برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 1 میانگین: 5]

شیشه فلوت یکی از انواع شیشه میباشد که در این مقاله سعی داریم تا شیشه فلوت را مورد بررسی قرار دهیم ، تا بدانیم این شیشه چیست ؟ چه انواعی دارد و چه کاربرد هایی دارد ؟ همانطور که شما عزیزان میدانید شیشه ها از گذشته تا کنون مورد استفاده انسان ها قرار گرفته است و کاربرد های بسیار زیادی در زندگی انسان ها دارد . شیشه ها دارای انواع و اقسام ختلفی میباشد ، از کاربرد های شیشه : درب و پنجره ها ، آینه ها ، شیشه ماشین ها ، پارتیشن های شیشه ای ، پارتیشن های شیشه ای اداری ، شیشه حمام ، شیشه بالکن ، شیشه صفحات گاز رومیزی و… میتوان اشاره کرد. به این علت که شیشه ها بسیار مورد استفاده انسان ها میباشد و یکی از خواص بارز شیشه ها هم شکستن است ، با پیشرفت تکنولوژی سعی شد شیشه هایی تولید شود که در برابر شکستن از خود مقاومت داشته باشند . و در برابر برخورد های ساده یا عوامل دیگری شکسته نشود . از همین رو شیشه های مقاومی مانند شیشه های لمینت ، شیشه سکوریت ، شیشه فلوت پا به عرصه ظهور گذاشتند تا با استفاده از این شیشه ها بتوانیم امنیت را نیز برای خود تضمین کنیم . در ادامه ی مطالب سعی داریم تا در مورد مطالب زیر برای شما عزیزان توضیحاتی را ارائه دهیم تا با این شیشه ها به خوبی آشنا شوید . مطالب مورد بررسی به شرح ذیل است : 

1- شیشه فلوت چیست ؟ 

2- شیشه فلوت چگونه تولید میشود ؟ 

3- ضخامت این شیشه چقدر میباشد ؟ 

4- کاربرد های این شیشه چیست ؟ 

5- فرق شیشه فلوت و شیشه ساده در چیست ؟ 

6- تفاوت این شیشه با شیشه ساده در چیست ؟ 

7- شیشه سکوریت چیست ؟

شیشه فلوت چیست ؟

شیشه فلوت ها که دارای سطح کاملا صاف بوده و بدون کجی و موج می باشد. این شیشه به تنهایی شکننده بوده و طی فرآیند سکوریت، 4 تا 5 برابر مقاوم تر از شیشه معمولی می شود. همانطور که در قسمت بالا به آن اشاره کردیم از گذشته ها تا به همین امروز انسان ها از شیشه ها استفاده ی بسیار  زیادی میکنند . و در خیلی از جاها این شیشه ها را به کار میگیرند ، ولی از آنجایی که شیشه های معمولی و یا شیشه ها شکننده بوده و برخورد هایی کوچک هم شکسته میشود . سعی بر آن شد تا با پیشرفت تکنولوژی شیشه های مقاوم تری نسبت به شیشه های معمولی و خام تولید شود که به راحتی و یا به سادگی دچار شکستگی نشود . شیشه های معمولی و یا شیشه های خام در زمان شکستن به قطعات بزرگ و برنده تبدیل میشود که میتواند خطرات و آسیب های جسمانی را به همراه داشته باشد . برای همین به علت استفاده زیاد از شیشه ها شیشه های مقاوم تری مانند شیشه های لمینت و سکوریت تولید و عرضه شدند که چندین برابر مقاوم تر از شیشه های معمولی و خام میباشد . شیشه های سکوریت هفت برابر مقاوم تر از شیشه های معمولی و خام میباشد که در زمان شکستن به قطعات ریز بی خطر تبدیل میگردد و مانند شیشه های معمولی و خام نیست که در زمان شکستن خطرات و آسیب های جسمانی را به همراه داشته باشد. شیشه های لمینت هم از مقاومت بسیار بالایی برخوردار میباشد این شیشه ها در زمان شکستن از نمی پاچد و خورد نمیشود . و در جای خود باقی می ماند . 

شیشه فلوت چگونه تولید میشود ؟

در ابتدا مواد اولیه شیشه خام مانند ماسه های دریایی، آهک سوددار، اکسید کلسیم، منیزم و… مخلوط می شود و سپس در کوره با حرارتی معادل 1500 درجه سانتیگراد به صورت خمیری در می آید .  زیرا قلع در دمای 600 درجه سلسیوس نیز مایع می ماند.

ضخامت شیشه فلوت

این شیشه در ضخامت های 4 تا 8 میلیمتر تولید می شود و عرض استاندارد آن تا 3 متر می باشد.

کاربرد شیشه فلوت

  • آینه با کیفیت بالا
  • پارتیشن شیشه ای

برای تشخیص شیشه فلوت به رنگ آن دقت کنید که معمولا به رنگ سبز می باشد.

فرق شیشه فلوت و ساده در چیست ؟

باید این نکته را خدمت شما عزیزان بگوییم که شیشه فلوت ، شیشه ساده ، شیشه سکوریت هر سه شیشه تخت میباشند . فرق بین شیشه فلوت و شیشه ساده ، شیشه فلوت سطحشون کاملا صاف و مسطح میباشد و همینطور بدون هیچ خط و خش و حبابی هستند . این تفاوت هم در نحوه ی تولید آن ها میباشد . به طور کلی فرق بین شیشه های ساده و شیشه فلوت در موادی است که در تولید آن ها استفاده میشود .

