برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 1 میانگین: 5]

آخرین قیمت نمای شیشه ای چقدر است؟

امروزه نمای شیشه ای در همه کشورهای دنیا با همه شرایط آب و هوایی حتی سردسیر استفاده می شود و به دلیل مزایای آن جایگزین سازه های معمول در ساختمان شده است. در این مقاله قصد داریم به موضوعات ذیل بپردازیم:

  1. چرا نمای شیشه ای پرطرفدار است؟
  2. چرا محدودیت قوانین در نمای شیشه ای وجود دارد؟
  3. آخرین قیمت نمای شیشه ای
  4. انواع نمای شیشه ای

چرا نمای شیشه ای پر طرفدار است ؟

جالب است بدانید در بسیاری از کشورهای سردسیر دنیا مانند کانادا ساختمان هایی ساخته شده اند که عمده نمای آنها شیشه ای است. سوال پیش می آید که چرا در کشورهای سردسیر از نمای شیشه ای به این صورت استفاده می شود

اما در کشور ما محدودیت قوانین در این مورد وجود دارد. دلیل آن اینست که استاندارهای بالایی در نمای شیشه ای دارند و حتی در برخی موارد از شیشه های سه جداره با ضخامت بیتشتر و کم گسیل استفاده می کنند.

یعنی هم از تکنولوژی شیشه با تعداد بالای شیشه استفاده می کنند و هم از استانداردهای لازم حین اجرا استفاده می کنند. اگر این موارد رعایت شود، مقاومت سازه شیشه ای در ساختمان ها بهتر از هر متریال دیگر می باشد.

چرا محدودیت قوانین در نمای شیشه ای وجود دارد ؟

یکی از قوانین شهرداری درباره اجرای سازه شیشه در ساختمان این بود که بیشتر از 40% نمی توان از شیشه در نما استفاده کرد. البته این قانون در برخی شهرها مانند تهران وجود دارد.

یکی از دلایل آن اینست که همه  نماهای شیشه ای استاندارد نیستند بدین معنی که ممکن است کارخانه های سازنده استانداردهای لازم را نداشته باشند یا در حین اجرا از استانداردها استفاده نشود.

نمای شیشه ای جایگزین سازه های ساختمانی

همان طور که اشاره کردیم اگر از استاندارهای لازم در نمای شیشه ای استفاده شود، دیگر نیازی به سازهای دیگر و دیوارکشی وجود نخواهد داشت و در هزینه ها صرفه جویی می شود.

امروزه صرفه جویی در مبحث انرژی، تنها اختصاص به انرژی های فسیلی ندارد، در تامین نورپردازی است. وقتی عمده ساختمان از شیشه باشد، نیاز کمتری به نور مصنوعی و برق پیدا می شود. و از خروج انرژی سرمایش و گرمایش به بیرون جلوگیری می کند. به همین دلیل کشورهای پیشرفته دنیا این مسیر را دنبال می کنند.

نمای شیشه ای در چه مناطقی استفاده می شود؟

مناطقی با آب و هوای گرم و خشک، سرد و خشک در مساحت وسیع با در نظر گرفتن  استاندارهایی نظیر ضخامت شیشه لمینت قابل اجرا است و در مناطقی با آب و هوای مرطوب، گرم و مرطوب مانند نواحی شمال کشور یا حاشیه خلیج فارس و عمان در سطوح کمی این نما اجرا شود.

زیرا قدرت تعریق را از ساختمان می گیرد و در پشت نمای شیشه ای به دلیل اختلاف زیاد دمای بیرون و داخل ساختمان، رطوبت و شبنم ایجاد می شود. در نهایت باعث کدر و مات شدن نما و از بین رفتن کیفیت آن می شود.

 

قیمت نمای-شیشه-ای-ویلایی-در-برف

آخرین قیمت نمای شیشه ای

از نظر هزینه بالاترین قیمت مربوط به نمای شیشه ای اسپایدری است سپس نمای شیشه ای فریم لس و بعد نمای فیس کپ می باشد. البته با توجه به نوع متریالی ، نوع لامل با چه کیفیت و وزنی استفاده می شود، قیمت نمای شیشه ای  فریم لس و فیس کپ می توانند گران ترین نمای شیشه ای باشند. اما این نماها چه مشخصاتی دارند؟ با ما همراه باشید تا در ادامه به آن بپردازیم.

