برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 2 میانگین: 5]

نمای ساختمان شیشه ای | نمای شیشه ای

نمای ساختمان شیشه ای : می دانستید نمای شیشه ای به یکی از محبوب ترین سازه ها در قرن بیست و یکم شناخته شده است؟ اما این سازه با توجه به نوع معماری ساختمان، اقلیم، کاربری ساختمان به صورت متفاوت نصب و اجرا می شود. در این مقاله قصد داریم به موضوعاتی از جمله موارد ذیل بپردازیم.

نمای ساختمان شیشه ای
معرفی انواع نمای شیشه ای
نمای شیشه ای کرتین وال
نمای شیشه ای اسپایدری
نمای شیشه ای تراس
نمای شیشه ای ویلا
در ادامه ی این مقاله همراه ما باشید تا در مورد نمای ساختمان شیشه ای برای شما عزیزان توضیحاتی را ارائه دهیم تا با این سازه به خوبی آشنا شوید .

نمای ساختمان شیشه ای

نمای ساختمان شیشه ای  : نمای شیشه ای چیست ؟ و انواع این نما ها کدام است ؟ نمای شیشه ای چه کاربرد هایی دارد ؟ نمای شیشه ای در کجا ها مورد استفاده قرار میگرد ؟

در این مقاله سعی داریم تا برای شما توضیحاتی در مورد نمای شیشه ای شرح دهیم . تا با نمای شیشه ای و انواع آن آشنا شویم پس در ادامه ی مطلب همراه ما بایشد تا با نمای شیشه ای بیشتر آشنا شوید.

اگر 60% نمای یک ساختمان را شیشه تشکیل دهد اصطلاحا به آن نمای شیشه ای می گوییم . نمای بیرونی یک ساختمان را مصالح سنگی مانند سنگ های مرمر ، اجر های سه سانتی یا هر مدل دیگر از سنگ های های مختلف در قدیم تشکیل میدادند .

اما امروزه نمای ساختمان ها به جای استفاده از این موارد از شیشه استفاده میکنند. و معماران و طراحان امروزه این نما ها را بیشتر ترجیح میدهند و از این نما ها برای زیبایی ساختمان ها استفاده میکنند. و این نما ها جای گزین بسیار مناسبی برای نماهای قدیم شده است. علاوه بر کاربرد هایی زیادی که دارد . باعث زیباتر شدن ساختمان میگردد .

و ساختمان را زیبا و مدرن نشان میدهد. نما های شیشه ای یک عایق صدا میباشد که بسیاری از الودگی های صوتی را پوشش میدهد و مانع ورود این صداهای مزاحم به فضای داخلی ساختمان میشود. یک مزیت بسیار خوبی که این نما ها دارند تنوع در رنگ و طرح های آن است. که هر نوع سلیقه ای را پوشش میدهد. و مشتریان میتوانند طبق سلیقه ی خود رنگ و طرح این نماها را انتخاب کنند.

نمای ساختمان شیشه ای : در مقایسه با نمای های ساختمانی سنگی نمای  شیشه ای اضافات کمتری را دارد. اینطور بگوییم که نمای شیشه ای یک نمای بسیار مدرن و شیک برای ساختمان ها میباشد. و بیشترین کاربردی که این نماها دارند برای ساختمان های اداری و تجاری میباشد.

در ساختمان های اداری و تجاری به علت زیبا بودن و مدرن بودن آن از این نماها استفاده میکنند.از نمای شیشه ای برای ساختمان های مسکونی کمتر استفاده میشود . اگر در یک ساختمان مسکونی از این نما ها استفاده شود با نمای ترمود یا نمای سنگ ترکیب میشود و بعد به اجرا در می آید.  علاوه بر زیبایی که دارد ساختمان را پوشیده و مدرن میکند.

نمای ساختمان شیشه ای

نمای ساختمان شیشه ای چیست ؟

نمای ساختمان شیشه ای : نمای شیشه ای مانند دیگر نماهای ساختمان مثل سنگ و چوب و سیمان میباشد. که امروزه طرفداران زیادی پیدا کرده است و از این نو نماها استقبال زیادی میشود . در گذشته از نمای شیشه ای خیلی استفاده نمیشد و بیشتر از نماهای سنگی و چوبی و سیمانی استفاده میکردند و اون نما ها محبوبیت بیشتری داشتند اما به مرور زمان سلیقه ها به سمت نمای شیشه ای سوق پیدا کرده و این نما در بین مردم و حتی طراحان معمار دارای محبوبیت های زیادی شده است .

