برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

مهندسی نما چیست ؟

بحث مهندسی نما بحث سازه ای و کاملا صنعتی میباشد . بحث زیبایی شناسی را با بحث استاندارد دیتیل های زیر سازی و متریال های آن سازه آن ساختمان و آن نما مشخص میکند . امکان دارد باگ هایی وجود داشته باشد که برطرف کردن این باگ ها زیباتر کردن نما آب بند کردن و هوا بند کردن نما کاملا درست و صیح برای آن نما . در نظر گرفتن تمام معیار هایی که میتواند یک نمای ساختمان را کاملا پوشش بدهد در کنار زیبایی.

مهندسی نما چگونه و به چه دلیل به وجود آمد؟

طراحی مدرن در این زمانه و در این دوره بسیار فراوان میباشد و معمار ها برای نمای ساختمان طراحی هایی را انجام میدهند با متریال های فراوانی که به این بازار وارد شده است و جنس های مختلف و برند های مختلف ابعاد و اندازه های مختلف ، این کار باعث شده دست معماران و دیدشان گسنرده تر شود که نما را طراحی کنند و تحویل کار فرما یا مدیر پروژه بدهند. بحثی که در اینجا به وجود می اید معمار ها شناخت دیتیل ریز ریز مباحث نما را ندارند . مهندس نما می اید در کنار معماران به عنوان یک مشاور نما ، مشاوره میدهد. و می گوید این نمایی که دارید میسازیدیا این ابعاد پنجره ای که دارید میسازید میتواند این خوبی ها ها را به همراه داشته باشد و میتواند این ایرادات را هم داشته باشد و یا میتواند اصلا اجرایی نباشد مثلا به این علت ها . یا اگر اجرایی هست شامل هزینه میشود و یا اگر اجرایی هست این متریال دارای این برند است که مثلا تنها برخی از کشور ها دارند و وارد کردن این متریال سخت میباشد و … باگ هایی که امکان دارد به وجود بی آید را مهندسی نما می اید مشاوره میدهد. این مشاوره هم میتواند به معمار باشد هم میتواند به کار فرما یا مدیر پروژه باشد.

استاندارد های مهندسی نما

برای مثال معماری می اید و کار نمای اسپایدر را به ما میدهد . نمای اسپایدر یک سری استاندارد هایی را دارد بدون شک . وقتی یک معمار می اید و می گوید اعلام میکنند که متریالی را با مشخصاتی خاص میخواهند و تاکید میکنند بر روی این که آن متریال ها حتما انجام شود و ابعادی که مد نظر دارند حتما رعایت شود . مهندسی نما این مسئله را برای معمار روشن میکند که این سازه به این شکل در می اید مشکلی در این باره ندارید ؟ سقف کار جواب این وزن را میدهد ؟ اگر باگ و ایراداتی در اجرای کار وجود دارد وظیفه ی مهندس نماست که این باگ و ایرادات را به معمار اعلام کند . بحث قیمت میتواند یک پروژه صد یا دویست برابر افزایش پیدا کند بابت یکسری ابعاد و اندازه ها که بزرگ یا کوچیک میشوند . مثلا اگر در ارتفاع 16 متر نمای اسپایدر به کار گرفته شود پشت کار باید چهار لت لمینت شده پروفیل حداقل 12 که تقریبا 53 یا 54 میل را پشت کار داریم و روی کار دو عدد شیشه ی 12 لمین ت 1/50  این ها هم قیمت هایشان بسیار بالا میشود و هم هزینه ی حمل جداگانه دارد . و نصب آن هم نیز افزایش پیدا میکند . و این همه تفاوت میشود در یک ابعاد به وجود بی اید.

برای ورود و انجام مهندسی نما برای کرتن وال و اسپایدر باید یکسری موارد را برای کار فرما و یا معمار مشخص کنیم تا این مبحث تامین و اجرا شود.

بحث اول در مهندسی نما

بحث براورد کار و بحث بعدی هم اجرای کار میباشد.

در بحث براورد کار مهندس نما دیتیل ها را میدهد بعد از اینکه نقشه برداشته شد وزن کار هایی که برای این سازه ها پیش می اید را اعلام میکنیم و متریال هایی که استفاده بشود را میگوییم و براورد کلی کار را به مدیر پروژه یا معمار یا کارفرما می گوییم . و در اخر هم قیمت کار اعلام میشود . و بعد از همه این موارد کار به اجرا در می اید . در اجرای کار خیلی یمباحث وجود دارد . و در اجرایی کار مباحثی پیش می اید که باعث میششود اتمام پروژ قابل پیش بینی نباشد .

در این مبحث سختی کار و زحماتی که نفرات برای اجرای پروژه انجام میدهند نسبت به سایر موارد خیلی سخت تر میباشد . در اجرای این پروژ یکسری خطرات برای نفراتی که این کار را به اجرا در می اوردند وجود دارد که باید نکات ایمنی را به خوبی رعایت کنند تا دچار مشکل نشوند.

سازه های قابل اجرا در مهندسی نما

سازه های مدرن یا سازه هایی که با دیتیل خشک اجرا میشود یا پیچی اند یا جوشکاری میباشد غیر از این دو حالت ، حالت های دیگری وجود نداردچون ملاتی پشت این سازه ها اجرا نمیشود. پشت این پروژه ها قوطی های اهنی فولادی ، استیل و هر آنچه که هست در جان و در قلب کار ما وجود دارد و در حال استفاده است. و متریالی که روی این کار نصب میگردد. مباحث مربوط به جغرافیا باید در نظر گرفته شود . مثلا شرایط آب و هوایی باید در نظر گرفته شود. مسائل مربوط به جغرافیا تمام مسائل را برای یک مهندس روشن می نماید. که مثلا در این شرایط آب و هوایی از چه چیزی میشود استفا ده کرد و از چه چیزی نمیشود استفاده کرد.

شیشه هایی که در این نما ها استفاده میشود عموما شیشه سکوریت یا شیشه لمینت میباشد.

در مطالب بعدی به مهندسی نما دوباره خواهیم پرداخت.

 

شرکت کامادر شرکت شیشه سکوریت در تهران در زمینه تولید، فروش، نصب و تعمیر انواع شیشه سکوریت از جمله شیشه نما، شیشه بالکنی، شیشه حمام، پارتیشن شیشه ای، آلاچیق شیشه ای و… با کارشناسان مجرب و دارای گواهینامه بین المللی آماده ارائه خدمات به مشتریان هستند. برای مشاووره و کارشناسی رایگان باشماره های 02144335292-44305316 تماس بگیرید . برای ارتباط با مدیریت به پیج اینستاگرام ما مراجعه کنید.
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]