تفاوت شیشه فلوت و شیشه ساده در چیست ؟

در مورد فرق بین شیشه فلوت و شیشه ساده باید به شما عزیزان بگوییم که 

1- شیشه ساده از موادی مانند سیلیس ، فسیل پتاسیم ، پودر سنگ نمک گلابی و خاکستر سودا و مواد خام دیگر با نسبت هایی معیین و دقیق با یک دیگر ترکیب میشود و در کوره های ذوب با حرار بالا به روش عمودی کردن و صاف کردن تخت تولید میشود. که سطح آن صاف و بدون رنگ میباشد. 

2- در تولید کردن و ساخت شیشه فلوت از موادی مانند پودر ماسه، ماسه دریایی، سنگ کوارتز، خاکستر سودا، دولو میت و … استفاده میشود. هر کدام از این مواد های گفته در نسبت های معین در کوره هایی با دمای بالا ذوب میشود تا شیشه تشکیل شود.  و بعد از شناور شدن در حمام فلوت و مشخص شدن ضخامت و یک نواخت شدن ضخامت، توسط کمربند شیشه ای، جلا داده میشود. و بعد از این که سخت شد سرد میشود.

شرکت کامادر شرکت شیشه سکوریت در تهران در زمینه تولید، فروش، نصب و تعمیر انواع شیشه سکوریت از جمله شیشه نما، شیشه بالکنی، شیشه حمام، پارتیشن شیشه ای، آلاچیق شیشه ای و… با کارشناسان مجرب و دارای گواهینامه بین المللی آماده ارائه خدمات به مشتریان هستند. برای مشاوره و کارشناسی رایگان باشماره های 02144335292-44305316 تماس بگیرید. برای ارتباط با مدیریت به پیج اینستاگرام ما مراجعه کنید.
 

شیشه سکوریت چیست ؟

شیشه سکوریت چیست شیشه هایی هستند که هفت برابر مقاوم تر از شیشه های معمولی یا شیشه های خام میباشند. شیشه های سکوریت دارای امنیت بسیار بالایی میباشد ، از همین رو این شیشه ها بسیار محبوب هستند. و طرفداران زیادی پیدا کرده اند. این شیشه ها دارای کاربرد های مختلفی میباشد ، شاید تا الان دقت کرده باشید که از این شیشه ها در فلت های تلفن همراه هم استفاده میشود. شیشه سکوریت به خاطر ایمن بودن در خیلی از موارد مورد استفاده قرار میگیرد و بسیار کاربردی و پر طرفدار است . یکی از مزیت های بزرگ و خیلی مهم این شیشه ها در مقاومت و همینطور نشکن بودن آن است و در عوامل طبیعی از جمله باد ، طوفان ، زلزله بسیار مقاوم میباشد . شیشه سکوریت اگر شکسته شوند هم به قطعات خیلی ریز بی ضرر تبدیل میشوند که هیچ صدمه و آسیبی به کسی وارد نمیشود . این شیشه ها کاملا بی خطر میباشد و بسیار هم کاربردی میباشد. شیشه های حمام ، بالکن های شیشه ای ، شیشه های فروشگاه ها ، بانک ها و …. شاید توجه نکرده باشید . شیشه هایی که در این ها کاربرده میشود شیشه های سکوریت نشکن است چون امنیت و ایمنی بالایی دارد . به طور مثال شما اگر میخواهید شیشه حمام سفارش دهید باید حتما توجه داشته باشید . که شیشه ای که مورد استفاده قرار میگیرد حتما شیشه سکوریت باشد به این علت که اگر حتی یک درصد هم احتمال برود که  این شیشه بشکند کاملا بی خطر باشد و هیچ مشکلی برای کسی پیش نیایید . از همین رو تاکید بر آن است که شیشه مورد استفاده در این ها باید حتما از همین شیشه ی نامبرده باشد. تفاوت اصلی این شیشه با شیشه های معمولی و یا شیشه های خام نحوه ی تولید آن میباشد. شیشه های سکوریت در صورت خورد شدن به قطعات ریز تغییر حالت میدهد. در ادامه ی مطالب سعی داریم تا در مورد تفاوت شیشه سکوریت و شیشه دوجداره برای شما عزیزان توضیحاتی را ارائه دهیم . در ادامه همراه ما باشید.

مزایا و معایب شیشه سکوریت چیست ؟

در مطالب بالا با تفاوت شیشه سکوریت و شیشه دوجداره آشنا شدیم ، حالا میخواهیم در مورد مزایا و معایب شیشه سکوریت برای شما عزیزان توضیحاتی را ارائه دهیم تا با مزایا و معایب این شیشه ها به طور کامل آشنا شوید . در ادامه ی مطالب همراه ما باشید . 

مزایا : 

1- در صورت شکستن به ذرات ریز و غیر برنده بی خطر تبدیل میشود. 

2- این شیشه ها هفت برابر قوی تر از شیشه های خام یا شیشه های معمولی میباشد. 

3- در برابر گرما بسیار مقاوم عمل میکند. 

4- در محیط های گوناگون قابل استفاده است. 

معایب : 

1- بعد از تولید برش نمیخورد ( البته این یک ایرادی بود که امروزه در یکسری از شرایط خاص امکان برش خوردن آن هم وجود و شرکت کامادور این کار را میواند به درستی و بدون اسیب به شیشه انجام دهد. 

2- اگر شیشه سکوریت را برای یک محل انتخاب کرده باشید و سپس نقل مکان کنید دیگر این شیشه در جای دیگری کاربرد ندارد و غیر قابل فروش میباشد.

ویژگی های شیشه سکوریت چیست :

1- تحمل دما تا درجه 250 سانتی گراد را دارد. 

2- موج و پستی بلندی در این شیشه ها وجود ندارد. 

3- در مرور زمان رنگ شیشه تغییر نمیکند.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 1 میانگین: 5]