نحوه ی تنظیم حد بالا و پایین کرکره برقی توبولار

مغز و فرمانده ی کرکره های برقی، موتور آن است.  از موارد مهمی که باید در نصب کرکره های برقی باید به آن دقت نمود، تنظیم حد بالا و پایین کرکره است. موتور کرکره ها معمولاً انواع متفاوتی دارند، که موتور کرکره برقی توبولار یکی از پر استفاده ترین و پرطرفدارترین آنهاست؛ با ما همراه باشید تا شما را با نحوه ی تنظیم حد بالا و پایین کرکره برقی توبولار آشنا سازیم.

نحوه ی تنظیم حد بالا و پایین کرکره برقی توبولار

این قطعه اصلی ترین عنصر در کرکره برقی است.  همین علتی است که تنظیم حد بالا و پایین کرکره را بسیار مهم می کند، که این عمل به وسیله موتور کرکره برقی ممکن خواهد بود.

تنظیم حد بالا و پایین برای موتور توبولار

 

تنظیم میزان بسته شدن به این دلیل صورت می‌گیرد که تیغه های درب کرکره برقی، پس از رسیدن به کف توقف کنند و همچنین در زمان بالا رفتن در مقدار مناسب و تعریف شده‌ای جمع شوند.  میکروسوئیچ، در داخل موتور قرار دارد. در کنار هر کدام از این پیچ ها، علامت مثبت و منفی و یک فلاش نمایشگر، جهت چرخیدن به سمت مثبت و منفی وجود دارد.

تنظیم-حد-بالا-و-پایین-کرکره-برقی

فیلم آموزش نحوه تنظیم حد بالا و پایین کرکره برقی توبلار

فیلم آموزش نحوه تنظیم حد بالا و پایین کرکره برقی توبلار

مشکلات عدم تنظیم صحیح حد بالا و پایین در موتور کرکره برقی

1_اگر تنظیم حد، به درستی انجام نشود به موتور کرکره برقی، فشار زیادی وارد می‌ شود و امکان دارد در طول زمان سبب خرابی آن شود.
2_ به تیغه ها آسیب جدی وارد می شود.
3_اندکپ، یاتاقان و لوله خراب می شوند.
4_باعث ایجاد سر و صدای زیادی می شود.

نکات مهم در تنظیم موتور توبلار

در عمل تنظیم حد بالا و پایین کرکره ی برقی، باید به این نکته توجه کرد که میکروسوئیچ های حد بالا و پایین، از نظر ظاهر با هم هیچ تفاوتی ندارند و باید این مورد را با آزمون و خطا متوجه شد.

 
شرکت کامادرنمایندگی کرکره برقی در زمینه تولید، فروش، نصب و تعمیرکرکره برقی ، درب اتوماتیک، جک پارکینگی و کابین حمام با کارشناسان مجرب و دارای گواهینامه بین المللی آماده ارائه خدمات به مشتریان هستندد. برای مشاووره و کارشناسی رایگان باشماره های 02144335292-44305316 تماس بگیرید . برای ارتباط با مدیریت به پیج اینستاگرام ما مراجعه کنید.

 

چرا پس از مدتی تنظیم ارتفاع کرکره برقی به هم میخورد؟

تنظیم ارتفاع یا حد بالا و پایین رفتن موتور کرکره ی برقی، بعد از مدتی ممکن است به هم بخورد که دلایل مختلفی دارد. دلایلی مانند: عدم استفاده از کاور برای موتور کرکره برقی، وارد شدن ضربات به موتور و یا ورود اشیای خارجی به داخل موتور، درست نبستن و سفت نکردن پیچ های تنظیم سوئیچ توسط نصاب، استفاده نکردن به مدت طولانی از کرکره ی برقی و در نتیجه خشکی آن، رطوبت و زنگ زدگی موتور کرکره، عدم روغنکاری صحیح، ناهماهنگی حرکت دو چرخ دنده و….

حرف آخر

پس دقت کنید که نصب کرکره ها را حتماً به نصاب و تکنسین حرفه ای در نصب آن، واگذار نمایید.