داشته است. شیشه ای که در این نما استفاده می شود دارای رنگ های متنوع می باشد که با توجه به معماری و سبک خاص خود رنگ مورد نظر را انتخاب کنید. همچنین امروزه نمای شیشه ای به روش های مختلفی اجرا می شود که طراحی نمای شیشه ای را متفاوت کرده است.
  • جلوگیری از اتلاف انرژی به بیرون از خانهنور طبیعی از شیشه عبور کرده و به داخل ساختمان بتابد که علاوه بر فراهم کردن نور طبیعی در خانه ، باعث گرم شدن فضای داخلی می شود. بنابراین نیاز به نور مصنوعی و سیستم گرمایشی را کاهش می دهد. از این رو در مصرف انرژی صرفه جویی می شود. البته در صورتی که از شیشه لمینت یا شیشه سکوریت در نمای ویلا استفاده شود.
  • سرعت ساختاجرای نمای شیشه ای نسبت به سایر سازه های ساختمانی از جمله سنگ و کامپوزیت سریع تر می باشد. زمانی که برای این اجرای این نما در نظر گرفته می شود کمتر از 20 روز است در صورتی که برای اجرای سایر سازه ها نیاز به بیش از 3 ماه می باشد.
  • مقرون به صرفهبرای نصب نمای شیشه ای نیاز به مصالح کمتری در مقایسه با سایر سازه های ساختمانی دارد. هزینه ها شامل هزینه شیشه ، آلومینیوم و یراق آلات و هزینه نصب می باشد که مقرون به صرفه است.
  • تغییر نمایکی از مزیت های نمای شیشه ای امکان تغییر آن می باشد. این موضوع برای افرادی که تمایل به تغییر و به روزرسانی ویلای خود دارند مهم می باشد. امکان تغییر نوع نمای شیشه ای نیز وجود دارد. به عنوان مثال می توان از شیشه های ثابت را به شیشه های تاشو یا متحرک تغییر داد.
  • سبک وزنی ساختماناغلب متریالی که در نمای ساختمان به کار می رود مانند سنگ و بتن وزن زیادی را بر ساختمان تحمیل می کند که آن را در برابر حوادث طبیعی آسیب پذیر می کند. اما شیشه سبک وزن بوده و در برابر حوادثی نظیر طوفان، زلزله و.. مقاوم می باشد.
  • مقاوم و نشکناز آنجائیکه برای اجرای نمای ویلای شیشه ای از شیشه چند لایه لمینت استفاده می شود در برابر شکستن و حرارت مقاوم می باشد. این نوع شیشه ها طی چندین فرآیند با قرار گرفتن در معرض حرارات زیاد و فشار ناشی از سرمای پایین مقاوم می شوند. این شیشه ها به دشواری می شکند و در صورت شکستن به قطعات تیز تبدیل نمی شوند تا به کسی آسیب برساند.

آیا نمای شیشه ای ویلا در همه جا قابل اجرا است؟

در دنیا نمای شیشه ای برای ویلا تقریبا برای همه مناطق با همه شرایط آب و هوایی اجرا می شود اما در کشور ما محدودیت هایی در این خصوص وجود دارد. دلیل آن استانداردهایی که در نوع متریال و نحوه اجرا وجود دارد. شاید برایتان جالب باشد که بیشترین نمای شیشه ای در کشور کانادا که سردسیر است اجرا می شود. حتما برج هایی با نمای شیشه ای وسیع در دبی مشاهده کردید. اما چطور؟ شیشه هایی که در نمای شیشه ای این کشورها استفاده می شود بیشتر ازلایه بوده و امکان شکستن و آسیب آن وجود ندارد.این در حالیست که در کشور ما این استانداردها وجود ندارد و در برخی از نماها از شیشه سکوریت به جای شیشه لمینت استفاده می شود که مقاومت نما را پایین می آورد! به همین دلیل درکشور ما به دلیل اختلاف زیاد دمای بیرون و داخل بخصوص در مناطق جنوبی کشور اجرای این نما توصیه نمی شود. زیرا علاوه بر کدر کردن شیشه ها، باعث کاهش مقاومت یراق آلات شیشه می شود.