و از این نما زیاد استفاده میشود. نمای شیشه ای مانند سایر نما ها فضای داخل ساختمان را از فضای خارج ساختمان جدا میکند  و همچنین ساختمان را از محیط بیرون پوشیده میکند و باعث میشود نور مناسبی به داخل ساختمان ورود کند.

نمای شیشه ای از نیمه ی دوم قرن بیستم بود که تواسنت خود را ثابت کند و در بازار برای خود جای خوبی را به دست بیاورد. نمای شیشه ای بعد از آن با استقبال زیادی رو به رو شد و از همین رو به علت محبوبیت آن این نما دارای تنوع های بسیار فراوانی شد . این نما اولین بار توسط یه مهندس و معمار المانی اجرا و نصب شد .

تعریف نمای شیشه ای ساختمان از نظر مهندسی

نمای ساختمان شیشه ای : تعریف نمای شیشه ای از چند نظر قابل بحث است. بحث سازه ای و کاملا صنعتی، بحث زیبایی شناسی با استانداردهای اجرایی ، دیتیل های زیرسازی و متریال های سازه ، نمای ساختمان در نظر گرفته می شود.
به طور قطع در برخی ساختمان ها از نظر معماری،ایراداتی وجود دارد که با نمای شیشه ای برطرف می شود. زیباتر کردن نما، آب بند هوا کردن کاملا متناسب با نمای مورد نظر ساختمان با در نظر گرفتن تمام معیارهایی که می تواند یک نمای ساختمان را به همراه زیبایی کاملا پوشش بدهد.

علت پیدایش مهندسی نمای شیشه ای چیست؟

نمای ساختمان شیشه ای : امروزه طراحی مدرن در نمای ساختمان بسیار محبوب و کاربردی است. معمارها برای نمای ساختمان با متریال های مختلف طراحی های متنوعی را انجام می دهند. وجود متریال و برندهای مختلف، ابعاد و اندازه های متفاوت در بازار باعث شده تا معمارها گزینه های بیشتری در طراحی نما در اختیار داشته باشند تا طراحی مورد نیاز کارفرما یا مدیر پروژه را انجام دهند.

نمای شیشه ای در ساختمان های تجاری و مسکونی و مزایا آن

نما همانطور که در مطالب فوق به آن اشاره کردیم در ساختمان های اداری و تجاری از این نما ها بیشتر استفاده میشود و در ساختمان های مسکونی از این نما ها کمتر استفاده میشود و در زمان ی شیشه ای ساختمان مسکونی : استفاده از نمای شیشه ای در ساختمان با نمای های سنگی ترکیب میشوند . اما بیشتر معماران از این نما ها برای ساختمان های غیر مسکونی استفاده میکنند. این نما باعث میشود تا ساکنین ساختمان از فضای نور بیشتری استفاده کنند .

یکی دیگر از مزیت های نمای شیشه ای این است که باعث میشود ایمنی ساختمان بالا برود یعنی استفاده از این نما باعث امنیت بیشتر در ساختمان میشود و این یک مزیت بسیار خوبی میباشد. این نما همانطور که در مطالب فوق گفته شد عایق صدا هم میباشد و از ورود آلودگی های صوتی به داخل سختمان جلوگیری میکند.

استفاده از این نماها باعث میشود از ورود اشعه ماوراء بنفش خورشید جلوگیری کند و استفاده ی مفید از نور خورشید یکی دیگر از مزایای بسیار خوب این نماها میباشد . که از اشعه ماورا بنفش جلوگیری میکند و میشود با این سیستم استفاده ی مفیدی از نور خورشید داشت. این نما امروزه روز بسیار محبوب و پر طرفدار شده است . و خیلی از معماران از این سبک استفاده میکنند.

شرکت کامادر شرکت شیشه سکوریت در تهران در زمینه تولید، فروش، نصب و تعمیر انواع شیشه سکوریت از جمله شیشه نما، شیشه بالکنی، شیشه حمام، پارتیشن شیشه ای، آلاچیق شیشه ای و… با کارشناسان مجرب و دارای گواهینامه بین المللی آماده ارائه خدمات به مشتریان هستند. برای مشاووره و کارشناسی رایگان باشماره های 02144335292-44305316 تماس بگیرید . برای ارتباط با مدیریت به پیج اینستاگرام ما مراجعه کنید.

مزایای نمای شیشه ای چیست ؟

نمای ساختمان شیشه ای

1- این نما ها دارای تنوع رنگ میباشد که این یک نزیت بسیار خوب و قابل توجهی است .

2- نمای شیشه ای دارای عایق حرارت میباشد که بسیار مزیت خوبی هست .

