برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 1 میانگین: 5]

امروزه نرده شیشه ای جایگزین نرده های قدیمی شده است به طوری که در اکثر ساختمان ها و سازها های مدرن از این محصول استفاده می شود . این مدل از نرده ها در کنار زیبایی منحصربه فرد ، مزیت و ویژگی های زیادی دارد  . نرده شیشه ای در مکان های مختلفی نصب و قابل استفاده است به عنوان مثال در تراس ها ، بالکن ها ، راه پله ، اطراف استخر ، ساختمان های مسکونی ، ویلاها و ادارات ؛ ما در ادامه به مطلاب زیر به طور کامل خواهیم پرداخت .

1 . نرده شیشه ای چیست ؟ 

2 . انواع نرده های شیشه ای و برسی آن ها 

3 . کاربرد نرده شیشه ای 

4 . سخن پایان و جمع بندی

نرده شیشه ای چیست ؟

نرده شیشه ای محصولی شکیل و پرکاربرد است که توانایی جایگزین شدن در هر نوع نرده دیگری را دارد . از این مدل از نرده ها در جاهایی استفاده می شود که زیبایی نما و مکان برای اشخاص مهم و حائز اهمیت باشد . نصب این محصول به این گونه است که شیشه تا ارتفاع استاندارد بالا می آید و هندریل یا دست انداز بر روی آن نصب می شود . کاربرد هندریل تنها مربوط به دست انداز بودن آن نمی شود بلاکه شیشه را نیز محکم تر می کند . یکی دیگر از مزیت های استفاده از نرده شیشه ای یا جان پناه بحث ایمنی آن است ( مقاوم در برابر آتش سوزی و  حفاظ ایمنی ) . به دلیل استفاده از شیشه های سکوریت و لمینت در جان پناه ، این محصول از مقاومت بالایی برخوردار است اما هر چه ضخامت لایه های شیشه بیشتر باشد شیشه نیز مقاومت بیشتری دارد.

انواع نرده های شیشه ای و برسی آن ها

انواع نرده شیشه ای ها عبارت است از :اکسپوز دفنی اسپیگوت فیکس پوینت 

ما در ادامه به برسی چهار محصول بالا خواهیم پرداخت .

انواع نرده های شیشه ای و برسی آن ها

انواع نرده شیشه ای ها عبارت است از :

1 – اکسپوز

2 – دفنی

3 – اسپیگوت

4 – فیکس پوینت 

ما در ادامه به برسی چهار محصول بالا خواهیم پرداخت.

نرده شیشه ای اکسپوز

نرده شیشه ای : این مدل از نرده های شیشه ای در مکان هایی همچون حفاظ پرتگاه ، بالکن ، تراس و روف گاردن استفاده می شود . اکسپوز بعد از پایان کف سازی نذیر نصب سنگ و سرامیک نصب می شود . نکته ای که در این محصول حائز اهمیت است و باید به آن توجه کرد ، تراز ( صاف ) بودن کف سازی و کف نهایی می باشد زیرا اکسپوز بر روی کف نا صاف نصب نمی شود و اگر هم نصب شود شیشه ها در یک راستا قرار نگرفته و مشکلات زیادی را به وجود می آورند . این مشکلات عبارت است از از دست دادن زیبایی این محصول ، همچنین از دست دادن بخش زیادی از ایمنی این محصول و … متریال اصلی استفاده شده در اکسپوز عبارت است شیشه ( سکوریت یا لمینت ) و پروفیل های آلومینیومی ؛ پروفیل های آلومینیومی خاص بر روی زمین تراز ( صاف ) نصب شده و شیشه های استفاده شده در این محصول که سکوریت یا لمینت هستند با ضخامت 16 تا 20 میلی متر هستند . در واقع می توان از دو لایه شیشه 8 میل یا دو لایه شیشه 10 میل استفاده کرد و هندیلی که در این سیستم از نرده ها استفاده می شود تنوع زیادی دارد که البته بیشتر از آلومینیوم استفاده می شود.

نرده شیشه ای دفنی

نرده شیشه ای دفنی از لحاظ شباهت ظاهری شبیه به اکسپوز است . تفاوت اصلی این مدل از نرده ها با اکسپوز در توکار بودن آن است . به طوری که تمامی پروفیل ها در داخل زمین کار گذاشته می شوند و تنها کاور های آلومینیومی قابل مشاهده است ؛ تفاوت بعدی که باید خدمت شما عزیزان عرض کرد در مرحله نصب دفنی است چرا که در محصول اکسپوز پروفیل ها بعد از پایان کف سازی نصب می شدند ولی در اینجا قبل از پایان کف سازی نصب می شوند و سپس عمل کف سازی صورت می گیرد.