انواع نمای شیشه ای برای ویلا

نمای شیشه ای برای ویلا به روش های مختلفی نصب و اجرا می شودکه مهم ترین آنها شامل موارد ذیل می باشد:

نمای شیشه ای ویلا فریم لس

نمای فریم لس یا بدون قاب یکی از زیباترین نماهای شیشه ای می باشد که در ظاهر ساختمان تنها شیشه ها مشاهده می شود. این نما بر روی ساختمان بدون نیاز به قالب و سازه ساختمان به صورت مستقل نصب می شود.

در ابتدا شیشه بر روی قالب های پروفیلی آلومینیوم یا لامل سوار می شود. سپس با کمک چسب های مخصوصی هوابندی می شود تا از نفوذ آب و گرد و غبار به داخل ساختمان جلوگیری شود. این موارد در پشت نما اجرا می شود و در ظاهر قابل مشاهده نیست. یکی از مزیت های این نما قابلیت باز شدن شیشه ها به صورت مخفی است به گونه ای که از بیرون مشاهده نمی شود. رنگ هایی که معمولا برای این نما استفاده می شود، به رنگ آبی و سفید می باشد.

  • با وجود سختی، دارای ظرافت خاصی است.
  • از نظر ظاهری بهترین دید و نما را نسبت به سایر سازه ها ایجاد می کند.

نمای شیشه ای ویلا کرتین وال

نمای مدرن یکی از نمای های شیشه ای میباشد که بسیار مدرن و شیک است . که با ترکیب های پروفیل های آلومینیومی به عنوان سازه اصلی و لاستیک های برای اب بندی و هوا بندی با اتصال های نصب میباشد که بسیار کاربردی و محبوب است . این نما دارای مزیت های بسیار زیادی است . تولید این نما  صنعتی بوده و جزء جذاب ترین و زیبا ترین و مدرن ترین نمای شیشه ای به حساب می اید که دارای محبوبیت بسیار زیادی است و اولین بار توسط مهندس معمار المانی به طراحی و اجرا درامد.

مزیت های نمای کرتین وال

نوع سازه دارای ویژگی هایی به شرح ذیل می باشد:

  • نسبت به سایر سازه ها از جمله سنگ بسیار سبک است.
  • دارای ماندگاری و دوام بیشتری است.
  • با وجود سختی، دارای ظرافت خاصی است.
  • از نظر ظاهری بهترین دید و نما را نسبت به سایر سازه ها ایجاد می کند.

نمای شیشه ای ویلا اسپایدری

ویکی پدیا :نمای اسپایدر به نوعی از نماهای مدرن شیشه‌ای خود ایستا (نمای پرده‌ای curtain wall) گفته می‌شود که در آن شیشه به وسیلهٔ اتصالات نقطه‌ای به سازه متصل می‌گردد.

 نمای اسپایدری همان طور که از نامش پیداست ساختاری مانند عنکبوت دارد. در واقع نوعی شیشه خود ایستا می باشد که از اتصالات نقطه ای برای محکم کردن شیشه روی یک ساختار نصب می شود. شیشه اسپایدری مجموعه کاملی از شیشه سکوریت یا لمینت، اتصالات، بست ها و براکت ها تشکیل شده است که به ساختار اصلی متصل می شوند.
اتصالات مورد استفاده در این سازه از فولاد ضد زنگ ساخته شده است. این فیکس‌ها به گونه‌ای طراحی شده‌اند که انواع بار را تحمل کرده و سپس آن‌ها را در سازه نگهدارنده فیکس می‌کنند. این می تواند بارهای استاتیکی و دینامیکی مانند وزن شیشه، باد و طوفان را شامل شود.