عوامل موثر بر قیمت نمای شیشه ای

  • ابعاد سازه ها
  • مقاومت و ضخامت شیشه ها
  • رنگ بندی شیشه ها
  • نصب

انواع نمای شیشه ای

1. نمای شیشه ای اسپایدری

اسپایدری به نمای شیشه ای گفته می شود که شیشه توسط اتصالات نقطه ای به سازه ساختمان متصل می شود. علت نامگذاری آن همانطور که از نامش پیداست (عنکبوت) شیشه ها به صورت موزاییکی یا شبکه بر روی محور و یراق اتصال دهنده نصب می شود. از آنجائیکه این نوع شیشه بدون فریم می باشد نمای زیبایی به ساختمان می دهد.

اسپایدری، نمای شیشه ای خود ایستا است که به صورت نقطه ای به سازه متصل می شود. خود ایستا یعنی باری را به ساختمان وارد نمی کند بلکه بار را به سازه وارد می کند. این نماها به صورت پیچ و مهره با جوش بهم متصل می شود.

تا در اثر بروز حوادثی مانند بادهای تند و طوفان، زلزله، شیشه دچار شکستگی نشود. در اثر بروز این حوادث، سازه فضایی برای حرکت به صورت عرضی و طولی دارند و این حرکت از شکستگی شیشه جلوگیری می کند.

ویژگی نمای شیشه ای اسپایدری آن به شرح ذیل می باشد:

  • سطوح یکنواخت و زیبایی شیشه ای به ساختمان می دهد.
  • محدودیت در کاربرد سطوح وسیع به دلیل قوانین شهرداری و نظام پزشکی (طبق قوانین شهرداری مهندسان نما اجازه بیش از 40% اجرای نمای شیشه ای در ساختمان را ندارند.)
  • نسبت به سایر نماها هزینه بالایی دارد.
  • مناسب کاربری تجاری، ادرای
  • واحد مترمربع

قیمت نمای شیشه ای

قیمت اجرای نمای شیشه ای اسپایدری با خدمات مهندسی ، زیرسازی و اتصالات استیل 304 بدون شیشه با مدول بندی 200*300 هر مترمربع 300،000 تومان می باشد.

انواع نمای شیشه ای اسپایدری

نمای شیشه ای اسپایدری انواع مختلفی دارد اما معمول ترین آن که در کشور ما استفاده می شود، نمای فین گلس و اسپایدر لوله ای یا پایپ، اسپایدر کابلی و ترکیبی است.

با توجه به نوع سازه ، ابعاد، موقعیت جغرافیایی ساختمان مهندس نما مناسبترین گزینه را انتخاب می کند.

نمای شیشه ای اسپایدری فین گلس

نمای فین گلس به اسپایدری گفته می شود که نگهدارنده یا حامل بار، شیشه می باشد که پشت شیشه نما قرار می گیرد. یک نگهدارنده پشت شیشه به نام فیس می باشد که به صورت تیغه اجرا می شود و از سقف به سمت پایین مابین درزهای شیشه قرار می گیرد.

روی آنها سوراخ هایی ایجاد می شود که به صورت نقطه ای اسپایدرها نصب می شود و شیشه فیس را نگه می دارند. مزیت این نما اینست که ظاهر زیبایی به نمای ساختمان می دهد و در ظاهر متریال دیگری مانند مانند کابل یا لوله مشاهده نمی شود و تنها شیشه و استیل اسپایدر که به صورت نقطه ای روی شیشه می باشد را می بینید.

مراحل نصب نمای شیشه ای اسپایدر فین گلس

در ابتدا باید ابعاد نما اندازه گیری و محاسبه شوند. برای محاسبه نمای اسپایدری فین گلس نیاز به دوربین می باشد تا همه جزئیات با دقت بررسی شود.

زیرا اسپایدر بسیار ظریف می باشد و ابعاد تا کمتر از یک میلیمتر هم مهم می باشد. اگر اندازه گیری سازه به درستی انجام نشود منجر به آسیب جدی بخصوص شکست شیشه در آینده می شود. این محاسبه توسط مهندس محاسب با دوربین مجهز انجام می شود.

