شیشه سکوریت را به چه صورت برش میدهند ؟

شیشه سکوریت چیست ؟ شیشه سکوریت را میشود برش داد ؟ برش این شیشه چگونه است ؟ در چه زمانی میشود این شیشه را برش داد ؟ در این مقاله همراه ما باشید تا به این سوالات پاسخ دهیم و در مورد شیشه سکوریت بیشتر بدانیم. برش شیشه سکوریت یک سوال بسیار مهم برای خیلی از افراد می باشد و این سوال برایشان مبهم هست اما قبل از مطرح کردن برش این شیشه مروری داشته باشیم بر اینکه شیشه سکوریت چیست ؟ در ادامه ی مطلب همراه ما باشید.

شیشه سکوریت چیست ؟

شاید قبل از خواند این مقاله هم چیز هایی در باره ی شیشه سکوریت شنیده باشید و کم و بیش در این باره اطلاعاتی را داشته باشید. شیشه سکوریت هفت برابر قوی تر از شیشه ی خام میباشد. شیشه سکوریت را شیشه ی میرال هم می نامند و شاید خیلی ها این شیشه را به اسم شیشه ی میرال بشناسند. شیشه های سکوریت شیشه های نشکن میباشد و از امنیت بسیار زیادی برخور دار است و در برابر آتش و گرما هم تا دمای 260 درجه سانتی گراد مقاومت دارد. 

از این شیشه در خیلی جاها استفاده میشود و کاربرد های بسیار فراوانی دارد مثل پارتیشن های شیشه ای. این پارتیشن ها از شیشه سکوریت استفاده میکند به علت اینکه بسیار ایمن تر از شیشه های خام میباشد و یک جور عایق صدا هم میباشد. در بالکن های شیشه ای هم از این نوع سیستم استفاده میشود. شیشه حمام هم همینطور با همین سیستم شیشه حمام هم پیدا سازی میشود و در خیلی دیگر از جاها از این شیشه استفاده میشود. این روزا این شیشه بسیار محبوب شده است و طرفداران زیادی پیدا کرده است.

اما مهم ترین سوالی در مورد شیشه سکوریت به وجود می اید این است که ایا میشود شیشه سکوریت را برش داد؟ در ادامه ی این مقاله همراه ما باشید تا به این سوال شما پاسخ دهیم.

آیا شیشه سکوریت برش میخورد و این شیشه در چه زمانی برش میخورد ؟

بله شیشه سکوریت قابل برش خوردن است. این شیشه با واتر جت قبل از سکوریت شدن زمانی که شیشه خام است برش میخورد. برایتان روشن تر این سوال را پاسخ میدهیم. شیشه های خام یا شیشه های معمولی به راحتی و با یک تیغه الماسه قابل برش خوردن است و میتوان قسمتی از شیشه خام را برش داد. ساختار شیشه ی معمولی به نخوی است که اگر قسمتی از شیشه بشکند به کل شیشه اسیب نمیرسد. فقط همان بخش شکسته شده اسییب میبیند.

اما شیشه سکوریت اینطور نمیباشد و ساختار آن با شیشه ی خام فرق میکند یعنی به این صورت که اگر قسمتی از شیشه سکوریت بشکند و دچار آسیب شود به کل شیشه آسیب میرساند. یعنی اگر بخواهید این شیشه را مانند شیشه ی خام برش دهید کل شیشه میشکند و هزینه ی اضافی بر میدارد. و نمیتوان این شیشه را به راحتی با یک تیغه الماسه برش داد  به این علت که به کل شیشه آسیب وارد میکند. اما باید این نکته را هم بدانید که شیشه سکوریت قابل برش خورد است اما فقط در یک شرایط خاص و آن هم باید در کارخانه برش داده شود.

