نمای اسپایدر چیست ؟

نمای اسپایدر یک نمای خود ایستایی میباشد که به صورت نقطه ای به سازه وصل میشود. خود ایستا یعنی اینکه باری را به ساختمان وارد نمیکندو بار را به سازه وارد میکند. و این نما ها نما هایی میباشند که به صورت پیچ و مهره رو جوش بهم دیگر وصل میشوند به دلیل اینکه اگر باد های شدید و طوفان ها، زلزله و هر انچه که در عوامل طبیعی وجود دارد جای بازی دازند یعنی یه حرکت هایی به صورت عرضی یا به صورت طولی میتوانند داشته باشند که بتوانند جلوگیری کنند از شکست آن متریال.

کاربرد اصلی نمای اسپایدر در کجاها میباشد ؟

کاربرد های اصلی نمای اسپایدر در مکان های اداری و تجاری بیشتر میباشد و بیشتر در این مکان ها مورد استفاده قرار میگیرد. سیستم های اسپایدر داری تنوع میباشد که نسبت به آن سازه ای که در دست هست و طبق اون متریالی که ارائه میدهند میشود سیستم را مشخص کرد و نمای اسپایدر انواع مختلفی دارد. در ایران از نمای فین گلس بسیار استفاده میشود و همینطور اسپایدر لوله ای و اسپایدر کابلی البته اسپایدر ترکیبی هم هست اما بیشترین اسپایدری که در ایران استفاده میشود همین چند اسپایدری بود که خدمت شما گفتیم.

هر کدام از این ها نسبت به اون سازه و ابعاد و اندازه ها و ارتفاع و … که در جغرافیا در هر مورد از این ها بحث هایی به وجود می اید. مهندس نما میتواند این را برای کار فرما مشخص کند که این نوع سازه ای که مشخص کرده اند مناسب هست آیا ؟ میشود به اجرا دراورد ؟ یا بهتر است که از چه سیستمی استفاده شود و چه سیستمی درست تر استاندارد تر و بهینه میباشد. قیمت اسپایدر چگونه میباشد ؟ قیمت نمای اسپایدر نسبت به سیستم میباشد.

نمای اسپایدر فینگلس چیست ؟

نمای اسپایدر فینگلس به اسپایدری گفته میشود که پشت کار نگه دارنده ی یا به صورت عامیانه حمال کار پشت شیشه ی نما میباشد. یا یک نمای نگه دارنده پشت شیشه هست و به صورت تیغه اجرا میشود و از سقف به سمت پایین می آید. مابین درز های شیشه ها قرار میگیرد. که اصطلاحا به آن میگویند فین کار و در این ها سوراخ هایی وجود دارد که اسپایدر ها به آن وصل میشود و شیشه ی فیس را نگه میدارند.

مزیتی که در این نمای اسپایدر وجود دارد این است که تمام شیشه ای هست و دیگر مخاطب نه لوله ای را میبند و متریال فولادی رنگ مثله کابل دیده نمیشود غیر از تمام شیشه را میبینیدو بیشترین دید را در بین اسپایدر ها نمای اسپایدر فینگلس دارد و این یک مزیت بسیار خوبی برای نمای فینگلس به حساب می آید. که مخاطب میتواند بیشترین دید در نما را با نمای اسپایدر تجربه کند . در زمان ورود به این اسپایدر حتما نیاز هست که دوربین حتما در آن مکان وجود داشته باشد عرض ارتفاع نقطه زنی ها دقبقا باید مششخص شود به این علت که نمای اسپایدر بی نهایت ظریف میباشد.

شما در این سازه تا جاهایی تا یک سانت را میتوانید بازی داشته باشید. ولی در جاهای دیگر بازی بیشتر از دو سه میل وجود ندارد. و اگر بیشتر از این بخواهید بازی کنید باعث شکست آن میشود و یا باعث اسیب جدی به آن نما در اینده میشوید. و باید توجه داشته باشید محاسبات دقیق باید انجام شود.

مهندس محاسبه باید این سازه را محاسبه کند و باید زیر سازی این سازه برای مهندس محاسبه مشخص شود. بعد از دوربین باید طراحی کار کاملا و دقیق مشخص گردد. ابعاد و اندازه طرح و مدل شیشه ها باید به صورت دقیق مشخص شود. و در اخر مبحث زیر سازی این کار.

زیر سازی در مبحث نمای اسپایدر فینگلس

اولین بحث در زیر سازی بحث سقف میباشد باید بدانیم که این سقف فلزی هست یا بتنی یا از سازه ی دیگری استفاده شده است. در مبحث فلزی یکسری خوبی ها هست و در مبحث بتنی هم یکسری خوبی ها و هر کدام هم شامل هزینه های مختلفی میباشد. در سازه های بتنی مجبور هستیم که جاهایی که باید دستک بگیریم از راد استفاده کنیم  و داخل آن از چسب های هیلتی استفاده میشود و در کنار آن از چسب سنگ استفاده شود. زمانی که از این موارداستفاده شد برای اطمینان باید بگذاریم دو یا سه روز بگذرد.

و بعد از آن از نبشی ها و قوطی ها استفاده میکنیم که این پلید ها که داخل این سازه به کار برده شده است قوطی رو پلید ها اجرا میشود. به سمت پایین می اید و بعد از آن شروع کار میشود. فین می اید زیر این پلید و میچسبد به قوطی که در قوطی بازی میکند یعنی در این رینگ به چپ و راست و جلو عقب حرکت میکند تا موقع ای که فیکس بشوند. و بعد ازن طبق نقشه ای که کاملا محاسبه شده فین را به این سازه نصب میکنیم.

در اتمام این کار شیشه های فیس بر روی کار قرار میگیرد. در واقع اصل کار همان زیر سازی میباشد و در پایان کار یک رگلاژ می ماند و بعد از آن هم چسب کشی که در نمای اسپایدر از چسب های پلی اورتون استفاده میشود.

در این مقاله با نمای اسپایدر و همچنین نمای اسپایدر فینگلس که در این کاربرد بسیار زیادی دارد آشنا شدیم و البته این نکته را هم بگوییم که در این نما ها از شیشه های سکوریت استفاده میشود. همینطور شما عزیزان میتوایند برای سفارش نمای اسپایدر با شرکت کامادور تماس حاصل فرمایید.

شرکت کامادر شرکت شیشه سکوریت در تهران در زمینه تولید، فروش، نصب و تعمیر انواع شیشه سکوریت از جمله شیشه نما، شیشه بالکنی، شیشه حمام، پارتیشن شیشه ای، آلاچیق شیشه ای و… با کارشناسان مجرب و دارای گواهینامه بین المللی آماده ارائه خدمات به مشتریان هستند. برای مشاوره و کارشناسی رایگان باشماره های 02144335292-44305316 تماس بگیرید. برای ارتباط با مدیریت به پیج اینستاگرام ما مراجعه کنید.