بعد از محاسبه و اندازه گیری نوبت به طراحی و زیرسازی می رسد که از سقف ساختمان شروع می شود. باید ابتدا مشخص شود سقف فلزی است یا بتنی یا هر سازه دیگر. هر کدام از متریال فلزی و بتنی مزایا و معایب خودش را دارد و در تعیین قیمت نمای شیشه ای تاثیرگذار هستند.

مثلا برای پروژه ای که سقف بتنی داشت تیم مهندسی کامادر از جاهاییکه باید دستک بگیریم را با راد استفاده کنیم. داخل کار از چسب های هیلتی و چسب سنگ استفاده کنیم. که نیاز به پمپ هیلتی داشت که چسب ها داخل آن تخلیه می شد. این ابزارها هزینه اضافی از 5 تا 20 میلیون به کار اضافه می کند.

برای اتصال سازه به زیرسازی نیاز به راد است. سوراخ کاری سازه را با هیلتی انجام دادیم. بعد از پرکردن رادها با چسب سنگ و هیلتی، نیاز به دو یا سه روز زمان برای خشک شدن چسب ها است. بعد از اطمینان از خشک شدن چسب ها، از نبشی و قوطی ها استفاده می شود

تا قوطی روی پلیت هایی که داخل این سازه قرار گرفته، اجرا می شود. قوطی های 10*10 با فاصله 20 سانتیمتری نصب می شود. در واقع این قوطی ها نشیمنگاه اصلی فین های اسپایدری می باشد. فین روی این قوطی فیکس نیست و به سمت چپ و راست و عقب و جلو حرکت می کند تا به طور کامل فیکس شود.

بعد از انجام این مراحل کار شروع می شود و فین روی ساندویچ پنل ها توسط پیچ و مهره نصب می شود. این دیتیل ها خشک می باشد بدین معنی که هم با حرکت کردن در برابر حوادث مقاوم باشد و هم بار نما را سبک کند.

بعد از نصب فین ها نوبت به نصب اسپایدر می رسد. فین شینگ این کار شیشه های فیس روی کار چسبیده به فین ها قرار می گیرد و اسپایدرهای نقطه ای فیکس می شود و در نهایت آچارکشی می شود.

در پایان کار رگلاژ کردن نما و چسب کشی (از چسب پلی اورتان استفاده می شود) انجام می شود. بهترین برند چسب پلی اورتان محصول کشور آلمان و ترکیه می باشد که چگالی بالایی دارد.

همه این مراحل 10 تا 14 روز برای نقشه برداری (برای ابعاد 300 متری)، 7 تا 10 روز برای زیرسازی، بعد ازتهیه و تحویل شیشه، نصب شیشه 3 تا 4 روز و یک روز هم برای رگلاژ و 3 تا 4 روز چسب کشی زمان می برد و در نهایت تقریبا20 روز زمان برای اجرا کردن کل نما نیاز می باشد.

این زمان تقریبی است و با توجه به ابعاد کار و عدم وجود مشکل زمان کم یا بیشتری می برد. مثلا ممکن است نما بعد از این مراحل به اصطلاح شکم بدهد که نیاز به فیکس کردن پیچ و مهره می باشد و چسب کشی مجدد در دو تا سه مرحله انجام می شود.

قیمت نصب نمای شیشه ای اسپایدر

از آنجائیکه نصب نمای شیشه ای فین گلس دشوار است و نیاز به تخصص و تجربه کافی دارد، می توان گفت یک سوم قیمت نمای شیشه ای مربوط به نصب آن می باشد.

نمای اسپایدر لوله ای

نمای شیشه ای لوله ای اسپایدری از ترکیب اتصالات لوله ای با اسپایدری اجرا می شود.

نمای اسپایدر کابلی

این نما با استفاده از سازه های کابلی اجرا می شود. در واقع محل اتصال کابل ها در کف و سقف می باشد. بدین معنی که با استفاده از کششی که از طریق سقف و کف انجام می شود، این کابل ها مهار می شود و با استفاده از اتصالات اسپایدری به نمای شیشه ای ساختمان متصل می شود.

