برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

شیشه لمینت در کرج : پیشرفت علم و تکنلوژی در تمامی صنعت ها تاثیر بسیاری داشته است ؛ این تاثیر در صنعت شیشه سازی نیز به نوبه خود دیده می شود .

پیشرفت تکنلوژی در صنعت شیشه باعث شده محصول هایی با کیفیت بسیار بالا و همچنین مقاومت به مراتب بیشتر نسبت به نسخه های گذشته تولید شوند ؛ به عنوان مثال شیشه های لمینت و سکوریت .

شیشه های لمینت دارای ویژگی های بیشماری هستند و ما در ادامه این مقاله می خواهیم به برسی کامل این محصول بپردازیم ؛ لطفا تا پایان این مقاله با ما همراه باشید .

سخنی راجب منبع این مقاله : مهندسین و کارشناسان شرکت کامادر با بیش از 20 سال تجربه کاری در صنعت شیشه سازی ، تجربه و علم خود را در اختیار من ( راوی این مقاله ) گذاشته تا شما عزیزان با شناخت کامل این محصول ، آن را خریداری کنید .

در ادامه مباحث زیر را برسی خواهیم کرد :

1 . شیشه لمینت در کرج  

2 . نحوه تولید شیشه لمینت چگونه است ؟ 

3 .ضخامت لمینت چیست؟ 

4 .مزایای لمینت چیست؟

5 . کاربرد ها و ویژگی های شیشه لمینت :

6 .  سخن پایانی ( کلام آخر )

شیشه لمینت چیست ؟

شیشه لمینت در کرج : این محصول برای اولین بار توسط شیمی دان فرانسوی ( ادوارد بندیکتاس ) با الهامی که از حادثه آزمایشگاهی گرفته بود اختراع شد ( وقتی یک فلاکس شیشه ای که با نیترات سلوز پلاستیکی پوشانده شده بود به زمین افتاد ، شکسته شد ولی تیکه ها سر جای خود باقی ماند و به اطراف پرتاب نشد ) .

امروزه شیشه های لمینت که به عنوان شیشه های نشکن معرفی می شوند در مکان ها و صنایع مختلفی به کار می رود از جمله این مکان ها میتوان به نماهای ساختمانی ، بانک ها و طلا فروشی ها اشاره کرد .

اگر بخواهیم در یک جمله این محصول بی نظیر را تعریف کنیم باید بگوییم که شیشه لمینت از دو یا چند لایه شیشه نشکن تشکیل می شود که بین لایه ها طلقی وجود دارد . این محصول در هنگام ضربه شدید ترک برداشته و خرد نمی شود و این عمل توسط همان طلق امکان پذیر می شود چرا که تکه های خرد شده به طلق می پسبند و به اطراف پرتاب نمی شوند .

این طلق ها که به طلق ( پی وی بی ) مشهور هستند به ضخامت های مختفی تولید می شوند که معروف ترین آن ها عبارت است از 0.38 ، 0.76 و 1.52 میلی متری که هر چه ضخامت این طلق ها بیشتر باشد مقاومت شیشه نیز بیشتر است .

ضخامت ششه ها نیز بین 4 الی 20 میلی متر است که باز هم هرچه ضخامت شیشه ها بیشتر باشد مقاومت آن نیز به مراتب بیشتر است .

نحوه تولید شیشه لمینت چگونه است ؟

شیشه لمینت در کرج : در مجموعه ما ( شکرت کامادر ) این محصول با بالاترین استندارد های جهانی تولید و عرضه می شود .

مراحل تولید شیشه لمینت در کرج عبارت است از :

برش شیشه خام ، شستشو و تمیز کردن شیشه ، طلق گذاری بین لایه ها ، پرس کردن شیشه ، اتوکلاو شیشه و کنترل کیفیت  که ما در ادامه هر کدام از این مراحل را توضیح خواهیم داد .

برش شیشه خام : نخست ابعاد یا اندازه سفارش داده شده توسط مشتری را با دستگاه های حرفه ای به صورت کاملا تخصصی برش داده و شیشه های برش داده شده بر حسب تعداد لایه های سفارش داده شده به صورت جفت یا چند تایی بر روی خرک ها قرار می دهیم .

شستشو و تمیز کردن شیشه : پس از مرحله اول ( برش شیشه خام ) به مرحله شستشو می رسیم در اینجا شرکت کامادر با آب مقطر شیشه ها را شستشو می دهد البته نه با نیروی انسانی بلکه با دستگاه های مخصوص و حرفه ای . شیشه لمینت در کرج توسط شرکت کامادر ارائه میشود .

