برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 3 میانگین: 5]

از شیشه های سکوریت در چه جاهایی استفاده می شود؟

شیشه سکوریت یکی از محصولاتی است که تحول بسیاری را در صنعت شیشه ایجاد کرده و موجب شده است که شیشه ها کاربردهای بسیاری پیدا کنند. در این مطب قصد داریم در خصوص شیشه سکوریت و مهمترین مزایای استفاده از آن اشاره کنیم. آنچه در این مطلب می خوانید شامل موارد ذیل می باشد:

    شیشه سکوریت چیست؟

    مزایای شیشه سکوریت

    کاربرد شیشه سکوریت

شیشه سکوریت چیست؟

حتما با نام هایی مانند شیشه میرال، شیشه نشکن و یا شیشه مقاوم آشنا شده اید. این شیشه های همگی نام های دیگر سکوریت هستند. وقتی از نشکن بودن شیشه های سکوریت صحبت می کنیم به این معنا است که این شیشه های به نسبت شیشه های خام و معمولی دارای میزان مقاومت بالاتری هستند. به گفته بسیاری از کارشناسان که میزان مقاومت شیشه های خام و شیشه های سکوریت را بررسی کرده اند می شود گفت که میزان استحکام شیشه های سکوریت تا هفت برابر بیشتر از شیشه های معمولی می باشد.در واقع ما یک نوع شیشه بیشتر نداریم، این شیشه در صورتی که در فرآیندهای مختلفی قرار بگیرد می تواند به انواع مختلفی تقسیم شود که یکی از این انواع شیشه های سکوریت می باشد. شیشه لمینت که در اصل شیشه های نشکن و ضد گلوله محسوب می شوند نوع دیگری از شیشه های خام محسوب می شوند که طی فرایندی مشخص تبدیل به شیشه لمنیت می شوند. شیشه های سکوریت هم یکی از انواع شیشه های خام محسوب می شوند که با قرارگیری در کوره های پخت و در دما بالایی تبدیل به سکوریت شده و مقاومت بالاتری را به دست می آروند.

یکی از مهمترین ویژگی هایی که می شود از شیشه های سکوریت نام برد، نحوه شکسته شدن این شیشه ها در اثر برخورد ضربه هایی قوی می باشد. زمانی که ضربه ای با قدرت بالا به شیشه سکوریت شده برخورد می کند این شیشه ها مانند شیشه های معمولی خرد نمی شوند. بلکه به گونه شکسته می شوند که برای افرادی که در اطراف هستند خطری به همراه نداشته باشند. شاید تا به حال نحوه شکسته شدن شیشه ماشین را دیده باشید و آن را با نحوه شکسته شدن شیشه پنجره خانه خود مقایسه کرده باشید. این تنها یکی از تفاوت هایی است که بین شیشه های خام و سکوریت وجود دارد.

تفاوت شیشه های خام و سکوریت

1.یکی از اصلی ترین تفاوت هایی که بین شیشه سکوریت و شیشه معمولی یا خام وجود دارد نحوه تولید آنها می باشد. همانطور که اشاره کردیم شیشه های خام را در کوره هایی با دمای بالا قرار می دهند. همین مسئله باعث می شود که شیشه مقاومت بالاتری را پیدا کند. البته قطر شیشه های سکوریت شده با قطر شیشه های معمولی دارای تفاوت می باشد و همین تفاوت باز هم به افزایش میزان استحکام شیشه های سکوریت می تواند کمک زیادی کند و موجب شود که این استحکام تا هفت برابر نسبت به شیشه های معمولی افزایش پیدا کند.

2. از طرفی تفاوت دیگری که بین شیشه سکوریت و شیشه معمولی یا خام وجود دارد مربوط به نحوه شکسته شدن شیشه های سکوریت می باشد که در قسمت بالا به آن اشاره کردیم. اتفاقی که باعث می شود شما به راحتی محل دفتر خود را به کمک آنها با پارتیشن شیشه ای به محلی زیباتر و مستقل تر تبدیل کنید و یا اینکه از این شیشه های برای ساخت شیشه حمام استفاده کنید و از امنیت بالایی که برای شما به وجود می آورد لذت ببرید و دیگر نگران شکسته شدن آنها نباشید.

3. تفاوت دیگری که می توان بین شیشه سکوریت و شیشه خام قائل بود میزان تحمل دما می باشد. زمانی که دمای به اندازه بیش از شصت درجه سانتی گراد به شیشه معمولی وارد شود شیشه خرد می شود. اما شیشه های سکوریت شده و مستحکم می توانند حرارتی تا پنج برابر یعنی تا سیصد درجه سانتیگراد را به راحتی تحمل کنند. چرا که خود این شیشه ها در این درجه حرارتی تولید شده اند. بنابراین برای ساخت شیشه دودبند ساختمان ها می توانیم از شیشه های سکوریت شده استفاده کنیم که از نوع لاکوبل و یا سندبلاست هم می تواند باشد.