وزن شیشه به اتصالات اسپایدری وارد می شود و نیرویی به صورت کششی به کابل ها وارد می شود.

برای اطلاع دقیق از قیمت نمای شیشه ای اسپایدر کابلی با کارشناسان ما تماس بگیرید.

نکته

 شیشه ای که برای این منظور استفاده می شود بهتر است از نوع شیشه لمینت باشد. در برخی موارد معماران یا طراحان بنا به درخواست کارفرما برای کاهش هزینه ها، از شیشه سکوریت 12 میل استفاده می کنند که نه تنها مقاومت کافی برای تحمل بار سازه را ندارد، بلکه در آینده برای افراد خطرناک است و به آنها آسیب می رساند

 

شرکت کامادر شرکت شیشه سکوریت در تهران در زمینه تولید، فروش، نصب و تعمیر انواع شیشه سکوریت از جمله شیشه نما، شیشه بالکنی، شیشه حمام، پارتیشن شیشه ای، آلاچیق شیشه ای و… با کارشناسان مجرب و دارای گواهینامه بین المللی آماده ارائه خدمات به مشتریان هستند. برای مشاووره و کارشناسی رایگان باشماره های 02144335292-44305316 تماس بگیرید . برای ارتباط با مدیریت به پیج اینستاگرام ما مراجعه کنید.

2. نمای شیشه فریم لس

نمای شیشه ای فریم لس همان طور که از نام آن پیداست بدون نمایش فریم یا قاب شیشه ای می باشد. در این نما شما در ظاهر تنها شیشه ها و درزهای بین شیشه ای را مشاهده میکنید.

از شیشه های لمینت برای اجرای این نما استفاده می شود. لایه میانی این شیشه ها از هوای خشک یا گاز آرگون کریپتون یا ترکیبی از گاز و هوای خشک پر می شوند. این نوع گازها بی اثر هستند و عایق بندی حرارتی و برودتی مناسبی دارند.

برخی کارفرمایان برای کاهش قیمت نمای شیشه ای فریم لس از شیشه دوجداره استفاده می کنند. اگر احتمالا منفذی در این نوع شیشه ها ایجاد شود، با نفوذ رطوبت و آب، خاصیت عایق بودن خود را از دست می دهند.

برای اطلاع از نحوه ساخت شیشه لمینت روی ادامه مطلب کلیک کنید.

شیشه لمینت در برابر ضربات احتمالی به فیس نمای شیشه ای نمی شکند و در صورت شکستن به قطعات تیز و برنده تبدیل نمی شود که آسیبی به افراد وارد کند. بنابراین معمولا برای کاهش هزینه های تولید و اجرا از دو لایه شیشه برای این نما استفاده می شود.

لایه بیرونی از شیشه لمینت و لایه داخلی از شیشه سکوریت. معمولا فاصله ای به اندازه 10-20 میلیمتر بین این دولایه شیشه در نظر گرفته می شود. فاصله کمتر از 10 میلیمتر نباید باشد زیرا عایق حرارتی و برودتی کاهش پیدا می کند و بیشتر از 20 میلیمتر هم توجیهی ندارد.

بهترین ضخامت لایه هوایی 20 میلیمتر است. زیرا بالاترین مقاومت برودتی و حرارتی را ایجاد می کند و کمترین ضریب هدایت انتقال حرارت در این شیشه ها وجود خواهد داشت.

3. نمای شیشه ای Face Cap

نمای شیشه ای Face Cap یا دارای قاب به گونه ای طراحی شده اند که درپوش آلومینیومی دارد. بدین معنی که در نمای ساختمان چهارچوب آلومینیومی آنها قابل مشاهده است.

اجرای این نما نسبت به سایر نمای شیشه ای راحت تر است. پروفیل های آلومینیوم های افقی و عمودی پشت نمای اصلی می باشد و شیشه و درپوش های آلومینیومی به صورت افقی یا عمودی بر روی نمای اصلی قرار گرفته است.

قیمت نمای شیشه ای فیس کپ

قیمت نمای شیشه ای فیس کپ با توجه به ابعاد و تعداد لت های شیشه و جنس شیشه متفاوت است.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 1 میانگین: 5]