طلق گذاری بین لایه ها : پس از مراحل 1 و 2 شیشه به مرحله طلق گذاری می رسد این عمل هم مثل مراحل گذشته توسط دستگاه انجام شده و انسان بر روی آن دخالتی ندارد .

پرس کردن شیشه : شیشه های طلق گذاری شده با قرار گرفتن در دمای 120 الی 150 درجه سانتی گراد قرار گرفته و آماده مرحله بعدی می شوند .

اتوکلاو شیشه : این عمل به منظور هواگیری بین لایه ها و طلق صورت می گیرد که شیشه ها به صورت عمودی بر روی ریل به داخل دستگاه رفته و در دمای 150 درجه سانتی گراد قرار می گیرند ؛ این عمل ممکن است چندین ساعت طول بکشد .

کنترل کیفیت : پس از سرد شدن شیشه کارشناسان و مهندسین شرکت کامادر شیشه را تست می کند اگر آن محصول استاندارد های جهانی اش رعایت شده باشد که به دست مشتری می رسد در غیر این صورت این اتفاق نمی افتد .

ضخامت شیشه لمینت

همانطور که از نامش پیداست این نوع شیشه چند لایه است و همین امر باعث می شود درصد ضخامت شیشه را افزایش بدهد. ضخامت بالا دلیل بر مقامت بالا می شود و می توان به راحتی شیشه لمینت را به عنوان یک مانع فیزیکی منحصر به فرد در برابر نفوذ آلودگی ها استفاده کرد. شیشه لمینت بیشتر در مکان هایی که ایمنی حرف اول را می زند استفاده می شود.

با توجه به کاربرد و هدف استفاده از شیشه لمینت، شما می توانید از طرح ها و رنگ های مختلف آن استفاده کنید.

 نکته ای که حائز اهمیت می باشد، این است که این نوع شیشه  تا حد بالایی در برای گلوله و انفجار هم مقاوم است و گزینه خوبی برای شیشه بانک ها و مراکز مهم است. بنا به درخواست و نوع شیشه های لمینت، در برخی از لایه های شیشه از شیشه نشکن استفاده می شود که این کار باعث می شود، مقاومت حرارتی شیشه را افزایش دهد.

مزایای شیشه لمینت چیست؟

شیشه های لمینت معمولاً برای اهداف ایمنی و امنیتی استفاده می شود. به این دلیل که اگر شیشه به هر دلیلی شکسته شود، لایه های PVB باعث می شود که لایه های شیشه به آنها بچسبد تا از قاب پنجره بیرون نیفتد. این مزیت به ویژه در خانواده هایی که بچه های کوچک دارند کاربرد دارد. لایه های PVB باعث کاهش انتقال اشعه ماوراء بنفش به داخل خانه می شود و احتمال ابتلا به بیماری های پوستی را کاهش می دهد.

این شیشه بسیار بادوام تر از شیشه معمولی است حتی اگر نصب آن نیاز به تلاش و زمان خاصی نداشته باشد. شیشه لمینت می تواند در برابر ضربه قطعات فلز و سنگ مقاومت کند. شیشه های لمینت نیز نسبت به شیشه های معمولی در برابر تغییرات دما و فشار بسیار کمتر آسیب پذیر هستند. خواص ویسکوالاستیک لایه میانی PVB، شیشه لمینت را به یک عایق صوتی عالی تبدیل می کند. اگر افراد مسن یا حیوانات خانگی در داخل خانه باشند، این یک مزیت است.

کاربرد ها و ویژگی های شیشه لمینت :

تا کنون توضیح داده شد که شیشه لمینت چیست و چگونه تولید یا ساخته می شود اکنون به ویژگی ها و مزایای شیشه لمینت در کرج می پردازیم.

  • عایق بودن در برابر صدا
  • مقاومت قابل توجه در برابر اشعه ماورا بنفش تا ( 99 ) درصد
  • شفافیت بالا و زیبایی قابل تحسین
  • مقاومت در برابر ضربات ( آنقدر مقاومت آن بالا است که ما به خود جرات می دهیم صفت نشکن بودن را به این محصول بدهیم )
  • در صورت شکسته شدن شیشه ترک برداشته و از هم پاشیده نمی شود

مقاومت قابل قبول در برابر حرارت و…

رایج ترین استفاده از شیشه های لمینت در شیشه جلو اتومبیل ها است. به این دلیل که نه تنها شیشه لمینت بسیار قوی تر از شیشه آنیل شده معمولی است و به راحتی نمی شکند، بلکه در موارد نادری که شکسته می شود، به تکه های تیز خرد نمی گردد ، وقطعات شیشه به هم می چسبند و الگویی شبیه به تار عنکبوت را تشکیل می دهند در نتیجه احتمال آسیب های جدی را کاهش می دهد.