3- استفاده از این نما بسیار مقرون به صرفه است .

4- سرعت اجرایی بسیار بالایی دارد و به راحتی و در زمان کم به اجرا در می اید .

5- این نما دارای ظرافت بسیار زیادی است و در این عین حال بسیار چشم نواز و مدرن است .

6- استفاده از این نما ، نمای ساختمان را زیبا و شیک و مدرن میکند .

7- این سیستم کنترل کننده و عایق صوتی دارد .

8-  این نما امنیت و ایمنی ساختمان را بسیار بالا میبرد .

9- با استفاده از این نما از اشعه ماوراء بنفش جلوگیری میکند .

10- نور طبیعی را در روز به داخل ساختمان هدایت میکند .

11- در اجرای نما سرعت بسیار زیاد است .

12- برای افراد داخل ساختمان دید یکپارچه ای به وجود می آید.

انواع نمای شیشه ای ساختمان و مزایا و معایب هر کدام از این نما ها

نمای ساختمان شیشه ای : استفاده از شیشه های رفلکس این روز ها گسترش زیادی داشته است و خیلی از مردم از این شیشه ها استفاده میکنند. از همین رو در نمای شیشه ای در برج ها و در ارتفاعات بالا بسیار پر کاربرد شده است . ئ از محبوبیت بسیار زیادی برخوردار شده است . این شیشه ها علاوه بر زیبایی که به نمای ساختمان میدهند باعث میشود نور بسیار خوبی به داخل ساختمان ورود کند . در ادامه ی مطالب به انواع نمای شیشه ای و مزایا و معایب آن ها خواهیم پرداخت پس در ادامه ی مطالب همراه ما باشید.

نمای شیشه ای فریم لس چیست ؟

نمای شیشه ای فریم لس به چه صورت است  ؟ استفاده از این نما به این صورت میباشد که سطح نما به وسیله ی پروفیل های فلزی شبکه بندی میشوند و سپس فریم نما در داخل آن قرار میگیرد . در این نما فریم ها دارای لاستیک های مخفی برای آب بندی و هوا بندی وجود دارد و شیشه به راحتی و خیلی آسان بر روی آن قابل نصب و اجرا میباشد. یکی از خصوصیت هایی که این فریم ها دارند این است که دارای رنگ بندی های مختلفی میباشد .

نمای کرتین وال

نمای کرتین وال یکی از نمای های به روز و مدرنی میباشد که با ترکیبی از پروفیل آلومینیومی به عنوان سازه و لاستیک های آب بندی و هوا بندی میباشد .در این نما انواع ضخامت شیشه ی دو جداره از 18 تا 40 میلی متر قابل نصبو اجرا میباشد.

نمای شیشه ای سپایدر

 نمای شیشه ای اسپایدر در فروشگاه ها و ساختمان های اداری و تجاری کاربرد های بسیار زیادی دارند و بیشتر در این مکان ها از این نما استفاده میشود . این نما توانسته کمنرین میزان استفاده از فلزات و فریم ها را داشته باشد و در عین حال ایمنی بسیار بالای هم دارد .

نمای شیشه بالکن

نمای ساختمان شیشه ای : در نمای شیشه ای بالکن از یک دیوار شفاف و مجموع چند پنل شیشه ای استفاده میشود . این نما امروزه بسیار طرفداران زیادی پیدا کرده است . و باعث استفاده مفید از فضای بالکن میشود و دارای ایمنی بسیار بالایی هم برخوردار است . استفاده از این نما باعث میشود از ورود آلودگی های صوتی به داخل خانه جلوگیری شود و همچنیم استفاده از این نما این امکان را میدهد تا حتی بچه ها هم از این فضا استفاده کنند و دیگر برای ورود بچه ها به بالکن نگرانی به وجود نیایید.

در این مقاله با نمای شیشه ای و انواع آن آشنا شدیم و دانستیم که نمای شیشه ای چیست و چه کاربرد های دارد

قیمت نمای شیشه ای

قیمت نمای شیشه ای بستگی به شیشه ای و نوعی که از نما انتخبا میشود توسط کارفرما متفاوت و متغییر میباشد. به همین علت یک قیمت دقیق نمیشود از سمت مجری به سمت کارفرما ارائه گردد.  و بر اساس شکل و نمای ساختمان این نما ها طراحی و ساخته میشوند.  شما عزیزان میتوانید برای سفارش با شرکت کامادور تماس حاصل فرمایید.

در این نما ها از شیشه های سکوریت یا شیشه ی میرال استفاده میشود.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 2 میانگین: 5]