تفاوت-شیشه-سکوریت-با-معمولی

مزایای استفاده از شیشه سکوریت چیست؟

در اینجا قصد داریم برخی از مهمترین مزایای استفاده از شیشه های مستحکم سکوریت را برای شما عزیزان شرح دهیم. با وجود مزایای بالایی که استفاده از این شیشه ها برای ما به همراه دارد دیگر دلیلی برای تعلل در خرید شیشه سکوریت باقی نمی ماند. برخی از مهمترین ویژگی های منحصر به فردی که موجب محبوبیت بالای استفاده از شیشه های مستحکم سکوریت یا همان شیشه میرال شده است عبارت اند از:

  • از شیشه های میرال یا سکوریت می توان در محیط های مختلفی استفاده کرد و نگران آسیب پذیری آنها از ضربات و یا دمای بالای و یا رطوبت بالا نبود.
  • این شیشه ها در برابر دمای بسیار بالا می توانند مقاومت بسیار بالایی داشته باشند. در ساختمان ها می شود از این شیشه های به عنوان شیشه دودبند استفاده کرد و همین مسئله موجب میشود که در برابر آتش سوزی مقاومت کرده و از سرایت آتش به بخش های دیگر جلوگیری شود.
  • بعد از اینکه شیشه میرال شکسته شد احتمال اینکه افرادی که در اطراف شیشه قرار دارند آسیب های جدی ببیند بسیار کم می شود. بنابراین می شود از آنها در محلی های مختلفی به صورت ایمن استفاده کرد.
  •   میزان مقاومت این شیشه ها نسبت به سایر شیشه های معمولی تا هفت برابر بیشتر می باشد و همین مسئله موجب تمایز بین شیشه ها می گردد.

با توجه به این که شیشه سکوریت مزایای قابل توجهی دارد بسیاری از افراد علاقه مند هستند که این شیشه ها را خریداری کنند. برای خرید این شیشه ها از شرکت کامادر می توانید هم اکنون از طریق شماره های تماس مندرج در این وب سایت با کارشناسان و مشاوران ما تماس حاصل نمایید و بعد از کسب مشاوره های لازم برای خرید این شیشه ها اقدام کنید و از ضمانت کیفیت شیشه های کامادر استفاده کنید.

 

شرکت کامادر شرکت شیشه سکوریت  زمینه تولید، فروش، نصب و تعمیر انواع شیشه سکوریت از جمله شیشه نما، شیشه بالکنی، شیشه حمام، پارتیشن شیشه ای، آلاچیق شیشه ای و… با کارشناسان مجرب و دارای گواهینامه بین المللی آماده ارائه خدمات به مشتریان هستند. برای مشاووره و کارشناسی رایگان باشماره های 02144335292-44305316 تماس بگیرید . برای ارتباط با مدیریت به پیج اینستاگرام ما مراجعه کنید.

کاربرد شیشه سکوریت

به صورت کلی می توان گفت که یکی از مهمترین مزایای شیشه های سکوریت این است که می شود از این شیشه ها در محل های مختلفی استفاده کرد. این مسئله نشان دهنده کاربرد بالای شیشه های میرال یا سکوریت می باشد. با توجه به اینکه کاربردهای شیشه های میرال بسیار گسترده می باشد شما ابتدا باید در نظر داشته باشید که می خواهید از این شیشه ها برای چه منظوری استفاده کنید و سپس بر اساس همان کاربرد سفارش مورد نظر خود را ثبت کنید. مهمترین کاربردهای شیشه های میرال یا سکوریت عبارت است از:

پارتیشن شیشه ای

    استفاده به عنوان پارتیشن شیشه ای در اداره ها و دفترهای کاری که هم موجب زیبایی شده و هم به عنوان عایق صدا عمل می کند و هم محیط دفتر را به بخش های مستقل کوچک تبدیل می کند. پارتیشن شیشه ای دارای مزایای بسیار زیادی است که شما می توانید در مطلبی مجزا با همین عنوان در خصوص مهمترین مزایای پارتیشن ها مطلع شوید. این پارتیشن ها همگی از جنس شیشه های میرال یا سکوریت ساخته شده اند و دارای مقاومت بسیار بالایی در برابر ضربه هستند همچنین می شود با استفاده از شیشه سندبلاست، شیشه میرال به کار رفته در پارتیشن ها را به صورت دلخواه تزیین کرد.

تفاوت شیشه های خام و سکوریت

  •     استفاده به عنوان شیشه دودبند در ساختمان ها: این روزها در ساختمان هایی که به تازگی ساخته می شود استفاده از شیشه دودبند یکی از الزامات بسیار مهم می باشد که می تواند در مواقع آتش سوزی موجب نجات جان اهالی یک ساختمان شود. به همین دلیل لازم است که حتما از شیشه های دودبند استفاده شود. شیشه میرال یا سکوریت شیشه ای است که برای ساخت شیشه های دودبند از آن استفاده می شود. علاوه بر اینکه در برابر آتش مقاوم هستند گرما را به سمت دیگر خود منتقل نمی کنند و از سرایت آتش جلوگیری می کنند.
  •     استفاده به عنوان شیشه حمام: یکی دیگر از کاربردهای بسیار مهمی که شیشه میرال دارد این است که از این شیشه ها به عنوان کابینت دوش و یا شیشه حمام استفاده می شود. با توجه به امنیت بسیار بالایی که دارن می توانید با خیالی آسوده در منزل خود از شیشه حمام سکوریت استفاده کنید و علاوه بر افزایش زیبایی محل زندگی خود و حمام خود امنیت خود را هم ضمانت کنید.
خرید شیشه حمام
عکس-آلاچیق-شیشه-ای
  •     استفاده از شیشه میرال یا سکوریت به عنوان آلاچیق شیشه ای: یکی دیگر از کاربردهای مهم شیشه های میرال ساخت آلاچیق شیشه ای می باشد. شما می توانید برای زیباتر کردن محیط تفریحی خود آلاچیق هایی را به کمک شیشه میرال یا سکوریت طراحی کنید که هم زیبا هستند و هم در برابر باران، آفتاب و یا باد و سرما و گرما مقاوم باشند. به این ترتیب محیطی مناسب برای مشتریان خود به وجود آورید.
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 3 میانگین: 5]