یعنی در محل اجرای پروژه نمیشود این شیشه را برش داد. اما باید این نکته را بدانید که شیشه های سکوریت با اندازه های 3 میلی متر بدون اینکه شکسته شوند قابلیت برش خوردن را دارد. همانطور که در مطلب بالا برای شما عزیزان بیان کردیم شیشه در کارخانه تولید شده در اندازه های تعیین شده برش میخورد و سپس در کوره شوک حرارتی میبیند و به شیشه میرال یا سکوریت تبدیل میشود.  اما برای برش این شیشه ها آن ها را باید در کوره گرم کنید این کار بسیار و بسیار حساس میباشد چرا که کوچک ترین اشتباه باعث شکستن شیشه می شود.

توصیه هایی قبل از برش دادن شیشه های سکوریت یا میرال

به دلیل اینکه شیشه های سکوریت بسیار حساس میباشد و در حین برش زدن احتمال شکستن کل شیشه وجود دارد بهتر است برش زدن این شیشه توسط شرکت های ارائه دهنده ی این خدمات برش داده شود. شما میتوانید برای برش شیشه ی سکوریت خود با شرکت کامادور تماس حاصل فرمایید تا فرایند برش زدن این شیشه را این شرکت بسپارید.

به هیچ وجه شیشه های خودتا را به افراد غیر متخصص ندهید به این علت که امکان دارد در زمان برش کل شیشه شکسته شود و برای شما هزینه ی اضافی بردارد و از هیمن رو اگر به افراد غیر متخصص واگذار کنید احتمال این که ویژگی های شیشه سکوریت از بین برود هم بسیار زیاد است در این روش هاس سنتی و قدیمی. پس شما عزیزان برای برش شیشه سکوریت خود میتوانید با شرکت کامادور تماس حاصل فرمایید تا خدمات برش شما را به نحو درست و صحیح انجام بدهند.

فواید شیشه میرال یا سکوریت چیست ؟

این شیشه ها درای ذرات ایمنی بعد از شکستن هستند که این یک مزیت بسیار خوبی میباشد یعنی در زمان شکستن به قطعات ریز و بی خطر تبدیل میشود.

شیشه های نشکن هفت برابر شیشه ها خام یا شیشه ها معمولی مقاوم تر ایمن تر هستند.

این سیستم در برابر آتش و گرما هم مقاوم است و ضد حریق میباشد.

کاربرد های بسیار فراوانی دارد و در خیلی جاها از این شیشه استفاده میشود.

معایب شیشه سکوریت چیست ؟

هر محصولی دارای یکسری مزایا و معایب هست و هیچ محصولی بدون ایراد هم نیست شیشه سکوریت هم معایبی دارد که در ادامه ی مطلب به این معایب خواهیم پرداخت. اگر شما نقل مکان کنید و از جایی به جای دیگر بروید و شیشه سکوریت دیگر به کارتان نیاید و بخواهید آن را بفروشید امکان فروش آن وجود ندارد یعنی نمیتوان شیشه سکوریت را فروخت. مگر اینکه به کسی بفروشید که دقیق ابعاد و اندازه ی همان ابعادی که شیشه سکوریت شما  دارد را داشته باشد.

در این مقاله با شیشه سکوریت نحوه برش این نوع شیشه آشنا شدیم و دانستیم که این شیشه هم قابل برش خوری هست اما فقط در یک شرایط خاص و فقط هم باید برشش این شیشه را به دست متخصص بسپاریم تا شیشه دچار شکستگی و اسیب نشود. شما عزیزان میتوانید برای سفارش شیشه سکوریت با شرکت کامادور تماس حاصل فرمایید و از خدمات این شرکت استفاده کنید با ما در تماس باشید.

شرکت کامادر شرکت شیشه سکوریت در تهران در زمینه تولید، فروش، نصب و تعمیر انواع شیشه سکوریت از جمله شیشه نما، شیشه بالکنی، شیشه حمام، پارتیشن شیشه ای، آلاچیق شیشه ای و… با کارشناسان مجرب و دارای گواهینامه بین المللی آماده ارائه خدمات به مشتریان هستند. برای مشاوره و کارشناسی رایگان باشماره های 02144335292-44305316 تماس بگیرید. برای ارتباط با مدیریت به پیج اینستاگرام ما مراجعه کنید.