شیشه های لمینت یک انتخاب ایده آل در ساختمان ها برای محافظت در برابر بلایایی مانند آتش سوزی یا زلزله است. شیشه‌های لمینت نسبت به شیشه ‌های معمولی در برابر آتش مقاوم ‌تر هستند، در نتیجه شکستن آن زمان می ‌برد تا ساکنان ساختمان بتوانند از آن محل فرار کنند. در هنگام زلزله، شیشه فوراً شکسته نمی شود و از قاب آن بیرون نمی زند و عبور و مرور از کنار پنجره ها و بیرون رفتن را برای افراد بسیار ایمن تر می کند. این کاربرد شیشه های لمینت هم در فضاهای مسکونی و هم در فضاهای تجاری گسترش می یابد.

نرده های بالکن اغلب با استفاده از شیشه های لمینت ساخته می شوند که دلیل آن خاصیت مقاومت در برابر ضربه و جذابیت زیبایی بالایی است که ارائه می دهد. علاوه بر این، شیشه جلوی دید بیرونی را حتی برای کودکان نمی‌ گیرد.

مقاومت شیشه در برابر تغییرات دما، این شیشه را به کاندیدای مناسبی برای ساخت نورگیر تبدیل می کند. نورگیرهای ساخته شده از شیشه چند لایه حتی در شرایط آب و هوایی شدید مانند طوفان تگرگ نمی شکنند و سقوط نمی کنند. از دیگر کاربردهای ساختاری شیشه های لمینت می توان به ساخت نرده های شیشه ای، نمای شیشه ای، سقف های شیشه ای و غیره اشاره کرد.

کاربرد های شیشه لمینت در کرج عبارت است از :

شیشه لمینت درکرج

  • بانک ها موسسات مالی و ادارری
  • طلافروشی ها و صرافی ها
  • فرودگاه ها و مراکز دولتی
  • سقف نورگیر
  • استخر و مراکز تفریحی
  • بیمارستان ها و مراکز درمانی
  • پارتیشن ها
  • نمای ساختمان ها و جهان پناه ها
  • صنعت خودرو سازی
  • استفاده در مکان هایی که نیاز به امنیت بالا دارد ( ضد گلوله )

سخن پایانی ( کلام آخر )

شیشه لمینت در کرج : پیشرفت علم و تکنلوژی در تمامی صنعت ها تاثیر بسیاری داشته است ؛ این تاثیر در صنعت شیشه سازی نیز به نوبه خود دیده می شود .

امروزه شیشه های لمینت که به عنوان شیشه های نشکن معرفی می شوند در مکان ها و صنایع مختلفی به کار می رود از جمله این مکان ها میتوان به نماهای ساختمانی ، بانک ها و طلا فروشی ها اشاره کرد .

اگر بخواهیم در یک جمله این محصول بی نظیر را تعریف کنیم باید بگوییم که شیشه لمینت از دو یا چند لایه شیشه نشکن تشکیل می شود که بین لایه ها طلقی وجود دارد . این محصول در هنگام ضربه شدید ترک برداشته و خرد نمی شود و این عمل توسط همان طلق امکان پذیر می شود چرا که تکه های خرد شده به طلق می پسبند و به اطراف پرتاب نمی شوند .

مراحل تولید شیشه لمینت در کرج عبارت است از :

برش شیشه خام ، شستشو و تمیز کردن شیشه ، طلق گذاری بین لایه ها ، پرس کردن شیشه ، اتوکلاو شیشه و کنترل کیفیت  که ما در ادامه هر کدام از این مراحل را توضیح خواهیم داد .

شرکت کامادر شرکت شیشه سکوریت در تهران در زمینه تولید، فروش، نصب و تعمیر انواع شیشه سکوریت از جمله شیشه نما، شیشه بالکنی، شیشه حمام، پارتیشن شیشه ای، آلاچیق شیشه ای و… با کارشناسان مجرب و دارای گواهینامه بین المللی آماده ارائه خدمات به مشتریان هستند. برای مشاوره و کارشناسی رایگان باشماره های 02144335292-44305316 تماس بگیرید. برای ارتباط با مدیریت به پیج اینستاگرام ما مراجعه کنید.
 
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]