برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

شیشه مات کن : حتما می دانید یکی از معایب شیشه که البته تنها برخی مواقع می توان از آن به عنوان عیب یاد کرد. شفافیت شیشه می باشد. این شفافیت تا حد زیادی حریم خصوصی را از بین می برد. به همین دلیل شیشه های رفلکس برای ساختمان ها مورد استفاده قرار گرفت. این شیشه ها دارای مزایا و معایبی بود. به دلیل آنکه تمامی نیازهای ما را بر طرف نمی کرد، کارشناسان به فکر راه دیگری افتادند. به همین دلیل بود که میزان استفاده از مات کن های شیشه بیشتر شد. در ابتدا این محصولات نیز دارای معایبی بودند. اما به مرور زمان کارشناسان و متخصصان معایب این محصولات را بر طرف کردند. به این ترتیب تحول عظیمی در استفاده از شیشه به وجود آمد. در ادامه این مطلب با کامادر همراه باشید تا در مورد انواع شیشه سکوریت و مات کننده ها بیشتر بدانیم.

شیشه مات کن چیست

در حقیقت ابزارهای مختلفی برای مات کردن و از بین بردن شفافیت شیشه ها وجود دارد. به هر یک از ابزارهای مورد استفاده جهت انجام این کار، شیشه مات کن می گویند. روش های مختلفی برای انجام با کیفیت و دقیق این کار وجود دارد. ما سعی می کنیم در ادامه این مطلب تمامی اطلاعات لازم را در مورد این ابزار ها ارائه دهیم. اما همان طور که می دانید بهترین پلت فرم شیشه ها برای استفاده از روش های مختلف کدر کردن، شیشه سکوریت می باشد. این شیشه ها می توانند در برابر تمامی روش های کدر کردن شیشه موثر باشند.

اما شیشه های معمولی یا به اصطلاح شیشه های خام، برای استفاده از ابزارهای کدر کننده دارای محدودیت های زیادی می باشد. در ادامه و با نام بردن از انواع روش های کدر کردن شیشه متوجه محدودیت های شیشه خام می شوید. مجموعه بزرگ کامادر ارائه دهنده انواع شیشه سکوریت و ابزارهای کدر کننده شیشه در ایران می باشد. شما می توانید از طریق شماره های مندرج در سایت با کارشناسان و متخصصان ما در تماس باشید. همچنین می توانید از مشاوره های رایگان ما استفاده کنید.

شیشه سکوریت

در ابتدا لازم است در مورد شیشه سکوریت اطلاعاتی را ارئه دهیم. شیشه های سکوریت از جمله مدرن ترین انواع شیشه ها می باشند. شیشه هایی که در کوره ها پخت می شوند. این محصولات دارای استحکام و استقامت بالایی در برابر ضرب می باشد. به همین راحتی نمی شکند. از طرفی در صورت شکست خوردن به تکه هایی کاملا امن تبدیل می شود. تکه هایی که موجب آسیب به افراد، ایجاد بریدگی و پارگی در اعضای بدن نمی شود. نهیتا خراش های کوچگی را بر روی بدن به وجود می آورد. معمولا بهترین نوع شیشه ها برای استفاده از شیشه مات کن، شیشه های سکوریت می باشد.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد شیشه سکوریت ویکی پدیا می توانید بر روی این متن کلیک کنید.

همچنین می توانید با کلیک بر روی این متن تمامی اطلاعات مورد نیاز خود را در مورد شیشه سکوریت کامادر به دست آورید.

انواع شیشه مات کن

به طور کلی می توان شیشه مات کن ها را به پنج دسته مختلف تقسیم کرد. البته یک نوع شیشه های کدر نیز وجود دارد که ذاتا کدر می باشد و ما در ادامه به معرفی این دسته نیز می پردازیم. پنج روش جهت مات کردن و کدر کردن انواع شیشه ها عبارت اند از :

  1. سندبلاست
  2. اسپری
  3. برچسب
  4. اسید شوری
  5. هوشمند

نکته: روش دیگر شیشه های مات، شیشه هایی می باشند که به صورت ذاتی مات هستند. در حقیقت به صورت کدر تولید می شوند. به این شیشه ها می گویند، شیشه ساتینا که از مهم ترین و پر کاربرد ترین شیشه های می باشد.

مات کردن شیشه به روش سندبلاست

سندبلاست

سندبلاست در لغت به معنای پاشش شن و ماسه می باشد. معمولا از این روش برای پاکسازی سطوح از آلودگی استفاده می شود. اما اجرای سندبلاست بر روی شیشه دارای رویکردی کاملا متفاوت می باشد. افشانک کردن و یا سندبلاست کردن بر روی شیشه، باعث می شود شیشه کاملا مات شود. این روش به صورت دستگاه های سندبلاست انجام می شود. این دستگاه گاهی با اسپری کردن و گاهی با پاشش مواد مخصوص کدر کردن شیشه، ما را به مقصود خود می رساند.

استفاده از اسپری برای مات کردن

یکی دیگر از ابزار ها و روش هایی که برای کدر کردن شیشه ها استفاده می شود، اسپری می باشد. در حقیقت اسپری یکی از انواع روش های سندبلاست جهت انجام کدر سازی شیشه می باشد. اما ساده ترین نوع روش سندبلاست اسپری کردن می باشد.

شیشه مات کن برچسبی

ابتدایی ترین روش برای کدر کردن شیشه ها استفاده از بر چسب می باشد. این برچسب ها می تواند ساده و یا طرح دار باشد. در سایز های مختلفی استفاده می شود. بر روی تمامی انواع شیشه ها می تواند استفاده شود. این نوع بر چسب ها برای شیشه های معمولی خیلی بسیار مورد استفاده است. بر چسب های طرح دار و ساده ای که کاملا شیشه را مات می کند. می توان از این برچسب ها به عنوان ابتدایی ترین نوع شیشه مات کن ها نام برد. اما به دلیل محدودیت هایی که در زیبایی و کاربرد دارند و همچنین عمر مفید کمتر، روش های دیگر مورد استفاده قرار گرفت.

اسید شوری جهت مات کردن شیشه

این روش نیز می تواند زیر مجموعه از سندبلاست شیشه باشد که باعث کدر شدن شیشه می شود. به شکلی که کاملا شیشه کدر می شود. البته استفاده از روش اسید شوری معایبی دارد که موجب می شود نسبت به سایر روش ها کمتر استفاده شود.

شیشه هوشمند

از مهم ترین و به روز و مدرن ترین انواع شیشه مات کن ها، شیشه های هوشمند هستند. این شیشه ها به چندین روش عملیات کدر کردن شیشه را انجام می دهند. می توانند به صورت برقی و به کمک ریموت این کار را انجام دهند و یا می توانند به صورت هوشمند و پس از قفل شدن درب از داخل به صورت اتوماتیک شیشه را مات کنند. این شیشه ها دارای مزایای بسیار زیادی می باشند اما تنها نکته ی قابل اتکا در این نوع شیشه مات کن ها قیمت نسبتا بالایی می باشد که دارند.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد انواع شیشه هوشمند می توانید بر روی این متن کلیک نمایید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]