نرده شیشه ای اسپیگوت

در این مدل از نرده شیشه ای از شیشه های لمینت 2 لایه و یراق استیل یو شکل ایستاده که شیشه ها را مهار می کند ساخته می شود. محصول اسپیگوت نسبت به بقیه محصول ها زمان بیشتری برای نصب نیاز دارد . این محصول بخاطر استفاده کردن از لمینت مقاومت بالایی دارد چرا که شیشه های لمینت به خاطر دارا داشتن طلق میان دولایه هنگام شکستن فرو نریخته و در جای خود باقی می مانند.

نرده شیشه ای فیکس پوینت

نرده شیشه ای : این مدل از نرده ها از شیشه سکوریت و بست پوینت گل ساخته شده است . سکوریت استفاده شده در این مدل از نرده شیشه ای 10 میل می باشد . محصول فیکس پوینت مثل دفنی قابلیت دید بالایی را به اشخاص می دهد و به همین جهت طرفداران زیادی دارد . ولی مقاومت آن از محصول اسپیگوت کنر است زیرا در محصول اسپیگوت از شیشه لمینت استفاده می شود ؛ قابلیت دیگر این محصول استفاده از شیشه های رنگی سکوریت شده است.

کاربرد نرده شیشه ای

کاربرد نرده شیشه ای : همانطور که در بالا گفته شد نرده های شیشه ای انواع مختلفی دارند که هر کدام نقاط ضعف و نقاط قوتی داشته و باید به آن نکته ها هنگام خرید توجه کرد. این سیستم از نرده ها با هر نمایی سازگار بوده و جایگزین بسیار خوبی برای نرده های قدیمی است. استفاده از این محصول ویژگی های مثبت فراوانی دارد که به جرات می توان گفت بهترین گزینه برای نرده های پله ها، حفاظ تراس ها، بالکن ها، استخر ها و روف گاردن هاست. از آنجا که شیشه دچار پوسیدگی نمی شود و تمیز کردن آن نیز بسیار آسان است در حال حاضرتبدیل به پر طرفدارترین نرده های موجود در ساختمان های مدرن شده است.

انتخاب شیشه برای نرده شیشه ای

در مورد طراحی و سبک نرده های شیشه ای نمی توان بدون ذکر شیشه برای نرده صحبت کرد. از آنجایی که شیشه بخش اصلی سیستم نرده شیشه ای است، مهم است که تغییرات زیادی در آن اعمال شود. بسته به طراحی پروژه خود می توانید سفارشی سازی های منحصر به فرد شیشه ای را ایجاد کنید. ما در شرکت کامادر به‌عنوان یک تولیدکننده معتبر سیستم‌های نرده شیشه و شیشه سکوریت، لمینت و…، به مشتریان خود توصیه می‌کنیم که از شیشه‌های لمینت شده استفاده کنند. نه تنها قوی ترین و ایمن ترین نوع شیشه برای پروژه شماست، بلکه پایه ای عالی برای سفارشی سازی شیشه نیز ارائه می دهد. از آنجایی که شیشه لمینت حداقل از دو صفحه شیشه ای به هم چسبیده تشکیل شده است، طرحی عالی است که می توانید طرح منحصر به فرد شیشه نرده را روی آن نقاشی کنید. برای مثال می توانید شیشه شفاف را با شیشه خاکستری ترکیب کنید، از شیشه فوق شفاف استفاده کنید، آن را با شیشه مات ترکیب کنید و بسیاری موارد دیگر بسازید.

سخن پایان و جمع بندی

امروزه نرده شیشه ای جایگزین نرده های قدیمی شده است به طوری که در اکثر ساختمان ها و سازها های مدرن از این محصول استفاده می شود . نرده شیشه ای محصولی شکیل و پرکاربرد است که توانایی جایگزین شدن در هر نوع نرده دیگری را دارد . از این مدل از نرده ها در جاهایی استفاده می شود که زیبایی نما و مکان برای اشخاص مهم و حائز اهمیت باشد . نصب این محصول به این گونه است که شیشه تا ارتفاع استاندارد بالا می آید و هندریل یا دست انداز بر روی آن نصب می شود . به دلیل استفاده از شیشه های سکوریت و لمینت در جان پناه ، این محصول از مقاومت بالایی برخوردار است اما هر چه ضخامت لایه های شیشه بیشتر باشد شیشه نیز مقاومت بیشتری دارد . انواع نرده شیشه ها عبارت است از : ( اکسپوز ، دفنی ، اسپیگوت ، فیکس پوینت )

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 1 میانگین: 5]